رواية الزهرة المفترسة الفصل الثاني والثلاثون 32 بقلم ديدي
رواية الزهرة المفترسة الجزء الثاني والثلاثون
رواية الزهرة المفترسة البارت الثاني والثلاثون
رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثانية والثلاثون
ذهبت لين الي سامي..
سامي بضيق:خير يالين..جاية ليه..
لين بتعجب:الله..ايه ياسامي…مش عايزني اجي ولا ايه..
سامي بتعوج:لأ مش القصد..بس انتي مش بتجيبي الا البلاوي..
لين بضحكة معاتبه:هههههههه..اخص عليك..
انا برضو..وبعدين انا سمعت حاجة كدة..
سامي بترقب قلق:خير..قولي استر ..
لين بضحكة:سمعت انك هتجوز ياسمسم..
بس متقوليش..وانا اللي معرفاك عليها..
سامي وهو يضيق عينيه:لين عايزة ايه بالظبط..
لين بمسكنه: ولا حاجة ياسمسم..انا جايه ابارك بس..
صافي:سامي انا كنت….لين..
لين بإبتسامه جانبية:اهلا بالحلوة…مبروك..
صافي وهي تنظر الي سامي: الله يبارك فيكي..بس علي ايه..
لين بضحكة:سامي هيبقي يقولك..مش كده ياسمسم..
وبغمزة..ومتقلقش..الفستان عليا..سلام..وتهم بالرحيل..
ولكن تلتفت..سامي الا بالحق هشام فين..
سامي بضيق:معرفش يالين..
لين بعدم اهتمام: طيب..اشوفك بعدين..سلام ياعروسه..
صافي بتساؤل:تقصد ايه ياسامي..
سامي وهو يزفر في ضيق:متخديش في بالك..ديه دماغها طاقة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كان هشام يقضي ليله مع فتاه ما.. ليتفاجئ
هشام بمن يطرق عليهم الباب بقوة..ثم يكسر
ليجد امامه بوليس الاداب ويأخذونه هو وتلك الفتاه و..
في القسم..
هشام بغضب: اقدر اعرف ايه اللي بيحصل انا هنا ليه..
الضابط بحدة: نعم ياروح امك.. مش عارف اش حال
لو مكناش جايبينك ملفوف بملايه انت والبت اللي معاك..
هشام بعصبية: انت عارف انت بتكلم مين..
الضابط بغضب: هو كل واحد معاه قرشين.. ولا
مسنود من حد هيتنطط عليا.. اخرس ياض احسنلك..
هشام بغضب وهو يتمتم: بس اخرج من
هنا يابن ال… واعرفك انت بتكلم مين..
ليأمر الضابط العسكري بإلقاء هشام في الحجز..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في اليوم التالي علم كاظم ولين بحبس هشام..
كاظم بغضب: ازاي يعني يتحبس من
امبارح ومقلتليش ليه.. انا عايزه يطلع حالا..
المحامي: ياباشا ده ممسوك متلبس مع البت..
كاظم بعصبية: مش مشكلتي.. امال محامي
وبتاخد علي قلبك قد كدة ليه.. طلعه يا فوزي..
المحامي: هحاول ياباشا بس مش هيطلع فورا..
كاظم بلهجة آمرة: اعمل قرد يافوزى..
وطلع هشام من غير مشاكل.. فاهم..
المحامي: حاضر ياباشا..
لين بتساؤل: مالك ياجدي متعصب ليه..
كاظم بضيق: هشام محبوس..
لين بدهشه: ايه ده بجد.. طب وليه..
كاظم بضيق شديد: قفشوه مع
واحدة من اياهم في شقة..
لين بتعوج: اهااا..طيب..
كاظم بحدة: انتي باردة ليه.. بقولك
جوزك محبوس وانتي ولا كإن…
لين ببرود وتعوج: يعني انتي بتقولي انه
محبوس ظلم.. ماهو من ديله العوج ورمرمته..
كاظم بعصبية: ماهو لوكنتي انتي مريحاه..
وواخدة بالك منه مكنش بص برا ياختي..
لين بإستنكار: الله انت هتجيب اللوم عليا ده هو
اللي عينه فارغه.. انا مالي.. ده انت ست الكل
يتمناني هو بس اللي عينه زايغة..
كاظم بحنق: عليا برضو.. بت يالين اول ماهشام
يطلع من الحبس انا هربيكم انتو الاتنين من اول وجديد..
لين بتعوج: طيب اسيبك انا.. واشوفك
بعدين لما يبقي يطلع منها.. ده إن طلع..
كاظم بغضب: رايحة فين.. هتخرجي وجوزك محبوس..
لين بعتاب: وديه تيجي برضو ياجدي.. ده انا هروح اجيب
عيش وحلاوة وكام علبه سجاير واروح بيهم لإتش القسم..
كاظم بغيظ: انتي بتتريقي يابت..
لين: طيب استني.. وبصوت عالي.. يالهووووي.. ياخرابي
مكنش يومك ياسبعي.. يامصيبتي السودا اروح فين من بعدك..
ده كان مهنني ومستتني.. ومدلعني يالهوووووي..
عينيه ديه متبصش لبرا ابدااااا.. وتكمل لكاظم..
استني اروح اجيب شويه تراب من الجنينه واحطهم علي دماغي..
لتأتي كوثر مسرعة وبفرحة: مالك يالين بتصوتي ليه حد ماتلك..
لين برفعة حاجب وسخريه وتمثيل بكاء: اهئ اهئ ..هشام..ياكوثر..
كوثر بخضة: ماله ..وبضربه علي صدرها وصوت عالي.. مااااااات..
كاظم بحدة: موته لما تشيلك.. بعد الشر..
كوثر بتعوج: امال ايه بتولول ليه..
لين بحزن مصطنع: لا ياختي محبوس ادآب..
كوثر : ناااااااااعم.. ادآب.. وبغل لنفسها.. بقي هو
مقضيها برا مع ديه وديه ويجي لحد عندي ويقولي
مرات جدي ومقدرش المسك.. ماشي ياهشام..
لين وهي تضيق عيناها: مالك يا كوثر.. اتكتمي ليه..
كوثر بتعوج: ابدا.. وانتي بتولولي عليه من امته..
ده انتي تلاقيكي ماصدقتي تخلصي منه..
لين وهي تخرج من الفيلا وبعتاب: اخص عليكي..
معقوله انا فرحانه في اتش.. انا رايحاله القسم..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند سامي..
احد رجاله:سامي بيه..هشام باشا اتحبس..
سامي بعيون جاحظة وصدمة:ايييييه..طب ليه و في ايه..
الرجل وهو يلوي شفتيه:ادآب يا باشا..
سامي بتعوج:ادآب..طيب..روح انت..ولنفسه..برضو ياهشام..
وبنظرات ضيقة..بس مش عارف ليه شاكك في حد كدة..
صافي:مالك ياسمسم..
سامي:ابدا يا صافي..هشام محبوس اداب..
صافي:هههههه..هو مش هيبطل بقي..
سامي بتعوج:اللي فيه داء عمره ما
يبطله..انا هبقي ازوره واشوفه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
لتذهب لين الي القسم وتطلب الاذن لزيارة هشام..
الضابط لهشام بتعوج: بقي ديه مراتك.. وانت رايح
لواحدة تانيه بلا وكسه تصدق انك راجل معندكش نظر..
لين ببكاء مصطنع ورقة متناهية: شكرا ياحضرة الظابط
علي زوقك.. بس ده غلطي انا.. انا مش مريحاه..
الضابط بتهكم: مش مريحاه.. بلا نيله ده كفايه
البصة في وشك القمر ده بالدنيا..
لين بصوت ناعم: ميرسي.. بس اعمل ايه حظي كدة..
الضابظ لهشام بغيظ: تصدق انا هنفخك.. بقي
سايب الغزال ده.. ورايح للقردة اللي كانت معاك..
لين برقه: معلش بقي بلاش
تعمله حاجة علشان خاطري..
الضابط: انت تؤمر ياقمر..
هشام بغيظ: مااجيب لمون واقف
اضلل عليكم.. ولا نخليها بيرا احسن..
الضابط بحدة: اخرس يالا.. وهو يخرج
من الغرفه.. عشر دقايق وراجع.. سلام ياقمر..
لين وهي تودعه بيداها بدلال: اشوفك بعدين..
لينظر الظابط الي هشام بغيظ واشمئزاز ويتمتم:
جاتني نيله في حظي الهباب متجوز صول..
ومش عاجب.. وانت متجوز غزال وعينك زايغة..
ويغلق الباب في غضب..
لينطلق هشام بغضب الي لين ويمسك ذراعها:
قرني انا واقف.. وانتي شغاله مع ابن ال… ده..
لين بدلع: ااااي.. دراعي ياهشام بالراحة..
هشام بعصبية: ده انا عايز ادفنك واخد فيكي تأبيدة..
لين بضحكة: طب مش لما تطلع من ديه الاول يا اتش..
وبغمزة.. بس عجبتك المزة المرادي..ولا اهي رقاصة زي كل مرة..
وانت طبااااال ياحبيبي..علي رأي المثل.. دق الطاسة..تجيلك الف رقاصة..
هشام بحدة وضيق: بقولك ايه انا مش ناقصك..
لين بدلع: ليه يا اتش بس.. معلش انا عارفة انك
ملحقتش تكمل معاها..هههههه.. كبسوا عليك علي طول..
هشام بعيون مشتعله: اوعي تكوني انتي اللي ..
لين بابتسامة: اكيد يااتش.. انا وطنيه واحب
اساعد الشرطه..وبساعد في القضاء علي الرزيلة..
هشام بغضب وهو يمسكها: يابنت ال… بقي انتي تعملي كدة..ليه..
لين بتذمر وهي تزم شفتيها: الله مش انت اللي كنت عايز كده..
هشام بعصبية:وحياه امك..انا قلتلك تبلغي عني..
لين بهدوء ودلال وهي تتلمس وجهه:مش بالضبط..بس انت مش
قلتلي قبل كده..اي واحده ست المفروض لو عرفت ان جوزها بيخونها..
ترجعه ليها او تقتله.. انا عملت كده..مقتلتكش..بس عايزة اصلح حالك يااتش..
هشام بغضب:لا والله..تحبسيني وبكده
تصلحيني..ده انا هطلع عين اللي جابوكي..
لين ببرود مستفز:ايه يااتش..شكل التخشيبه مضايقاك..
لااااا..المفروض تتعود..ده انت مطول فيها..ومتقلقش..انا جايبالك
عيش وحلاوة ومنستش السجاير..وبهمس وهي تلمس وجهه..
ده انت غالي عندي اوووي..ده انت جوزي ياحبيبي..
هشام بغل:ده انا هربيكي يالين لما اطلع من هنا..اصبري عليا..
ليدلف الضابط ويكمل:الزياره انتهت ياخويا..وللعسكري خده ع الحجز..
هشام بغل:ماشي..وللين بلهجة آمرة..يلا ياختي من هنا..
ومش عايز اشوف وش اللي خلفوكي..سامعة..يلا انجري..
لين بإبتسامة مستفزة:امرك ياحبيبي..متقلقش..انا هقوملك اكبر
محامي..وهطلعك منها..مش هسيبك..انا عارفة انها نزوه وغلطة..
الضابط بغيظ:كمان عايزة تتطلعيه..ياريت كل الستات زيك..ااااه ياني..
هشام وهو يكور يديه غيظا:غوري..انا هوريكي..ليأخذه العسكري..
لين بدلع:ميرسي ياحضرة الظابط علي زوقك..
ومعلش مش هوصيك..خد بالك منه..
الضابط:امرك يا قمر..مع انه ميستهلش ضفرك..
لين وهي تغادر وبرقه:ميرسي لزوقك يافندم..وتخرج
وبإنتصار وعلي شفتيها ابتسامه نصر..ولنفسها..
ابقي وريني هتطلع منها ازاي يااتش..
سلوكي يعتمد علي الشخص المقابل..استطيع
ان اكون الملاك البرئ..وايضا استطيع ان ادرس الشياطين..
انا بشماته :هههههههه..ايه يااتش..انت اصلا مبتفهمش..ماغنينا
وقولنا عينك تجي كدة ولا تجي كدة وقعة مهببه ياحياتي عليك..
هههههه..البس يامعلم..ده انا هروقك..ايوة فرحانه فيك يااتش..
هشام بغل:يابنت ال….. بقي كدة بتخليها تحبسني..
انا:احم احم…اكيد يابرنس..علشان تتربي…هههه..
حاسب بس البراغيت في التخشيبة..يلا باي باي يااتش..ههههه..
هشام:خدي يابت..طلعيني..انتي هترميني كدة..
انا:ايوة..خليك علشان تتربي..اروح اشوف
انا الظابط العسليه اللي هناك ده..ههههه..
هشام بتوعد:وحياة امي لهوريكي..انا غلطان
اني ممسكتكيش لما كنتي هناك..انا عارفك..خلتيها
تديني دور الحنيه علشان تلبسني في الحيط..ماااااشي..
انا بغرور:طبعاااا..يلا باي يا اتش..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كاظم في الهاتف..
كاظم:ايوة ياسي ممدوح..ابنك محبوس
ادآب..من رمرمته ومشيه الزباله..
ممدوح بقلق:طب هنعمل ايه ياعمي…هنسيبه كدة..
كاظم بضيق:لا طبعا..مش هسيبه..انا
ورايا حاجة غير تصليح بلاويه..هخرجه..
ممدوح:ماشي يا عمي..بس ابقي طمني..
كاظم:طيب ياخويا..سلام..اااخ منك ياهشام
امته هتعقل بقي..بس تطلع وانا هربيك..
ممدوح:ابنك ياصفاء اتمسك اداب..
صفاء:يالهوي..ادآب..ليه..
ممدوح بتهكم:مش عارفة ليه ياختي..من مشيه البطال..
صفاء بغل:كله منها ..ربنا ينتقم منها..لو كانت مريحاه مكنش
عمل كدة..اااااخ ياناري لو اطول زماره رقبتها اخنقها بإيدي..
ممدوح بتعوج:لما نشوف هيعمل ايه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
كوثر بغيظ في الهاتف:ايوة…لأ مش هقدر اجي اليومين دول..
المتصل:………………
كوثر:مشاكل حصلت في البيت مش هينفع اخرج..
المتصل:………….
كوثر بغل:حفيد كاظم هشام..محبوس..
المتصل:……………
كوثر بحقد:ايوة جوز زفته..ادآب..
المتصل:………….
كوثر بتغنج:لأ..مش مضايقة ولا حاجة..بعدين انت عندي وبتظبطني..
المتصل:………..
كوثر بضحكة ركيعة:ههههههههه..اشوفك بعدين…سلام..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)