رواية الصقر الجريح الفصل الرابع 4 بقلم نورة عبدالرحمن
رواية الصقر الجريح الجزء الرابع
رواية الصقر الجريح البارت الرابع
رواية الصقر الجريح الحلقة الرابعة
فتون بدموع لا يامحمود قولها اني تربيتك ومش ممكن اعمل كده ..قولها..صفعها بقوة وجذبها من شعرها..الى المطبخ يريد قتلها..
محمود والله لموتك واغسل عارك يافاجره..
فتون بالم اه يامحمود ..والله معملتش حاجه والله..
صقر تضربها ياحيوان والله لكسر ايدك..
((جذبه من يده مانعا الآخر من ضربها..لتحدث مشاجرة…دفعه محمود واسرع والتقط سكينا يريد قتل فتون..))
فتون محمود انت مصدق اني اعملها ..
محمود بغضب اعماه تستغفلني يابنت ابوي جايبه راجل غريب وقاعده معاه ..دنستي بيتنا الطاهر يا*** لم يكمل كلمته ليلكمه صقر لكمت أردته أرضا..
صقر دي اشرف من الشرف يا****..
((نهض محمود ومسح الدماء على شفتيه ليتجه الى صقر ويلكمه ..لكن في تلك اللحظه وصلت اربع سيارت فيها عدد من الحرس..ليهبط من إحداهن شاب في الثلاثين من عمره..))
صقر غير آبه بتلك الحراسة اقسم بالله لو لمست شعره منها لاكون قاتلك..
أسرع بهاء ليفك الشجار مالك ياصقر بتتخانق ليه..
فتون والنبي ياسي صقر والنبي سيبه ده اخويا .. سيبه .
صقر انتي بتدافعي عنه ده مش راجل ماشي ورى كلام مراته..ال****
زوجت محمود سناء لاااا تحترم نفسك ياراجل ياناقص مش كفايه ضحكت عالبت وجتلها البيت والله اعلم عملت معاها ايه..
صقر وهو يحاول الافلات من يدي بهاء والله يا*** لو ماكنتي مره لقصلك لسانك الزفر ده
((محمود كل ماهم الوصول الى فتون ويريد غسل عاره..))
فتون ببكاء محمود انت مصدق ان اعمل كده ..مصدق يامحمود انا تربيتك ..
محمود هجم عليها وبيده السكين يريد قتلها لكن الحرس تدخلو بأمر من بهاء..وابعدوه عنها..
صقر اركبي العربيه..
فتون لا لا ياخويا مش هسيب محمود ..وولاده..
صقر وهو يجذبها يريد ارغامها على ركوب السياره بقولك اركبي ده هيقلك انتي مش شايفاه ماشي ورى كلام مراته…مش هسيبك هناةعشان يموتوكي
فتون مسحت دموعها لا محمود طيب هو كمان شويه وهيندم علي عمله..
صقر اركبي و متجبرنيش اخدك بالعافيه..
فتون بحده انت مالك بيا ..ان مش هسيب..اخو..لتغيب عن الوعي..حملها وسط اعتراض محمود وتهديداته والحرسه يمسكونه..ادخلها السياره وجلس بجانب بهاء وخلفهم السيارات بعد ان قال..لاخيها..
صقر اما تعقل وتصحى من غفلتك تعالى عندى انا صقر الشرقاوي..
محمود بحده والله لاقتلها واقتلك انت كمان..هتاخدها فين..يا**** لو كنت رئيس وزراء هقتلك
صقر بسخريه سلام وابقى اسمع كلام مراتك كويس ياراجل..
…..
في السياره.
بهاء مين دي وايه قصتها وليه ضربتها وخلتها تغمى..
صقر بحده عشان هيا عبيطه وغبيه..عايزه تبقى معاهم عشان يقتلوها..
بهاء وانت مالك فيها..
صقر (حدثها عن كل شيء حدث)
بهاء وانت ناوي تعمل ايه انت مش ناقصك مشاكل.
صقر مش عارف كل اللي اعرفه مش ممكن اسيبها تتأذى يابهاء مش ممكن..
بهاء ماشي ياصاحبي اما نشوف اخرتها..بس تعرف دي حلوه قويي.صقر بحده وغضب اتلم يابهاء لا يمين بالله لانزلك هنا اخليك تتبهدل ..ومتبصش عليها خالص..
بهاء بضحك امرك ياسيدي
____________
بعد مده..
فتون انا فين وانتي مين..
عليا انت بخير وامان هنا متخفيش.
فتون انتي مين..وانا ازاي جيت هنا
عليا ان اخت صقر…وصقر هو اللي جابك
فتون ببكاء والنبي ياختي قوليله عايزه اروح لاخويا ..والنبي..
عليا انا كلمته من شويه وقال هيرجع متاخر..ووصاني انك تاكلي وتنامي وبكرى تتكلموا
فتون لا مش هبقى هنا ثانيه وحده انا هرجع لاخويا وولاده دول عماد واياد مش هيتحملوا بعادي عنهم ..نهضت وهو تشعر بدور..
عليا استني ياحبيبتي انت هنا بالمدينه ومش هتقدر تروحي لوحدك استني اما يجي صقر وياخدك..انتي كوليلك لقمه واستريحي لحد اما يجي..
فتون لا انا عاوزه اروح لتشعر بالدوار ..لتقول اخوكي ايده تقيله قويي نفوخي لسه واجعني ..ربنا يسامحه بقى
عليا بابتسامه معلش شويه وهيخف الوجع كوليلك لقمه واستني لحد مايجيى
فتون مش هاكل انا عاوزه ارجع لمحمود خايفه لايجراله حاجه من كتر الزعل انا لازم اقوله الحقيقه.. لازم
……..
مساء..
عاد صقر متعبا جدا ويرتدي ثيابا فخمه زادته اناقة وجمال. يفتح ازار قميصه من شدة التعب…
صقر انتي صاحيه لحد.دلوقتي ليه وعليا قالت انك مكلتيش حاجه..ليه ان شاء الله صايمه
فتون مش عايزه… انت خطفتني ليه ..هي دي جزاتي يابن الاصول..
صقر…
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصقر الجريح)