رواية العائله الفصل الخامس 5 بقلم سلمى ابراهيم
رواية العائله البارت الخامس
رواية العائله الجزء الخامس
رواية العائله الحلقة الخامسة
ليله..بصي مين هناك ……
نادين.. مين القمر اللي واقفه معاه دي
ليله..شكلها كدا صاحبتو ..لا شكلو واخد عليها اوي
نادين بقهره..يلا بينا يليله نمشي ..مش قادره استحمل هقع منك …
ليله بزعل علي صاحبتها..يلا يحبيبتي
وكان مروان بيضرب البنت دي بهزار لأنها رغد اختو وبيهزر معاها
مروان..يعني مجبتيش ام عربيتك ليي
رغد..قولتلك كنت جايه مع كنزي وكنزي روحت مع ابن خالتها ..ونا هروح معاك
مروان..طب اتنيلي اركبي… سلام يعلي……….
……………………………..
كان كريم رايح مع نور الشغل عشان يتكلم مع الولد اللي بيشتغل معاها في الشغل بتاعها واللي عاوز يتقدملها وديما بيضايقها
كريم..اذيك يمرات عمي
مروه..اهلا يحبيبي
كريم ..هي نور فين ….وجات نور وكان لبسها قصير جدا
نور..يلا بينا
كريم بعصبيه..ينهار ابوكي اسود ….اي الزفت اللي نتي لبساه دا
نور.. زفت اي ..مالو اللبس
كريم..ودا كان بيتلبس ويتخرج بيه ونا مش معاكي بقا ولا اي
مروه..والله يبني اول مره تلبسو
نوى..نت مكبر الحوار لي
كريم بزعيق..نووور ..غوري من ادامي غيري الزفت دا ..يلا
جريت نور بكل خوف وغيرت لبسها وبعدها اخدها وركبو العربية وفي طريقهم للشغل بتاع نور
……………………………………
كانت تقي قاعده مع يوسف وعايده
تقي بزعل..يعني بعد بكرا هتمشي
يوسف بحنيه..والله مش بايدي متزعليش
عايده.. بطلي يبت سهوكه بقا ..هقوم اخلص الاكل
تقي..ييوسف نا مش بلحق اشبع منك
يوسف وهو بيمسك ايديها ..والله ولا انا ..انا لو عليا افضل جنبك وباصص لعنيكي القمر دول وبس ..هو دا اللي انا عاوزه ..بس خلاص هانت الاجازه الجايه هحاول اطولها شويه ونتجوز
تقي بفرحه..بجد…هنتجوز ييوسف
يوسف..اه والله …دا انا هروقك ..بس يتقفل علينا باب واحد بس
تقي وهي بتضربه في كتفه براحه..احترم نفسك
يوسف بضحكه..خلاص. خلاص…
…………………………………………….
كان سايق كريم ومتصنع الجمود وهي عماله تضحك عليه بس مش مبينه
نور..اي يكريم خلاص بقا
كريم..نور …اللبس دا ميتلبسش تاني
نور..بس كدا …..عنيا اهم حاجه نت متزعلش بس
كريم..نور …انا بحبك ونتي عارفه متزعلنيش منك بقي ونا والله بعمل كدة من خوفي عليكي..فاهمه
نور..والله يحبيبي نا كمان بحبك ومش بكون عاوزه ازعلك …وفاهمه كل اللي نت عاوزه
………………………………
كانت قاعده نادين حزينه جدا ومتضايقة
ليله..خلاص بقا ينادين متزعليش
نادين.. مش زعلانه ..هو في حاجه تزعل يعني ….عندي كانسر وهتجوز ابن عمي وأهلي مش حاسين بيا وكمان حب عمري مبيحبنيش
ليله..نادين نتي طول ما نتي عامله كدا ومنكده علي نفسك مش هتعرفي تعيشي….ربنا موجود …قولي يارب بس
نادين بعياط.. ياارب بجد بقا عشان تعبت اوي تعبت
اخدتها ليله في حضنها ..متزعليش يخبيبتي ..طب استني كدا لما نشوف مين البت اللي كانت معاه دي ..هفتح الاكونت بتاعه الانستا ..وفتحت الاكونت ولقت في صور لرغد ومروان مع بعض كتير
نادين..دي شكلها خطيبتو..متصوره معاه براحتها كدا
زودت نادين في العياط اوي وفجأه رن فون ليله وكان مروان
ليله..الحقي دا مروان
نادين بلهفه..بجددد…طب طب …ردي عليه بسررعه
وردت ليله ..الو اذيك يمروان
مروان..الحمدلله يليله …عامله اي
ليله..الحمدلله…خير
مروان ..هسالك بس …انا مش عاوز نادين تكون سامعه اللي هقولو ..تمم
شاورت لها نادين ..قوليلو حاضر
ليله..متقلقش هي نايمه اصلا
مروان..طب كويس اوي..بصي يليله بصراحه ..انا معجب بنادين ونفسي اكلمها
كانت نادين هتطير من الفرحه لكن مسكت نفسها وشاورت لها تسألو علي البنت اللي كانت واقفه معاه
ليله..امممم..طب هتحتاج ترد علي كام سؤال كدا عشان اقولك هتنفعها ولا لا
مروان..هو انا هشتغل في بنك…..اتفضلي اسألي
ليله.. مين البنت اللي كانت واقفه معاك الصبح دي واللي نت متصور معاها
مروان..تقصدي رغد اختي
ليله..اختك..يعني مش خطيبتك
مروان بضحك..لا لا مفيش كدا خالص
ناين فرحت جدا جدا
ليله..امم تمام ..عاوز مني اي بقا
مروان.. رقمها بس وهكلمها
ليله..مروان ..نادين مش زي بقيت البنات اللي نت كلمتهم ..نادين حرفيا مش هتستحمل اي صدمه في حياتها خالص
وكانت هتقولو انها عندها كانسر لكن نادين سكتتها
مروان..بصي نا عارف اني كلمت بنات كتير في حياتي..بس صدقيني المره دي حاسس فعلا من ناحيتها بحاجه غريبه ..ساعديني
……………………………………………………
خرجت رغد باليل مع مازن وكان واخدها العوامه بتاعته وكانو قاعدين لوحدهم
مازن..رغد هو نا ينفع اطلب منك طلب
رغد..ها اطلب
مازن..نتي عارفه اني بحبك صح
رغد..ونا كمان بحبك يبحبيبي
مازن..قلبي…دلوقتي انتي منعتيني اقابل اي بنت غيرك ونا سمعت كلامك ..فاضل نتي بقا تسمعي كلامي
رغد..اي يحبيبي اللي هو اي
مازن وهو بيقرب منها ويلمس جسمها اوي ..نا عاوزك يرغد …قامت رغد وقفت
رغد..نت اتجننت يلا ولا اي فوق كدا نا رغد ..نت سكرت ولا اي
مازن بعصبيه..طب بصي بقا يختي لو مسمعتيش الكلام هبعت كل صورك اللي كنتي باعتهالي بلبس البست لاخوكي يوسف وهو بقي يتصرف معاكي …عاوزاني اعمل كدا
رغد برعب..ونت هتعمل فيا كدا يمازن
مازن بهدوء..مقولتلك يحبيبتي من الاول براحه نتي اللي عصبتيني ..تعالي تعالي ..واخدها في حضنه
رغد بخوف ودموع..بعني لو عملت اللي نت عاوزه هتمسح الصور
مازن..اكيد يروحي ..هااا قولي حاضر بقا …..
رغد..خايفه يمازن
مازن..متخافيش يروحي ابدا ….اقل*عي بقا
رغد..حاضر……………..
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العائله)