رواية الصعيدي والعنيدة الفصل الرابع عشر 14 بقلم حبيبة أحمد عطية
رواية الصعيدي والعنيدة الجزء الرابع عشر
رواية الصعيدي والعنيدة البارت الرابع عشر
رواية الصعيدي والعنيدة الحلقة الرابعة عشر
خرج الدكتور اخيرا كلهم جريوا عليه
مهند بخوف: ط طمني عليها هي كويسه
الدكتور بغضب: كان عندها جالسه انهارده و انا قولتلها مينفعش متجيش و برضوا مجتش عشان تحضر الحفله يا مهند بيه الحفله اهم من صحتها
مهند: انا مش فاهم حاجه جلسه اي و هي مقلتليش جلسه اي يا محمد بيه
محمد: معرفش جلسه اي يا دكتور
الدكتور: للاسف انسه روح عندها كانسر
واقعه الكلمه كالصعقه عليهم و كلهن كانوا مصدومين و في حاله صدمه وقع محمد اغمي عليه و شالوه لغرفه
مهند بصدمه و دموع: ك كانسر اي انت اكيد بتكدب
الدكتور: مليش مصلحه في اني اكذب
قمر بعياط و صراخ: روووح لا لا روووح صحبتييي اهي اهي اهي
مهند: و الحل
الدكتور: لازم تعمل العمليه
مهند: هتعيش
الدكتور: الاعمار بيد الله بس ادعولها تنجح
مهند بغضب و دموع: هتعييش روح مش هتموت هتعيش
الدكتور: ان شاء الله
مهند: عايز اشوفها
الدكتور: تقدر تدخل ليها
دخل مهند و شافها و حزن علي شكلها و تعبها
مهند بدموع: ليه؟
روح بدموع: م مهند
مهند: ليه يا روح ليه
روح بعياط: غصب عني
مهند: عشان كده رفضتني
روح بتعيط
مهند بوجع: كنت بشوف الحب و اللمعان في عيونك و بستغرب ليه بترفضيني
مهند بعياط و وجع: لييه يا روح لييه مقولتليش
روح بدموع: انا هموت يا مهند مرضتش اعشمك بحاجه لتتعب
مهند بوجع: و فكرك انا كنت مبسوط و مش تعبان انا كنت بموت و هتجنن ليه يا روح لييه مقولتليش
روح بتعيط
مهند حط جبهته علي جبهتها و الاتنين بيعيطوا و هو بيتكلم بوجع: لييه ياروح لييه
روح بعياط: مهند انا اسفه بس محدش كان يعرف اصلا
مهند بنفس وضعه: انا شكيت فيكي يا روح و انتي كنتي ساكته انا اسف
و فضلوا يعيطوا حوالي نص ساعه
مهند و هو يمسح دموعه: ر روح انتي هتعملي العمليه و تخفي مش هيحصلك حاجه
روح بحزن و تعب: مفيش امل
مهند بسرعه: هووش فيه امل و هتعيشي بس عايزه اسألك سؤال
روح: أسأل
مهند: بتحبني قد اي
روح بخجل و وشها احمر: قد العالم
مهند: يبقا لازم العمليه تنجح عشاني يا روح انتي قويه و عنيدة لازم تقاومي يا روح انتي قدها هتقدري هتقدري يا روح ارجعي عشاني يا روح هترجعي
روح ببتسامه: حاضر…..
قاطع كلامها دخول قمر
قمر بدموع: رووح اهي اهي اهي
روح بتعب: خلاص يا حبيبتي انا كويسه بطلي عياط
قمر بدموع: لا يا روح انا بحبك خليكي معايا مليش غيرك
ياسين بصلها بستغراب
روح: انا جنبك يا حبيبتي
ياسين: الف سلامه عليكي يا روح شدي حيلك كده انتي قدها
روح ببتسامه حزن: ان شاءلله… عايزه اشوف بابا
ياسين: حاضر و خرج و بعد شوايا دخل ياسين و بجانبه محمد ابو روح
محمد بدموع: بنتي
روح بدموع: بابا و حضنها
محمد: ازاي تخبي عليا حاجه ذي كده
روح بدموع: خوفت عليك يا بابا كنت عايزني اقولك اني هموت
محمد بسرعه: اوعي تقولي كده تاني هزعل منك انتي هتقدري يا روح
روح بدموع و كسره: مش هقدر يا بابا خلي بالك من نفسك… مهند بابا خلي بالك منو
مهند بدموع: هترجعي و هنخلي بالنا منو احنا الاتنين
محمد: متوجعنيش عليكي يا روح
دخل الدكتور
الدكتور: جاهزة
روح بخوف و تعب: ل لا
الدكتور بخفه: لا انتي جاهزة انتي قدها ان شاءلله
روح: ان شاءلله
الدكتور: اتفضلوا كلكم لو سمحتم و خرج الجميع
و خدو روح و في طريقها لغرفة العمليات و كانت نظرتها وداع لكل اللي واقفين و دخلت غرفة العمليات
بعد مرور 3 ساعات و روح لسه مخرجتش و محدش بيقولهم حاجه كان الجميع في حاله توتر و قلق و خوف و مهند اللي كان تعبان و مرهق اووي و محمد و ياسين و قمر اللي كانت هتموت علي صحبتها
*****************
بقلم حبيبه احمد عطيه
…. مهند يا مهند
مهند: روح انتي شكلك حلو اووي يا روح بس ليه بتبعدي عني
روح: خلاص يا مهند مفيش امل جيت اقولك انك هتوحشني اووي يا مهند
مهند بصراخ: لا يا روح لاااا انتي هترجعيلي انتي هترجعي انا مستنيكي يا روح مستنيكي يا حبيبتي ارررجعيييييي
ياسين: مهند مهند
مهند بخضه: ارجعي اي في اي
ياسين: شوفتك بتصرخ و انت نايم
مهند بقلق: روح خرجت
ياسين بحزن: لسه
خرج الدكتور
مهند: ط طمني
الدكتور بأسف: نزفت دم كتير و محتاجين دم ادعولها و……..
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصعيدي والعنيدة)