رواية العدو العاشق الفصل الثامن 8 بقلم مجهول
رواية العدو العاشق الجزء الثامن
رواية العدو العاشق البارت الثامن
رواية العدو العاشق الحلقة الثامنة
العدو العاشق ح8
أدم… أدم أركبي قدام أنا مش سواق عند حضرتك.
نور… هوف ماشي…
أدم.. ممكن أعرف أيه الي حصل من شويه ده..
نور… أيه الي حصل مش فاهمه…
أدم.. نور ماتستهبليش أنتي أذاي تسمحيله يبوس أيدك وكمان بتعارضيني وبتقوليله أما موبايلي يجي من الصيانه هاديك رقمي
نور… أنا مش فاهمه حتي لو أديتله رقمي ده يضايق حضرتك في أيه يعني..
أدم… عشان بتعارضي أوامري وبعدين المفروض أن ده عشاء عمل يعني كلامنا يكون في الشغل وبس لاكن حضرتك مقضياها ضحك وهزار مع زفت كاظم ده وأتعديتي حدودك ما صحبتك كانت قاعده ساكته وفي منتهي الاحترام والادب مش ذيك ضحك ومسخره..
نور.. علي فكره أنا عارفه حدودي كويس وما أتعدتهاش وبعدين أنا كنت برد علي كلامه وهو الي ضحكني بكلامه وبعدين صحبتي ليها شخصيتها وأنا ليا شخصيتي..
أدم.. يعني أنتي مش شايفه أنك غلطانه..
نور… لاء وبعدين حضرتك مالكش عندي غير شغلك وبس.
أدم… تمام.. بكره تيجي الشغل بالحجاب ..
نور.. واللهي أنا حره ومش هالبس الحجاب دلوقتي..
أدم.. أنا قولت تلبسي الحجاب بكره أحسن رد فعلي مش هايعجبك
نور.. وأنا قولت لحضرتك مش عايذه ألبسه دلوقتي وأظن دي حاجه تخصني لوحدي..
أدم.. وأنا قولت الحجاب يتلبس ولو جيتي بكره من غيره ساعتها ماتلوميش الا نفسك..
وفجأه وصل أدم تحت عماره نور ونزلت نور.. ووقف عمر ونزلت ساره…
عمر.. يله ياساره خودي نور وأطلعو أنتو..
ساره.. طب ماتيجو تشربو عندنا حاجه. أتفضل يا أستاذ أدم أشرب حاجه..
أدم.. شكرا يا أنسه ساره مره تانيه
عمر.. خلاص ياساره الوقت أتأخر أطلعو أنتو وأما أراوح هابق أكلمك
ساره ماشي تصبحو علي خير..
نور.. حابت تغيظ أدم فنظرت له وأبتسمت وقالت لعمر..
نور.. تصبح علي خير ياعموري أشوفك بكره..
عمر.. الله يسلمك فأقترب منها وقال لها..
عمر.. خالي ليلتك تعادي يانور أحسن أدم وشه قلب وشكلنا هاننضرب أنا وأنتي أجري أطلعي
نور.. يستاهل ولسه أصبر عليا ياخيال المأته….. تصبح علي خير ياحضرة المدير.
أدم.. ماتتأخريش بكره يله ياعمر.
عمر.. أه يله ياأدم سلام يانور.. وركبو العربيات وكل واحد راوح بيته….
دخل أدم الفيلا وهو متعصب جدا من نور وأفعالها وعندها الذايد
دخل أخد شاور حتي يهدا من الضغط والعصبيه بسبب نور..
وبعد ثواني خرج وجلس يفكر أزاي يعدل من سلوك نور وتربيتها علي أيده من جديد..
أدم.. ماشي يانور أنا تعانديني وتعارضي كلامي أنا بقا الي هازلك وأرابيكي من أول وجديد بس عشان ده يحصل لازم أقربك ليا ألاول وأنا وأنتي والزمن طويل..
ودخل عمر الفيلا وجد والدته وأخته صاحين مستانينه..
عمر.. مساء الخير أيه الي مصحيكو لدلوقتي ياماما أنتي وسلمي
الام.. مستانينك ياحبيبي….
عمر.. مش أنا قولتلك ياأمي عندي عشاء عمل وهاتأخر طب أنتي أتعاشيتي..
الام.. أه ياحبيبي الحمد لله.. طب عايذ حاجه هاطلع أنا بقا أنام.
تصبح علي خير..
عمر.. وأنتي من أهله ياأمي..
سلمي… ياعيني علي التفرقه العنصريه ياأبيه سألت ماما أتعشت ولا لاء طب وبالنسبه لكيس الجوافه المرمي جمبها مش تسألني كلتيي ولا لاء يابت ياسمسم..
عمر.. لاء مانا عارف ياسمسم أنك مفجوعه ومابتسكوتيش علي نفسك.. أنتي عارفه شخصيتك الهايفه دي بتفكرني بالبت نور لمضه وغلباويه ذيك كده…
سلمي… هي دي بقا يا أبيه الي بتسرح فيها وبتسهرك طول الليل
عمر.. لاء يالمضه نور دي أنا بعتبرها زيك بالظبط لاكن الي بحبها تبقي صحبتها ساره ودي الي أنا عايذ أخطبها هي بتشتغل عندي سكرتيره أنسانه رقيقه ومؤدبه وجميله كده قمر لاء دي أحلي من القمر نفسه..
سلمي أيه ياأبيه حيلك حيلك كل ده دانتا واقع أوي تصدق شوقتني أشوفها طب أنا بكره ماعنديش محاضرات وهاجي الشركه أشوفها وأشوف قريني بالمره..
عمر.. ماشي بس مين قرينك ده.
سلمي.. أيه ياأبيه أنتا نسيت نور.. أيه الي واخد عقلك..
عمر.. خلاص يالمضه هاستناكي بكره يله تصبحي علي خير
سلمي وأنتا من أهله يا أبيه..
طلع عمر. أخد شاور وطلع غير هدومه وكلم ساره في التليفون.
عمر.. أيه ياقلبي نمتي..
ساره.. لاء لسه كنت بحاول أنام..
عمر.. ماشي ياقلبي أنا بس حبيت أسمع صوتك قبل ما أنام. تصبحي علي خير…
ساره.. وأنتا من أهله..
نور. ياعيني ياعيني علي الحب مش عارف ينام غير لمايسمع صوتك ياسوسو.. يارب الاقي واحد رومانسي كده وينيمني ويصحيني علي كلام غزل وحب.
ساره.. أنتي يانور عايذه واحد يصبحك بعلقه ويماسيكي بعلقه عشان عندك ودماغك النشفه دي
نور.. أنا دانا حتي طيبه وهاديه وبسمع الكلام. وكيوت.
ساره.. عليا يانور دانتي مجننه المدير بتاعك بسبب دماغك النشفه وعندك ده..
نور.. يستاهل ماهو الي بيتحكم فيا وعايذ يفرض شخصيته عليا بالعافيه لاء ومن بجاحته عايذني البس الحجاب بالعافيه.
ساره.. لاء في دي بقا هو عنده حق يانور المفروض أنك تتحجبي
أنتي مابقيتيش صغيره والمفروض تلبسيه من غير ما حد يطلبه منك..
نور.. ماشي يا ساره بس أكون أنا الي مقتنعه بيه وعايذه ألبسه مش عشان أدم قالي ألبسيه أقوم خايفه منه ولابساه
ساره… واللهي أنتي شكلك هاتقعي في الاخر في واحد ذي أدم ده يماشيكي علي عجين ماتلخبطهوش
نور.. مين أنا يستحيل أتجوز واحد مغرور ومتكبر زي أدم ده
ساره طب ياختي نامي بقا تصبحي علي خير..
ولاكن لاتعلم نور مايخبئه لها القدر..
نعم عذيذي القارئ نحن جميعا لا نعلم مايخبئه لنا القدر. وليس كل مانتمناه دائما نناله ولاكن أرادة ربنا فوق كل شي وأكيد ربنا بيبقا محتفظ لك عنده بالافضل..
وجاء صباح اليوم التالي فقامت ساره بكل نشاط وحب وأمل
وراحط أخدت شاور ودخلت تصاحي نور من النوم.
ساره.. نور قومي بقا هانتأخر علي الشغل نفسي مره أقوم من النوم الاقيكي صاحيه قبلي
نور.. سيبيني انام شويه والنبي ياساره أنا نايمه متأخر أمبارح
ساره.. وأيه ألي سهرك أمبارح مانمتيش علي طول ليه..
نور.. كنت قاعده طول الليل بدعي
ساره.. ماشاء الله أنتي كنتي بتصلي أمبارح الفجر وبعدين قعدتي تدعي ربنا يهديكي يانور..
نور.. لاء أنتي فهمتي غلط دانا كنت طول الليل بدعي وبحسبن علي أدم ࢪبنا يشله أو يسخطه قرد
ساره.. أه ياجذمه طب قومي يا أم لسان طويل كده هانتأخر وشكله أدم هو هايشلك..
نور.. ولا يعرف يعمل حاجه دانا أدعي عليه دعوه أجيبه ألارض
ساره.. طب يله قومي البسي ياشيخه نور..
وقامت نور لبست ونزلت هي وساره ركبو تاكسي وراحو الشركه
نور.. يله ياساره روحي مكتبك وأنا هروح الزنزانه بتاعتي عايذه حاجه..
ساره.. لاء ياختي ربنا يفك حبسك سلام..
ودخلت نور المكتب وجلست تحضر الاوراق الي أدم هايجي يمضيها.. وبعد دقايق بسيطه جه أدم وبصلها بغضب وقالها حصليني علي مكتبي ودخل المكتب ورزع الباب
نور.. ماله ده علي الصبح.. وقامت نور خادت الورق وخبطت ودخلت..
نور.. الورق أهو الي هايتمضي يافندم..
أدم.. حوطيه علي المكتب وأقعدي..
نور.. أفندم.. أديني قعدت..
أدم.. أنا قولتلك أيه أمبارح..
نور.. واللهي مش فاكره أصلك قولت حاجات كتير..
أدم.. نور ماتعصبنيش أنا مش قولت تيجي النهارده لابسه الحجاب
نور.. أه.. وأظن أنا قولت لحضرتك دي حاجه تخصني لوحدي
أدم.. يعني أنتي بتعانديني ماشي.. وقام قفل الباب بالمفتاح
نور.. أيه ده أنتا بتقفل الباب بالمفتاح ليه..
أدم.. عشان أرابيكيي والكلمه الي أقولها تتنفذ وقام خلع الحزام عشان يضربها بيه.. وقامت نور جريت منه وارا المكتب وهو يجري وراها..
نور.. والنبي يا أستاز أدم أعقل هاتعصب نفسك عشان عيله زي أهدا أحسن تتشل ولا يجرالك حاجه ومنلحقش نسعفك.
أدم.. أنتي كمان بتدعي عليا ياحيوانه طب تعالي وضربها بالحزام جه في دراعها..
نور.. أه. والنبي ياأدم باشا خلاص دراعي وجعني
أدم.. أبدا لازم أرابيكي. وجري وراها قامت نور طلعت علي المكتب
أدم.. أنزلي من علي المكتب أحسنلك..
نور لاء مش هانزل ولو راجل أطلعلي..
أدم.. كده طب ماشي تعالي بقا قام شدها وقعها علي الارض
نور.. أه رجلي وفضلت تعيط.. قامت صعبت علي أدم قام شالها وقعدها علي الكرسي.
أدم.. تستاهلي ما أنتي الي بتعصبيني.. واريني رجلك كده
نور … لا أبعد عني كاتلمسنيش..
أدم.. خلاص بقا بطلي عياط وأوعي كده خاليني أشوف رجلك
أدم.. مافيش حاجه دي مزقه بسيطه أستني هاجيب مرهم وأدهنالك وقام جاب مرهم وجلس يدهن لها رجليها وبعد شويه
أدم.. حاولي تقومي كده جت نور تقوم مره واحده قامت كانت هاتقع ولحقها أدم ومسكها من وسطها..
أدم.. حاسبي أنتي بتقومي مره واحده كده ليه كنتي هاتقعي
وفجأه وجدت نور في حضن أدم. وقريبه جدا منه وكان أدم ينظر لها وهو مغيب العقل وكاد أن يقبلها فجأه أبتعدت نور عنه وقالت..
نور.. لو سمح سبني أنا باقيت كويسه
أدم.. أحم… أنتي متأكده أنك كويسه..
نور.. أه الحمد لله عن أذنك وأما تخلص الورق أبقي رنلي أجي أخده.. وخرجت نور وفضل أدم يلوم نفسه..
أدم.. أنا أيه الي جرالي ليه ضعفت قدامها مش أنا بكره كل البنات ليه دايما بحس بالضعف قدامها هي تفرق أيه عن أي بنت تانيه
أنا لازم ماأبقاش ضعيف قدامها تاني وأرجع لشخصيتي القاسيه تاني. وجلس علي مكتبه يشتغل..
وخرجت نور جلست علي مكتبها وسرحت في الي حصل معها هي وأدم وقالت لنفسها..
نور.. أنا ليه قلبي بيدق أوي لما بيكون أدم قريب مني مع أني بكرهه وبرفض سيطرته عليا بس مش عارفه ليه دايما ببقا عايذه أبقا قريبه منه مع أني دايما بحب أعانده ياتري ليه مش عايذاه يقرب مني وفي نفس الوقت حاسه أني مش عايذه أبعد عنه ياتري أيه الاحساس الغريب الي أنا حاساه ده…..
والساعه 9كانتي صحيت سلمي لبست ونزلت قابلت مامتها
سلمي.. صباح الخير ياموزتي عامله أيه..
الام.. صباح النور ياحبيبتي راحه فين مش النهارده ماعندكيش محاضرات..
سلمي أيوه ياماما النهارده ماعنديش محاضرات دانا هاروح الشركه عنر عمر.. عايذه حاجه..
الام.. لاء ياحبيبتي شكرا خالي بالك علي نفسك وسوقي بالراحه
سلمي.. حاضر يامامتي سلام..
وخرجت سلمي ركبت عربيتها وراحت الشركه ركنت العربيه أمام الشركه ودخلت وهي بتجري عشان تلحق الاسانسير قامت خبطت في حد..
سلمي.. أيه ده مش تفتح
تامر.. أنا بردو الي أفتح والا أنتي الي ماشيه ذي العاميه ومش شايفه قدامك..
سلمي.. أما أنك أنسان قليل الذوق هي مين دي الي عاميه..
تامر
أكيد حضرتك. هو في غيرك هنا..
سلمي.. أنتا مش عارف أنتا بتكلم مين ياأستاذ أنتا..
تامر.. هاتكوني مين حتة عيله مدلعه وبتصرفي من فلوس بابي
أنتي لو أختي أو مراتي كنت ضربتك وبيتك من أول وجديد.
سلمي أنتا ترابيني دانتا قليل الادب بقا وعايذلك قلمين علي وشك
تامر..واللهي ومين بقا الي هايضربني القلمين أنتي طب وأريني كده وقرب منها وقامت سمي سابته ودخلت الاسانسير وقام تامر دخل وراها..
تامر..أيه خوفتي ولا أيه..
وقامت سلمي أتعصبت وضربته بالقلم.
وقام تامر مسك أيدها ولفها وارا ظهرها وقام قبلها بالغصب..
وفجأه وصل الاسانسير وبعد تامر عن سلمي قامت سلمي ضربته بالقلم وقالتله….أنتا أنسان سافل وقليل الادب وسابته ومشيت
وبعد ثواني وصلت مكتب عمر وهي متعصبه قابلت ساره
سلمي لو سمحتي ممكن أقابل عمر لو سمحتي
ساره..أيوه أقوله مين حضرتك..
