روايات

رواية السيد الخطأ الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

موقع كتابك في سطور

رواية السيد الخطأ الفصل الأول 1 بقلم ياسمين سالم

رواية السيد الخطأ الجزء الأول

رواية السيد الخطأ البارت الأول

السيد الخطأ
السيد الخطأ

رواية السيد الخطأ الحلقة الأولى

كانت طالعه في البلكونه ومعها كوب من الكابتشينو وواضعه الهاندڤري في أذنها
وكانت بتسمع اغنيه رومانسيه قديمه (علي بالي حبيبي)
وتنظر الي البلكونه المقابله لها وقلبها يخفق بشده
و فجأة رأت شاب في أواخر العشرينات جميل
ملامحه شرقيه عيون بني وشعر طويل بني وبشره بيضاء ودقن خفيفه وكان شكله جاي من الخارج
وقفوا صامتين ينظروا لبعض
والاكثر حبيبه التي تنظر له بعشق
أما هو فا كانت نظراته لها عاديه يتطلع فقط علي المج الي في يدها لأنه يشبه المج تابعه
اغلق باب البلكونه ودخل أما هي مازالت تحدق ب البلكونه
ابتسم الحزن علي وجهها فاقده الامل في أنه يحبها ولو نصف حبها إليه
صرخت برعب حينما فزعت حنين صديقتها في الشقه
حبيبه بصراخ : انتي مجنوونه ازاي تعملي كدا يا حنين
حنين بضحك وهي تقع علي الأرضيه : 😂😂 شكلك فظيع
و لم تكمل كلامها حينما رأت باب البلكونه يفتح وينظر منه نفس الشاب
حنين انخفضت بصرها بخجل من منظرها وهي واقعه علي الأرض
تكلم ذالك الشاب الذي يدعي اكرم
اكرم : في حاجه انا سمعت صراخ انتي فيكي حاجه يا آنسه
عشان كدا واقعه علي الأرض آجي اشوفك
حنين : لأ ااا قاطعتها حبيبه
حبيبه بسرعه ؛ ايوه يا دكتور اكرم تعالا شوفها دي كانت بتصوت عشان رجلها وقعت عليها
برقت حنين بصدمه من كلام صديقتها
اكرم بلهفه : رجلك فيها ايه طيب انا جاي حالا ونزل بسرعه
رقصت بحركات سريعه حبيبه كأنها انتصرت
حنين بعصبيه :انتي يا غبيه ايه الي عملتيه دا انا وقعت علي رجلي ولا صرخت انا عايزه افهم انتي قصدك ايه
حبيبه : خلاص بقي معرفش انا قولت كدا ليه قلبك ابيض
حنين باستغراب : انتي بتقولي ايه انتي هايله يا بت حسابنا بعدين لما الجدع يمشي
و سمعوا خبط خفيف علي الباب ركضت بسرعه ولهفه حبيبه
لي تفتح الباب
دخل اكرم بسرعه قائلا دخليني بسرعه عشان اشوفها هي اكيد بتتوجع
استغربت حبيبه لهفته عليها وخوفه الزاهر ولكن صرفت نظر عن هذا الشعور قائلاً لي نفسها اكيد جاي بسرعه عشاني
دخل في الاتجاه الذي دخلت به حبيبه
اكرم اخفض عنده حنين محدث برقه : انتي كويسه يا آنسه حنين
حنين بخجل : ايوه هي بس حبيبه الي بتحب تكبر المواضيع
اكرم فحص رجلها بخوف وبراحه شديده
وحاولت حنين تتصنع الوجع حتي يصدق اكرم
أما عن حبيبه فتمنت أن لو كانت مكان حنين وأنها لم تكذب هذه الكذبة لأنها أحست بالغيره من خوفه ورقه مع حنين
خلص اكرم وطلع من الشقه
حنين قامت بسرعه ومسكت حبيبه من شعرها
حنين : انا عايزه افهم انتي ليه عملتي كدا يا حبيبه وبلاش كذب عشان قسماً بالله ما هسيبك إلا لما تقولي
حبيبه ؛ طيب اسمعيني براحه كدا يا حنين
حنين خفت أيدها من علي شعرها قائلاً : طيب قولي يلا
حبيبه مسكت يد حنين وسارت تدور بها بفرحه
وتقول بسعاده وفرحه : اخيرااا حبيت يا حنين اخيرا
حبيت مش مصدقه بجد توقفت وهي تقول بفرحه عارمه
حبيت لأ لأ عشقت يا حنين
حنين بحب وفرحه لها : طيب مين وايه دخله بالموضوع دا
رمت حبيبه بنفسها علي السرير : هو دا اصل الموضوع
يا حنين انا حبيت وعشان كدا عملت الي الحركه دي وخليته يجي هنا عشان كنت عايزه اشوفه قريب مني
تصنمت حنين مكانها قائلاً بتوتر : قصدك ايه يا حبيبه وضحي
حبيبه : ايه الي ميتفهمش حبيته يا ستي حبيت
حنين بخوف : قولي اسمه ايه يا حبيبه
حبيبه : اكرررررم يا حنين
حنين بصدمه : اكرررم

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية السيد الخطأ)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى