روايات

رواية الصائغ والجواهر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ميرفت السيد

رواية الصائغ والجواهر الفصل الرابع والعشرون 24 بقلم ميرفت السيد

رواية الصائغ والجواهر الجزء الرابع والعشرون

واية الصائغ والجواهر البارت الرابع والعشرون

رواية الصائغ والجواهر الحلقة الرابعة والعشرون

سامي: انا عجبتني اللعبة
دهب بذهول: لعبة ايه وايه الي انت جايبه دة
وأخرجت محتويات الكيس
،قالت:ك،ورباج و طقم قطة جلد تنكري انا مش فاهمة حاجة
سامي:اهدي وانا هافهمك
وامسك يدها واجلسها امامه وقال:شوفي ياستي إمبارح كنتي متغيرة معايا و اتحكمتي فيا وبدون ماتقصدي ظهرت عندك ميول سيطرة وانا بدون مااعرف طلعت باحب كدة بس الظاعر اني باحب الخضوع ليكي انتي بس
دهب :انا مش فاهمة حاجة امبارح كان لازم اوقفك عند حدك عشان انا مش هقبل منك اي إهانة ايه علاقة دة بالي انت جايبه دماغي لفت ياسامي
ابتسم سامي :شوفي ياحبيبتي انتي سيطرتي عليا إمبارح صح
*صح
:الي حصل دة بقى جزء يندرج تحت ممارسةاسمها ساد.. ية والي حصل منك عجبني وقريت عنه النهاردة طول اليوم بافتش عالنت وفهمت كل حاجة وجايبلك أدوات بسيطة هاتساعدنا بالموضوع دة وهافتحلك النت واقريكي مواقع طبية كمان بتشرح الموضوع
ضحكت دهب:انت بتعرف تبحث عالنت وتقرا مواقع طبية كمان
:امال ايه فاكراني جاهل انا معايا اعدادية
*ماشي وريني الكلام دة وبالراحة عليا كدة
وبدأ سامي ودهب يشاهدان على الانترنت كل مايخص الس… ادية والماس.. وشية
وبعدما انتهيا قال سامي:ايه رأيك
فكرت دهب بأن تلك الطريقة تناسب ماخططت له مع شقيقاتها وتجعل سامي خاتم في اصبعها فمن الواضح انه أحب مافعلته معه بدون قصد ويريد المزيد
وهي أيضآ أحبت هذا الاسلوب الجديد بفرض سيطرتها عليه كما يحلو لها
فهذا سيحقق لها ماارادت من كبح جماح غضبه وتستطيع السيطرة على الوحش الموجود بداخله حين يشعر بالغيرة
لم لا
قالتها دهب
ابتسم سامي ولمعت عيناه: بجد طيب ممكن نبدأ النهاردة
دهب:اوك ياسمسم
ياللا قوم حضر الأكل وبعدها اغسل المواعين وامسكت بالسوط ولوحت به في الهواء وصاحت بقوة:بسرعة
قال سامي بسعادة وهو يتجه الى المطبخ :حاضر امرك ياحياتي
ابتسمت دهب وجلست واضعة قدم فوق الأخرى وقالت لنفسها :حلوة اللعبة دي بس عاوزة ذكاء
#بقلم_مرفت_السيد
اما عند لؤلؤة
كان محمد يقوم بنقل الاثاث الى منزله الجديد ولولوة تساعده بترتيب اغراضهما بسعادة وعاطف يشرف على العمال وهم يحملون العفش
بعد نقل العفش وكل مايخص محمد ولؤلؤة الى منزلهما الجديد
قال محمد لوالده: اسمحلي يابابا انا عاملك مفاجئة كدة انا ولؤلؤة
عاطف : خير يابني
لؤلؤة :تعالى معانا ياعمي بس غمض عينك
وامسكت بيده هي ومحمد متجهون الى احدى الغرف
وقال محمد:فتح ياحج
فتح عاطف عيناه ونظر حوله ليجد غرفة دافئة بها سرير ودولاب ومكتب وصورة كبيرة له تزين الجدران
قالت لؤلؤة :دي اوضتك ياعمي
محمد :حبينا نعملك اوضة ليك عشان تاخد راحتك
دمعت عينا عاطف:ربنا ما يحرمني منكم بس انا مش حابب اتقل عليكم
لؤلؤة :ماتقولش كدة ياعمي دة بيتك
عاطف :ربنا يكرم اصلك
محمد :حددت ميعاد لمقابلة الأخين الي عاوزين يتجوزوا رقية وخديجة
عاطف :يوم الجمعة بإذن الله ولازم تحضروا
محمد:طبعا بإذن الله
لؤلؤة :ربنا يسعدهم ويتمملهم على خير
عاطف :انتي بنت اصول عشان تتمني الخير للي بيكرهوكي
لؤلؤة :ياعمي ربنا يهديهم انا باعاملهم زي مابابا الله يرحمه علمني ورباني احب الكل حتى الي بيكرهوني بس لو أذوني اتجنبهم وأبعد وانا بادعيلهم بالهداية دول زي أخواتي
محمد :والله يابابا لؤلؤة هي عملي الصالح وان شاء الله سبب دخولي الجنة
عاطف :ربنا يسعدكم ويفرح قلبكم وينعم عليكم بالذرية الصالحة
محمد ولؤلؤة :امين يارب العالمين
اما بمنزل جوهرة
جوهرة:ياللا ياعصام خلص لبس
عصام وهو يصفف شعره :انا خايف ياجوجو
*من إيه بس انا معاك وبعدين ماانا روحت للمحامي و حكيتله واخدته معايا لظابط صديق لعمو عبد الناصر وحكيماله الحوار وظبطتلك الدنيا انك تساعد بالقبض عليهم مقابل انك تكون شاهد
:خايف عليكي خايف يأذوكي
*سيبها لله 😌 ولاتخشى في الحق احدا
:ماشي يادكتورة ياللا بينا
#بقلم_مرفت_السيد
*ياللا يادكتور
وهمت بالذهاب فسحبها لاحضانه :ياللا هنا في حضني ياقلبي
*حبيبي بطل دلع هانتأخر
وسحبته بمرح فهي تشعر بتوتره وتحاول التخفيف عنه
وبالمديرية استمع الظابط خالدوزملائه لشهادة عصام وقدم مستندات وملفات تدين العصابة التي يديرها اسماء كبيرة من اباطرة البلد بالطب ورجال اعمال ومشاهير متورطون ولكن عصام استمع لاسمائهم فقط لم يراهم من فريد وخليل
واتفق الظابط المسئول مع عصام على كيفية الايقاع بفريد
ومن معه
وبالفعل بعد يومان استطاع خالد ورجاله القبض على اكبر عصابةبمساعدة عصام وجوهرة
وبعد التحقيق مع فريد وخليل ورجالهم اعترفوا على الكثير من المتورطين معه في التجارة باعضاء المتشردين ومازال التحقيق جاريا في اكبر قضية شهدتهاالبلاد منذ فترة كبيرة
#بقلم_مرفت_السيد
واخيرا قامت جوهرة وعصام بتجهيز الدور العلوي وفرشه واصبحا يترددان عليه ويسهران فوق سطح الفيلا الذي قامت جوهرة بزراعته ووضع طيور الزينة والتي جعلت المكان رومانسيا بأصواتها الجميلة
اما بفيللا عبد الناصر
كانت فيروزة تحاول تجنب عمر مما زاده تعلقا بها
فالرجل كالطفل يرى لعبة يبكي طلبا لها وحين يمتلكها يهملها ويعود ليتعلق بلعبته حين يحاولون حرمانه منها
كان عمر يعود من عمله كل ليلة يطمأن على أطفاله ثم يحاول التقرب من فيروزة التي كانت تقضي يومها مع اولاد عمر فتعلقت بهم وتعلقوا بها
حتى استدعاه ابوه في يوم ليخبره بأن موعد سفر ماسة ويونس قد اقترب
فشعر بقلبه يتمزق من الألم فأصر على ان يجعل فيروزة تحبه وتظل معه
فلما رآه عبد الناصر بهذه الحالة اقترح عليه اقتراح
ضحك له عمر وقبل يد والده
وصعد بسرعة لينفذ كلام والده
وجد فيروزة تلعب مع أطفاله فقال لها:فيروزة ممكن اطلب منك طلب وياريت توافقي اعتبريه طلب اخير
*قول
:بما انك لسةعاوزة تسيبيني ممكن تسافري معايا بكرة نقضي اخر اسبوع لينا سوا في هدوء وداع يعني
*ليه
:عشان ماينفعش تفارقيني بدون ذكرى حلوة مني واوعدك هايبقى اسبوع روعة
فكرت قليلا ثم قالت:ماشي
ابتسم بسعادة:حيث كدة حضري شنطتك الصبح هانسافر
*طيب والأولاد
:متخافيش ماما هاتراعيهم
*ماشي
:بتحبيهم يافيروزة
*طبعا
:يابختهم
شعرت بالخجل وحاولت تغيير الموضوع *ماقولتليش هانروح فين
:الشاليه بتاعنا الي بالساحل
وباليوم التالي وبعد سفر طويل وصلا الى الشاليه
تذكرت فيروزة ليلة زفافها فشعرت بالحزن وبدا على وجهها
فشعر عمربحزن أكبر لأنه السبب
فاقترب منها وحملها فقالت:بتعمل إيه ياعمر
*هاعوضك
اغمضت عينيها وهي تستنشق عطره الذي طالما اعجبها ثم قالت وهي تشعر بالحرج:نزلني
*طبعا بس في اوضتنا بصي اعتبري نفسك بليلة دخلتنا الي انا بوظتها مني لله
ضحكت وهو يصعد بها السلم بصعوبة ويقول: بسببك بطلت العب رياضة عشان مش باركز واخر مرة دخلت الجيم سرحت فيكي وقعت تارة على صاحبي ودماغه اتفتحت
وصل اخيرا الى غرفة النوم فانزلها وقال بهمس: والله العظيم بحبك
اقترب منها واحاطها بذراعيه وهي تحاول الابتعاد:ابعد عني ياعمر
*مقدرش
:احنا هانتطلق خلاص
*دة بعينك
وقبلها برقة ثم ضمها اليه وهو يشم رائحة شعرها العطرة : سامحيني ياروزة انا مقدرش اعيش من غيرك
:مسامحاك بس سيبني
*ولما اسيبك ونتطلق وتتجوزي بعدي يقولو عليكي كنتي متجوزة سوسن
:قصدك إيه
حملها بين ذراعيه وهي تقاومه ثم وضعا على السرير وقال وهو يخلع ملابسه: هافهمك قصدي عملي لازم اتجوزك عشان اطلقك
و.. 😶🤐😉

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الصائغ والجواهر)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى