رواية السبيل للحب الفصل الرابع 4 بقلم شهد
رواية السبيل للحب الجزء الرابع
رواية السبيل للحب البارت الرابع
رواية السبيل للحب الحلقة الرابعة
سبيل عيطت وتميم جسمه تقل عليها
سبيل:تميم
القوات دخلت ومسكوا عامر ورجالته بس بلال
فضل واقف مكانه بعد ما شاف سبيل كده
بلال قرب منها وفك ايديها من ورا ضهرها وهي
مسكت تميم وقالت بعياط وهي
بتلمس وشه:متسيبنيش
يا تميم اوعي تسيبني
بلال نزل لمستواها وقال:لازم ناخده المستشفي
بصتله وقالت بعياط:هيروح المستشفي وهيبقي كويس
بعد ساعتين في المستشفي
فاطمة والده تميم قالت بز”عيق لسبيل:انتي السبب ابني هنا بسببك
نور اخت تميم كانت واقفة جنب فاطمة وبتعيط
منير قرب من سبيل اللي بتعيط ورفع
ايده عشان يضر”بها بس
بلال مسك ايده وقال:اولا انت ملكش انك ترفع ايدك
عليها ثانيا ابنك اللي غل”ط غل:ط لما راح اشتغل مع
بتوع المخد”رات دول محدش ضر”به علي ايده عشان
يعمل كده
منير بز”عيق:لا هي السبب في كل ده وبعدين انت مين
بلال:رائد بلال فضل الدين
الدكتور خرج وكلهم جريوا عليه الا بلال اللي كان
بيتابع بهدوء
فاطمة بعياط:ابني كويس يا دكتور صح
نور بعياط:تميم كويس
سبيل كانت واقفة ساكته لحد ما
عمر:انا اسف يا جماعة البقاء لله
فاطمة وقعت علي الارض ونور بتمسكها وعمر كمان
اما سبيل فرجعت لورا وقعدت علي الارض ودموعها
نازله وهي بتبص ناحية اوضه العمليا”ت وبتفتكر
فلاش باك 🥀
تميم وهو ساند علي الباب بتاع شقتهم
تميم:بحبك
سبيل بضيق:امشي يا تميم من هنا ع”يب حد من
الجيران يشوفك يقولوا ايه
تميم بابتسامة:هيقولوا شغلاني
سبيل:تميم
تميم:عيون تميم
سبيل:امشي
تميم:طب قولي بحبك
سبيل: لا
تميم:مش ماشي
سبيل:خلاص ووطت صوتها وقالت:بحبك
تميم بابتسامة:ما انا عارف
سبيل ز”قته وقفلت الباب وهي بتضحك
باك
قامت وقفت ودخلت اوضه العمليا”ت لقيت
وشه متغطي
قربت منه وهي بتحاول متعيطش لحد ما شدت الغطا
عن وشه وعيطت جامد وهي بتقول:تميم
مدت ايدها ولمست وشه وقالت بعياط:انا السبب كله
بسببي حطيت عليك اللو”م وفكرتك عايز تتجوزني
مقابل ان عمي يديني الفلوس
انا غب”ية اذ”يتك وخس”رتك بسبب غبا”ئي
مسكت ايده جامد وقالت:ياريتها مكانت جت فيك ياريتك
مكنت فدتني يا تميم
ميلت عليه وحضنته وهي بتعيط وقالت:ياريتك
محبتني
عمر دخل وقال:مينفعش كده يا انسه لازم تخرجي
سبيل بعدت عن تميم وبا”ست راسه وهي بتملس علي شعره
بعدت عنه وخرجت وبلال بيبصلها بحزن اما فاطمة فقالت
بعياط:كنت بعتبرك زي نور بنتي وبسببك خس”رت ابني
روحي يارب متشوفي يوم حلو في حياتك
سبيل خب’طت فيه وكانت هت”قع بس مسكها وهي رفعت
راسها وابتسمت وقالت بدموع:تميم
ز”قها فوقعت علي الارض وبلال راح ناحيتها وهو قال
بسخر”ية:تميم مش مو”تيه
ردت هي بصوت مبحو”ح:أمير
أمير مستناش يسمعها وميل عليها مسك دراعها وبقي يشدها
لحد ما وصلوا لباب المستشفي وقالها بصوت
مخنو”ق:اللي كان مقربك لينا راح محدش عايز يشوف وشك
عارفه ليه
قرب وشه متها وقال:عشان انتي السبب في مو”ت تميم
سبيل عيطت وهو ز”قها ودخل المستشفي تاني
بلال خرج وهو بيبص حواليه لحد ما لقيها قاعدة علي
الارض بتعيط
قرب منها ونزل لمستواها وقال:اللي حصل ملكيش فيه ذ”نب
هزت راسها وقالت بعياط:بس ما”ت ما”ت وهو بيحميني
هو من ساعة ما حبني مشفش غير الا”ذي بسببي
بلال سكت شوية وبعدين قال:حبيتيه
سكتت ودموعها نزلت وهو قال:قومي عشان اوصلك
☝🏻ملحوظة أمير وتميم اخوات توام
في بيت زينب وهي والدة سبيل
سبيل بعياط وهي حاضنه مامتها:ما”ت يا ماما
زينب بعياط:اهدي يا بنتي ده امر ربنا وانتي ملكيش ذ”نب
هو مكتوبله من يوم ما اتخلق انه ه وسكتت
سبيل حضنتها وهي بتعيط
في بيت بلال
رفيف مسكت دراع اخوها وقالت:كده انت بتا”ذي نفسك ديه
مش همس فوق يا بلال همس ما”تت وانت د”فنتها تحت
التراب وسبيل ديه شبها وبس بلاش تعمل كده
حضنته وقالت:سبيل مش همس يا بلال
بلال بصوت مخنو”ق :عارف ابعتيلها تجهز لاني هعدي عليها لانهم
هيد”فنوه بك”ره
هزت راسها وهو بص لفتون اخته اللي ماسكه الفون وهز راسه
بقلة حيلة منها
في صباح يوم جديد
كان واقف بعربيته تحت عمارتها بس استغر”ب
لما شاف مامه تميم داخله العمارة ونزل من عربيته يشوفها
سبيل لقيت مامه تميم واقفة في المدخل
سبيل قربت منها وفاطمة طلعت السك””ينه من هدومها وقربت
من سبيل وضر””بتها في بطنها مع دخول بلال اللي بر”ق
وفاطمة شدت الس”” كينة وضر”” بت سبيل مرة تانية وهي
بتقول:مو”” تي زي ما مو””” تي ابني
بلال جري ناحية سبيل ومسكها وقال بعياط:لا متسيبينيش
سبيل ابتسمت وهي بتتخيله تميم وقالت:بحبك♡
بلال………
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية السبيل للحب)