رواية الظل الخفي الفصل الثاني عشر 12 بقلم نونا جمال
رواية الظل الخفي الجزء الثاني عشر
رواية الظل الخفي البارت الثاني عشر
رواية الظل الخفي الحلقة الثانية عشر
كانت تكلم بسمه ابنتها ديما وتقفل معاها
تدخل عليها نهال
نهال كنتي بتكلمي مين
بسمه دي ديما بتقولي أن احمد عاوز يخرج هو وهي هي
نهال بخوف هيخرجه هي وأحمد ليه
بسمه هو ايه اللي ليه يانهال دول مخطبين
نهال امتي قوليلي امتي
بسمه في ايه يانهال اهدي ياحبيبتي
نهال اهدي ايه كلمي بنتك دلوقتي شفيهم فين
وتمسك نهال هاتفها تكلم احمد
بسمه طيب في ايه ممكن تفهمني
نهال اتكلمي وانا هفهمك كل حاجه
بفعل ترن بسمه علي ديما ولكن ديما لم ترد
وايضا احمد لم يرد علي نهال
بسمه وبعدين مش بترد
نهال لا كدا في حاجه غلط
وتمسك هاتفه اتكلم جاسر
أما عن احمد وديما
احمد ايه العبيط دا بقي
ديما طيب يا احمد هدي انت
احمد. هو عبيط واضح ويقف احمد وينزل له
ولكن السواق لا يقف ينظر إليه ويذهب
ديما يلا يا احمد بلاش مشاكل
يركب احمد السياره ديما ينهار ابيض دي ماما مكلماني كتير اوي
احمد وماما كمان هو في ايه
يرن احمد علي نهال
نهال فينك في ايه انت كويس
احمد ايوه يا ماما متقلقيش
ديما ايوه يا ماما
بسمه انتم كويسين
ديما ايوه يا ماما هو في حاجه
يقفوله معهم
نروح اللي حازم
كانت سمر تجلس وتمسك في يديها شنطتها لتقوم بعداد القهوه اللي حازم ولكن تتردد أن تضع البرشام في القهوه
حازم كان يجلس في مكتبه ويمسك رأسه من الصداع
ثم يكلم سمر يلا فين القهوه
سمر حالا حالا وتضع البرشامه داخل الهويه وتقبله وتقوم بعدادها
وتذهب له بي القهوه وبعد تناول القهوه يرتاح حازم كثير
ويمسك هاتفه ويكلم سالي
وبعد مده تدخل إليه سمر وتنظر إليه بستغراب عن تغير حاله
في المساء كانت نهال في غرفتها هي وجاسر
جاسر كدا مش هينفع يانهال
نهال أنا عارفه اني وترطك لكن خليفه خفيفه علي العيال اوي يا جاسر
يأخذها في أحضانه طيب اهدي وان شاء الله مفيش حاجه هتحصل
أما عن ملك كانت تجلس هي وجاسر في الحديقه وتحكي له عن مشروعها هي وسليا
ويوافق جاسر علي المشروع
ملك بجد ياجاسر
جاسر بجد يا روح جاسر ومن بكره نجهز في
ملك طيب اقوم افرح سليا
يمسك يديها كدا تسبيني وتمشي
ملك عشان سليا
جاسر لا اقعدي انتي اصلا وحشاني اوي
ملك تنظر في الأرض بخجل
جاسر يرفع وجهه بيه لا علي فكره انتي مراتي
ملك وبعدين
جاسر ولا قبلين مش عايز خجل
تأتي سليا
ملك جيتي في وقتك
جاسر بصوت واطي وقتها مفرقت الاحبه
سليا بجد في ايه
ملك جاسر وافق ومن بكره هنروح ندور علي المكان
سليا بجد المكان موجود
ملك بجد اهو الموضوع تيسر
جاسر ايوه واضح
وفي صباح تاني يوم
الكل كان يجلس يتناول الفطار
جاسر اعمله حسبكم من النهارده كل واحد هيكون معا بدي جرد. والسوق
حازم بدي جرد ليه يابابا
جاسر من غير ليه
حازم بس انا عايز اعرف
جاسر عشان أنا عايز كدا
احمد ليه يابابا هو احنا صغيرين
