روايات

رواية الصقر الجريح الفصل الخامس 5 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية الصقر الجريح الفصل الخامس 5 بقلم نورة عبدالرحمن

رواية الصقر الجريح الجزء الخامس

رواية الصقر الجريح البارت الخامس

رواية الصقر الجريح
رواية الصقر الجريح

رواية الصقر الجريح الحلقة الخامسة

صقر بضحك خاااطفك..

فتون اه خطفني..

صقر انتي عبيطه والا بتستعبطي..انتا مش عارفه عوايدكم هناك لوكنتي فضلتي هناك كان اخوكي قاتلك وشرب من دمك..

فتون بدموع حاولت كتمها لا محمود عمره مهيأذيني انا متأكده..

صقربسخريه اه مهو باين انتي مشفتيش وشه وهو ماسك السكينه عايز يقتلك..

فتون جلست على الارض تبكي بشده كالاطفال وتمسح دموعها بكمها ..لتقول بس انا عاوزه اروح عند اخويا وعياله..والنبي ياخويا ..عشان خاطري.

صقر شعر بالضيق عليها..وهو يراها تبكي هكذا..

صقر تنهد بتعب..حاضر..

فتون نهضت بسرعه ارتسمت على وجهها ابتسامه جذابه يعني هتاخدني عندهم..

صقر بس بشرط..

فتون بتذمر شرط ايه بس..

صقر تقومي تاكليلك لقمه عشان عليا قالتلي مكلتيش حاجه من الصبح.

فتون بس ماليش نفس ..والله العيال عماد واياد وحشوني قوي..

صقر طب خلاص مش هاخدك مكان..

فتون لا لا خلاص خلاص انا هاكل..قوم قولي المطبخ فين عشان بيتكم كبير وخايف اتوه فيه..

صقر المطبخ ليه..

فتون عشان اعمل لروحي اكل.

صقر لا ارتاحي انتي وهو يمسك سماعة الهاتف الارضي بجانبه..ليطلب العشاء دقايق ويكون الاكل عندك..

فتون ايه ده..!!!؟؟

صقر ايه…!!!

فتون هو انت بتحضر الاكل بالتلفون..!!!

صقر بضحك اهاا انتي بتستعبطي بجد بقى..

فتون بضحك بهزر ياخويا ..والله الا قولي انتا مافيا والله ايه..

صقر بضحك مافيا مره وحده..ليه بس.

فتون ياسي صقر اصلا بيتك زي بيوتهم بالتلفزيون كبير قوي وفيه خدم كتير..وكمان انت كنت هربان ..تبقى ايه..

صقر بضحك مافيا..

فتون والله انا قولت كده من الاول..

صقر مافيات ايه يابنتي انا صقر الشرقاوي مالك ورئيس مجموعة شركات الشرقاوي فهمتي..

فتون بصراحه لأ..

صقر نفخ يلااا..قاطعهم طرقات على الباب..

صقر اتفضل دخلت احدى الخادمات وضعت الطعام أمامهم دون التكلم وغادرت بصمت..

فتون مالها دي..!!!

صقر مين..؟؟

فتون البنت اللي دخلت هنا مافتحتش بوقها بكلمه ..

صقر ليه تتكلم هي عملت شغلها وراحت..ويلاااا كوليلك لقمه عشان انا تعبان وعايز اروح انام..

فتون متروح هو أنا حايشاك..

صقر لا مش هروح الا لما تخلصي الاكل كله ..يلاا اسمعي الكلام..

فتون جلست أمام الطعام لتهدر والله مش قادره..

صقر بعدم فهم مالك بس..

فتون مش عارفه اكل لوحدي..لتنظر اليه بعينان لطيفتان كالقطة الأليفة..متيجي تاكل معايا..

صقر انا مش بتعشا متأخر..

فتون عشان خاطري والنبي والنبي ياسي صقر..

صقر جلس امامها بقلة حيله وأصبح يمثل انه ياكل..حتى انتهت من طعامها وهي تضحك وتمزح..

……….

صباحا..

فتون كنت فين من الصبح كده..

صقر كان يرتدي ملابس رياضيه..كنت بتمرن..

فتون اه مهي عليا قالتلي بس ازاي عالصبح يجيلك حيلك تركض وتتنطط..

صقر بضحك اركض واتنطط..والنعمه بلاش كلامك ده..

فتون وليه ياسي صقر مش عاجبك كلامي..

صقر اهو ابتدينا نقلب عالوش اللي مبحبوش..قوليلي عاليا راحت فين..

فتون راحت تجهز عشان تروح الكليه ربنا يوفقهاا..هااا احنا هنروح بيت اهلي ايمتا.

صقر لا مش هنروح..

فتون بحده يعني ايه ..كدبت عليا..

صقر اولا متعليش صوتك وانا موجود .وتانيا..اخوكي ومراته وولاده جينا النهارده..

فتون ليهه..اقصد جايين هنا ليهه..ومحمود ازايه..هو كويس..والنبي طمني ياخويا..

صقر ببرود متخفيش هو كويس..بس جايين عشان كتب الكتاب..

فتون كتب كتاب مين..

صقر بهدوء كتب كتابنا انا وانتي.

فتون……….

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصقر الجريح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى