رواية الصعيدي والمغرورة الفصل الثالث 3 بقلم إسراء هاشم
رواية الصعيدي والمغرورة الجزء الثالث
رواية الصعيدي والمغرورة البارت الثالث
رواية الصعيدي والمغرورة الحلقة الثالثة
ولكن هنا بياتي صوت من خلفها وهو بيقول بصوت غاضب ويمسكها من قفاها وبيقول بقا انا بخاف اضحك لوشي يكرمش وانا دراكولا 😡😡😡😡😡😡😡
نجمه:: بصدمه نهار اسوخ سلاما قولا من ربا رحيم انت جيت امتا وبعدين اي يعم المسكه دي انت ماسك حرامي 😒😒
زين:: بغضب 😡😡😡وبيقول ده انتي ليلتك مش معدية النهاردة بقا انا زين الهلالي حرمه زايك تقول عليه
نجمه:: برفعه حاجب حرمه انا يتقالي حرمه بقولك اي يعم انت سيبني كدا انت مش قافش حرامي عشان تمسكني كدا 😒😒 عشان مش هيحصل خير كدا 😌
زين:: بحده ده المفروض اني اخاف بقا وكدا 🤔
نجمه:: بابتسامه خبيثه 😂 خلاص انت اللي قولت انا حذرتك
زين:: بصصلها باستغراب ولكن هنا بيصرخ بالم وهو بيسيب نجمه وبيمسك اسفل بطنه بالم مكان ضر”بة نجمه ليه 😂🫢 ووشه بيحمر من الالم وبيقول يا بنت ال وبعدها بيسكت 😂😢
نجمه:: واقفه بتضحك بعلو صوتها عليه وهي تمسك بطنها من كتر الضحك وبتقولو من قولتلك وحذرتك بلاش انت اللي مسمعتش كلامي استحمل بقا 😂😂😂🫢🫢
زين:: بيبصلها بغضب وبيضم حواجبه علي شكل تمانية وبيقولها وانتي استحملي بقا اللي هيجرالك ولسه هيقرب منها زين نجمه اول ما بتشوفو كدا بتقلع الهيلز بتاعها بسرعه وبترميه فالارض وهي بتجري من زين وبتقول انا بقول الجري نص الجدعنه 😂😂🙆🏻♂️ زين بيجري خلفها لاول مرة ينسي هيبته وبتخرج نجمه للجنينه البيت وزين وراها وهو بيقول بغضب اقفي يا بت انتي انا بجري ورا بنت اختي
نجمه بصوت عالي هو انا هب”لة ولا اي عشان اقف وتمسكني 😂🙆🏻♂️ لا يحبيبي وهنا خلاص زين مسكها من البليزر بتاعها وهنا نجمه هوب اتكعبلت ووقعت عالارض وهي تسحب زين معاها وكان فوقيها 😂🫢😍شعر نجمه كله جه علي وشها وهي بتضحك بصوت عالي زي الاطفال زين بيشيل شعرها براحه من علي وجهها وبيشوف ضحكتها وغمزتها اللي ظهرت مع ضحكتها ولمعه عيونها اللي زي موج البحر وهنا زين ابتسم تلقائي علي ضحكتها ودي كانت اول مرة زين يضحك من سنين تقريبا وهنا نجمه بتبتسم وبتسرح فضحكته اللي خطفت قلبها فثواني ودققت فتفاصيلة قد اي هو جميل وشكله قمر اوي وهو بيضحك ويتحب كل ده كانت بتقولو نجمه فسرها والاتنين بيبصو لبعض وسرحانين فعيون بعض ولاول مرة زين بينسا نفسه وبيرفع ايده وبيمشي ايده بطراطيف صوابعه علي وجه نجمه اللي غمضت عيونها تلقائي من لمسته والاتنين بقا قلبهم بيدق فاللحظه دي وجواهم مشاعر كتير حلوة اوي لاول مرة يعشوها ولكن بيقطع لحظتهم وهو بيقول بصدمه ووووووووة الت”ار ولا الع”ار😳😳 في الجنية كدا علني طب في اوض كتير 😂🫢
نجمه:: بتتخض هي وزين وبيقوم زين بسرعه وهو بيفوق لنفسه وبيبص لي مروان اخوة بحده وهو بيقول مش تعمل صوت يغبي 😒
مروان:: 😒😒 منا عملت اهو وبيبص لنجمه وهو يصفر ويغمز لها وبيقول بابتسامه مين المزة دي احنا عندنا اجانب هنا طب كنت قولي 😂😍
زين:: بيبرق لي مروان بحده وبيجز علي سنانه وهو يقول بحده مروان لم لسانك بدل ما اقط”عهولك
مروان:: بخوف خلاص يعم انت بتتحول ليه وبيبص لنجمه بابتسامه وهو بيمد ايده وبيقولها I’m Marwan Aqmar
نجمه:: بابتسامه وبتمدله ايدها وبتقوله وانا نجمه انت بقا مروان ابن عمي
مروان:: بصدمه اده انتي مصرية وكمان بنت عمي 😳
نجمه:: بضحك ايوة يسطا شوفت بقا صح شكلي اجنبية بس مصرية اصيلة وبتغمزلو بضحك 😂😉
مروان:: ايوة بقا يا جاﻤد انت شكلنا هنتفق سوا 😂😉
زين:: واقف بصمت ومتابعهم بغضب ونفسه يمسك الاتنين يكس”ر دماغهم وبيسبهم وبيمشي زين بغضب
نجمه:: باستغراب ماله ده 🤔🤔
مروان:: لا خدي علي كده كتير هو زين ده متفهميش شخصيته
نجمه:: بضحك عندك حق اخوك ده عنده انفصام تقريبا الله يكون فعوني مش عارفه هعيش معاه ازاي 🤔
مروان:: زين طيب جدا جدا بس هو بيكر*ة الستات من ساعه امي ما سابتنا ومشيت عشان تتجوز واحد تاني وهو بقا كدا
نجمه:::امممممممم 🤔🤔طب اي رايك نغيرلو الفكرة دي
مروان:: 🤔🤔ازاي هتعملي اي
نجمه:: هقولك بس انت معايا صح 🤔🤔
مروان:: معاكي 😉
نجمه:: يبقا بص يسطا احنا هنعمل اي 😉😉
مروان:: بذهول انتي عاوزة تعملي كدا فزين اخويا ده مش بعيد يقت”لني ويق”تلك لا انا برا الحوار ده مش مستغني عن نفسي زين مبيتفاهمش وبيحسس مروان علي قفاه وهو بيقول ده ايده غبي”ه
نجمه:: بضحك شكلك مجرب كتير اوي 😂😂😂🤔
مروان:: بضحك اوي اوي يعني 😂😂
نجمه:: خلاص متبقاش جبان بقا خلينا نتسلي شوية 😂🤔
مروان:: خلاص يبقا علي بركه الله امتا تنفيذ الخطه 😂🤔
نجمه:: ايوة بقا كدا هنفذ من النهاردة 😂😌🫢بس انت تجبلي الحاجه اللي هقولك عليها اشطا 😂😉
مروان:: اشطا يا صحبي 😂😉الحق اطير اجيب الحاجه
نجمه:: وانا هطلع اخلص شوية شغل واغير بقا عشان نبداء الخطه 😉وبتطلع نجمه اوضتها وبتدخل تاخد شاور وبتخرج وهي لبسه دريس ابيض لحد ركبتها وكت وفردت شعرها وكانت جميلة جدا ولسه هتمسك اللابتوب بتاعها عشان تشتغل ولكن هنا بتلاقي الخدامه بتقولها تنزل عشان يتغداءؤ وبتنزل الخدامه وبعدها بدقائق بتنزل نجمه علي الدرج
بيكون علي السفره عزام ومروان وزين مستنين نجمه لكي يتغدءؤ سوا وبيقول عزام للخدامه قولتي لنجمه تنزل يا زينب
زينب:: ايوة يا بيه اهي نازلة عالسلم اهي وهنا بيرفع مروان عيونه وبيشوف نجمه وبيبرق بصدمه وبيقول ينهار اسود 😳
زين:: بيرفع عيونه هو كمان وبيشوفها وهنا نظراته كلها بتتحول لغضب شديد بتقرب عليهم نجمه وبتكون واقفه جمب زين ولسه هتقعد ولكن بتلاقي صوت زين الغاضب وهو بيقول بحده اطلعي غيري القرف والمسخرة دي حالا
نجمه:: بتتعصب وبتقول بعصبية بقولك اي يجدع انت انا سكتلك الصبح لكن لبسي ميخصكش وملكش حكم عليا
زين:: بيتنرفز وبيقف قصادها وبيقولها واضح انك ملقتيش حد يربيكي صح ومحتاجه تتربي من اول وجديد لانك قليلة الرباية لما تلبسي اللبس ده وتقفي قصادي بعين بج”حه وتعلي صوتك
نجمه:: وهنا لم تتمالك اعصابها ووشها بيحمر بعصبيه وهنا بتنزل بالقل”م علي وجهه زين بكل قوتها صوت الق”لم رن فالمكان وهنا عزام ومروان قامو وقفو من مكانهم بصدمه ومبرقين من المج”زرة اللي هتحصل وبيقول مروان بصدمه ينهار اسود ومنيل ده انتي الله يرحمك يا نجمه 😳😳😱😱😰
زين:: 😳😳😡😡😡و
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصعيدي والمغرورة)