جاسر بصوت قوي ايوه صغيرين وتسمعه الكلام سمعني
يقوم حازم أنا اسف يابابا أنا مش موافق
جاسر بتقول ايه ياولد
حازم بقول اني مش طفل هامشي معايا اللي يرقبني
نهال لا يا حازم مش كدا
جاسر الصغير اهدي يا حازم
جاسر أنا قولت اللي عندي وكل واحد لازم يسمع الكلام حازم تعالي ورايه علي المكتب
بعد ذهاب حازم وجاسر الي المكتب
احمد في ايه ياماما بجد حازم عند حق هو احنا اطفال ولا بابا عاوز يرقب خطواتنا وحضرتك كنت بتكلمني انبارح كتير ليه بقلق هو في ايه
نهال باباك بيقول الصح
احمد صح ايه ليه هو في ايه
نهال يوه يا احمد
فريده ايه يا جماعه اهدي احمد يا حبيبي شويت مشاكل في الشغل مع باباك وخائف نتاذي دا حتي أنا هيكون معايا بدي جرد وعمك وليد
نهال تمسك رائسها
أما عن جاسر و حازم
جاسر ازاي تكسر كلمتي ياولد مش معني انك كبرت ويشتغل معايا في الشركه تنسي نفسك وان أنا ابوك
حازم بابا انا اسف بس عايز افهم ليه كل دا في ايه
جاسر ياخذ نفس عميق ويقول في مشاكل في الشغل. انت عارف الأعداء مش هتسيب حد في حاله وعرفت أن في أعداء مش نوين لينا بي الخير
حازم للدرجه دي
جاسر واكتر فعشان كدا عايز اطمن عليكم
حازم بس انا اقدر احمي نفسي
جاسر حازم ياحبيبي انت لازم تنفذ الكلام عشان الباقي يعمل زيك لازم تساعدني يا ابني أحافظ علي العيله دي انت الكبير من بعدي
حازم حاضر يا بابا اللي تشوفه
نروح اللي محمود الذي كان يجلس في مكتبه ويفكر
لا كدا مش هينفع بقي جو البراحه دا مبقاش ينفع لازم اخلص بقي أنا عندي شغل وواقف بسببك انتي يا نهال ولازم تكوني ليا واخلص بقي
يدخل عليه يوسف
محمود عاملت ايه
يوسف كل تمام يا شهاب بيه والي اسمه وليد بقي جاهز
محمود تمام اوي كدا كفايه لعب مع العيال
وتعدي مده بدو شياء الوضع مستقر
جاسر كدا كويس يا نهال
نهال ربنا يخليك ليا
جاسر ممكن بلاش قلق بقي خلاص كل حاجه كويسه
نهال أنا عارفه طول ما انت معايا أنا كويسه
جاسر حبيبتي
يخبط الباب
جاسر أنا عايز اعرف مين اللي مستقصدني
نهال معلش مين
سعديه ياست هانم الاكل جاهز
نهال يلا بينا
جاسر ماشي يانهال
يجلسه علي السفره جميعا. جاسر ونهال وفريده ووليد وحازم وأحمد وملك وجاسر الصغير وسليا
جاسر ايه اخبار مشرعكم يابنات
ملك تمام اوي يابابا وجاسر بيسعدنا
جاسر بجد تمام اوي كدا انا مش خايف
وينظر الب وليد ايه يا وليد عاملت ايه
وليد والله ياجاسر داخل معانا شريك دا بس مش عارف ليه مش مرتاح
جاسر ليه
مش عارف
جاسر ما أنا قولتك اخش أنا معاك
وليد والله ما عندي مشكله بس برده أنا محتاجه نحو نخش احنا التلاته
نهال لا هو احنا هتفضل نتكلم في الشغل
فريده عندك حق والله
جاسر خلاص ياستي انتي وهي. احنا هناكول وندخل المكتب نتكلم
نهال لا والله انتم قاعدين معانا ومفيش شغل
وليد خلاص بقي يا جاسر الحكومه أمرت
يضحك الكل
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الظل الخفي)