رواية الصياد في مواجهته للحورية الفصل الرابع 4 بقلم أسيل باسم
رواية الصياد في مواجهته للحورية الجزء الرابع
رواية الصياد في مواجهته للحورية البارت الرابع
رواية الصياد في مواجهته للحورية الحلقة الرابعة
بعد اسبوع
مقابلة حور و راافت كترت وتقريباا هماا
مع بعض كل يوم وده ال بقى يضاايق جاااسر و شااهي
دخلت شاهي عند رافت بغضب
ممكن تفهم ي راافت ااي ال بينك وبين حور
رااافت ” مفيش بيناا حااجة ي شاهي جبتي الكلام
ده منين
شااهي ” ااوعى تكذب عليااا ي راافت هيكون فيهاا
مووو* تك عارفني مجنونة وبعملهاا
جذبهاا من خصرهاا وهو ينظر لعينهاا بقوة
راافت ” انتي مكاانك بقلبي لا حور ولا غيرهااا
تقدر تعبى فااهمة فبطلي غيرة ووجع دماغ
انااا هدفي من ال بعمله اني عاايز احرق دم الصيااد
و بس غير كده مفيش حاجة صدقيني
شااهي ” اناا مصدقك ي قلبي بس اعمل ااي
اناا بحبك موووت غير كده حور دي واحدة مش قليلة
هي عملت ال مقدرتش اعمله وقعت جاسر في حبهاا
خاايفة لتحبهااا انت كماان
راافت لنفسه ” ده اناا عشقتهاا مش حبيبتهاا بس
هي بقت جنوني وهوسي
راافت ” خليكي واثقة اني دايما بحبك انتي وبس
شااهي وهي تقبله وبعدهااا…….
……….
كانت حور بتبكي في غرفتهاااا بحرقة
دخل عليهااا جاااسر ال الغضب مسيطر عليه
ومااهتمش بعيااطهاا ولا كاانه شاافهاا بتعيط حتى
جاسر بغضب جحيمي ” ممكن افهم اي ال بينك وبين وال*** اي
عشق وهي بتمسح دموعهاا ” اناا سبق وقلتلك اننا
صحاااب مش اكتر
جااسر ” عشق قولي الحقيقة احسنلك
ليكوون بتحبيه ومخبية عليااا ااو ليكوون لمسك
عشق بغضب ” انت بتقول اااي انت اكيد اتجنننت
جااسر بغضب اكبر ” مااهو مفيش تفسير غير كده
ااي ال يخليكي ي محترمة تطلعي مع حد مبتعرفهووش
ومترجعيش البيت الا متاااخر
عشق وقد فااضى بهااا ” لاني بعشقك
بعشقك انااا للاسف بمووت فيك انا حااولت بكل الطرق
انسااك بس مش قاادرة قلبي مش قاادر غير يفكر فيك
جااسر بصدمة ” انتي بتقولي اااي
حور وقد جلست على طرف السرير بتعب
انااا عارفة انه ال بحس فيه غلط وخاصة وانت
واحد متجوز بس غصب عني مش بايدي بحبك مووت
ومعرفش من امتى بس بحبك وخلاص
اناا بطلع مع راافت عشان انسااك بس بشوف صورتك
حولياا في كل مكاان
كان جااسر يستمع لهااا بقلب ينبض من الفرحة
جاسر وهو يمسك وجههااا بين يديه ويدقق في ملامحه
بحب وعشق شعرت هي به
جااسر بلهفة ” انتي بجد بتحبني ي حور قوليهاا
عاايز اسمعهااا منك كماان
حور ” جااسر مينفعش انت واحد متجوز
جااسر بنفااذ صبر ” عاايز اسمعهاا كمان لو سمحتي
حور ” اناااا بحبك ي جااس
لم تكمل كلامهااا فااخطفهااا داخل دوامة من العشق
صدمة في البدااية وكادت تعترض لكن لم تستطع
الصموود اماام عااطفتهم الهوجاااء استسلمت لقبلاته
و بادلته وجن جنونه بهاااا فغااص معهااا في بحر
من المشاااعر الجياااشة
……….
ادهم بيه السيدة فريااال تريد ان تحاادثك
ادهم ” قل لهااا اانني مشغوول
لكنهااا مصرة
ادهم وهو يااخذ الهاتف منه ” اناا مش قلتلك اني
مش عاايز ازعااج وانااا في الشغل
….
ادهم ” انااا مش فااضي للكلام الاهبل ده دلوقتي
كفااية بقى فحوصات وتحاليل واناا وانتي عارفين
النتيجة اااي الحل الوحيد اني اطلب منه المسااعدة وبس
…….
ادهم ” انااا هبقى اكلمه اطمني هيووااافق
واغلق الخط وقاال لمسااعده
اوصلني عند السيد
م ” امرك ادهم بيه
……………
استيقظت حور ووجدت نفسهاا مكبلة بين يدى جاسر
وهي عااارية ولا يسترهاا سوواا ذاك الشرسف وهو نفس
الشي انصعقت بل انصدمت واصبحت تنظر لنفسهاا و
له بجنووون هل سلمته نفسهااا هكذااا ببساااطة
استيقظ جاااسر من حركتهاا المفرطة وهو ينظر له
حااسر بخوف ” ماالك ي حبيبتي هو انااا اذيتك
انتي كويسة جاااوبيني ي حووور
حور ببكااء وهي تصربه في صدره ” ااانت ااذااي
تعمل كده انت واااحد متجوووز طب واناااا مفكرتش
فياااا اذااي تعمل كده وانااا بنت عمك يعنى من لحمك
جاسر وهو يكبل يديهاا ويثبتهاا للاعلى بعد ان اعتلاهاا
جااسر بخبث ” محسسااني اني اغتصبتك
مااكان كل برضااااكي ي قلبي
اغمضت عينهاا تبكي بعنف حزن لحاالهاا
حور ” اناا دلوقتي بقيت زاا**نية ااااااه
جاسر بسرعة ” انتي مش زاانية ولا عمرك هتكوني
ااانتي مراااتي ي حور انتي حورية قلبي
نظرت له بصدمة ثم……….
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصياد في مواجهته للحورية)