رواية الزهرة المفترسة الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم ديدي
رواية الزهرة المفترسة الجزء الحادي والعشرون
رواية الزهرة المفترسة البارت الحادي والعشرون
رواية الزهرة المفترسة الحلقة الحادية والعشرون
وبعد ان انتهوا يهبطوا الي الاسفل ليجدوا
هشام وقد ارتدي حله سوداء تبرز هيئته ووسامته..
نور وهي تهمس للين بإعجاب:ايه ده..اتش مز اخر
حاجة..لين سلفهوني الليلة..انا موافقه اني ابعده عنك..
لين بضحكة:طيب ياختي…امشي وانتي ساكته..
ليصفرهشام بإعجاب:فوفوفو..ايه الجمال ده يانونو..
لااااا..مقدرش انا علي كده..ويمسك بيدها ويقبلها..
سيبك من اختك وخليكي معايا..ده انا معايا الحلاوة كلها..
نور بضحكه:وانت يااتش بصراخة صاروخ..
هشام ضاحكا بقوة:هههههه..ربنا يجبر بخاطرك يانور..
وللين بتعوج شايفة الناس اللي بتفهم..يلا بينا..
لينطلقوا الي الحفل..ويستقبلهم مازن علي باب القاعة..
مازن بإبتسامة :كده يااتش مهمتك خلصت بعد اذنك..
هشام بغمزة:اي خدمة يا دكتور..
نور بعدم فهم:هو فيه ايه..مازن انت بتعمل ايه هنا..
لين وهي تربت علي كتفها
وبإبتسامه:انتي عارفة الحفله ديه ايه..
نور:مش انتي قولتي حفلة معزومة عليها..
لين بضحكة:ايوة..معزومه عليها..بس ديه مش
اي حفلة..ديه حفله خطوبتك علي مازن..
نور وهي تفرغ فاهها وبصدمه:اييييييه..مين..
مازن وهو يسحبها وبضحكة:انتي لسه هتنحي..
ماقالتلك خطوبتنا..انا طلبتك من لين وهي وافقت..
نور بدموع فرحة:بجد يالين…
لين بحزم:اوعي تعيطي..المكياج هيبوظ..طبعا يا قلبي
مش قلتلك هتصرف..ويلا بقي الناس بتتفرج علينا..
لتدلف نور ومازن وتتعالي الموسيقي والمباركات لهما
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كاظم:مالك ياكوثر مبوزة ليه..
كوثر بضيق وتعوج:مالي..مانا اهو مبسوطه..
كاظم بتهكم:مبسوطة..ده انتي بتهري وتنكتي..اهدي شويه بلاش حقد..
كوثر بغيظ:حقد.. وانا احقد ليه ان شاء الله..هما احسن مني في حاجة..
كاظم بسخريه:لا العفو..بقولك ايه اتفرجي الحفلة..
كوثر لنفسها بغل..عامله لاختها حفلة زي بتوع السيما
واشي لبس ومعازيم واكل..وانا اتجوزت سكيتي وراجل كوهنه..
وهي واختها جارين في ايديهم رجاله زي الورد..عيني علي حظي الهباب..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
هشام بضحكة: اللي يشوفك مع نور يقول الطيبة الحنينه..
ايه يابت ده..تخطيط ومفاجأت..وحفله..طب ماتعامليني شويه زي نور..
لين بضحكة: ههههه..بس كدة حاضر هعاملك زي اختي..اقصد اخويا..
هشام بتهكم: اخوكي.. طب مافعلا بالمنظر ده احنا اخوات..
لين بإنزعاج: هشام خف الليلة مش طالبه خناق ع المسا..
انت عارف علشان نور اعمل اي حاجة..وانت اكبر دليل..
هشام بتعوج: اللي يشوفك يقول ضحيتي واتجوزتي
ياعيني راجل مكسح ولا لامؤاخذة.. وانتي متجوزة
راجل ولا كل الرجاله..كل الناس تحسدك عليه..
لين بضحكة تهكمية ساخرة: انت بتشعر في نفسك ياهشام..
اه انت اللي يشوفك من برا يفتكرك كدة..لكن اللي يعرفك زيي ولا بلاش…
هشام بضيق وحدة وهو يجذ علي اسنانه: عارفة لولا
اننا في خطوبه اختك كنت عرفتك مقامك..وزي مانتي
عارفاني كويس انا كمان عارفك يالين.. ميعدلكيش غير لما
اديكي علي دماغك.. وبجديه وبعد الخطوبه
هتشوفي يالين..انا مش متجوزك عياقة ياختي..
لين بضيق وغل: عياقة واللي عملته في شرم
ياهشام..بقولك ايه قفل علي ام السيرة الزفت ديه..
هشام بعصبية خفيفة: لين انا صبري نفد وخلاص جبت
اخري معاكي..واللي حصل في شرم اعتبريه..تحذير ليكي..
لين بغل مكتوم: ماشي ياهشام هنتكلم في الموضوع ده
بعدين.. وبغضب ايه اللي جابه ده.. لينظر هشام ويجده والدها..
هشام بتهكم: مش ابو العروسة..
لين بقلق وتوعد: اللي مش راضي عن
الجوازة بس لو فكر يعمل حاجة ميلومش الا نفسه..
هشام: اهااا… متقلقيش مفيش حاجة هتحصل..
لين وهي تقترب منه: عامر باشا خير..ايه اللي جابك..
عامر بسخريه: ايه مش خطوبه بنتي ولا انا معرفش..
لين بتحذير: لو فكرت تعمل حاجة انا…
عامر بعصبية: متهددنيش يالين..وبعدين خلاص
يعني مش هفرج الناس علينا..انا جاي ابارك..
لين بتوجس: اما نشوف..
ليتجه عامر ودعاء الي نور..
دعاء بإبتسامة: مبروك ياقلبي..
نور بإبتسامة فرحة: الله يبارك فيكي ياماما..
عامر بضيق: مبروك يانور..مبروك
يادكتور ولو ان اللي عملته مش اصول..
مازن بعدم فهم :عملت ايه يافندم..
عامر: انك تروح تطلب نور من اختها مش ابوها..
مازن بحرج: اسف بس..انا..
لتقاطعهم لين وبغضب مكتوم: مازن مكنش
يعرف مكانك.. وبعدين خلاص المهم سعادة نور..
عامر بإنزعاج: ومسألتش ليه..
ليلاحظ هشام لين التي علي وشك الانفجار فيتحدث:
ايه ياعمي جيت ومسلمتش علي كاظم.. يلا تعالي واقعد هناك..
ليذهب عامر علي مضض..
لين بضيق: معلش يامازن..متتضايقش..
مازن بحرج: مش مضايق يالين بس والدك عنده حق..
لين بجديه: خلصنا اللي حصل حصل..وبإبتسامة محذرة..
ايه هتبوز..انا هاخد نور وارجع في كلامي..من اولها
بقولك اوعي تزعل نور..والا انت متعرفش انا اعمل فيك ايه..
هشام بضحكة: خد حذرك يامازن..
لين ممكن تخلص عليك لو زعلت نور..
مازن بضحكة وخوف مصطنع: ايه ده انتو
بتخوفوني ليه..ايه يانور انتي هتسبيني ليها..
نور بضحكة: امال يامازن ده انا مسنودة..
مازن بعتاب: كدة مكنش العشم..وبضحكة..
طب يلا نرقص بقي بدل مااختك تاخدك مني..
نور بإبتسامة: طيب..
لين وهي تميل عليها وبحب: متزعليش نفسك
ومتخافيش ابوكي مش هيقدر يعمل حاجة..
وبتحذير بس اوعي تقولي لمازن علي حاجة فاهمة..
نور بإمتنان: حاضر..ربنا يخليكي ليا يالين..
مازن بضحكة: حديث الاخوات ايه بتقويها عليا يالين من اولها..
نور بضحكة: لا بتوصيني عليك..
مازن: طيب اتفضلي معايا ياحبيبتي.. ويذهبا للرقص..
هشام بجديه:تعالي معايا..
لين بإستغراب:علي فين..
ليسحبها هشام بعيدا..ثم يفك شعرها..
لينسدل شعرها الاسود الطويل علي وجهها وكتفيها..
لين بغضب:عملت كده ليه..
هشام :علشان يداري وشك شويه..
وبغيظ..مع ان شعرك مجنني..
لين وهي تضيق عيناها:وده من ايه ان شاء الله..
هشام بضحكة:علشان حلوتك ياابيض..
وبعدين ايه الفستان العريان ده..
لين بتهكم:اديلك ساعتين معايا ولسه ملاحظ..ومن امته ده..
هشام بضيق:علشان مرتكبش جنايه في حد الليله..
والعيون هتاكلك كده..ويضع شعرها علي جانب كتفها العاري..
لين بضحكة:وهو حد يقدر يابن المغربي..
هشام بضحكة واثقة: لا طبعا..ويقبلها..
ثم يكمل.. ممكن ياقمر ترقصي معايا..
لين برفعة حاجب: اشمعنه..
هشام بتهكم ساخر: لامؤاخذة اصل
مش عارف مراتي فين..فقلت ارقص معاكي..
لين: طيب بس حاسب مراتك تشوفك تقتلك..
هشام بسخريه:لا متقلقيش ديه
حتي لو شافتني ولا هيهمها..
لين برفعة حاجب وتهكم: طيب طمنتني..يلا بينا..
عند كاظم..
كاظم: اهلا ياعامر..مالك مبوز ليه..
عامر بضيق: يعني يرضيك ياعمي اللي حاصل..
كاظم بحزم: عامر لم الدور البت خلاص
اتخطبت مش لازم تنكد ع اللي خلفوها..
عامر بحدة: ليه انا مش ابوها ولا
ست لين خلاص بقت الامر الناهي..
كاظم: عامر خلصنا..انت جاي تبارك ولا
تبوظ الليلة..سيب العيال تفرح..والا انت عارف..
عامر بغيظ: مكتوم امرك ياكاظم باشا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
حضر كل من شوقي وصافي الي الحفل..
صافي بغل:مبروك يامازن..وبتعالي.. مبروك يا عروسه..
مازن بضيق:الله يبارك فيكي يا صافي..عبالك..
شوقي بإبتسامة صفراء:مبروك يا دك..مبروك يانور..
مازن:الله يبارك فيك ياشوقي..
نور بإنزعاج:ميرسي يا شوقي..ميرسي يا دكتورة صافي..
صافي بعتاب مصطنع:كده برضو..
متقولناش علي الميعاد غير اخر الوقت ياميزو..
مازن بضيق:معلش..اصلها كانت مفاجأة لنور..
شوقي بنظرات معجبة لنور:الصراحة العروسه تستاهل يا دكتور..
مازن بحده:شوقي..
صافي بغيظ:طيب يا دك..ممكن
كلمة في الشغل..بعد اذنك يا عروسه..
نور بغيظ وهي تنظر الي مازن:اتفضلي..
ليبتعد عنها قليلا..
مازن بعصبية:خير..انتي جايه ليه..
صافي بتهكم:بالراحة يامازن فيه ايه..متسربع اوي ع العروسه..
مازن بتحذير:صافي..عايزة ايه..والا..
شوقي:اهدي يا دك..الناس اتصلوا
وبيقولوا الشحنه هتوصل بكرة..
مازن:ايه..مش ميعادها كان بعد يومين..
صافي:لا بكرة..يعني تجهز الفلوس يا مازن..
مازن وهو يزفر في ضيق:طيب..بكرة الصبح هجهزهم..
وتشاور نور للين..
لين بإبتسامة:مالك يانوري..
نوربإستغراب:ايه اللي فك شعرك كدة..
لين بإبتسامه:متشغليش بالك..عايزة ايه..
نور بإنزعاج:الزفته صافي جت هنا..وبتكلم مازن..
لين برفعة حاجب:والله..وهو سايبك..طب استني..
هشام:مالكم..بتحكوا في ايه..وبضحكة..
الله مش ديه صافي اللي واقف معاها مازن..
لين بتهكم ساخر:ايه ده..انت تعرفها..وتنطلق
نحوهم..مكمله..ايه يامازن..سايب عروستك وواقف هنا..
مازن:اصل كان فيه مشكله في الشغل..وصافي بتقولي عليها..
لين:والله..وهي تنظر الي صافي من اعلي رأسها لأخمص قدميها..
انتي بقي صافي..طيب يا مازن روح لنور بدل مارجع في كلامي ..
وبجديه..الشغل في الشركة مش في حفله خطوبه..ليرحل لنور..
مازن:مالك يانور..
نور بضيق:مفيش..
مازن :معلش..مكنش قصدي اسيبك..
بس مشكله في الشغل انتي عارفة..
نور:خلاص يامازن..
مازن بإبتسامه:معلش بقي..وتعالي نرقص..
مازن بحب:انتي عارفة انا مش مصدق نفسي..انا مبسوط..
نور بخجل:وانا كمان..بجد مفاجأة جميله..
مازن بحب:انا اعمل اي حاجة علشانك
يانور..انتي متعرفيش بحبك قد ايه..
نور وقد اشتعلت وجنتاها خجلا:وانا كمان يا مازن بحبك..
مازن بفرحة:بجد..نور انا مش قادر اوصفلك
سعادتي النهاردة..ربنا يكرم اهلك انا بدعي لابوكي وامك..
نور بتعجب:ليه يامازن..
مازن:علشان جابولي احلي حاجة في حياتي..انتي يانور..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
هشام بضحكة:مش ممكن دكتورة صافي في الحفلة..
صافي بدلع:ازيك يا اتش..فينك..محدش شايفك يعني..
هشام بضحكة:في الدنيا..وبغمزة..بس انت اتصل ياجميل وانا اجيلك هوا..
صافي بضحكة:هههههه..شربات يااتش..بس مش خايف من مراتك..
لين بسخريه:ويخاف ليه..هو هيعمل معاكي حاجة غلط..
ولا انتي واحدة لامؤاخذة..وبتهكم..قوليلي يمكن اكون
فاهمة غلط وتطلعي واحدة من اياهم..من برا هاله هاله..
ومن جوا يعلم الله..دكتورة محترمة قدام الناس..وبالليل بتقضيها..
صافي بعصبية:قصدك ايه..انا واحدة شمال..ماتشوف مراتك ياهشام..
لين بضحكة باردة:بالراحة علي نفسك يا دكتورة..وبعدين
انتي اللي بتقولي علي نفسك شمال مش انا..
اسيبك واروح للعروسه..ولهشام..هتفضل معاها ولا جاي معايا..
هشام بضحكة:لا طبعا معاكي..سلام ياصافي..
صافي بغل:شفت قالت ايه..انا هوريها..وهشام جري وراها..
شوقي بهيام:ليه حق..ولنفسه اخرس
لو سمعك يقتلك..ولصافي..اهدي يا صافي..
صافي بتوعد:ان ما وريتها مبقاش انا صافي..
شوقي بتحذير:بصي بلاش لين..انتي متعرفيش
اللي بيتقال عنها..وهشام مش هيسيبك لو قربتيلها..
صافي:هنشوف..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
هشام بضحكة:بس ايه اللي قولتيه
لصافي ده..غيرة ولا ايه..بصراحة احرجتيها..
لين بسخريه:يا حنين..و بتساؤل..
الا قولي يا هشام تعرف صافي منين..
هشام بترقب:ليه يالينو..
لين بتفكير:ابدا..بس عايزة اعرف..
هشام بتوجس:انا عارف النظرة ديه..
ناويه علي ايه..ومالك ومال صافي..
لين بلا مبالاة: ولا حاجة..بقولك ايه..
انا زهقت يلا نخلص الحفله ديه بقي..
هشام بضحكة:عايزة تهدي الليله..ماشي..
انتهي الحفل وعاد الجميع الي منازلهم
وسط توعد صافي بعدم اتمام زيحة نور ومازن..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)