روايات

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الفصل الثامن 8 بقلم ملك سمير

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الفصل الثامن 8 بقلم ملك سمير

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الجزء الثامن

رواية الصدفه التي غيرت حياتي البارت الثامن

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الحلقة الثامنة

كلهم ف صوت واحد: ملللللكككك.!!!!

********

في المستشفى..

فارس: فين دكتور عزام الزفت

عزام: اهدى يا فارس عادي دي اغمى عليها من قلة الاكل بس

فارس: هي مكلتش كل دا!!

سجده: والله مكانتش راضيه طب اعمل ايه

فاارس: يعني اي مكنتش راااضيه تاكل غصب عنها

سجده بعياط: والله مكنتش راضيه وكانت قافله ع نفسها

فارس كان لسه هيمد ايده ع سجده

عمر مسك ايده: انا مقدر موقفك يا فارس بس اقسم بالله لو مديت ايدك تاني لهتكون صحبي ولا اعرفك فاهم ولا للاا

فارس: بتزعقلي عشانها؟

عمر: وازعق لعشره زيك عشانهاا سمعت ولا لا

فارس سابو ودخل لملك: ملك عامله ايه يا حبيبتي

ملك: انا حصلي اي في ايه

فارس: كدا متكليش؟ كدا تزعلي الفارس بتاعك منك

ملك: انا مش بكلمك وانت مش فارسي ومتكلمنيش

فارس باسها ع خدها: متزعليش عشان خاطري بصي جبتلك اي

ملك: الله شوكلاته من ال بحبها

فارس: انا ولا الشوكلاته

ملك: ودا كلام يتقال برضو يفارس

فارس: كنت عارف ولله انك بتحبيني

ملك بضحك: الشوكلاته طبعا

************

عند سجده وعمر

سجده: مكنش ينفع برضو تزعقلو

عمر: كان يمد ايده عليكي واسكتت يعني ولا اقف اسقف

سجده: وانت زعلان ليه يعني وانت اصلا مش بتطيقني

عمر مردش

سجده: زعلااااان ليههه؟

عمر: عشان بحبك

سجده احمرت خدودها ومشيت

عمر مسك ايدها: رايحه فين خليكي جنبي

سجده: يلا نشوف ملك

عمر: يستي ماشي اتقلي براحتك

******************

عند اوضه ملك كلهم متجمعين فجأه الباب خبط

فارس: ادخل

رضوى: السلام عليكم.. ازيك يا فارس. يوه معلش نسيت ازيك يملك ولا اقول يملوكه هيهيهيهي

فارس: اطلعي برا يبنت الك،لب متورنيش وشك تاني

ملك بابتسامه: يدكررررييي

**********

امنيه ومحمد في اسانسير المستشفى

محمد: هو كل شويه ملك تخش مستشفيات في اي

امنيه: عشان هي ضعيفه بس ومن اقل حاجه بتتعب

محمد: طب يلا يختي دانا فلست من كتر الورد والشوكلاتات

امنيه: مش خساره فصحبتي يحمودي

محمد: اهي حمودي دي ال بتوديني فداهيه

**********

ف اوضه ملك..

امنيه دخلت منغير متخبط: سمو عليكووو يشله فاااسده

عمر بهمس: استغفر الله اهو الثنائي الزفت دا جه

سجده ال كانت جنب عمر: سمعتك ها ولم نفسك يعموري

عمر: قوليها تاني كدا

سجده: للم نفسك

عمر: لا مش دي قولي عموري تاني كدا

سجده بضحك: عموري

عمر: انا بحلم طب ولا ايه

سجده وعمر بصو ع صحابهم لقوهم مركزين معاهم

عمر: احم احمم في ايه

امنيه: هييح قصه حب منتنه والله

عمر: امشي ابت

كلهم ضحكو

*******

ملك وسجده قاعدين ف اوضتهم

ملك وهي بتكلم فارس: انا نازله عشان هجيب الفستان بتاع الفرح يحبيبي

فارس: طب تمام انا كدا كدا لابس وهاجي معاكي

ملك: هي زريبه يحبيبي مينفعش تشوف الفستان يبني

فارس: ليه ان شاء الله

ملك بطريقه طفوليه: فال وحش

فارس انفجر فلضحك: اه قولتيلي ماشي يستي

وسجده كلمت عمر ووافق

**********

ملك وسجده دخلو محل فخم كله فساتين جميله.

سجده بهزار: اش اش اش اي الحلاوه دي يولااااه

ملك: اههييه امال انتي فاكره اي يبت يسعديه دا من افخم المحيلااات

ملك وسجده ضحكو بصوت عالي

البنت ال شغاله فلمحل: اساعدكو ف حاجه يبنات

ملك وسجده قالولها ال تفاصيل ال عايزينها… وجابو الفساتين اخيرا

***********

ملك وسجده ف محل تاني ل ملابس الحنه

ملك: بصي يبت الفستان الاحمر دا

سجده: اه حلو

ملك: طب يلا هجيبه وهاتي انتي الفستان البينك هيبقا تحفه

**********

فارس وعمر كانو بيجيبو البدل

فارس: دي حلوه هجيبها

عمر: ودي عجبتني هجيبها

تليفون فارس رن

فارس: ايوا يحبيبتي

ملك: احنا خلصنا

فارس: واحنا برضو طب استني يلا هعدي عليكي

ملك: تمام يلا بسرعه عشان اروح انام دا بكره الحنه

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصدفه التي غيرت حياتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى