رواية العاشق والبريئة الفصل الرابع 4 بقلم الملاك الصامت
رواية العاشق والبريئة الجزء الرابع
رواية العاشق والبريئة البارت الرابع
رواية العاشق والبريئة الحلقة الرابعة
ملاك طلعت فوق واول مادخلت اوضتها اتصدمت من اللي شافته
ملاك برعب / اعااااااااا
ادم كان داخل الجناح بتاعه وسمعها وهي بتصرخ كده قلبه وقع في رجله من الخوف عليها ودخل عندها يشوف في ايه
ادم بقلق عليها / ملاك حبيبتي مالك حصل ايه
ملاك اول ماشفته اترمت في حضنه وهي هتموت من الخوف
ادم حضنها جامد وبيحاول يهديها / اهدي ياحبيبتي حصلك ايه
ملاك برعب / فيه فار على السرير
ادم / نعم ياختي كل ده علشان فيه فار أنا قولت حرامي دخلك ولا حاجه
ملاك / ايوه طبعا ده فار أنت عارف يعني ايه
ادم / لا والله مدرستش علم الفران قبل كده يعني ايه ياختي
ملاك بطفوليه / يعني هو كان ممكن يعضني وكنت حقنه
ادم حاول يكتم ضحكه عليها بس مقدرش وانفتح في الضحك
ملاك بصتله بغضب طفولي وكانت بتحاول تضربه بس هو مسكها
ادم / خلاص والله معتش هضحك أنا اسف
ملاك بغضب طفولي / أنت وحش علشان بتضحك عليا واطلع برا يلا
ادم / خلاص ياملاكي أنا اسف متزعليش مني وهجيبلك اللي انتي عايزاه اتفقنا
ملاك وعيونها لمعت / عايزه شيكولاته وايس كريم
ادم بضحك / ياربي هتجوز طفله حاضر ياملاكي هاجيبلك اللي انتي عايزاه بس روحي البسي يلا علشان نلحق نجيب الفستان بتاعك ونجهز قبل المأذون مايجي
ملاك بابتسامه / ماشي بس اطلع يلا علشان البس
ادم طلع وملاك جهزت ولبست بنطلون بوي فريند وتيشيرت ابيض وعملت شعرها ديل حصان ونزلت بعض الخصلات وخرجت هي وادم ونزلو تحت لقو سيف وسيلا مستنينهم
ادم / يلا بقى علشان منتاخرش
سيلا بمرح / ايوه يلا بسرعه يادومي علشان نلحق نجيب فستان لسندريلا وفستان ليا
ادم بضحك / يلا يا ام لسانين
سيلا /لسانين لسانين بس قمر وربنا
سيف / واضح فعلا
سيلا / قصدك ايه بواضح دي
سيف / أنا قولت حاجه بقول واضح انك قمر
سيلا / اه بحسب
ادم / خلصتو انتو اللي اتنين يلا بقى نمشي والا هاخد ملاك ونمشي احنا
سيف / خلاص ياعم يلا نمشي
اتجهوا الى السيارات ادم ركب هو وملاك وسيف وسيلا مع بعض والحرص خلفهم وصلو الي افخم اتيليه في مصر وعندما دخلو وجدوا انه لا يوجد احد به معادا المديره والعملات فقط لا يوجد اي شاب او رجل هناك وهذ مع توصية ادم مما جعل الجميع يستغرب هذا الأمر
ولكن ادم قال لهم لكي ياخذو راحتهم في تنقية الفساتين ذهبت الفتيات واختارو الفساتين لهم ولكن ملاك لم تري فستانها لى ادم مما جعله يشعر بالضيق وتمنى ان يكون غير ملفت وذهبوا إلى قصر لكي يتجهزو
خلصو لبس وكانت ملاك جميله جدا وكانت ترتدي فستان بالون الاحمر اللامع وكان ضيق من عند منطقة الخصر وينزل بإتساع رائع وبدون اكمام فكانت حقا رائعة الجمال ولاتضع اي مساحيق تجميل سوى ملمع شفايف وكحل ابرز جمال عينياها وسيلا كانت ترتدي فستان باللون الازرق ينزل بإتساع من عند منطقة الخصر وكانت تضع القليل من الميك اب الخفيف وكانت جميله جدا وصل المأذون وطلب حسام من زين انه يروح يجيب ملاك ذهب زين لكي يحضر ملاك وعندما دخل الى غرفتها انبهر من جمالها وعينيه دمعت
زين بدموع / مش مصدق انك هتتجوزي خلاص ياملاك كبرتي ياحبيبتي وبقيتي عروسه
ملاك مسحت دموعه وقالتله
ملاك / ماتبكيش يابابي أنا هفضل دايما معاك ومش هسيبك ولا انت هتسيبني صح يابابي
زين / صح ياقلب بابي يلا بقى علشان المأذون وصل واخدها ونزل وهما نازلين على السلم ادم شافها وانبهر من جمالها وخطفت قلبه للمره المية بس اتعصب جدا لما شاف الفستان اللي لبساه ودراعتها اللي باينه وحاول يمسك نفسو لحد مايكتبو الكتاب
بعد مانزلو كانت ملاك قاعده مكسوفه من نظرات ادم اللي بتخترقها مفاقتش غير على المأذون وهو بيقول جملته الشاهيره ( بارك الله لكم وجمع بينكم في خير)
ادم اول ماسمع الجمله دي قلبو رقص من الفرحه المأذون مشي وسيف راح علشان يبارك لملاك
سيف بحب / مبروك ياملاكي ولسه رايح يحضنه ادم وقفو وقالو / أنت رايح فين ياعم انت
سيف بأستغراب / ايه رايح احضن اختي
ادم / كان زمان ياحبيبي دي دلوقتي ملكي أنا ومحدش هيقربلها
سيف باستفزاز / لأ بقى دي اختي وهاحضنها براحتي اذا كان عاجبك ولسه رايح يقرب منها لقى ادم بيذقوا جامد وخدها هو في حضنه
وقالو / معلش بقى مراتي وبغير عليها
الكل ضحك عليه وعلى غيرتو القاتله دي
سيلا بمرح / اوعدنا يارب
سيف بغمزه / قريب إن شاءلله
سيلا بصتله وابتسمت بكسوف
ادم قالو / تقصد ايه يازفت انت بكلامك ده
سيف بمرح / ياعم انت مش عاتقني ليه سيبني بقى انت اتجوزت وهتدخل دنيا سيبني أنا كمان ادخل دنيا واعيش حياتي
الكل ضحك عليهم وفجأة في بنت دخلت عليهم ولبسه قصير
ووجهت كلامها لى ادم
../ دومي حبيبي وحشتني وجريت عليه علشان تحضنه
بس حصل حاجه……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العاشق والبريئة)