سلمي.. قوليله سوسو هو عارف أني جايه
ودخلت سلمي عند عمر..وكانت متعصبه جدا..
عمر.. مالك ياسلمي شكلك مضايقه ليه..
سلمي مافيش ياأبيه موضوع عادي
عمر طب تعالي أقعدي علي المكتب ذي عوايدك وأحكيلي وفجأه الباب خبط..
عمر.. أدخل.. ودخلت ساره وبرقت أول ماشافت سلمي قاعده علي المكتب جمب عمر وحاطه أيدها علي كتفه..
فضحك عمر وقال.. في أيه ياساره..
ساره أبدا بس أستاذ تامر المحاسب عايذ يقابل حضرتك..
عمر.. ماشي خاليه يدخل..
ساره هايدخل أزاي والاموره قاعده جمبك علي المكتب..
عمر.. عادي يله أطلعي وقوليلوه يدخل.. ونظرت له ساره بغضب
ساره.. ماشي يا أستاذ عمر بس أبقا أقنعها تشتغل عند حضرتك سكرتيره عشان أنا هستقيل النهارده عن أذنك وخرجت وقفلت الباب.
سلمي.. دي شكلها بتحبك أوي ياأبيه..
عمر.. أه دي شكلها هاتموت من الغيره أنا عملت كده عشان بحب أشوف غيرتها عليا….
سلمي.. دي شكلها هاترنك علقه بعد ماأمشي..
وفجأه دخل تامر وشاف عمر وسلمي بيضحكو وسلمي قاعده علي مكتب عمر..
عمر.. تعالي ياأستاذ تامر خير في حاجه..
وتامر أول ماشاف سلمي جمب عمر أفتكرها حبيبته..
تامر.. ها.. أه أصل يافندم في مشكله في الحسابات في حد بيلعب في الحسابات وكان هايخسر الشركه مبلغ كبير فحابيت أبلغ سعادتك عشان تعرف مين وتتخذ ضده الاجراءات..
عمر.. أنا بشكرك لامانتك يا أستاذ تامر وأنا هاحقق وأعرف مين ده وهاحسبه.. أه نسيت أعرفك دي سلمي وتبقي أختي..
تامر…. وقال لنفسه يانهار أسود أخته أنا كده أترفدت وش
تامر.. أه أهلا وسهلا بحضرتك عن أذنكو عشان عندي شغل وخرج
سلمي طب أمشي أنا بقا..
عمر.. لاء أستني عشان أعرفك علي ساره أحسن لو مشيتي وقولتلها أنك أختي مش هاتصدقني. ورن الجرس علي ساره
ودخلت ساره المكتب..
عمر.. تعالي ياساره أما أعرفك علي سلمي..
ساره عارفه صحبتك..
عمر.. لاء دي سلمي أختي ألي حاكيتلك عليها..
ساره.. بجد.. وراحت تسلم عليها
ساره.. أهلا يا سلمي عمر حكالي كتير عنك بس ماقاليش أنك ذي القمر كده..
سلمي شكرا ياساره ده أنتي الي ذي القمر ليه حق عمر يبقا مجنون
بيكي… أنا مبسوطه أني أتعرفت بيكي عايذ حاجه يا أبيه..
عمر… لاء سلام ياحبيبتي. وخودي بالك من نفسك وسوقي بالراحه …
سلمي ماشي سلام يا أبيه سلام ياساره.. وخرجت سلمي من المكتب..
ساره.. يعني سلمي أختك دانا كنت هاموتك كنت بحسبها حبيبتك
عمر.. أيه غيرتي عليا ياقلبي
ساره.. جدا دانا كنت عايذه أخوش أضربك أنتا وهي..
عمر.. بحبك يامجنونه وقام عمر بتقبيلها…
وكانت نور جالسه علي مكتبها تفكر وفجأه الباب خبط
نور …. مش معقول أنتا