رواية الساحرة الفصل السابع 7 بقلم ميرفت السيد
رواية الساحرة الجزء السابع
رواية الساحرة البارت السابع
رواية الساحرة الحلقة السابعة
:ثانية واحدة ياجماعة
بصوا لبعض باستغراب
فارس: في حاجة ياسحر
: اه نسيت حاجة في اوضتي مهمة
وسيبتهم وطلعت اوضتي قفلتها عليا وغمضت عنيا بتركيز دقيقة وفهمت خطتهم وركزت على جدتي سمعت صوتها بيقولي بانتظارك عند الباب
ابتسمت وفتحت الدولاب جبت نضارة شمس كبيرة ولبستها
ونزلت ضحكت أمنية وقالت: مدمنة النضارات طول عمرك وملكة الأناقة
زمان كنت باخد.كلامها على انه حب وصداقة دلوقتي عرفت انه كدب ونفاق 😒
ابتسمت ومشينا
طبعا عملت اني متفاجئة لما روحنا يخت خاص بيه
: ايه دة دي مفاجئة خطيرة 😒😏🙄
ايه رئيكم 🤔
امنية: تجنن يافارس 😀
: كويس ان معايا الصن سكرين بتاعي
ركبنا معاه وانطلق بينا في البحر لحد ماوصلنا عند جزيرة صغيرة كدة
وقف هناك وقال تعالوا هاوريكم اكتشاف في الجزيرة دي هايعجبكم اوي
مشينا معاه وكنا بنتفرج عالمناظر الطبيعية وجمالها وهو بيقود الطريق لحد ما وصلنا الى كهف
قالي بابتسامة:اقري كدة المكتوب دة
بصيت لقيت لغة غريبة 🤔
قولتله مش عارفه دي لغة إيه 🤔
قال:مش عارف بس قولت يمكن تعرفي انتي
اشمعنى انا
امنية: يمكن لانك معاكي كذا لغة
اه بس دي لغة غريبة جدا معرفهاش 😒
هو انت جايبنا هنا ليه
ضحك فارس وقال: بافرجك عالبروجرام الي هايتنفذ مع الجروبات
بس مشكلتي الوحيدة هي الكهف دة 🤔
امنية : طيب هانعمل ايه دلوقتي😉 وغمزتله انا شوفتها واتجاهلتها
فارس: ولاحاجة انا محتاجلك ياسحر
: مش فاهمة 😒
لا انتي هاتتعبيني كدة 😑 انا محتاجلك تتعاوني معايا بمزاجك
: انت مجنون ماتفهمني الالغاز دي
شوفي بقى انا مش دافع كل دة وصممت اظهر انا بنفسي بعد بحث سنين عنك عشان نفضل نلف على بعض
وفجأة طلع مسدس وظهر اربع رجالة مسلحين من ورا الصخور
: ايه دة انت بتعمل ايه يا فارس 😳😳
قرب مني وكتفني وحط المسدس على راسي
وراجل تاني كتف امنية
وقالي بهدوء: شوفي بقى ياسحر محدش هايعرف يفتح الكهف دة غيرك
:انت اتجننت و عاوز تقتلني انت بتخرف بتقول ايه 😭😳
مسك الفون واتملم وبعدين اداهولي قالي : كلمي لتفتكريني باهزر
وضع الفون على ودني : حبيبتي ياسحر انتي كويسة حد اذاكي
وصوت اختي: يامجرمين انتوا عاوزين ايه مننا 😭😭
😳😳😳😳 ماما انا كويسة طمنيني عليكم
: محدش هايقدر يقربلنا متخافيش علينا
خطف مني الفون
: يامجرم 🥺 😭
عشان تعرفي اني مش باهزرخلصيني افتحي الكهف
: طيب ايه ضمانك اني لو فتحته هاتسيبنا ومش هاتقتلنا 😒
مرر ايده في شعري وقالي في ودني :عشان لسة محتاجلك دي البداية عارفة لو طاوعتيني انتي بقوتك وانا بفلوسي ونفوذي هانملك العالم
: انت مين اصلا 😒
