روايات

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الفصل الثالث 3 بقلم ملك سمير

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الفصل الثالث 3 بقلم ملك سمير

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الجزء الثالث

رواية الصدفه التي غيرت حياتي البارت الثالث

رواية الصدفه التي غيرت حياتي الحلقة الثالثة

الكيلاني اتكلم ب تعب: انا عايز منكم طلب انتو الاربعه ولازم يتنفذ قبل ما اموت عشان اتطمن عليكو

ملك: بعد الشر يا جدو عليك وبعدين طلب ايه انت اؤمر واحنا ننفذ يا حبيبي

الكيلاني: حبيبه جدو انتي مجنونه بس بحبك

الكيلاني اتكلم ب جديه: اول حاجه عمر يتجوز سجده وفارس يتجوز ملك

كلهم ب صدمه: ايه؟؟؟؟!!

الكيلاني: زي ما سمعتو كدا اي حرام ولا اي ملك وسجده محترمين جدا وانا خايف عليهم ومش هلاقي احسن منكو فارس ولد محترم وجدع مع انو تافهه بس راجل ومش هلاقي احسن منو ل ملك وكذلك عمر وسجده انا عارف مصلحتكو فين وهتفتكرو كلامي كويس جدا وتقولو جدي طلع صح عمر وفارس هيحموكو

فارس: طب ما ممكن نحميهم من غير جواز

الكيلاني: مينفعش لازم تتجوزو عشان كلامكو من غير جواز حرام يحبايبي وانا مش هتطمن ف تربتي غير لما تعملو كدا

عمر: بس ا

الكيلاني: مفيش بس يا تعملو كدا يا تنسو ان ملكوش جد اطلعو براا

سجده كانت لسه هتتكلم بس عاصم شاورلها بالسكوت وطلعو ف صمت

*******************

سجده بفرحه: هنعمل ال جدو قال عليه طبعا

عمر: انا مش فاهم انتي فرحانه ع ايه انا مش هتجوزك انتي اختي وبس

سجده: بس لازم نعمل كدا عشان جدو ميتعبش اكتر ودي وصيته ف الحياه ولما يموت هيقول كدا

عمر بتفكير: ممكن نفكر نقنعو

ملك:احنا نعمل كدا وخلاص زي ما سجده بتقول سجده كلامها صح

سجده: ايوا يبنتشي انا اصلا كلامي كلو صح🙈

ملك: انزلل امدلعع

فارس بزهق: احنا ف اي ولا ف اي دلوقتي ما تبطلو تخلف بقا

ملك: انا مش فاهمه انت بتتكلم كدا ليه شغالين عندك احنا؟؟

فارس: ما تعدلي كلامك يبت انتي الله.!

ملك: بت اما اتبتك يا عم انت

عمر (بعصبيه): ما خلاص بقا انتي وهو

سجده: لا مش خلاص هو ازاي يكلمها كد

فارس ببرود: انا اكلم زي ما انا عاوز

سجده: احترم نفسك يا فارس احسنلك

عمر كان لسه هيمد ايده علي سجده

عاصم طلع وقال: اي الصوت العالي دا يولاد

سجده: مفيش حاجه يا بابا مدايقين شويه من اللي حصل

عاصم: انتو لازم تعملو اللي جدكم قال عليه عشان يبقا مرتاح

عمر بص لسجده ببرود وقال: عمي سجده زي اختي ومش يمكن انا بكون بحب واحده تانيه

سجده حست زي خنجر اتغرز ف قلبها والدموع لمعت ف عيونها

بصت بحزن لعاصم وقالت: عمر كلامو صح يا بابا

عاصم وهو حاسس ب بنتو قال: لا مش صح

عمر ببرود: انا مم هجوز سجده انا مبحبهاش

سجده نزلت تجري عالسلم وملك وراها

ملك: يبنتي استني وبطلي عياط دا ميستاهلش

سجده: انا غلطانه اني حبيتو بس للاسف طلع اختياري غلط وكنت غبيه غبيه اوييي يملك وانهارت ف العياط

ملك: طب تعالي نقعد ف الكافيه اللي تحت نكلم شويه

سجده هزت دماغها من فوق لتحت بمعني موافقه

ملك وسجده راحو قعدو عالكافيه

ملك: للدرجادي نتي بتحبيه

سجده: اه يملك بس هو مش حاسس بيا والا عمره هيحس بيا فجأه فارس دخل عليهم وقال: انا اسف يملك ونتي يا سجده انا مكنتش اقصد اكلم كدا بس ادايقت من اللي حصل

عمر جه وبص ببرود: للاسف احنا لازم نعمل اللي جدي قال عليه عشان ميتعبش اكتر وهو حالته خطر اوي

سجده بنظرة عتاب: اللي هتشوفوه هنفذه عشان خاطر جدو

***********************

تاني يوم عمر وفارس جهزو وراحو اخدو ملك وسجده وراحو على المستشفى

الدكتور كان في استقبالهم

عمر: اي يا دكتور الحاله اتحسنت ولا ايه

الدكتور: الكيلاني بيه يقدر يخرج دلوقتي بس لازم ييقى في راحه تااامه من غير عصبيه ونرفزه لان دا هيسببله تعب اكتر وهنضطر نخش ف متاهات وهيأثر جامد على صحته

فارس: لا متقلقش يا دكتور ينفع نخدو دلوقتي عشان يرتاح فلبيت

الدكتور: اه طبعا بس محتاج حد فيكو يعمل شويه اجراءات الخروج

ملك: تمام هاجي انا

فارس ب غيره من الدكتور على ملك وحاول يداريها: لا لا خليكي

ملك بعدم فهم: ليه؟

فارس: احم اقصد يعني عشان جدو عايز يقعد معاكي اكيد وكدا

ملك: اهاا طيب

ملك وسجده وعمر طلعو لاوضه جدهم

الكيلاني: فكرتو؟

كلهم هزو دماغهم بالموافقه

الكيلاني: طب وقررتو اي

عمر اتكلم بهدوء: احنا موافقين يا جدي

الكيلاني بفرحه تعالو فحضني يحبايبي ايوا هي دي عيله الكيلاني

وهنا فارس دخل لقاهم حاضنين الكيلاني

فارس ب حزن مصطنع: وانا مليش نصيب ف الحضن الجميل دا

كلهم ضحكو والكيلاني رد عليه: تعالى يحبيبي هو انت محتاج عزومه

فارس: طب يلا قوم اللبس عشان هتمشي من المستشفى

الكيلاني قام ولبس

وبعدها مشيو من المستشفى وروحو الفيلا

الكيلاني: انا هطلع اريح ف اوضتي وهنام تصبحو على خير

كلهم بصوت واحد: وانت من اهل الخير

فارس طلع اوضته وملك وسجده طلعو اوضهم

وعمر كان واقف ف الجنينه

في نفس الوقت

*********

ملك نامت وسجده مجلهاش نوم وراحت وقفت فالبلكونه وهيا واقفه لقت عمر نزلت وجت من وراه

عمر: تعالي يا سجده عارف انك هنا

سجده: الصراحه مش جايلي نوم وعايزه اقولك حاجه انا انا…..

عمر: في ايه يا سجده عايزه تقوليه

سجده:………

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصدفه التي غيرت حياتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى