روايات

رواية الطالبة الخجولة الفصل الرابع 4 بقلم أسماء سعيد

رواية الطالبة الخجولة الفصل الرابع 4 بقلم أسماء سعيد

رواية الطالبة الخجولة الجزء الرابع

رواية الطالبة الخجولة البارت الرابع

الطالبة الخجولة
الطالبة الخجولة

رواية الطالبة الخجولة الحلقة الرابعة

دكتور عبدالرحمن ….. قومي اقفي كده وقولي كنت بقول ايه انا اتلهيت ولقيت نورا اللي بتتكلم وترد عليه
ولاء في نفسها … الحمد لله انو مش انا وبعدها رجع للشرح تاني ولاء اخيرا اخذت نفسها
نورا … ربنا يهدك عاجبك كده لولا إني كنت مركزه كان زمانه مرمط بيا الارض تسكتي لحد ما نخلص
ولاء … خلاص ماشي
والدكتور عبدالرحمن.. بيشرح وبيقولهم كيفية ترجمة الجمل وازاي الكلمه ممكن يبقي ليها كذا معني وانها في الجمله بمعني وبره الجمله بمعني تاني وولاء ونورا كانوا منتبهين جدا وكتب جمله علي السبوره وقال هختار حد يقرأها ويترجمها قدام الكل وينفذ الخطوات اللي قولت عليا
ولاء كانت بتحاول تنزل تحت في البنش علشان ميشوفهاش ولاحظ كده عملها عند واختارها
ولاء … منك لله يارب تموت انا بتوتر جامد يا نورا والله مش هعرف اقول كلمه انا مبعرفش اتكلم قدام حد حتي لو عارفه
نورا … اطلعي وسيبيها علي الله وهدي نفسك وبصيلي اما تحسي انك متوتره تمام
ولاء بتوتر ….. تمام وطلعت عند السبوره وبدأت تقول اي حاجه في اي حاجه علشان تدخل هي اصلا خايفه ومتوتره من كم الطلاب اللي موجوده وكأنها مأخدش حرف في حياتها في الوقت ده كل حاجه طارت من دماغها
دكتور عبدالرحمن بعصبيه … ما هو لو الاستاذه مركزه كانت عرفت تجاوب
ولاء … يادكتور والله كنت مركزه بس انا بتوتر وبخاف
دكتور عبدالرحمن بسخريه… ليه هناكلك اتفضلي ادخلي
دخلت ولاء واكمل المحاضره وخرجت هي ونورا وأخيرا تنفست
*****************بقلم اسماء سعيد
في الخارج ولاء تتحدث مع نورا بعياط ونورا تهدأها
نورا … خلاص بقي يا لوله
ولاء … والله انا كنت مركزه معاه بس انتي عارفه اني بتوتر وبتكسف اتكلم قدام حد
نورا .. عارفه والله بس خلاص بقي اللي حصل حصل يلا علشان نروح الكورس مع بعض
ولاء … بجد انتي هتيجي معايا
نورا .. اه طبعا كاتمه علي نفسك
ولاء … احلي كتمه والله
نورا متزعليش بقي ورددي دايماً لعله خير يمكن ده حصل علشان المره الجايه تخافي انو يحرجك قدام زمايلك وتتحدي خوفك وتكوني قويه يعني استخدمي الموقف لصالحك وحسني من نفسك واتغلبي علي خوفك
ولاء … معاكي حق هحاول وبعدين انتي معايا اهو
نورا … اه طبعا عمري م اسيبك
*************بقلم اسماء سعيد
وبعد وقت وصلا اخيرا الكورس وبدأ المسيو في المحاضره الاولي لهم وقال هناخد اول حاجه تقديم النفس كل واحده هتقوم تقدم نفسها يعني مثلا الاسم وساكنه فين وعندها كام سنه وعندها كام اخ واخت والكلام ده وفعلت نورا مثلما قال وولاء فعلت هي أيضا ولكنها كانت مازالت متوتره وتم الانتهاء من الكورس
ورجع كل منهم الي منزله لاحظت والدة ولاء حزنها قامت بالدخول بعدها الي غرفتها كي تفهم ما يحدث
خبطت علي الباب
ولاء …. ادخل
والدة ولاء … مالك يا ولاء باين عليكي زعلانه ايه اللي حصل
ولاء … مفيش يا ماما تعبانه بس
والدة ولاء … عليا بردو
ولاء … خلاص هقولك وقصت عليها ما حدث بس ده كل اللي حصل
والدة ولاء … اقولك علي حاجه ومتزعليش مني
ولاء … قولي
والدة ولاء … انتي اللي غلطانه يا بنتي طالما انتي عارفه الاجابه بتاع السؤال ليه اشغل نفسي باللي حواليا هيقولوا عليا ايه ما يتحرقوا كأنهم مش موجودين ولازم يبقي عندك ثقه في نفسك اكتر من كده انتي اكيد افضل من طلاب كتيره كانت قاعده بس دايما اقول خير لعل الله يحدث بعد ذالك امر ويكون ده سبب تغيير ليكي في حياتك بعد كده
ولاء … معاكي حق يا ماما
والدة ولاء … طب يلا علشان العشا جاهز وابوكي عايزك في حاجه ضروريه
ولاء حاضر بس حاجة ايه دي
والدة ولاء …. اما تطلعي هتع في منو
ترى ما هو الموضوع الذي يريد والدها ان يحدثها فيه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الطالبة الخجولة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى