روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل السابع 7 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل السابع 7 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء السابع

رواية الزهرة المفترسة البارت السابع

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة السابعة

البارت السابع
في المزرعة..
عامر:لين عايزك..
لين بضيق وتأفف: خير..عايز ايه..
عامر بحده:فيه ايه اتعدلي في الكلام..
لين:نعم..وبإبتسامه صفراء..كده كويس..
عامر بحنق: سمعت ان هشام رجع من السفر…
لين بضيق:ايوة اتنيل ورجع..ايه الجديد..
عامر:الجديد انك تسيبي جوزك وتيجي هنا..
لين برفعة حاجب:وايه اللي جد..
ماهو سايبني من سنين..
عامر بحدة:اللي جد انه رجع علي طول
وعايز يرجعلك وانتي منشفة دماغك..
لين بعصبية:منشفة دماغي.. مش منشفاها
محدش ليه دعوة..مش اتجوزته وخلصنا..عايز ايه تاني..
عامر بغضب:عايز انك تتعدلي مع جوزك..وتبطلي جنانك..
لين بعصبيه:قلت لا..ومش هعمل غير اللي في دماغي..
دعاء:يالين ده برضو جوزك يابنتي..عيب..
لين بعيون غاضبه: جوزي..لا والله..بلاش الهبل ده..
الكل عارف اننا متجوزين علشان فلوس كاظم..
فمش هنمثل علي بعض..
دعاء:يابنتي ام هشام عماله تشتكي.. وتقول انك مطفشه ابنها..
لين بسخريه وهي ترحل:لا والله بجد..لا متشغليش بالك
هبقي ازودلها مرتب الشهر وهي هتتخرس خالص..
وبتأفف ونفاذ صبر..بقولكم ايه انا كنت جايه اريح دماغي..
بس انتو خنقتوني..انا ماشيه اووووف..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عادت لين من المزرعة وذلك لمقابله جمال
والاتفاق معه علي تسويه للصفقة التي اخذها منها..
في الفيلا..كانت كوثر تتدلل علي كاظم
حتي يعطيها مال لشراء مجوهرات ما..
كوثر بدلع:ايه ياكاظومي هتستخسر فيا الفلوس ولا ايه..
كاظم:ياكوثر انتي كل شويه عايزة فلوس..
مش من اسبوع جايبه خاتم..
كوثر بحزن مصطنع:ايه ياكاظم..يعني انا مستاهلش..
لين من الخلف وهي تقدم عليهم و بسخريه:
ادلعى ياعوجه فى السنة السودة..ماهي اته محلوله..
عماله تلهفي منها..
وبتهكم..خفي ياختي ع الراجل شويه ده مش حملك..
كوثر بتعوج و غل:اهلا..انتي رجعتي..
لين بقرف:ايوة ياحيلتها رجعت..امال كنت هقعد هناك..
كاظم:عامله ايه يالين..اخبار المزرعة ايه..
لين بقرف:ابدا زي ماهي..بس سبت
بقر هناك..جيت لقيت قرود هنا..
كوثر بغيظ:قصدك ايه ياست لين..
لين بتهكم ساخر:وانتي مالك حد وجهلك كلام..
ولا اللي علي راسه بطحة يحسس عليها..
كوثر بغل:انا مش هرد عليكي..انا عارفة انك مفروسه مني..
لين بسخريه ورفعة حاجب:وده من ايه ان شاء الله ..
كوثر بتعوج :علشان جوزي مهتم بيا..
وانتي جوزك منفضلك..محرومه ياعيني..
لين بغضب:انا محرومه يابنت العرر..
يا حربايه وناقصة ربايه..شكلك نسيتي نفسك..
كوثر بغل:انا حربايه وناقصة ربايه..له حق جوزك
يطفش منك..وبإستفزاز..انتي غيرانه مني ومن جمالي..
لين وهي تضحك بسخريه: هههه..جمالك ايه يابنت الجربانه..
انتي نسيتي نفسك اول ماجيتي.. كان عليكي جلخ يقرف الكلب الجرب..
كاظم بعصبيه:بس انتوا هتردحوا لبعض قدامي..
يلا يالين اطلعي علي اوضتك..
لين :طالعة..قال غيرانه منها قال..علي راي
المثل (ترتر وحرير.. على غطا زير) جاتك البلا..
كوثر لكاظم بغيل :شايف بتعمل فيا ايه..كل شويه تهزئني..
ايه ياكاظم انا مش مراتك ولا ايه..مش عامله ليك اعتبار خالص..
كاظم بتحذير:كوثر..ملكيش دعوة بلين..لين عقلها ضارب..
مش مسئول ان عملتلك حاجة..ابعدي عنها..
كوثر بغيظ:هو ده اللي قدرت عليه..بدل ما تديها
كلمتين..وتعرفها ان كرامتك من كرامتي..
كاظم بملل:انا ماشي..انتي ايه..اووووف..
كوثر بتوعد:ماشي يالين..انا هوريكي كوثر هتعمل فيكي ايه…اصبري عليا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اشتكت كوثر لين لهشام..
كوثر بعتاب ودلع:يرضيك يااتش اللي لين بتعمله فيه..
هشام بضحكة :عملتلك ايه ياكوكي..
كوثر بإقتضاب: في الرايحة و الجايه
تشتمني عليا..ملهاش كاسر ولا كبير..
هشام برفعه حاجب:والله..طيب مقلتيش ليه لكاظم..
كوثر بتعوج:قلتله..بس قالي ان عقلها ضارب ..
هشام بضحكة: فعلا..طب انتي عايزاني اعملها ايه يعني..
كوثر بغل وتسخين:اشكمها ياهشام..
انت جوزها ومشي كلمتك عليها..
هشام:اهاااا..طب بصي ياكوكي..ابعدي عن
لين اليومين دول..وانا اوعدك اني اظبطهالك..
كوثر بلهفة:بجد..يعني هتربيها..
هشام بملل:طبعا.. سبيها عليا..ولنفسه يكش تقتلك
وتخلص منك وارتاح..اوووف..ولكوثر بإبتسامه..يلا ياكوكي..اسيبك انا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في شركه مازن توفيق تقدمت نور بأوراقها للعمل هناك..ودلفت الي مازن..
نور بإبتسامه:صباح الخير يافندم..انا نور السيكرتيرة الجديدة لحضرتك..
مازن بإنتباه:انتي اللي جابك حمدي..
نور:ايوة انا..
مازن بإبتسامه:طيب اتفضلي اقعدي..انتي معاكي ايه..
نور:معايا ادارة اعمال..انا مشتغلتش قبل كده..
بس استاذ حمدي مقالش ان لازم خبرة..
مازن:ايوة عادي..المهم عندي الالتزام ..
نور بإبتسامه رقيقة:اكيد يافندم..انا هثبت
لحضرتك اني هكون عند حسن ظنك..
مازن بإبتسامه:طيب اتفضلي..علي الشغل
دلوقتي..وهبعتلك حد يفهمك كل حاجة..
نور:امرك يافندم..وتخرج..
مازن لنفسه بإعجاب:ايه الرقه والحلاوه ديه..لا عرفت تجيب
ياحمدي..احم احم..ايه اللي انا بقوله ده..ركز في الشغل يامازن..
عند نورلنفسها:ايه ده..ماهو كويس اهو..مش ممكن يطلع
زي مابيقولوا عليه..نوووور..ركزي في الشغل احنا جايين نحب هنا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الهاتف
هشام بضحكة:ايوة ياقمر..جاي متقلقيش حضري
انتي بس القعدة وانا نصايه وجاي..لاااا..ايوة بقي هنعيد
ايام زمان يامزة..هههههه..وده كلام ده انا اتش برضو..يلا سلام مؤقتا..
ولنفسه..والله زمان..اما انتي يالين اصبري عليا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي.. شاهدت كوثر لين وهي تخرج من الفيلا..
كوثر بتعوج لنفسها:شوفي ياختي الوليه..استنت لما
جوزها اما مشي..ولبست واتشيكت وخرجت..
استني عليا يالين ان ما وريتك..نهايتك علي ايدي..
ام جميل:عايزه حاجة ياست كوثر..
كوثر:هه..لا..الا قوليلي يام جميل..متعرفيش لين رايحة فين..
ام جميل بحنق من كوثر:علمي علمك ياستي..
ومن امته حد بيعرف هي رايحة ولا جايه منين..تؤمري بحاجة..
كوثر بتعوج:لا..انا رايحة اوضتي..وهنام..ولنفسها بغل وتوعد..
اصبري عليا ان ماخليت هشام يطلقك..بس بعد مافضحك مبقاش انا كوثر..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتفقت لين مع جمال علي ان تقابله في مطعم ليتناولوا العشاء
لمناقشة اتفاق بينهم علي تلك الصفقة التي اخذها منها.. تقابلوا في المطعم..
جمال بإبتسامه وهو يسحب الكرسي للين لتجلس ويجلس علي كرسيه…
جمال: بصراحة انا مش مصدق انك وافقتي انك تتعشي معايا..
لين بإبتسامه مصطنعة: اكيد ياجمال ده انت غالي عندي..
جمال: ههههه غالي عندك اوي مش كدة..
لين بدلع وعتاب مصطنع: بس انا زعلانه منك.. كدة تاخد مني الصفقة..
جمال: معلش يالين ده شغل..وانتي برضو
مبترحميش حد..مكوشه علي كل الشغل لنفسك..
لين بدلع ورقة: ايوة بس مش لدرجة انك تشغل واحد لحسابك في شركتي..
جمال بإعجاب شديد: تتعوض ياقمر.. بس انتي اؤمري..وانا انفذ..
لين بإبتسامه ماكرة: بجد..انت جانتي خالص ياجيمي..
جمال ببلاهة: واعجبك قوي يالين.. بس انتي خليكي معايا ع الخط..
لتبتسم لين ابتسامه ساحرة تأسر قلب جمال وتكمل
بخبث: ده انا هوصلك لاخر الخط..خط النهايه ياجيمي..ايه رأيك..
جمال بهيام: معاكي لجهنم يالين..
لين بضحكه: متقلقش هوصلك ليها بنفسي بس اصبر شويه..
مش دلوقتي..بس هتعوضني الخسارة ياجيمي مش كدة..
جمال: طبعا انا تحت امرك..
لين بإبتسامه: اوك هستني منك التعويض ده..
جمال: تسمحيلي بالرقصة ديه..
لين بإبتسامه: اكيد مش هحرمك من حاجة ياجيمي..
ده انت حبيبي..مدام هتعوضلي خسارتي..
جمال بإعجاب: اكيد يالين ..
لترقص لين وجمال ..وتنتهي السهرة ويصطحبها في سيارته..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند هشام…
هشام بضحكة:ايه الحلاوة ديه..وكمان
محضره كله ومشبرة القزايز..ديه الليله فل..
سلوي بدلع:ايوة يااتش..امال ايه..
ده انا ماصدقتش لما شفتك عند سوزي..
هشام بغمزة:وانتي ساعتها متوصتيش يا سوسو..
سلوي بحزن:ايه يااتش..ده انت متعرفش انت
وحشتني اد ايه..من ساعة ماسافرت وانا حالي اتبدل..
هشام بسخريه:هههه..لا يابت حوش..
اصلك توبتي عن الرزيله..مانتي زي ماسبتك..
سلوي بضحكة ركيعة:هههههه..شربات زي مانتا يا اتش..
ربنا يجازيها مراتك اللي كانت السبب في بعادك عنا..
هشام:يووووه..ليه بقي السيرة اللي تعكنن
ع المسا..ماتخلينا مع بعض حلوين..
سلوي:هههه..اكيد يااتش..ده انا اخدت اجازة
من الكباريه الليله علشان خاطرك انت..
هشام بغمزة:طب ايه..ماتسمعينا حاجة..
سلوي:اكيد ياقلبي..انت عارف انا رياضتي المفضله الرقص..
هشام بضحكة:والمشي البطال..ههههه..يلا بقي..
سلوي بضحكة ركيعة:هههههه..من عينيا..
هشام:اوعي ..ديه ليله ناااااار..
مش هنولهالك يااتش ياواطي يابتاع النسوان..
انا هوريك..حد يبلغ بوليس الاداب ياجماعة..
وبهمس بس محدش يقوله عليا انا مش قده..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد منتصف الليل .. يدق هاتف كاظم..
لتتململ كوثر وبإنزعاج: كاظم تليفونك شوف مين..
ليرد كاظم بنوم: الو مين..
سامي بتوتر: كاظم باشا انا سامي..
كاظم: خير ياسامي عايز ايه في الوقت ده..
سامي: اصل ياباشا لين..
كاظم بملل: مالها لين ياسامي عملت ايه مينفعش يتأجل للصبح..
سامي بتوتر: لين ياباشا في المستشفي انضربت بالرصاص..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى