روايات

رواية الزوجة الثانية الفصل الخامس 5 بقلم آية غنيم

رواية الزوجة الثانية الفصل الخامس 5 بقلم آية غنيم

رواية الزوجة الثانية الجزء الخامس

رواية الزوجة الثانية البارت الخامس

رواية الزوجة الثانية
رواية الزوجة الثانية

رواية الزوجة الثانية الحلقة الخامسة

دخلوا شدا ومامته وأخوها وعمها
اول ما دخلوا دخلت شدا على اوضتها على طول بدون كلام كانت أمها دخله وراها
عمها سيب شدا هي محتاجة تبقي لوحدها في الوقت ده
وفعلا دخلت قفلت باب الاوضة عليها ودخلت اتوضت وصلت ركعتين وكانت بتحمد ربنا على كل حاجة مش زعلت وقالت لية بالعكس كانت بتحمد ربنا أن حصل الصح ومش الغلط ..
……………………
روح كل من جاد ومنه وامه و مامت منه رحت بيتهم
دخلوا البيت ودخل جاد ومنه على شقتهم
كان قاعد جاد على الكنبه ( اريكه ) في الشقة وكانت منه في اوضة بتغير
بعد فتره تقريبا مش كبيره ولما جاد مدخلش الاوضه خرجت منه بقمي*ص ن*وم من الاوضه وبصوت حنين جدا
منه جاد قاعد هنا لية ؟
جاد بص عليها بقرف جدا ودخل الاوضه التانيه وغير ورح نام على السرير
منه رحت ورا علشان تدخل كان هو قافل الباب بالمفتاح والصراحة احسن 😂😂
منه بق كده ماشي ورجعت على الاوضه التانيه وقعدت على السرير وهي متغاظه جدا وكانت بتاكل في نفسها بمعني الكلمة لحد ام نامت من كتر الغيظ …
……………..

 

 

 

تاني يوم الساعه تقريبا 11 الظهر
… مامت شدا ياللا يا بنتي الساعه بقت 11 الضهر
هنا وحصلت الحركه المعتادة حاضر جايه خرجت مامت شدا ورحت شدا نامت تاني ولا اكن في حاجة
مامتها ياللا يااا شدااااااا قامت مفزوعه على السرير ايوه
مامتها ايوه ياللا ناكل انا وانتي انهارده مع بعض
شدا لية وعمو وقاسم فين
مامتها نزلوا من الصبح بدري والله ما حتي ما قالوا
شدا ماشي ٠٠٠٠
………………….
كانوا قاعدين حوالين ترابيز وعلى الاكل محطوط
منه وجاد وامه
… امه كل يا حبيبي وياللا اشرب كوباية العصير اللي انا عملتها بنفسي ٠
جاد حاضر يا ماما وبالفعل شرب كوباية العصير كلها كلها وبعد كده قعد على جمب …
منه اي يا حبيبي انت كده اكلت خلاص
جاد كان دايخ كالعادة ومش قادر يرد حتي على منه كان بيسمع امه بس
امه جاد يا ابني اكلت خلاص مش تكمل اكلك ولا خلاص اكل امك بق وحش …
جاد لا والله بس مش قادر خالص
رحت امه بصت لمنه بصت شماته فيها أن جاد رد عليها هي
قامت منه المطبخ تعمل شاي و بالفعل كانت بتعمل وبدور على كبريت وبتفتح درج المطبخ ملقتش ولكن كان في علبة صغيره بتحسب علبه شاي بتفتح لقت حاجات غريبه مش فاهمه هي اي اخدت الحاجة وقعدت تفكر شويه وافتكرت كلام امها وعرفت أن سحر وعلشان توقع جاد في امه اخدت العلبه وخرجت بر
بق عامله فيها الشريفة ومحترمه وقلبك على ابنك وانت عامل سحر علشان يسمع كلامك طيب لية عملتي كده و انت عارفه أن بيحب شدا

 

 

 

كان جاد قاعد مش فاهم حاجه خالص
جاد في اي يا منه انت ازاي تتكلمي كده مع امي
في نفس الوقت دخلت ماما منه
انت بتزعق لبنتي كده لية أن شاء الله مكنش ده ومن تاني يوم اومال بعد كده هتعمل اي
جاد اسكتي انت خالص انت مشوفتش وهي بتتكلم مع امي
منه يعني هي امك محترمه اوي دي زباله بتعمل سحر ليك و خلتك تطلق شدا عاملك زي الخاتم معاها
امه والله ما انا دي هتلاقي اللي اسمها شدا
جاد كفايه شدا ما هي خلاص مشيت
مامت منه طيب بص يا جاد هتسمع حاجة دلوقتي وشوفي انت
طلعت تسجيل صوت صغير
ها يا شيخنا مش راضي يطلقها نعمل اي كده كتير
الشيخ اصبري كلها كام يوم كام يوم بس ومش هتشوفي وشها في بيتك تاني
امه يعني خلاص هانت
الدجال خدي الزجاجه دي حطي منها كل يوم على اكل او عصير للبنت وبكده مفيش حمل وفي نفس الوقت طلاق ٠
. جاد بق انت يا ماما اللي عملتي كده
امه ده..ده.. ده مش انا خالص يا ابني
جاد. اومال ده صوووتتتت ميننن
امه _______
منه خلاص يا جاد مش مشكله
جاد انت اسكتي خالص وانت عرفتي مكان العلبه وان ده سحر منين
منه ها ..لا….ا..صل..ا.اصلا انا بتفرج اها انا بتفرج على فيديوهات كتير
جاد والله

 

 

 

منه اها والله
جاد وامك بردو بتتفرج على فيديوهات كتير اوي
منه اها طبعا ا…..
جاد بس كدب بق كلكم مع بعض امي متفقة معاكم علشان مش بتحب شدا وانت امك عملت كده علشان اتجوزك وانت كنت طبعا معاهم علشان عاوزه كده
منه بدموع والله لا ابدا مكنتش اعرف
جاد بس كدب بق بص يا منه من تاني يوم انت طالق ده عقاب ليكي على اللي حصل ليكي انت وامك طالق بتلاته
كانت صدمه كبير على ام منه ومنه بذاته
جاد لف على امه وانت يا ام اعتبري أن ابنك مات تمام
وخرج جاد وكان تعبان نفسيا من اللي حصل وقرر يرجع على بيت شدا
…………………
كان عدا اكتر من 4 ساعات على الموقف ده لان شدا في محافظة وجاد في محافظة تانيه
الباب خبط بس براحة خبطة يأس
فتحت الباب مامت شدا بصدمه جاد !!!!
جاد فين شدا
أمها والله يا ابني ما عارفه اقولك اي بس
جاد بس اي شدا حصلها حاجة
أمها لا بس شدا سافرت بر مصر بقالها ساعتين
جاد سافرت لية !!
أمها والله يا ابني عمها قال لزم تسافر تغير جو بدل اللي حصل معاها
جاد ساب ماما شدا وخرج مكنش عارف يعمل اي رجع عند أمه من تاني اخد شنطة هدوم وهو خارج
مش هتقولي رايح فين على الأقل اعرف
جاد بص عليها وقالها مسافر خالص وخرج واتجه ناحية المطار وحجز تذكره على باريس
بعد وقت وصل ونزل وقعد هناك وعاش حياته و كان كل فتره يتصل بامه مهم حصل ومهما كانت الخلافات تظل الام ام
…………..عدا حوالي تلات شهور كانت شدا ماشيه في شوارع باريس مع المطر وبتكلم امه في التلفون وهي ماشيه اتخبطت في حد ولا اكن حائط
شدا انا اسفه اسفه
الشاب ولا يهمك ع…

 

 

 

شدا شدا انا ا..أن .انا بقالي كتير بدور عليكي
جاد !!!
شدا وقفت وبصت عليها حاليا مفيش حاجة بين وبينك الزم حدودك وأرجع لمراتك وامك
جاد بس انا طلقت منه من زمان وأمي وزعلان منها يعني نرجع لبعض من تاني
شدا انا اسفه بس مش عاوزه ارجع تاني كان من زمان ساعه ما كلمتك كتير وانت كنت عاوز تتجوز حاليا مفيش بينا حاجه شوف حياتك زي ما انت بدور على حياتي
كل واحد ملهوش دخل في التاني
ومشيت رجعت على البيت الصغير بتاعها واتصلت بامها وحكت كل حاجه ليها
كان الرد كل شيء قسم ونصيب 💔♥️❤️
وبكده حكايتنا خلصت الزوجه الثانيه
اي رايكم فيها وفي كل تفاصيلها
اعمل واحده تاني ولا كده حلو عاوزين التانيه على اي
احب اشكر وكل الناس القمرات الجميلات على الكومنت الجميله جدا بتاعكم ..
آية غنيم

الخاتمه الزوجه الثانيه ٠٠
رجعت شدا على مصر من تاني بعد ام عرفت أن جاد في باريس قعدت اسبوع كامل هناك وبعد كدا رجعت على مصر عند والدتها وأخوها وعمها ..
كانت واقفه قدم باب العماره لوحدها كانت مستغربة كلهم عارفين انها راجعه انهارده ومحدش حتي مستنيه عند باب العماره …
دخلت وهي معاها شنطة هدوم ولاب توب بتاعها وشهادة تخرج من جامعه باريس ماهي مكنتش اتخرجت من الجامعه
طلعت في الاسانسير وخرجت وهي خارجه افتكرت لما خرجت منها وهي راجعه بفستان فرحها
وهي راجعه لامه بعد فتره من فرحها
وهي راجعه لما عرفت انها حامل لاول مره
وهي راجعه لما عرفت أن البيبي نزل و مينفعش تخلف تاني
واخر مره وهي هتطلق ..
افتكرت كل ده وهي وقفه قدم باب الاسانسير ودموعها نزلت ولكن مسحتها بسرعه فهي وعد نفسها أن مفيش حد يستاهل دموعها
خبطت على باب شقه مامتها اول مره محدش رد عليها
مره تانيه الباب اتفتح لوحده خافت في الاول ولكن فتحت هي الباب و ودخلت وكانت خايفه ليكون والدته فيها حاجه والنور كمان كان مقفول
دخلت لنص الشقه وبعدها النور اتفتح عليها وكان قدمها جاد
شدا انت !!
جاد ايوه انا مفاجاه حلوه صح
شدا اطلع بر حالا بر البيت كلها
عمها اصبري و اسمعي الاول اي اللي حصل وبعد كده اتكلمي براحتك ماشي
مامتها مش يمكن يكون مظلوم

 

 

 

شدا مش عاوزه اعرف ولا اسمع حاجة
فيفي مامت جاد اسمعيني انا طيب انا كبيرة ومش هتقولي لا
شدا بصت وسكتت خالص و قعدوا كلهم على ركنه
وابتدا جاد يحكي كل حاجة لشدا كل حاجه حصلت بحرف الوحد و امه كمان ما هي السبب ..
سمعت شدا كل حاجه وقعدت وسكتت
عمها موافقه ترجعي تاني يا شدا
شدا فكرت شويه و بصت عليهم كلهم كلهم كانوا موافقين
شدا لا مش موافقه
جاد لية مش موافقه مكنش بمزاجي كان غصب عني وبعدين مكنتش ببقى في واعي أعمل اي
شدا وانا بصراحه مش موافقه أن يضحك علي تاني وده مستقبلي ومش هضيع منها تاني
فيفي واي اللي يرضيك يا شدا
شدا مفيش حاجه غير حاجه واحده بس
كلهم كانوا في حاله من الصدمه اي دي اللي يرضى شدا
كلهم كانوا مصدومين وعاوزين يعرفوا اي اللي يرضى شدا
جاد اي هو
شدا بصت على وعلى امه و رفعت حاجبه انك تمضي على شيك بمليون جنيه ولو حصل حاجه تاني هطلوب فلوسي و نتقابل في المحاكم
جاد موافق ماشي
امه هو اي اللي موافق دي طمعها عاوزه فلوس
شدا شوفوا هي كده على طول ما بالكم بق ام ارجع مش موافقه
جاد مليش دعوه بيها انا قاعد بعيد عنها انا جيت لاقتها قاعده مع مامتك
عمها شدا مش محتاجه الكم جنيه بتاعكم هي معاها فلوس ولما سافرت اشتغلت هناك يعني المليون جنيه ده علشان ابنك ميفكرش يعمل حاجه تاني ولا انت كمان وجو السح*ر والشعو*ذة بتاعك ده فكك منها علشان بدلا المليون هيبقى اتنين ماشي
امه ماشي ماشي يا ساتر اي ده
دخلت شدا البلكونه مكانها المفضل وجاد معاها

 

 

 

شدا عاوز نرجع ليه
جاد علشان بحبك ❤️
شدا ولو طلعت مش بخلف بجد هنطلق تاني
جاد اكيد لا طبعا انا عاوزك انتي
شدا مش عايزه اقعد مع امك خالص
جاد مش هنقعد معاها بس ميمنعش أننا نروح عندها كل فتره
شدا مع نفسك انا مش هروح عندها خالص
جاد انت حره
جاد طلع علبه صغيره كان فيها خاتم جميل اووي
ولبس شدا الخاتم وكان على قد أيدها بظبط
شدا الله ده جميل جدا
جاد خاتم خطوبتك يا قمر ❤️
شدا انت جيت امتي
جاد بص عليها وضحك
Flash Back
شدا انا اسفه اسفه
الشاب ولا يهمك ع…
شدا شدا انا ا..أن .انا بقالي كتير بدور عليكي
جاد !!!
شدا وقفت وبصت عليها حاليا مفيش حاجة بين وبينك الزم حدودك وأرجع لمراتك وامك
جاد بس انا طلقت منه من زمان وأمي وزعلان منها يعني نرجع لبعض من تاني
شدا انا اسفه بس مش عاوزه ارجع تاني كان من زمان ساعه ما كلمتك كتير وانت كنت عاوز تتجوز حاليا مفيش بينا حاجه شوف حياتك زي ما انت بدور على حياتي
كل واحد ملهوش دخل في التاني
بعد الموقف ده وعرفت انك في باريس وانا عارف انك هترجعي لما عرفتي اني هنا انا رجعت الاول واول ما رجعت جيت على هنا عند امك على طول
واتصلت بعمك وقاسم وقعدت حكيت كل حاجه حصلت من اول ما قولت هتجوز لحد ام شوفتك في باريس
شدا بتلحق نفسك حيت عند امك واتصلت بعمك

 

 

 

كانت بتتريق على طريقه كلام جاد
جاد والله
شدا انت من اولها هطلب فلوسي واجري في المحاكم بق
جاد استغفر الله العظيم
استغفر اكتر استغفر
وبكده حكايتنا خلصت خلاص
اللي مكنش عاوز شدا ترجع انا رجعتها بس وهي واخده حقها ومحدش هيقدر يتكلم معاها

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزوجة الثانية)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى