رواية الزهرة المفترسة الفصل العشرون 20 بقلم ديدي
رواية الزهرة المفترسة الجزء العشرون
رواية الزهرة المفترسة البارت العشرون
رواية الزهرة المفترسة الحلقة العشرون
دلف هشام الي غرفة لين التي انكمشت في نفسها
خوفا من هيئته وبنبرة غاضبة متوعدة: رايح مشوار
وراجعلك.. وهعدلك يالين واضبط فيوزات نفوخك الضارب..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند سامي لكمه هشام واكمل..
هشام بغضب:شكلك كده مبقتش قد الشغل
ياسامي..لين دايرة وانت نايم علي ودانك..
سامي بإنزعاج وهو يمسك بفكه:ايه اللي حصل لده كله ياهشام..
هشام بعصبية:وحياه امك ياسامي..اول حاجة
متعرفش انها في شرم..واروح الاقيها بتتسرمح مع ده وده..
سامي بإعتراض وعدم رضا:ايه الكلام اللي انت بتقوله ده..
لين مش كده ياهشام..وانت اكتر واحد عارف بده..
هشام بعصبيه:امال ايه..ايه اللي يوديها هناك..
وتقولي انها هتعمل زيي..عايزة تخليني قرني..
سامي مدافعا وبحدة:لا بقي..اسكت شويه..لين مش كده..
انت عارف لسانها ودماغها الضاربه بتقول اي كلام..
ده حتي الواد اللي عاكسها قبل انت ماتوصل روقته
وودته في داهية..انت عارف ان لين بتكره صنف الرجالة..
ويكمل وهو ينظر اليه بإمتعاض شديد..ده طبعا بسببك..
هشام وهو يضيق عينيه:قصدك ايه..عملت ايه..
وبغضب..ومين ابن ال… اللي بتتكلم عنه..
سامي: انا اول ماعرفت انها في شرم بعتت
الرجاله يتابعوها و…قص سامي علي هشام موضوع عمار..
واكمل..بضيق..شفت بقي..وبقلق…انت عملت فيها ايه..
هشام بضيق:مفيش..انا ماشي..
وبلهجة أمرة..فتح عينك كويس ياسامي احسنلك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت نور بمازن..
نور:الو ايوة يادكتور..
مازن بلهفة فرحا:ايوة يانور..ازيك..وحشتيني..
احم..اقصد يعني الشغل من غيرك مش متظبط..
نور بإبتسامه:شكرا يامازن..علي العموم انا رجعت..
مازن بفرحة:بجد..طب هتيجي امته..
نور بضحكة:بكرة ان شاء الله..متقلقش..انا عارفة اني طولت..
مازن بصوت عذب:ولا يهمك يانور…المهم تكوني انبسطي..
نور بإبتسامه:ايوة..اشوفك بكرة يامازن سلام..
ولنفسها اااااه..مش قادرة اقول وحشتني قد ايه..
مازن لنفسه بعشق:اخيرا هشوفك بكرة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الفيلا..
كاظم بقلق:هشام..انت رجعت..مالها لين..عملت فيها ايه..
هشام بضيق:مفيش ياجدي..روحت ورجعتها..
كاظم بغضب:انت مديت ايدك عليها تاني ياهشام..
انت ايه يااخي..حرام عليك بقي..شكلي غلطت لما رجعتك..
عارف ياهشام لو لين جرالها حاجة تاني..انا مش هرحمك..
هشام بغضب:ايه ياجدي..مراتي وانا حر معاها..
كوثر بتعوج وتشفي:ايه ياكاظم ..ماتسيبه يربي مراته..
كاظم بصرامه:كوثر..تغوري من وشي يااما قسما عظما.. هكسر عضمك..
كوثر بحدة:الله..وانا عملت ايه..هو انا اللي سافرت وكدبت..
كاظم بغضب:سمعتي قولت ايه..ولا اطلقك الوقتي..غوري..
كوثر وهي ترحل الي غرفتها وبكره:مش عارفة
لين ديه بيحبها علي ايه..ديه لو بنته من صلبه
ماهيعمل معاها كدة..ربنا ياخدك يابعيدة وارتاح..
كاظم بعصبيه:هشام اخر تحذير ليك..
مد ايدك علي لين تاني وانا هوريك وشي
التاني..وانت عارفه كويس.. ويتركه ويرحل..
يصعد هشام لغرفة لين ويجدها نائمة ليجلس
بجوارها ويزفر في ضيق..ليمرر اصابعه علي وجنتها..
ثم يدثرها ويري الكدمات التي علي ذراعها ليلمسها
لتتألم لين وتفتح عيناها بنوم وتغلقها ثانيه لينظر لها ويتحدث..
هشام بضيق: ضربتك جامد مش كده..انتي اللي لسانك
فالت..معلش يالينو..ويقبل جبينها ويخرج..وينطلق الي النادي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصل عامر بنور..
عامر:ايوة يانور..عامله ايه..
نور:الحمد الله يابابا..
عامر:انتي مش خلصتي شغلك..ايه
اللي مقعدك لدلوقتي يانور..مرجعتيش ليه..
نور بضيق:مفيش يابابا..بس سيادة اللوا قالي
مسبش الشغل مرة واحدة..علشان محدش يشك..
عامر بضيق:طيب يانور..بقولك ايه..قولي لاختك تلم نفسها وترجع لجوزها..
نور بضيق:مالها بس يابابا..ماهي كويسه..هو حد اشتكي..
عامر بعصبية:نور..قولي لاختك تبطل عفرتتها..سلام..
نور بضيق:سلام..ولنفسها مش عارفة هو بيعامل لين كده ليه..يلا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في النادي..بعد المباراة..
سامي بضيق:انت ضربت لين ياهشام مش كده..
هشام بضيق:بقولك ايه..حل عني..
سامي بحدة:لحد امته هتفضل كدة..تضرب لين..وتجري
علي هنا..وتخسر المباراه وتسيبه يضربك..علشان غباءك..
هشام بحنق:يعني اعمل ايه..ماهي
اللي بتستفزني..وتخرجني عن شعوري..
سامي وهو يجذ علي اسنانه من الضيق:عارف انا لولا
حرام كنت ضربتك رصاصة وخلصت..حب ايه المريض بتاعك ده..
هشام بحزن:لو بس متعملش معايا اللي بتعمله..انا..
سامي وهو يشيح بوجهه بعيدا بضيق:روح ياهشام روح..روح للين ..
لينظر له هشام بضيق ويرحل الي الفيلا..
ويدلف الي غرفه لين ويتسطح بجوارها ويحتضنها..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد فترة اتصلت لين بمازن..
لين:الو ايوه يامازن..
مازن بإستغراب:اهلا لين..فيه حاجة..
لين بجديه:الموضوع اللي كنت
كلمتني فيه يامازن قبل كده..انا موافقة..
مازن بتركيز:موضوع..موضوع ايه يالين..
لين بضحكة ساخرة:ايه يامازن..امال دكتور
وبتفهمها وهي طايره ازاي..موضوع نور يا مازن..
مازن بدهشة وعدم تصديق:قصدك
انك موافقه علي جوازي انا ونور..بجد..
لين:ومن امته بهزر يامازن..ايوة غيرت رأيي..
تعالي بعد يومين عندي الشركة ونتكلم..
مازن بفرحة:بجد..طب ماجي الوقتي يالين..
لين بضحكة:ده انت مدلوق اوي يا دكتور..لا بعد يومين..سلام..
مازن بفرحة وسعادة بالغة:سلام..ولنفسه..
ياهوووو..اخيرا..ايوة بقي انا ونور هنتجوز..اخيرا
الانسانه اللي حبيتها هتبقي معايا..مفيش احلي من كده..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصلت لين بعامر..
لين بإقتضاب:ايوة ياعامر باشا..
عامر بدهشه:لين..خير..مش بعوايدك تكلميني..
لين بتعوج:ومش عايزة..بقولك ايه..انا متصله
اقولك ان نور متقدملها عريس..وهي موافقة..
عامر بحده غاضبه:يعني ايه..وانا مليش اي لزمه..ايه التخريف ده..
لين بسخريه:بالراحة علي نفسك ياباشا..
من امته بيهمك حيانتا..ع العموم ده الدكتور اللي
نور كانت بتعمل عليه تحريات..وطلع برئ..وهي عايزاه..
عامر بغضب:كمان..يعني سوابق..مش ممكن..
لين بحدة:سوابق ايه..الراجل نضيف وكمان بيتعامل معايا في شغله..
عامر:مش مشكلتي..ده كان مشكوك
فيه..منظري ايه قدام زمايلي لما يعرفوا..
لين بعصبيه:كل اللي يهمك منظرك ومصلحتك..
ميهمكش سعاده بنتك..بقولك ايه نور هتتجوز مازن..
انا بعلمك بس..وانت عايز تيجي تحضر اهلا وسهلا..
غير كده مفيش..وبتحذير..واياك تعمل حاجة تكدر بيها نور..
انا بقولك مش هسمحلك تهدم سعادتها زي ماعملت معايا..ومن غير سلام..
عامر بعصبيه وصوت عالي:كده يالين..
ماشي..بتلوي دراعي..انا هوريكي..
دعاء بخضة:مالك ياعامر ايه اللي حصل..
عامر بغضب:لين هانم متصله بيا تقولي
ان نور..متقدملها عريس وهما موافقين..
دعاء بفرحة:بجد..طب الف مبروك احنا هنروحلهم امته…
لينظر لها عامر شرزا :انتي بتقولي ايه..
انتي اصلا معرفتيش تربي بناتك..واحده سايبة
جوزها ودايره علي حل شعرها..والتانيه هتبقي زيها..
دعاء بإستنكار:انا بناتي متربيين ياعامر..
وان كان علي لين فاللي عملناه فيها ميرضيش
ربنا..مش علشان انا ساكته وراضيه تعمل كده..
عامر بغضب:عملت ايه..ديه عايشة احسن
عيشه..الناس كلها بتحسدها علي اللي هي فيه..
دعاء بتهكم حزين:احسن عيشة..وهشام والمرمطه
والعذاب اللي ورهولها..واخره المتامه تترمي في
مصحة شهور..وبعدين يسيبها ويسافر..وداير علي
حل شعره..حرام عليك بقي..ارحمها شويه..حرمتني
من بنتي من صغرها وخليتها تكرهنا..
وكل ده علشان الفلوس..عايز ايه تاني؟؟..
عامر بعصبيه:ايوة..الفلوس اللي انتي
كنتي عايزاها.. دلوقتي بقت كخه..
دعاء بندم:كنت عميانه وبعت بنتي علشان فلوس..
بس عمري ماحسيت بطعمها وبنتي بعيد عني..
عامر بغضب:اللي حصل حصل..بس مش
هسمح ان نور تتجوز البني ادم ده..
دعاء :طيب ..شوف اذا كنت هتقدر تعمل كده …لين مش
هتسمحلك وهتنفذ اللي في دماغها..ووريني هتمنعهم ازاي..
عامر بتوعد:هنشوف..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
حضر مازن واتفقت معه علي الخطبه علي
ان يفاجئوا نور بها في مكان ما بعد اربعة ايام..
اتصلت لين بنور..
نور:الو..ايوة يالينو..
لين بضحكة:ايوة ياقلبي..انا عايزاكي بكرة..
نور بإستفهام:عايزاني ليه..احنا مش كنا مع بعض من كام يوم..
لين بعتاب:ايه يا نور..مش عايزة تشوفيني..
نور بتبرير:لا والله مش قصدي..حاضر انا جاية..
لين:اوك..عايزاكي الساعة خمسه عندي في الفيلا..
نور بإستسلام:حاضر..هاجي..
هشام :ايه..بتحضري حفله من ورايا..
لين بضيق:هشام انا مش عايزة اتخانق
معاك..انا مبسوطة ومش عايزة اتكدر..
هشام بعصبية:كل اما تشوفيني تقلبي بوزك..
كأني خلاص بقيت سبب تعكير مزاج جنابك..ليه يعني..
شايفة نفسك علي ايه…مالستات علي قفا مين يشيل..
لين بعصبية:ولما هما كده عايز مني ايه..ماتروح وتشيل زي عوايدك..
هشام بغضب:ماشي يالين..هعدي واصبر لبعد
خطوبه نور..لكن بعدها مش هسكت ومتلوميش
غير نفسك بقي..ويتركها ويرحل غاضبا..
لين بضيق:في داهية..وبقلق..
شكله مش مطمني انا لازم الاقي حل..
بعد اللي عمله في شرم وانا لازم احرص منه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في اليوم التالي حضرت نور..
لين بضحكة:وصلتي يلا تعالي علشان نجهز بسرعة..
نور بعدم فهم:نجهز لإيه بالظبط…هو فيه ايه..
لين بإبتسامه وهي تحاوط نور بيديها:بصي يااوختشي..
من الاخر كده فيه حفله وانا عايزاكي معايا فيها..
نور بتعجب:حفله ..وانا مالي..
لين :مالك ازاي بس..بصي هشام مضايقني جامد..
وهيحضر الحفلة..وانا عايزاكي معايا علشان
يحل عن سمايا شويه..وانت اللي هتبعده ياجميل..
نور وهي تعقد يديها امام صدرها :وازاي ان شاء الله..انا مش فاهمة..
لين بتعوج:عادي هو بيخف لما تكوني موجوده..فانتي هتكوني في وشه..
نور :اهااااا..هتصدريني ليه..
لين:بالظبط..ويلا بقي علشان نلحق نلبس
ونجهز..خدي الفستان ده يلا بسرعة..
نور بإعجاب شديد:اييييه ده..روعة فيه حاجة بالجمال ده.. كان عبارة عن
(فستان باللون الروز طويل كات مرصع بفصوص الماسيه علي الصدر
ضيق حتي منطقة الخصر يبرز جمال جسد نور ورقتها)ولاننسي حذائه
باللون الابيض المرصع بالفصوص..لتكمل..روعة يالينو اللون اللي كان نفسي فيه..
لين بإبتسامه:اكيد..ويلا بقي علشان نلبس..
نور بترقب:وانتي فين فستانك..
لين:اهو ده..عبارة عن(فستان من اللون الزيتي رقيق
ذو يد واحدة ضيق وطويل وعلي الخصر يزينه حذام
لامع وحذاء باللون الاسود)ايه رايك..
نور بضحكة:فستاني احلي..
لين بضحكة:طيب ياختي..يلا بقي علشان نخلص..
وبعد ان انتهوا يهبطوا الي الاسفل ليجدوا
هشام وقد ارتدي حله سوداء تبرز هيئته ووسامته..
نور وهي تهمس للين بإعجاب:ايه ده..اتش مز اخر
حاجة..لين سلفهوني الليلة..انا موافقه اني ابعده عنك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)