انا الي من نسل الباحثين عن الكنوز والي اغلب طرق الوصول ليها محتاجة ساحرة من نسل الامازونيات عشان هما مفتاح الكنوز خلصيني افتحي الكهف
قلت في سري زي ماجدتي قالت نسل الطمع 😒
ياللا ياسحر صبري بينفذ هاقتلك أهلك لو فكرتي تغدري 😒
بصيت عالحروف الي على باب الكهف بتركيز لقيتها بتترجم قدامي
قولتله : مش هاعمل حاجة الا لما انأكد انك سبت اهلي ساعتها انا تحت امرك
افتحي الباب واوعدك اني هاسيبهم
:ههههههههه اصدق وعد منك انت
سحر هاقتلهم بجد واولهم امنية
: ضيع وقت واقتلنا ومش هاتوصل للكنز 😒
امنية قالتلي ببكاء مصطنع : ارجوكي ياسحر
اتجاهلتها
مسك الفون وأمرهم يمشوا
اتصلي بوالدتك واختك واتأكدي وطلع الفون بتاعي من شنطتي واداهولي
اتصلت :ماما طمنيني عليكم 🥺
مشيوا ياحبيبتي انا كنت على وشك اتصرف بس هما انسحبوا طمنيني عليكي
:متخافيش عليا انا كويسة
كان بيبص لي وبيستعجلني: ست الكل لازم اقفل
قولتلها الكلمة المتفق عليها عشان تتطمن خطف مني الفون وقالي
: اظن نفذت اتفاقي 😒
لا لسة يافارس
:ايه تاني 🤔
مفيش داعي للسلاح ولا التهديد 😒
ضحك ودخل المسدس بجيبه:اهو اتطمني ياللا بقى
بصيت لباب الكهف بتركيز وقريت الكلام قبل ماانطقه وترجمته
فتحت عنيا وقولتله محتاجة تركيز عشان افتح الباب
🥺🥺🥺🥺
ترجمتي المكتوب
:اه
المفتاح يكمن في قوة العقل
الكنز ملعون
الدم يبطل اللعنة
بدأ يفكر وقالي : ركزي عالمفتاح
غمضت عنيا تاني وركزت على جدتي
لحد.ماجت المرادي كان وراها ٧ سيدات يحملن نفس الملامح وكلهن يحملن شعلة نار في طابور يتقدمهم جدتي وانا واقفة قدامها
وقالتلي : ان الأوان احنا دمك و معاكي افتحي الباب عشان يبقى مقبرتهم زي كل طماع حاول يستغلنا
وفجأة كلهم عملوا دايرة حواليا ومدوا أيديهم بالشعلات ناحيتي
جدتي قالتلي دوري على شعلتك جواكي بسرعة
ركزت ومديت ايديا وحسيت ان جوايا طاقة من نار بتخرج وفجأة لقيت شعلة بايديا
كل جداتي وضعوا الشعلات امامي وانا فهمت اني لازم امر بشعلتي عليهم كلهم وكل ماابص لواحدة فيهم توميء برأسها احط شعلة النار بتاعتي على شعلتها النار تزيد لحد ماشعلتي بقت متوهجة للسماء
جدتي قالتلي قوتنا اصبحت معاكي كملي للنهاية
وجهت الشعلة للكهف بابه اتفتح وجداتي كلهم اختفوا
فتحت عنيا لقيت نفسي واقفة فاردة ايديا قدامي وباب الكهف اتفتح وفارس وامنية ورجاله واقعين على ضهرهم وفي غبار شديد اكنه زلزال
فارس قام وكلهم معاه بيكح من الغبار وبص عالباب وبعدين بصلي بانبهار وقعد على ركبته قدامي وقبل ايديا : مكونتش متوقع القوة دي كلها😳انتي الكنز ياسحر
ياللا بينا ياملكة انتي فعلا ملكة 😀
قولتله: على فين 😒
: داخل الكهف
😳😳😳😳
دخلت الكهف معاهم وفجأة
😳😳😳😳😳😱😱😱😱😱
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الساحرة)