روايات

رواية العائله الفصل الثاني 2 بقلم سلمى ابراهيم

رواية العائله الفصل الثاني 2 بقلم سلمى ابراهيم

رواية العائله البارت الثاني

رواية العائله الجزء الثاني

رواية العائله
رواية العائله

رواية العائله الحلقة الثانية

يوسف..نور!!
رغد..اه يكريم…لو مش حابب انها تيجي ممكن اقولها واروحلها انا
كريم..لا خالص عادي ..خليها تيجي بس بقولك اي ..مش عاوزك بقا تنادي عليا او تدخلولي الاوضه او كدا تمم
رغد..والله حرام عليك اللي انت عامله في البت دا ..دي بتموت …..
قاطعها كريم..رغد انا قولتلك الموضوع دا مش عاوز اتكلم فيه …انا داخل الاوضه
ودخل كريم الاوضه وقرر انو مش هيخرج خالص وجات نور قعدت مع رغد
نور..هو بردو مش عاوز يتكلم
رغد..نور هو مش في المود خالص دلوقتي سيبيه احسن يقولك حاجه تجرحك وتعيطي
نور..اخوكي دا حجر مبيحبش
كان كريم قاعد في الاوضه لكن حس انو عاوز يدخل الحمام
كريم لنفسه..دا وقته ….هف مش عاوز اخرج انا ….هخرج وخلاص دي حاجه مش بايدي
خرج كريم من الاوضه وكانت قاعده نور مع رغد
كريم..مساء الخير ..
نور..مساء النور …تعالي يكريم عاوزاك
كريم..لا اجي فين ..هدخل بس الحم….احم قصدي المطبخ وهاجي
رغد بضحكه..طب ادخل ادخل
…………………………………………
في كليه الطب البشري جامعه القاهره
ليله..يبنتي متقولي لأهلك بقا دي تاني مره يغم عليمي في أسبوع واحد
نادين..لا مش هقولهم..مش عاوزه أصعب علي حد فيهم فاهماني وبعدين هيعملوا اي يعني
ليله..نادين انتي مش متخيله انتي عندك اي ..انتي عندك كانسر يبنتي …لازم يعرفو افهمي بقا
نادين..يعني لو قولتلهم هيسيبوني في حالي …لا دول هيصرو انهم يجوزوني هشام ابن عمي اللي هو جاهل دا وكمان اكبر مني ب15 سنه عشان بس غني
ليله..اقفي ادامهم وحاولي تواجهيهم
نادين..ونبي اسكتي يليله انتي مش حاسه باللي انا فيه دا انا احسن حاجه اني قاعده هنا في سكن عشان ابعد عنهم
ليله..معلش يحبيبتي والله هتبقي كويسه وكل حاجه هتتحل
نادين..حتي مروان اللي بحبه …بيكلم نص بنات الدفعه وكمان مش واخد بالو مني خالص
ليله..انتي غلطانه بردو حد يحب واحد بيكلم بنات كتير كدا
نادين..هو بأيدي يعني ..ونبي اسكتي
ليله..قومي قومي…يلا عشان نروح
نادين..يلا ……….
…………………………………….
خرج كريم من الحمام ومعدي كدا من ادامهم داخل اوضته
نور ..كريم.
كريم بضيق..نعم
نور..ممكن اتكلم معاك شويه
رغد..طب اسيبكم لوحدكم شويه
كريم..استني يرغد ..احنا خلاص مبقاش في كلام بينا
نور..كريم انت حتي مسمعتنيش
كريم ..انتي عارفه اني حتي مش قادر اسمع صوتك ولا طايق
نور بدموع..للدرجه دي مش طايقني
كريم.. اه ينور وياريت بقا تشيليني من دماغك…انتي مش عارفه انتي عملتي فيا اي
نور بانهيار..انت اييي مبتحسش حجر قولتلك اني ندمانه وبحبك والله العظيم ندمانه
دخل مروان البيت علي صوتهم
مروان..اي مالكم…….اذيك ينور …مالك بتعيطي لي
كريم بجمود ..عن اذنكم ..ودخل اوضته
وقعت نور علي الكرسي كدا مكنتش قادره تقف
مروان بقلق..نور …..امسكيها يرغد هجيب جهاز الضغط واجيلك
مسكتها رغد واخدتها في حضنها وبعد كدا جاب مروان الجهاز
مروان..لا ينور ضغطك واطي اوي يبنتي ..لازم تهدي ..قومي يرغد اعمليها قهوه او اي حاجه تظبط الضغط
نور..لا خلاص انا هقوم امشي
مروان..لا متهزريش مرات عمك هتزعل هي عازماكي ع الغدا
نور..معلش يمروان مش هقدر .
مروان..طب خلاص اشربي القهوه ونا هاجي اوصلك وبالمرة اسلم علي مرات عمي
وعدي اليوم عادي وكلهم علي حالهم
في اليوم التالي
كان الجمعه وطبيعي اجازه
كانو قاعدين مع بعض كعيله
عايده..بس لا المسلسل اللي قبله كان احلي
رغد..دا حلو بردو يماما ..تركيا مبتعملش مسلسلات وحشه
عايده..هو انتي لازم تعارضيني في اي حاجه وخلاص
رغد..والله يماما انا بحس اني درتك مش بنتك
ورن جرس الباب قامت فتحت رغد وفضلت متنحه كدا شويه بفرحه ولهفه
رغد..يوسف….يوسف حبيبي
يوسف..وحشتني يصغنن
واخدها في حضنه اوي
وجات امو علي صوتهم …
عايده..انتي قولتي يوسف صح …يوسف ابني
واخدها في حضنه وفضلت عيط من الفرحه ودخلو قعدو
………………………………
في بيت نور وتقي ..عايشين مع امهم واختهم الصغيره كامليا بعد وفاه والدهم من 5 سنين
نور..بجد مبقتش قادره استحمل يتقي ..هو بطل يحبني
تقي..نور ..متنسيش ان اللي عملتيه فيه مش شويه بردو ..انتي خونتيه فاهمه
نور..متفكرنيش بقا ونبي انا حرفيا كل يوم بنهار اني عملت كدا
تقي ..طب متزعليش اسفه اني فكرتك …………وجه رساله لتقي من يوسف
“انا جيت وعاوز تكون أول حد اشوفه بعد عيلتي ربع ساعه وتكوني هنا بدل ما هجيلم انا وافضحك في البيت”
ابتسمت تقي كدا
نور..اي بتضحكي علي اي
تقي..اصل يوسف جهه ..يلا بينا نروح بقا وقولي لماما تجهز نفسها وتيجي ورانا هي وكامليا
نور..طب يلا بينا
…………………………………..
في بيت العائله
عايده.. كنت واحشني اوي ييوسف
يوسف..ونتي كمان والله يحبيبتي ..قوليلي بقا حد منهم داسلك علي طرف ونا مش موجود
مروان ..هو حد يقدر ..دي عايده تحت الحصانه الكبيره
رغد..اه والله يمروان يوسف حتي وهو مسافر مخوفنا
يوسف..اه عندك مانع .
ورن جرس الباب،
رغد..مش عارفه والله اي البيت اللي كل شويه حد يجيه دا
فتحت رغد وكانت تقي ونور
سلمو عليهم كلهم
تقي..عامل اي ييوسف
يوسف..بصي هو نا من 5 دقايق كنت مدايق شويه بس دلوقتي انا كويس جدا
نور..ايوه يعممم …ماشي ..تعالي نقعد بقة يتقي
يوسف ..تعالي هنا جنمبي يتقي
تقي ..حاضر
يوسف بهمس..وحشتني اوي
تقي بهمس..ونت وحشتني اوي
وبعدها خرج كريم من الاوضه
كريم..السلام عليكم
الكل..وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
كريم..اي بقا مش ناوين تفرحونا وتتجوزو
تقي..ملكش دعوه بينا خليك في نفسك
يوسف..متتجوز انت وتريحنا
كريم..لا يحبيبي انا خلاص صرفت نظر عن الموضوع دا
قالها ومش واخد بالو انو بيجرح في نور
وبعدها جرس الباب رن تاني
يوسف..واد يمروان قوم افتح الباب
مروان..اي واد دي ..عيب كدا انا دكتور محترم
يوسف..دكتور علي نفسك يلا يكلب
مروان..تحت امرك يافندم
وراح فتح الباب وكانت علا بنت خالتو
مروان..تعالي يعلا اتفضلي
علا..الف حمدالله ع السلامه ييوسف
يوسف..الله يسلمك يلا
علا بدلع..والله انت مش عارف انت واحشني اد اي
تقي برفعه حاجب..عالعموم هو واحشنا كلنا
علا..اه طبعا بس واحشني انا زياده شويه مش ابن خالتي
يوسف..اقعدي يعلا واقفه لي
علا..اممم اقعد فين
تقي بصوت واطي ليوسف وهي بتمسك دراعه الضخم بالنسبه ليها..يوسف انا زهقت بجد خليهاا تتلقح في اي زفت
يوسف..اهدي بس …………اقعدي هناك جنب كريم يتقي
علا.،حلو بردو …..اي دا كريم عامل اي
كريم.. الحمدلله ونتي
علا..كويسه الحمدلله ..اي الحلاوه دي
كريم.. انتي اللي عينك حلوه
نور بزهق والدموع في عينها..عن اذنكم انا ماشيه
يوسف..استني يتقي رايحه فين …حد زعلك
نور..لا مفيش انا بس مخنوقه شويه
يوسف..هو نتي فاكره نفسك بتكلمي الواد كريم دا ولا اي حد ..انتي بتكلمي ظابط فاهمه
علا.،ماتسيبها تمشي يمكن زهقانه
عفوا لقد نفذ رصيد نور من الهدوء وفقدت اعصابها
نور بزعيق ودموع..انتي مالك انتي يا بارده انتي ..وعماله تقربي من كريم لي ملكيش دعوه بيه
كريم.. نور اهدي
نور بانهيار. .اسكت انت …حرام عليك بجد لي بتعمل فيا كدا….قولتلك اني ندمت ندمت والله انت حتي مش مديني فرصه اتكلم
رغد..اهدي ينور انتي مش قادره تتكلمي
علا..اه ونبي سكتيها احسن بدأت تهبل في الكلام
نور بانهيار اكتر..اسكتي بقا مش طايقه اسمع صوت……..
مكملتش الكله واغم عليها
كريم بخضه جدا..نووووور

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية العائله)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى