روايات

رواية الزهرة المفترسة الفصل الحادي عشر 11 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الفصل الحادي عشر 11 بقلم ديدي

رواية الزهرة المفترسة الجزء الحادي عشر

رواية الزهرة المفترسة البارت الحادي عشر

رواية الزهرة المفترسة
رواية الزهرة المفترسة

رواية الزهرة المفترسة الحلقة الحادية عشر

مازن بإستغراب: ونور تعرف منين يا لين..
لنتظر له لين وبإبتسامة ثقة وتوعد:
ليه انت متعرفش ان نور تبقي اختي..
مازن بصدمة وعدم تصديق: ايه.. انتي بتقولي ايه..
نور التي كانت في وضع لا تحسد عليه وعيناها تتوسلان الي لين.
.فقد كانت نور تشعر بأن قدماها لم تعد تحملانها وستهوي ارضا..
لين بهدوء: ايوة نور اختي ليه مخدتش بالك
من اسمها… نور عامر محسن المغربي..
مازن وهو ينظر الي نور: لأ مخدتش بالي.. وحتي هي مقالتليش..
لين بإبتسامة مصطنعة: هي نور كدة..مش بتحب تعرف عن نفسها..
وتحب تعتمد علي نفسها علشان كدة رفضت تشتغل معايا في
الشركة.. واشتغلت هنا..وهي تجذ علي اسنانها.. مش كدة يانور..
نور بخوف: ايوة.. انا حبيت اعتمد علي
نفسي بعيد عن اسم عيلتي.. وأخد خبرة..
مازن بتعجب: اهااا.. وبإبتسامة وده كويس ليا..يعني
اشتغل مع عيلة المغربي وكمان بنتهم في شركتي..
لين بإبتسامة صفراء: اكيد مصلحة ليك يامازن..
ودلوقتي نكمل شغل.. نور قهوتي من فضلك.. نور والتي كانت
شاردة في الموقف لتنبهها لين وبحدة خفيفة.. نور القهوة..
لتنتبه نور: هه..حاضر هجيبها حالا وتنصرف..
ليكمل مازن: بجد صدفة حلوة قوي ان نور
تطلع اختك.. وبهمس ده هيخدمني كتير..
لين بإنصات: بتقول حاجة يامازن..
مازن: هه ابدا يالين..
لين بجدية: نكمل الشغل يا مازن..
ليدلف الساعي ويحضر القهوة وتدلف معه نور.. وتتحدث
لين بجديه في العمل وكل دقيقة تنظر الي نور شرزا..
لين: اوك بص بقي الشحنة اللي انت طالبها
كدة هتوصل بعد اسبوعين.. والمندوب الالماني
هيوصل معاها.. علشان يتأكد من سلامة التخزين..
مازن: وليه يعني..
لين: انت عارف الالمان ودقتهم في كل حاجة.. علشان
كدة انا جهزت المخازن كويس.. بس السعر هيزيد شويه..
مازن بتزمر: بس يالين احنا اتفقنا ع السعر قبل كدة..
لين بجدية: ده قبل ماعرف ان الشحنة
محتاجة رعاية يامازن وانت عارف..
مازن: طب مفيش اكرامية حتي علشان نور..
لين بحزم: مازن انت عارف انا معرفش
ابويا في الشغل.. ومتدخلش نور..
مازن: خلاص حاضر متتعصبيش كدة اللي انتي عايزاه هيحصل..
لين: اوك كدة احنا اتفقنا..اشوفك بعدين يامازن..
لتهم بالخروج ويدلف شوقي وعندما يري لين
يتفحصها من رأسها حتي اخمص قدماها ويكمل..
شوقي وهو ينظر الي لين نظرات خبيثة:
مكنتش اعرف ان عندك حد يا دكتور..
مازن: ابدا يا شوقي ديه مدام لين المغربي..
شوقي بإرتباك: اهااا طبعا غنية عن التعريف..
ويخفض بصره وينظر الي نور نظرات خبيثة..
لتتقدم لين نحوه بعد ان رأت نظراته الي نور.. وبنبرة تحذيرية:
وكمان اكون اخت نور.. ولمازن اشوفك بعدين يامازن سلام..
مازن: سلام يا لين..
لين لشوقي:تشرفنا يا ..
شوقي:شوقي يا مدام..
لين بتعالي : تشرفنا ياشوقي..ولنور بنبرة آمرة غاضبه..ورايا..
لتخرج لين وخلفها نور.. في الخارج..
لين بعيون مشتعلة وبنبرة متوعدة: وحياة امك يانور لأوريكي..
وبلهجة آمرة تخلصي شغل وتعدي عليا في البيت فاهمة..
نور بخوف: حاضر يالين..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في السيارة
السائق: ع البيت يا هانم..
لين: لأ ع الشركة..
السائق: تحت امرك.. لينطلق الي الشركة..
لين بغضب لنفسها وهي في السيارة: ماشي يانور انا هوريكي..
وانت ياهشام مكتوبلك تعيش شويه كمان..
نور لغبطتلي الدنيا لولا كدة كنت هتبقي المغفور لأجله الليلة..
بس تتعوض يابن المغربي..لما اخلص من موضوعها.. نور اهم منك بكتير..
في شركة مازن..
شوقي: كانت بتعمل ايه لين المغربي هنا..
مازن: شحنة الادويه الالمانية جاية عن طريق شركتها..
شوقي: وفيها زي كل مرة..
مازن: لأ الشحنة ديه نضيفة..
شوقي: اهااا.. علشان شركة المغربي
هي المسئوله عنها يعني..
مازن: ايوة..وبسخرية.. بس مالك كنت هتاكل
لين بعينيك..و اتبليت اول ماعرفت انها لين المغربي..
شوقي: هههه ياعم ديه لين المغربي..
انت مبتسمعش عنها ولا ايه.. ديه تفرمني..
وكفايه انها مرات هشام المغربي.. ده لوحده يخليني
اعمي عينيا ومبصلهاش.. بس غربية ان نور اختها..
مازن: ايوة انا استغربت لما عرفت..
شوقي بشك: بس ايه اللي خلاها
تشتغل هنا ومتشتغلش مع اختها..
مازن: نور حابة تعتمد علي نفسها وتبدأ من الصفر..
شوقي بسرحان: اهاا كويس فرصة الواحد يتسلي..
مازن بتحذير: شوقي ملكش دعوة بنور ..
شوقي بمكر: خلاص يا دكتور فهمت انها دخلت دماغك..
مازن بجدية: مش اللي في دماغك يا شوقي..نور حاجة
تانية وخصوصا بعد ماعرفت انها من عيلة المغربي..
شوفي: طيب اسيبك انا واشوف شغلي.. ونتقابل بالليل..
مازن: اوك..سلام الوقتي.. .وبتحذير ملكش دعوة بنور سامع..
شوقي: خلاص ياعم عرفنا.. ليخرج شوقي ولنور القمر مشغول..
نور بإنزعاج: خير..
شوقي بضحكة: بالراحة مالك زعلانه كدة انا قولت اصبح بس..
نور وهي تنهض وبقرف: واديك صبحت عن اذنك عندي شغل..
شوقي وهو يعض علي شفتيه: ماشي
مسيرك ياملوخية تيجي تحت المخرطة..
في مكتب مازن لنفسه: بجد يانور انا مش عارف
ايه اللي حصلي من لما شفتك..وكمان
من عيلة المغربي.. كدة انا خلاص عرفت هعمل ايه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
وصلت نور الي فيلا المغربي ودلفت الي غرفة لين وهي مرتعبه منها..
لين بنبرة متوعده:اهلا ..اهلا بنور هانم..
اتفضلي ..هتفضلي واقفة ع الباب كتير..
نور وهي تبتلع ريقها بخوف وتغلق الباب
خلفها:لين انا كنت هقولك..بس..
لين بنبرة جامدة مخيفة: بس ايه.. كنتي فاكرة
اني مش هعرف..كنتي فاكرة انك هتخلصي مهمتك
وانا مش هقفشك..مش كدة..وتشير اليها بيدها..تعالي يانور..قربي..
نور بوجه شبه باكي: والنبي يالين..خلاص..انا..
لين وهي تجذ علي اسنانها وبلهجة آمرة حادة :تعالي بالزوق..قربي..
لتقترب منها نور لتجذبها لين الي الفراش وتعتليها
وتكمل بغضب:بقي انتي يا مفعوصة تكدبي عليا
وتستغفليني..وقال ايه..خلاص يا لين..اول ما افكر هقولك..
نور بخوف وهي تغطي وجهها:والنبي يالين بلاش ضرب..
انا مكنش قصدي اني اخبي..بس انا عارفكي..
لين وهي تقبض علي يداها بغضب:عارفة انا عايزة اعمل فيكي ايه..
نور بخوف وتوجس:بصي بلاش عض..انا عارفة سنانك..
لين وهي تحاول كتم ضحكاتها وبوجه جامد:انتي ليكي
عين تتشرطي.. وبحدة..اسكتي خليني افكر هعمل فيكي ايه..
نور برعب:انتي لسه هتفكري..رحت بلاش..طب استني اتشاهد..
ليدلف هشام ويجدهم علي هذه الحاله..ويغلق الباب..
هشام بخضة مصطنعة:يالهوووووي..ايه ده..انتي بتعملي ايه يالين..
نور بتوسل:والنبي يا اتش خليها تسيبني..ربنا يسترك..
هشام وبطريقة مسرحية وهو يضرب علي صدره :يامصيبتي
هي وصلت لربنا يسترك..ابعدي يا لين..عيب كده مش هنا..
لين بعصبيه:ابعد يا هشام احسنلك.. انا لسه مخلصتش كلامي معاها..
هشام بريبة:مخلصتيش ايه يالين بالظبط..انا بصراحة شاكك فيكي..
بت انتي ناويه علي ايه..وبغمزة طب ما تسبيها وانا موجود..
لين بعصبيه:انت هتستهبل يا هشام..دماغك ال…. ده طول عمرها تفكيرها زبالة..
هشام وهو يبعدها عن نور: بهزر يخربيت لسانك..انتي ايه..اوعي بقي..
نور بشكر: الله يكرمك يا اتش..مردودالك..يا كبير..
لين بغيظ:اطلع برا بقي..
نور بخوف وهي تمسك بذراعه:لا ربنا
يخليك..اوعي تمشي لين هتموتني ..
لين بعصبيه:ده انا هطلع عين اللي جابوكي..
هشام:ههههه..عملتي ايه يانور..مخلياها كده..
نور بتوجس:مفيش..كله علشان
اشتغلت عند مازن توفيق في الشركه..
هشام بإستغراب:وتشتغلي هناك ليه..
وبعدين انتي مش ظابطة..ما ترسيني ع الحوار..
علشان اعرف احكم اذا كنت اسيبك ليها.. ولا احوش عنك..
حكت نور المهمة لهشام وذلك لانها مهما حدث بينها وبين لين لن يؤذيها..
هشام بإنزعاج: لين عندها حق يانور..
انتي كده بترمي نفسك في النار..
لين بحدة:تصدقي انك غبية..يعني مهمة وسريه ولسانك
مكبوب وعماله تحكي ولا كإنها مش سرية..وتحكي لده ولده..
هشام بإستنكار:انا شامم ريحة شتيمة..وهو انا اي حد..
لين بسخريه:لا متشمش..اتاكد..
نور بقلة حيلة:طب يعني اعمل ايه..شغلي وانا مجبورة..
لين بعصبية وهي تضرب نور علي رأسها:ماهي دماغك اللي
شيلاها وحاطة مكانها فردة جزمه..هي اللي مودياكي في داهية..
نور بتألم :اااااي.. طب اعمل ايه الوقتي..
هشام:انا من رأيي.. انك تسيبي الموضوع ده من اوله بدل ما تتورطي..
نور:ماخلاص مش هينفع..انا مقدرش اخاف ابعد..
لين بغضب وهي تحاول الانقضاض علي نور:تخافي من
ايه يابنت ال…. حد يقدر يقربلك وانا كنت فرمته..انا هربيكي..
نور برجاء:حوشها والنبي ياهشام.. ابعدها ديه هتكسرني..
هشام وهو يمسك بلين:خلاص يا بوتجاز
كفايه..البت هتموت في ايدك اهدي..
لين وهو تبعده:ابعد عن طريقي يا هشام احسنلك سيبني عليها..
نور وهي تختبئ وراء هشام:اوعي يا هشام
خليك ماسكها..ده انا زي اختك برضو..
هشام بضحكه:اي خدمه يا نور..انتي تؤمري..
ليثبت لين علي الفراش.. خلاص يا لين اهدي بقي..
لين بغضب:ابعد عني يا هشام..سيبني..
هشام بغمزة:اسيبك ديه جاتلي ع الطبطاب..مش ممكن..
لتعضه لين في ذراعه:انت بتستغل الظروف بقي..طب خد..
هشام متألما:ااااااي..يابنت العضاضة..
لتنهض لين وبغضب:بقي انتو بتتفقوا عليا..
طيب استلقوا وعدكم بقي..
هشام بضحكة:نور..اجري وتعالي ورايا..اختك جاتلها الحالة.
.ليركض هشام ونور..وورائهم لين وهي تقذفهم بالسباب..
حتي يصلوا الي البسين..
لين بتوعد:تعالي هنا احسنلك..انا هفهمك متخافيش..
نور بخوف:لأ..انتي هتضربيني..انا واقفة مع هشام..
لين بتوعد:انتي فاكرة هشام هيحميكي..
لااااا..ده انا هوريكي انتي وهو..
هشام برفعة حاجب وهو يتجة الي لين :انتي قد الكلام ده..
طب استلقي وعدك بقي..
ليحمل لين ويقفز هو وهي في الماء..لتنفجر نور ضاحكة..
هشام:هااااا..النار انطفت ولا ايه..
لتشهق لين ويغطس هشام رأسها في الماء..
نور:هههه..اكيد يا اتش..انت
مسمعتش التشششششش….هههه..
هشام:هههه..اكيد..اااااااي..
نور بخضة:مالك يا هشام..جرالك ايه..
هشام:مش عارف يا نور..عيني ..
لتقترب منه نورلتري ماذا حدث له..ليجذبها الي الماء
مكملا:هههه..عيب يعني نكون في المايه وانتي برا..
نور بشهقة:حرام عليك يا اتش..
هشام:هههه..تعالي بس..
ليقذف هشام المياة علي نور..وتقذفها عليه وعلي لين..
وتشارك لين اختها في اللعب ولاول ومرة يقضي
هشام ولين وقتا ممتعا بعيدا عن الشجار وذلك بفضل نور..
كانت كوثر تراقبهم بغل وحقد من الاعلي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اتصل عامر بنور..
عامر:ايوة يانور..ايه الاخبار..
نور:ايوة يابابا..كله تمام..
عامر بحده:هو انا بسألك ازيك..اخبار الشغل ايه..
نور بضيق:مفيش..لغايه الوقتي كويس..
يعني مفيش اي شبهة عليه..شغله نضيف..
عامر بحنق:فتحي عينك كويس يانور..وخدي بالك..
نور بضيق:حاضر يابابا..
عامر:بقولك ايه..اعملي تقرير بكل
اللي وصلتي ليه لغاية الوقتي..وابعتيه..
نور:حاضر..اي اوامر تانيه..
عامر:لا..بس خدي بالك كويس..سلام..
نور بتنهيدة:سلام يابابا..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كانت لين تشعر بالملل وذلك لعدم قدرتها علي النوم
لانتهاء حبوبها المنومة..لذلك لمع في عقلها فكرة
لاثارة الرعب في هشام وخاصة لوجود المعدات اللازمة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى