روايات

رواية العاشق والبريئة الفصل السادس 6 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الفصل السادس 6 بقلم الملاك الصامت

رواية العاشق والبريئة الجزء السادس

رواية العاشق والبريئة البارت السادس

رواية العاشق والبريئة الحلقة السادسة

ادم / عمي بعد اذنك انا عايز اعمل فرحي أنا وملاك الاسبوع الجاي
زين والعيله كلها اتصدمت من كلامه
زين بصدمه / ازاي يا ادم عايز الفرح الاسبوع الجاي وليه السرعه دي وبعدين أنا اتفقت مع سليم نعمل الفرح بعد ماتخلص الجامعه
ادم / ياعمي وفيها ايه يعني لو عملناه بعد اسبوع وبعدين دي لسه مش هتخلص جامعه غير بعد تلات او اربع سنين وأنا مش هستنى ده كله
زين بغيره على ابنته / بس ملاك لسه صغيره واظن هيا كمان مش هتوافق و
قاطعه حسام عندما قال / ملاك مش صغيره ولا حاجه وبعدين احنا قاعدين كلنا مع بعض في نفس القصر يعني ولا انتو هتسيبوها ولا هيا برضو وكمان أدم عارف ازاي يقنع ملاك
سيليا / بس ياعمو اسبوع قليل جداً ومش هنلحق نعمل حاجه
مايا / سيليا معاها حق يا بابا وبعدين حضرتك ناسي ان فيه حجز قاعه ومحتاجين نجيب الفستان ونعزم قرايبنا وحاجات كتير
حسام / كل ده هيتحل وهيجهز كمان قبل الاسبوع بس ناخد رأي زين وملاك الاول
زين / وانا موافق يا بابا بس ده لو ملاك وافقت

 

 

حسام بهدوء / تمام يبقى كده الكل موافق وو
قاطعه سيف بمرح / احم احم هو انا هواء ولا ايه هو أنا مش المفروض اخو العروسه ياسيدي اعتبرني اختها بس تاخد رأيي
حسام بتهكم/ وحضرتك يا اختها مش موافقه ولا حاجه
سيف بعبط / مين قال كده ده أنا هقوم اتحزم وارقص معاها دلوقتي زغرطي ياما
الكل كانو هايموتو من الضحك عليها وعلى طريقة كلامه وكل كلامهم ده وملاك كانت قاعده في اوضتها مش قاعده معاهم لانها كانت تعبانه وطلعت ترتاح
خلصو سهرتهم وكل واحد طلع ينام وادم راح عند ملاك بعد ما استأذن من زين (محترم أنت اوي يا ادم 😂) علشان يقنع ملاك ويقولها على معاد الفرح
دخل عندها لقاها قاعده بتسمع الكرتون وبتاكل شكولاته وعايصه بوقها ادم اول ما شافها ضحك جامد عليه وهي بصتله بغضب طفولي وقالتله
ملاك بغضب طفولي / أنت بتضحك على ايه وبعدين مين اللي سمحلك تدخل هنا هاا
ادم قرب منها وهيا بتبعد وهو بيقرب لحد ماحاصرها بينه وبين الحيطه وقرب منها علشان يبو*سه*ا بس هي حطت ايديها على بوقها وقالتله ببراءة
ملاك ببراءه / كده عيب وحرام مامي قالتلي كده
ادم بحب / لأ ياملاكي ده مش حرام لان أنا جوزك يعني عادي وبعدين خلاص احنا فرحنا بعد اسبوع
ملاك ببلاهه / فرح مين
ادم بضحك / فرحنا ياملاكي وأنا كلمت عمي وهو وافق
ملاك / بسرعه كده
ادم / مش بسرعه ولا حاجه ولا انتي مش عاوزه تبقى معايا و
قاطعته ملاك بسرعه / لا والله أنا عايزة افضل معاك على طول وماتسبنيش خالص
ادم فرح اوي من جواه بكلامها ده و قالها / يعني انتي بجد عايزه تفضلي معايا
ملاك برقه / ايوه عايزه افضل معاك طول العمر ومش اسيبك
ادم / يبقى خلاص ياملاكي توافقي على الفرح وبعدين انتي مش عاوزه تنزلي معايا علشان نختار الفستان بتاعك ولو تختريلي البدله
ملاك بفرحه / خلاص أنا موافقه بس بشرط تجيبلي شكولاته وشيبسي واندومي ( البت دي لو حد جابلها دبدوب هاتبيع اهلها 😂)

 

 

ادم بحب / ماشي ياستي هاجيبلك كل اللي انتي عايزاه وهوديكي الملاهي كمان ايه رايك
ملاك فرحت جدا ودخلت في حضنه وقالتله / أنا بحبك اوي أنت احلى ادم في العالم كله
ادم مصدقش انها قالتله انها بتحبه وضمها لحضنه جامد وقالها
ادم بعشق / وانا بعشقك ياملاكي
نسيب الاتنين دول ونروح مكان تاني
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
عند المجهول كان بيكلم مايا في التليفون وبيقولها
المجهول بغضب / ازاي هيعمله الفرح بي السرعه دي كده خطتنا كلها هتفشل لو عمله الفرح الاسبوع الجاي
مايا / ده اللي وصلي أنا مكلفه خدامه هناك بتراقب الوضع وهيا اللي قالتلي الفرح الاسبوع الجاي وبيجهزو ليه
المجهول / احنا لازم نتصرف بي اسرع وقت ممكن ولازم نفكر في خطه غير اللي باظت دي
مايا / طب وانت هتعمل ايه أنا مش عارفه اتصرف
المجهول بخبث / اقفلي انتي دلوقتي وأنا عرفت هعمل ايه
مايا / هتعمل ايه اا
ولسه هتكمل لقيته قفل معاها واتعصبت جدا من بردو وتكبره
عند المجهول قاعد بيضحك بخبث
المجهول بخبث / خلاص يا ادم انت انتهيت وملاكي هترجعلى أنا ومش هاسيبها وهاخد كل حاجه بتملكها حتى عيلتك وهدمرك وضحك بخبث ضحكه خليثه زيه
⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡⚡

 

 

عدا اسبوع على الجميع كانو يجهزون كل شيء من اجل حفل الزفاف وذهب ادم هو وملاك واختارو فستان خرافي جدا وكان دايما بيعملها اللي هيا عايزاه وكمان من غير ماتطلب وكان بيهتم بيها جدا ومش بيسبها لوحدها إلا عند وقت النوم وكان بيتابع شغله من البيت اما بقى المز التاني سيف بقى بيعشق حاجه اسمها سيلا وكمان سيلا بتحبه جدا وهو كان مستني بعد فرح ملاك علشان يتقدملها اما بقى العائله كانت تعمل طوال الاسبوع فهذا حفل زفاف مدللتهم ملاك وابنهم الاكبر سيف واخير قد جاء يوم الزفاف كان البيت يمتلأ بالناس الذين يعملون فيه لانهم قررو عمل حفل الزفاف في حديقة المنزل وهذه كانت رغبة ملاك
في اوضة ملاك كانت بتجهز ومعاها سيلا والميك آب ارتيست بتجهزهم الاتنين وادم كان في حديقة القصر بيشرف على العمال علشان مافيش مشكله تحصل بليل وبعد عدة ساعات انتهو الجميع من تجهيز المنزل والحديقه وايضا انتهت الميك اب ارتيست من تجهيز اميرتنا الجميله وكانت تشبه الحريات بفستانها الابيض حيث كان الفستان مرصع بفصوص من الالماس وضيق من عند منطقة الخصر ولديه اكمام شفافه وكان ينزل بإتساع كبير جدا وكانا الفستان طويل من الخلف وكانت حاطه ميك اب خفيف جدا وكانت فائقة الجمال ذهب زين لكي يحضرها هو وسيف ويسلموها لى ادم اول مادخلو انبهرو من جمالها الخلاب
وقرب منها زين / ماشاء الله تبارك الرحمن زي القمر ياروحي ملاك قربت منه وحضنته جامد وبعدت عنه وراحت عند سيف
سيف بحب / أنا بقول بلاش فرح وتعالي نهرب أنا وانتي وانتي زي القمر كده أنا لحد دلوقتي مش مصدق إن حد هيشاركني فيكي ياملاكي وياخدك مني
ملاك حضنته جامد ودموعها نزلت وقالتله
ملاك محدش يقدر يبعدك عني ياسيفي وانت هتفضل دايما جنبي ومعايا ولو قولت كلام غير ده أنا مش هتجوز ادم وافضل معاك
سيف بمرح / خلاص ياملاكي كفايا دموع وبعدين يرضيكي تسيبي ادم وتيجي واحده تانيه تتجوزه
ملاك قاطعته بحده لاولمرهمعاخوهاالعزيز / مستحيل ياسيف ادم يسيبني وأنا مش هاسيبه لحد خالص هو ملكي أنا وهي بيحبني ومش هيسبني ابدا
الكل استغربو كلامها ولكن تجاهلو معادا سيف اللي متأكد إن فيه حاجه بتحصل مع اخته وهيا وادم بينهم رابط غريب جدا
بعد فتره نزلو تحت كان ادم مستنيهم واول ماشاف ملاك انبهر من جمالها ومكانش مصدق إن الجمال والبراءه دي هتبقى ملكه لوحده بعد عدة ساعات اول مانزل زين سلمها لى ادم وقاله
زين / خالى بالك منها يا ادم انا بسلمك حته من قلبي اوعى في يوم تزعلها
ادم بحب وهو ينظر الى ملاك / دي في قلبي وعنيا ياعمي
واخذها وخرجو الى الحديقه اول ما خرجو سقف الجميع لهم وتعالت الزاغريط واشتغلت الموسيقى وذهبو الى الاستيدج لكي يرقصو رقصة العرسان وفي نص الرقصه ادم شال ملاك وقال بصوت عالي
ادم / بببححبببككك ياااملاااكي ♥️
خلصو الرقصه وراحو قعدو مكانهم والناس بتبارك ليهم
وفي مكان بعيد عن اجواء الفرح ويقف خلف شجرة كبيره وفي يديه مسدس يصوبه نحو ادم ولسه رايح يطلق ملاك راحت حضنت ادم جامد والرصاصه جات فيها
ادم بصدمه وصوت عالى / ملاااااااك ومسكها قبل ماتقع على الارض وبيكلمها
ملاك حبيبتي قومي ياروحي ماتسبنيش ارجوكي ملاك ارجوكي خليكي معايا
ملاك بتعب / ب ح ب ك

 

 

واغمضت عيناها
ادم شالها على طول وركب العربيه بتاعته وحطها ورا وانطلق بي اقصى سرعه الى المستشفى نزل من العربيه وشالها ودخل بيها على جوا على طول
ادم بصوت عالى / عايز دكتوره بسرعه انتو يابهايم ياللي هنا جم كل الدكاترة اللي في المستشفى ولانهم عارفين مين هو ادم السيوفي ويقدر يعمل ايه نفذو اوامره بسرع وجابو ترلي علشان يحطوه عليها وكان فيه دكتور داخل معاهم وقفه وقال
ادم بعصبيه / مش عايز اي راجل يدخل جوا عايزهم كلهم بنات اللي يكشفو على مراتي
الدكتور برعب / ااواممرك يا ادم بيه وفر هاربا من امامه وكانت العائله كلها وصلت وقلقانين كلهم عليها
سيليا بعياط / أنا عايزه بنتي رجعولي بنتي ونبي مش هقدر اعيش من غيرها
مايا بتحاول تهديها هيا وزين
وسيف وجه كلامه لى ادم
سيف / ادم انا شوفت ابن الكلب اللي عمل كده ومسكته وقولت للحرص يروقوه على مانفضاله
ادم بشر / قسما بالله لو حصلها حاجه لدمر الدنيا وما فيها
بعد تلات ساعات في غرفة العمليات مرو على ادم كأنهم تلات سنين وخرجت اخيرا الدكتوره
الدكتوره بحزن / أنا اسفه…………………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق والبريئة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى