رواية الزهرة المفترسة الفصل الرابع 4 بقلم ديدي
رواية الزهرة المفترسة البارت الرابع
رواية الزهرة المفترسة الجزء الرابع
رواية الزهرة المفترسة الحلقة الرابعة
في شركه الادويه الخاصة بمازن توفيق
امر احد موظفيه بإحضار سكرتيرة خاصة لمكتبه..
مازن:بص ياحمدي انا عايزك تشوفلي سكرتيرة لمكتبي..
حمدي:يعني اعمل اعلان عن واحدة بمواصفات معينه يافندم..
مازن:لا مش محتاجة اعلان..شوف انت اي
واحدة..تكون كويسه وتعرف تدير الشغل كويس..
حمدي:امرك يا دكتور..انا هشوف واحده واقول لحضرتك..
مازن:تمام ياحمدي..اتفضل انت الوقتي..بس متتأخرش عليا علشان الشغل..
حمدي:متقلقش يا فندم..في ظرف الاسبوع ده هتكون عندك واحده..
مازن بإبتسامه:منتظر ياحمدي..
(مازن..طبيب صيدلي في الثلاثينيات من عمره..لديه شركه ادويه كبيره..
يديرها بعد ان اسسها هو ومجموعه من اصدقائه.. شاب وسيم ولكنه جاد في عمله)
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
علي الجانب الاخر ينادي عامر علي نور..
عامر: نور عايزك في موضوع..
نور: خير يا بابا..
عامر بجديه: بصي يا نور.. فيه مهمة ليكي مكلفينك بيها..
نور بإنتباه: خير يابابا..طب سيادة اللوا مبلغنيش ليه..
عامر بجديه: لانه سري يانور.. بصي انتي تسمعي عن شحنات الادويه
الفاسدة والمنبهات وبينها مخدرات اللي بتدخل البلد اليومين دول..
نور بانصات وجدية: ايوة الكل سامع عنها..
عامر: كويس..بصي بقي مهمتك انتي انك تتقربي
من واحد معين هما شاكين فيه.. وتتابعي تحركاته..
نور:طب ومدام شاكين فيه..مايقبضوا عليه..
عامر:مفيش دليل..ولا اثبات يانور..الراجل حريص اوي..
نور بتساؤل: مين ده.. من فضلك يابابا قولي المعلومات اللي عندك..
عامر: بصي ده الملف اللي فيه البيانات.. طبعا بما اننا في المزرعة
ومحدش يعرف عننا كتير.. هما هيلغوا اي بيانات عنك في الشبكه..
فانتي هتتقربي منه لما تشتغلي عنده في
شركه الادويه… ومهمتك بقي انتي عارفة الباقي..
نور بتفكير وهي تنظر الي الملف: ماشي يا بابا
انا هشوف الملف وادرسه وبعدين اقولك ع اللي وصلتله..
عامر: ماشي يا نور.. بالحق بتكلمي اختك..
نور: ايوة لسه مكلماها ليه فيه حاجة..
عامر: لا بس مش بتكلمني ليه..
نور: مانتا عارف يابابا الشغل.. لوكلمتني تاني هقولها تكلمك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد مرور ايام.. اتصلت نور علي لين ..
نور: الو ايوة يا لين..
لين بابتسامه: ايوة ياقلبي..عامله ايه..
نور بتوتر: لين عايزاكي في موضوع انتي جايه امته..
لين بقلق: خير يانور مالك.. ايه اللي حصل..
نور: مش هينفع في التليفون ..هتقدري تيجي امته..
لين بإنزعاج: مش الوقتي يا نور فيه ظروف جدت مش هقدر..
نور: خير ايه اللي حصل..
لين بضيق: هشام رجع يا نور..
نور: طب ماعادي يا لين ماهو بيسافر
ويروح ويجي وانتي ولا بتشوفيه..
لين بضيق: المرادي رجع وهيقعد هنا..
ده كمان قاعد في الفيلا..جدي امره بكده..
نور بدهشه: معقوله بعد السنين ديه كلها..
طب وانتي هتعملي ايه يا لين..
لين بغضب مكتوم: هشوف يا نور..
بقولك ايه انا مش هقدر اجي تعالي انتي..
نور: مش هينفع يا لين انتي عارفة..
لين بحزم: بقولك تعالي وامشي علي
طول.. الدنيا مش هتطير..يلا هستناكي..
نور: حاضر.. بالحق بابا سأل عليكي..انتي مش بتكلميه ليه..
لين بضيق: هبقي اكلمه بعدين يلا الوقتي
مشغوله.. خلي بالك من نفسك يا نور..
نور: حاضر يا لين سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
بعد يومان في الشركه تسمع لين اصوات ضحك عاليه
لتغضب بشدة وتخرج لتجد الفتيات متجمعات في المكتب..
لين بغضب:ملك..انتي يازفته..
ملك بسرعة:ايوة يافندم..
لين بغضب:ايه اللي بيحصل ده..ايه الصوت اللي انا سامعاه..
ملك بخوف:والله يافندم ماعرف..ده جاي من المكتب التاني..
لين بحده:غوري من وشي…وسعي لما اشوف المسخرة ديه..
لين بغضب وصوت عالي: الله..الله.. ايه اللي بيحصل هنا…
لترتعد الموظفات.. ولكن يأتي صوت هشام ..
هشام بضحكة: ايه يا لين.. فيه ايه..
لين بتهكم وسخريه: ايوة انا عرفت المسخرة ديه سببها مين..
وللفتيات بحدة وصوت عالي يلا يابنت ال…..
منك ليها علي شغلكم مش فاتحة كباريه هنا مخصوم من كل
واحدة منكم عشر تيام غوروا جاتكم البلاوي في اللي مشغلكم..
لتسرع الفتيات الي عملهن.. وتكمل..
لين بقرف: هشام المغربي ديلك المعووج
عمره ماهيتعدل طول عمرك تلم حواليك الزباله..
هشام بغل مكتوم وهو يجذ علي اسنانه وهو يقترب
من لين ويلمس شفتاها باصابع يده: لين المغربي
عمرك ماهتتغيري.. شفايفك الحلوة ده مخبيه لسانك اللي هيفضل طويل..
لين وهي تبعد يديه بعنف: اصلك صنف واطي وعمرك ماهتعلي..
ليمسك شعرها ويكمل..هشام بغضب:
اهو لسان اهلك الزفر ده.. اللي جايبلك الكافية..
لتزيح لين يده بهدوء عن شعرها وتكمل
بنبرة باردة: ماهو النوع مختلف لكن الزفارة واحدة…
هشام برفعة حاجب واستفهام: يعني ايه…
لين بتهكم: يعني انا وانت مختلفين بس من عيلة واحدة..
كل واحد بيعمل غير التاني لكن في النهايه
الاسم واحد والسيرة واحدة يا يامغربي..
هشام بابتسامه ساخرة: فعلا ماجمع الا اما وفق يالين..
لين بتحذير: بص يا هشام اعمل اللي انت عايزه
لكن برا الشركه..اظن كده عداني العيب وازح..
وبنبرة حادة.. لكن مش هسمح لاي حد مهما
كان انه يغير او يبوظ الاسلوب اللي انا حطاه للشركة…
هشام بفخر: متنسيش ان انا كنت بدير
الشركه ديه قبلك يالين.. وانا اللي مأسسها..
لين بضحكه: هههههه قصدك كنت مضيعها..
كل اللي كنت بتعمله انك بتستغلها علشان
تشقط منها البنات..وبقرف…وياريت كنت بتستنضف..
ليقترب هشام منها ويقبلها برغبه..ويكمل موحشتكيش..ويقبلها مجددا..
لتعض هي شفتيه بقوة.. ليبتعد عنها منزعجا وتكمل..
لين بابتسامه ساخرة: انت توحشني.. يبقي بتحلم..
ليلمس شفتيه مكان عضتها ليجد دما
فقد جرحت شفتيه باسنانها ويكمل..
هشام بغضب: عملتي كدة ليه..
لين بتحذير: علشان تبقي تذكار اني مش زي اللي تعرفهم..
هشام بتحدي: ماشي يا لين بس
مش انا اللي تتحديني مسيرك هتيجي..
لين بتحدي: لا يا عينيا مش انا..ده انا كنت
ماصدقت غورت من هنا .. وانت عارف كدة..
هشام بتحدي: هنشوف يالين ويانا يانتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتت نور وحكت للين مهمتها..
ليرتفع صوت لين بإنزعاج: نعم ياختي.. انتي بتقولي
ايه انتي اتهبلتي في دماغك يا نور..انتي عارفة
انتي ناويه تعملي ايه..ده جنان انتي بترمي نفسك في النار..
نور بتوتر: اهدي يا لين مش كدة ..وبعدين
بابا موافق علي كدة ومحدش هيعرف حاجة..
لين وهي تغمغم بغضب: ابوكي.. طبعا ماهو متعود يضحي بولاده..
ولنور بحدة.. ده هبل.. مترميش نفسك في النار
علشان شويه مبادئ فارغة..محدش هيقف معاكي لو وقعتي..
نور بتبرير وفخر: يا لين ديه وظيفتي.. وواجبي
اني احافظ علي بلدي وانضفها من كل اللي عايز يضرها..
لين بتهكم واقتضاب: وحياة ابوكي بلاش
كلام الكتب اللي انتي حافظاه و بتقوليه..
يا حبيبتي الزمن ده زمن كله بيقول يلا نفسي..
وبتحذير.. نور سيبك من الموضوع ده اديني بقولك..
وبعدين الناس اللي بتقولي عليهم دول انتي متعرفيش
ان اقل حاجة عندهم القتل مش هيرحموكي يا نور..
نور بتوتر: يا لين ديه اوامر وانا لازم انفذها..والا هتعاقب..
لين بغضب: بقولك ايه ملعون ابو ديه اوامر.. انا مش عارفة ايه اللي
دخلك اكاديمية الشرطه وزفت ماكنتي اكتفيتي بكليتك واشتغلتي بيها ..
نور: يا لين انتي عارفة ان ديه رغبه بابا بعد الحادثة
اللي حصلتله ديه كانت اقل حاجة اقدر اعملهاله..
لين بإنزعاج وسخرية: لا والله الراجل فعلا يستاهل..
نور بتساؤل: مالك يا لين.. انتي علي
طول مضايقة من بابا ولا حتي بتكلميه…
لين بإقتضاب: مفيش يا نور ..وبتحذير وبقولك اهو
اوعي تعملي اللي في دماغك انا بحذرك..
نور: ربنا يسهل يا لين..هشوف واقولك..
انا همشي الوقتي علشان الطريق..
لين: ليه بس خليكي بايته معايا النهاردة انا ملحقتش اشبع منك يا نور..
نور:معلش يا لين.. وبضحكة وبعدين انتي لازم تفضي لهشام…
لين بغيظ: لازم تفكريني بالزفت ده.. ده انا هوريه..
نور وهي تهم بالمغادرة: طيب اسيبك انا واشوفك بعدين…
لتحتضنها لين بحب وتوصيها كالعادة علي نفسها وتغادر نور..
لين لنفسها بغل: عمرك ما هتبطل اللي انت فيه يا عامر باشا
طول عمرك بتضحي بولادك علشان مصلحتك.. بس كله الا نور
مش بعد اللي عملته وضحيت بنفسي واستحملته تأذيها..مش هسمح بكدة ابدا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الخارج..
هشام:ايه ده نور عندنا..يامرحبا ازيك..
نور:الحمد الله يا اتش..عامل ايه..عاش من شافك..
هشام بضحكة:الحمد الله عايش..انتي اخبارك..
نور:تمام..وبضحكة..بقيت ظابط قد الدنيا..
هشام:ههههه..مبروك ياباشا..طيب يعني بقيت مسنود..
نور:هههههه..ايوة بس انا مش ادآب يا اتش..
ليقهقه هشام عاليا:هههه..وربنا انتي
شربات يانور..تجي اختك تشوف..
نور بضحكة:انت عارف لين يا اتش..
وبعدين انت بتشتغل معاها..انا مش عارفة ازاي..
هشام:اعمل ايه مضطر استحملها..علشانك يا نونو..
نور بضحكة:وربنا انت سكر يا اتش..
بس مش عارفة لين مش طيقاك ليه..
هشام بتعوج:هي اختك اصلا بتطيق
نفسها..ديه شويه وهتولع في هدومها..
نور بضحكه:ههههه..خلاص حصلتلك
عقده من النار يا اتش..معلش..
هشام بتنهيده:كله من اختك يا نور..ربنا يهدها..
نور بتحذير:هشااااام..ازعل كده ..ديه اختي..
هشام بضحكة:خلاص ياباشا..اسف..يلا اسيبك
انا الوقتي..سلام يانور..خلي بالك من نفسك..
نور بإبتسامه:سلام يا اتش.. وبغمزة خلي بالك متلعبش مع النار..
هشام بضحكة:ماشي يا باشا..امرك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في فيلا المغربي..
دلف هشام الي غرفه لين..
هشام وهو يتفحصها بإبتسامة:ايه الحلاوة
ديه يا لينو..بجد احلويتي اكتر عن الاول..
لين بعصبيه:انت بتعمل ايه هنا..يلا علي برا..
هشام وهو يقترب منها: ليه ياقمر..ده انا حتي..
لين بغضب:اسمع ياهشام.. قسما بالله ان مابعدت عني انت عارف..
هشام وهو يعض علي شفتيه:ليه يالينو..ده حتي
الليله حلوة وانتي تجنني بشعرك المبلول ده..
لين بنبرة تحذير:اقدر اخليك زيي كده..افطسك في الماية ومنها ع القبر عدل..
هشام بغضب:لين انا مستحمل..بس انتي عارفة اني خلقي ضيق..
لين بغضب:انت ايه اللي رجعك تاني..ماكنت مرتاحة من خلقتك العكرة ديه..
هشام بعصبيه:تصدقي انتي عايزة ربايه يا لين..
لين بسخريه: روح ربي نفسك ياهشام..ده انت سيرتك مشرفة في المجالس..
هشام بنبرة مريبة:وهتشرف الليله هنا يا لين..
لين بتحذير:ابعد عني احسنلك يا هشام..
هشام بإبتسامة ماكرة:انتي عارفة اني بحب العند ..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لمحت كوثر هشام يدلف الي غرفة لين واغتاظت كثيرا..
كوثر بغل:بقي كده يا اتش..انت بتنفضلي ورايح
للعقربه ديه..طب استني عليا انت وهي..ان ما فضحتكم..
لتدلف الي الغرفة وتوقظ كاظم..
كوثر بغل:كاظم..يا كاظم..اصحي..
كاظم بضيق:عايزة ايه يا وليه.. في ليله اهلك السوده..
كوثر بتوعد:هي سودة اه..بس مش عليا..
كاظم بتنهيده:اخلصي مصحياني ليه..
كوثر بتهكم:اصحي وشوف المسخرة اللي بتحصل في بيتك..
كاظم بإنتباه:فيه ايه..انتي بتتكلمي عن ايه..
كوثر بغل:الست هانم لين..فتحاها ع البحري..
وهتجيب راسك في الطين..ان مكانتش جابتها..
كاظم بقلق:قصدك ايه مالها لين..عملت ايه..
كوثر بغل:مش عامله احترام ليك..وفاتحة اوضتها للرجاله..
كاظم بغضب:انتي بتقولي ايه..انتي اتجننتي..
هي حصلت تتبلي عليها وتكدبي في ده..
كوثر:وانا هكدب ليه..ان كنت مش مصدق تعالي وانا اوريك..
كاظم بغضب:ده انا اقتلها واشرب من دمها لو ده صحيح..
كوثر بإبتسامه انتصار:الهانم ساحبه هشام
لاوضتها.. وقفلاها وانت طبعا عارف ايه اللي هيحصل..
كاظم بدهشه:ايه..معقوله لين..وهشام..مش ممكن..
كوثر بغيظ:انا شيفاه بعنيا..وهو داخل اوضتها..
وبكذب وضحكهم مسمع لاخر الدنيا..
كاظم بعدم تصديق:مش ممكن..
لين استحاله تعمل كده..ديه تطيق العما ولا تطيقه..
كوثر بحدة:وانا هكدب ليه وان كنت مش
مصدقني تعالي معايا وانت تشوف بنفسك..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)