روايات

رواية الطفلة وزعيم المافيا الفصل الثالث 3 بقلم ليل مراد

رواية الطفلة وزعيم المافيا الفصل الثالث 3 بقلم ليل مراد

رواية الطفلة وزعيم المافيا الجزء الثالث

رواية الطفلة وزعيم المافيا البارت الثالث

رواية الطفلة وزعيم المافيا الحلقة الثالثة

صالح : انا جي وطلب ايد حور لي ياسر.. لاني اكيد مش هلاقي احسن من بنت اخويا لابني
سالم : بس انا سمعت ان ياسر شغله عوج ومش تمام
تدخل ياسر :عوج ومش تمام ازاي يعني
سالم : سمعت انك شغال في الممنوعات
ياسر بصدمة : انا شغال في الممنوعات.. حد الله بيني وبين الحجات دي.. وبعدين ياعمي الناس ملهاش غير الكلام.. ومش كل حاجة نسمعها لازم تكون صح مش كده ياعمي ولا ايه
قال جملته الاخير ثم ابتسم
سالم بتنهد : خلاص انا موافق.. بس الاصول بتقول اننا نسال البنت الاول لان دي حياتها
قال هذا بقلة حيلة وهو لا يستطيع الرفض لان صالح شقيقه الكبير
بعد ان انهي سالم كلامه مبشرتا.. دخلت حور التي قالت بحدة : وانا مش موافقة يا بابا
قالت هذا باعتراض و غضب شديد

 

ياسر : بعد اذنك ياعمي
ممكن بس اتكلم مع حور علي انفراد وانا عارف ازاي اقنعها
ياسر : علي راحتكم يا بني
قال هذا وهو يشعر بالخجل بسبب تصرف حور واخذ صالح وذهبوا
حور بغضب : تقنعني بي ايه انا مستحيل اوفق.. ده الموت اهون ليا
ياسر ببسمة : ممكن بس كوباية عصير لاني عطشان اوي
قال هذا لنورا متجاهلا كلام حور.. وبالفعل ذهبت نور لتحضر العصير
ياسر بغضب : ايه اللي انتي عملتي ده
حور بغضب : ولهي انا حرة
هو انت فاكر انك لما تجيب عمي صالح علشان ابويا يوافق ده معناه ان انا كمان هوافق
قالت هذا ثم ابتسمت بسخرية
ياسر : انا عارف ان ده مش يخليكي توافقي بس انا عامل حسابي
وجايت اللي يخليكي توافقي
قال هذا ببسمة وهو يعطيها هاتفه لتشعر حور بصدمة
كان الهاتف يحتوي علي صور لي احمد وهو ملي بالكدمات وفي حالة يرثى لها
ياسر ببسمة متكلفة : اكيد غيرتي رائيك مش كده
حور بغضب : انت ازاي تعمل كده
ياسر ببسمة : كله علشانك يا قطة
حور : انت انسان مجنون

 

ياسر ببسمة عريضه : مش قولتك اني مجنون وانك لسه مشوفتيش حاجة من جناني
جاءت نورا بالعصير
ياسر ببسمة : شكرا.. ممكن تنادي لبابا و لعمي لان حور وافقت
مش كده يا حور
حور : …………
ياسر ببسمة : هي اكيد مكسوفة وبعدين السكوت علامة الرضي
ذهبت نورا ونادت لهم ف جاء سالم و صالح
سالم : انت موافق يا بنتي
حور : انا موافقة
شعر سالم بان هناك شيء مختلف بحور وكنها ارغمت علي الموافقة ولكنه لم يستطع قول ذالك
صالح : خلاص الخطوبة الاسبوع الجاي و الدخلة بعدها بشهر
سالم : تمام يا صالح
صالح ببسمة : مش هتجبولنا الشربات ولا ايه
______________..
في المستشفى كان يحكي ياسر كل ما حدث لي احمد
احمد بغضب : ده كله عملته في حور

 

ياسر : وانا اعمل ايه
اختك اللي عنيدة ورأسها نشفي
صرخ احمد بشدة لان الممرضة كانت تضمد له بعض الكدمات والجر.وح التي سببها ياسر له
احمد : هو كان لازم يعني تخلي رجلتك يضر.بوني بجد
انا عمري ما اتضر.بت بالمنظر ده قبل كده
ياسر : لا كنت اخليهم يضر.بوك بهزار وبعدين انا لو مكنتش عملت كده
حور كانت ممكن تفكر اني بكذب عليها وترجع ترفض لكن لما تشوفك متدغدغ كده مستحيل تفكر ترفض
احمد بغضب : كان ممكن امثل اني متصاب عادي
ياسر ببرود : يعم دول هما كدمتين كده علي تعور.تين كده
بص انت تحمد ربنا ان مفيش كسور
احمد بغضب : لا ولهي وانت كمان كنت عايز يبقي في كسور
ياسر : سيبك من ده كله وخلينا في المهم عملت اللي قولتلك عليه
احمد : كله تمام
____________..

 

في منزل حور
دخل احمد الي المنزل ف وجد الجميع جالسين بنتظاره وما ان رائت حور احمد دمعت عينها ودخلت الي غرفتها وظلت تبكي وتشعر ان ما حدث لي احمد كان بسببها
احمد : مساء الخير يا جماعة
سالم :انت ايه اللي اخرك ومين اللي عمل فيك كده
احمد : انا كنت في مأمورية علشان كده اتاخرت واخذت شوية إصابات
نورا بقلق : طب انت كويس.. قولي انت حاسس بي ايه
احمد : انا كويس الحمد لله.. بس عايز ارتاح شوية
دخل احمد الي غرفته ثم ذهب الجميع للنوم
_____________..
حور : انا نزله يا بابا
سالم : علي فين
حور ببسمة: ريحة احول ورقي للكلية زي ما قولتلك
سالم : ربنا معاكي يا بنتي

 

ابتسمت حور ثم نزلت لتجد تلك السيارة السوداء
وياسر الذي كان جالس علي السيارة
ياسر : يلا
تجاهلته حور وذهبت ف ذهب ياسر خلفها وامسكها
ياسر : ده علي اساس انك مسمعتنيش
حور بغضب : انت عايز مني ايه
ياسر : ايه هو اللي عايز منك ايه
انت نسيتي اني خطيبك
حور بسخرية : خطيبي دي تقولها لي حد تاني مش ليا
ياسر بغضب : طب يلا يا حور وعدي يومك علي خير
حور بغضب : انت ليه بتعمل معيا كده هو انا ازيتك في حاجة
فتح ياسر باب السيارة واشار لها بالدخول وهو غير مبالي بكلامها تمام
صعدت حور الي السيارة وهي تعلم ان لا فائدة من النقاش معه
اوصلها ياسر الي باب الجامعة ونزلت حور ونزل ياسر معها
حور : انت رايح فين
ياسر : اكيد جاي معاكي.. هكون رايح فين يعني

 

قال هذا بسخرية
ثم دخلو الي الجامعة واخذها ياسر الي مكتب العميد الذي ما ان راي ياسر نهض وعانقه ورحب به وبعد فترة خرج ياسر وحور
حور : ازاي العميد يقوم ويسلم عليك كده.. معقول تكون هددته هو كمان
ياسر : انا كنت هنا وطلعت الاول علي دفعتي لو تفتكري وهو كان عايز اكمل واشتغل دكتور في الكليه بس انا رفضت
حور : معاك حق ترفض
دكتور دي مش لايق عليك ممكن تكون قا.تل او تاجر سلاح او رئس مافيا انما دكتور دي غريبة عليك
قالتها بسخرية
ياسر بغضب : طب يلا يا ظريفة
_______________…

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الطفلة وزعيم المافيا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى