رواية الزهرة المفترسة الفصل الثالث عشر 13 بقلم ديدي
رواية الزهرة المفترسة الجزء الثالث عشر
رواية الزهرة المفترسة البارت الثالث عشر
رواية الزهرة المفترسة الحلقة الثالثة عشر
اتصلت لين بمحسن السمان..
لين:ايوة يا محسن..متشكرين
ع العموله..وصفقة سعيده..
محسن بإبتسامة:تصرفيهم في الهنا يالينو..
بقولك ايه..ماتسيبك من اتش..وخليكي معايا..
لين بقرف:لااااااااا..انت اخرك معايا الشغل
غير كده..انسي ياسمان..وسلام بقي..
اشوفك بعدين..لما تديني الو بكرة تفرحني بيه..
محسن بضحكة:امرك يابنت المغربي..سلام..
لين بضحكة ماكرة :اشوف وشك يااتش
بكرة..ده انت هتتشل فيها يابن المغربي..
لتدلف الي الغرفة وتجد نور قد بعثرت الغرفة بالفساتين…
لين بدهشة:اييييييه ده..بوظتي الدنيا يانور..
نور بتذمر:مش عارفة انقي..كلهم احلي من بعض..
لين بضحكة:طيب ..تعالي انا هديكي اللي يمشي معاكي..
لتخرج فستان رقيق باللون الازرق الهادئ الطويل وتعطيه لنور..
وتكمل هو ده اللي يليق بيكي..وبغمزة..وبكيسه يانوري..ميغلاش عليكي..
نور بفرحة:ربنا يخليكي ليا يالينو تحفة…
وبغمزة…بس انتي رايقة الليلة..فيه ايه..
لين بإبتسامة: فعلا رايقة ومفرفشه كمان..
وانا وانتي الليلة هنرقص ونغني للصبح..
و الشحرورة معانا..وزي العسل علي قلبي..
نور بضحكة:اوعي لينو ..رايق وممزج
ع الاخر وكمان هترقصي ديه ليلة عسل..
لين بترقب:ده انا هرقص للصبح..ده بكرة فرح ومعزومه عليه..
لتبدأ لين بالرقص هي ونور..والضحك..
وتتصنت عليهم كوثر بغيظ وتراهم وهو يرقصون وترحل غاضبه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يصل هشام الي الفيلا وهو مبتسم ويلمح كوثر..
هشام بضحكة:كوكي ..عامله ايه.. امال جدي فين..
كوثر بغيظ:كويسة.. كاظم مش هنا..
وبتعوج..بس مالك مبسوط اوي كده ليه..
هشام إبتسامة:ومنبسطش ليه ياكوكي..
ده انا بكرة هكسب كسبان..مقولكيش..وليكي
عندي هديه كمان..انا عارفك بتحبي الهدايا..
كوثر بضيق:ايوة..متشكرين..
هشام بتهكم:ومالك بتقوليها من غير نفس..
ايه هي لين عملتلك حاجة ولا ايه..
معلش تلاقيها بس متعصبة شويتين..
كوثر بتعوج وغيظ:متعصبه اوي..بأمارة ضحكتها اللي
مسمعة لاخر الفيلا هي واختها والاغاني والرقص اللي فوق..
هشام بإستغراب:لين بتضحك وكمان بترقص والليله..مش ممكن..
كوثر بكره:ايوة..في اوضتها فوق..وبغيظ..انا طالعة انام..وترحل وتتركه..
هشام بدهشة:لين مش ممكن..لما اطلع اشوف فيه ايه..
ليصعد الي الغرفة ويجد لين ترقص وسعيدة للغايه..
هشام بإعجاب وصوت عالي:ايوة ياقمر..كان فين ده من زمان..
نور بضحكة:اتش..انت جيت..ديه لينو مفرفشه ع الاخر..
هشام وهو يجلس علي الفراش وبضحكة ماكرة:
معلش اصل الضربه كانت قويه حبتين..مش مستحمله..
نور بعدم فهم:ضربه ايه يااتش..مش فاهمة..
لين بضحكة ماكرة:متاخديش في بالك
يانور..هشام مش عارف اللي فيها..
هشام بمكر:ايوة.. معلش يالينو تعيشي وتاخدي غيرها..
لين وهي تضحك بصوت عالي:نحن واياكم يابن المغربي..
نور بضحكة:طيب ..امشي انا بقي
واسيبك..وشكرا ع الفستان يالينو..
لين بخبث:بالسلامة يانور..بس خلي السواق يوصلك..
نور هي ترحل:حاضر..سلام يااتش..
هشام:سلام..وللين..بس ايه يا عسل كل ده..
طب مش كنتي تحني عليا ده انا حتي غلبااااان..
لين بخبث:من ناحية الغلب يااتش..فبكرة مش هتلاقي غيره..
هشام وهو يقترب منها:بس ايه النظام..
ده انا كنت فاكر هاجي الاقيكي مولعة في البيت..
لين بإبتسامة ماكرة ودلع:وليه اعمل كدة..
انا فكرت فيها وقولت انت برضو جوزي..
وفلوسك هي فلوسي..والخير هيعود ليا برضو..ولا ايه..
هشام وهو يطوق خصرها بذراعيه وبرغبه:طب بما اني
انا جوزك..والخير هيعود عليكي..ما تحني عليا شويه..
لين وهي تبعده عنها بدلع وتخرجه من الغرفة:لا..
يااتش..مش دلوقتي..وبغمزة..وبعدين انت عندك
صفقة بكرة عايزاك تبقي فايق لها..يلا علي اوضتك..
هشام بشغف وهو يمسك بالباب:طب حتي تصبيرة..
لين وهي تغلق باب الغرفة :تؤتؤ..ويلا بقي عايزة انام..
هشام بإنزعاج:ماشي يالين..ليكي يوم..ويذهب الي غرفته..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في الصباح استيقظت لين بسعاده بالغة
وارتدت ملابسها وهبطت الي الاسفل..
لين بإبتسامة:صباح الخير ياجدي..
كاظم:صباح الورد يالين..شكلك رايق..
لين بإبتسامه: اوووي ..ولسحر
..هو هشام صحي ولا لسه..
سحر:لسه ياهانم..انا هطلع اصحيه الوقتي..
لين بإبتسامة خبيثة:لا خليكي انتي وانا هصحيه..
كاظم بإستغراب:ومن امته ده يالين..وبتوجس..فيه ايه..
كوثر بغيظ:كل ده علشان اختك جاتلك امبارح..
لين بضحكه:كوكي..مليش مزاج اني اتعصب..
انا طالعة اصحي اتش..علشان ميتأخرش علي الشركة..
كاظم بدهشه:مش فاهمها ابدا..ربنا يستر..
كوثر بغل:ربنا يهدها..كاظم انا هروح ازور اهلي بكرة..
كاظم:ماشي ياكوثر..انا ماشي الوقتي..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
عند هشام في الغرفة..
لين بضحكة:هشام ..اصحي بقي..هتتاخر علي الشركة يلا..
هشام بتململ:همممم..وبدهشه لين..بتعملي ايه هنا..
لين برقه:ابدا يااتش..جايه اصحيك علشان متتاخرش..
هشام بقلق:ومن امته ده..هي الساعة كام..
لين :تسعة يااتش..يلا اصحي..انا
حضرتلك اللبس..خدلك دش وفوق يلا..
هشام بعدم تصديق:مش ممكن..
لين انتي سخنة..بتصحيني وكمان محضرالي
الهدوم.. وبخوف.. انتي ناويه علي ايه بالظبط..
لين بعتاب:وايه يعني يااتش..مش جوزي..
ولازم اتوصي بيك..يلا بقي بلاش كسل..
هشام بهيام:لاااا..ده انا هاين عليا
مروحش الشركة ديه واقعد معاكي..ويقبلها..
لتبعده لين وبرقه:مش الوقتي يااتش..
يلا انا هستناك بعد المناقصة..
هشام وهو يدلف الي الحمام..وبفرحة:
بصي هخلص المناقصة وارجعلك فوريرة..
لين بضحكة ماكرة:وانا منتظره اشوفك بعد المناقصة يااتش..
انا:وانا كمان منتظرة علي احر من الجمر..ههههههه..
ياعيني ميعرفش اللي فيها..ده هيتروق..بصراحة
مش قادرة اوصفلكم فرحتي فيه..ههههه..احم احم..نرجع للقصة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المساء استعدت نور وارتدت فستان رقيق للسهرة ومر
عليها مازن بسيارته وبهر كثيرا بجمالها الرقيق.. لتدلف نور الي السيارة..
نور بابتسامه:ايه يافندم هنفضل واقفين كده كتير..
مازن بشرود :هه..اه..هنمشي يانور..وينطلق بالسيارة الي المطعم..
هناك يتفق مع عملاء علي شحنه ادويه من خلال شركته ويوقع
العقد معهم ..ولكنها اتفاقيه عاديه لا شبه فيها..وذلك لان نور تاكدت منها..
نور بارتياح لنفسها:كويس يامازن..ربنا يستر وتطلع برئ..
مازن:مالك يانور..فيه حاجة..العملاء مشيوا وانتي سرحانه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
في المساء..ذهب هشام الي المناقصة وتفاجئ بارقام
محسن السمان اقل من ارقامه بقليل وقد فاز بها ليستشيط غضبا ..
محسن بضحكة مستفزة:هشام باشا..
معلش خيرها في غيرها..
هشام بغضب:عرفت ازاي الارقام..انطق..
محسن بضحكه شامته:العصفورة قالتلي..يااتش..
بس شكلك كنت مزعلها اوووووي..
هشام بترقب غاضب:قصدك مييين..
محسن بخبث:استني وانا هخليها تكلمك
بنفسها..ليتصل محسن بلين..
محسن:ايوة ياعصفورة..حبيت اشكرك علي الصفقة..
وبضحكة..هشام باشا معايا..وهو يمد الهاتف اليه..اتفضل..
هشام وهو يأخذه بغضب:الووو..
لين بدلع مستفز وضحكة انتصار:ايوة يااتش..
.اخبارك..معلش تعيش وتاخد غيرها..
هشام بعيون جاحظة وصدمة:لين..مش ممكن..
لين بتحدي وتعوج :امال ياحبيبي..
عايز تاكل عمولتي واسيبك..مش قلتلك امبارح
مش هتلاقي غير الغلب النهارده..سلام يااتش..
هشام بتوعد وغضب:بقي كده..بتلعبوا عليا..وانت ياسمان
وحياه امي ماهسيبك.. ويذهب بسرعة ويتركه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
نور بارتياح لنفسها:كويس يامازن..ربنا يستر وتطلع برئ..
مازن:مالك يانور..فيه حاجة..العملاء مشيوا وانتي سرحانه..
نور:هه..ابدا يافندم مفيش..هنمشي الوقتي..
مازن:لا..انتي زهقتي ولا ايه..هنتعشي
مع بعض ..وشويه ونمشي ولا عندك مانع..
نور بابتسامه ساحرة:لا طبعا يافندم انا تحت امرك..
مازن:طيب بلاش كلمه يافندم ديه الوقتي
انا خارج الشغل..قوليلي مازن وبس..
نور:بس..انا..
مازن بابتسامه:من غير بس..ويلا تسمحيلي بالرقصة ديه..
نور بابتسامه:اكيد اتفضل يا..
مازن:هااا..يا ايه..
نور بضحكة:يا مازن..
مازن وهو يراقصها:تصدقي اول
مرة اعرف ان اسمي حلو كده..
نور بخجل:ليه يعني..
مازن بابتسامه:علشان اول مرة اسمعه منك يانور..
نور وقد توردت وجنتيها ولم تعلق…
مازن:انتي مش عارفة انتي بقيتي ايه عندي يانور..
انا مقدرش استغني عنك..احم يعني في الشغل..
نور بابتسامه:اهااا..طيب يامازن الاغنيه خلصت ممكن نرجع نقعد..
مازن:اكيد..
ليتناول مازن ونور العشاء ويوصل مازن نور الي منزلها وينطلق الي منزله..
في منزل نور اتصلت برئيسها واخبرته بالاتفاقية
التي تمت مع مازن توفيق واكدت خلوها من
اي شبهة..واغلقت هاتفها ونامت بسعادة..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
ذهب هشام الي المنزل غاضبا بعد ان علم بأن لين هي
من اعطت اوراق المناقصة الي محسن السمان..
هشام بغضب وصوت عالي:
لييييييين..انا هقتلك..انتي فين..
كوثر بخضة:مالك ياهشام فيه ايه..
هشام بعصبية:ابعدي عني الوقتي ياكوثر..
لييييييييين وربنا لاخلص عليكي الليله..
كوثر بفرحة:عملت ايه ياهشام..
هشام بغضب:وسعي من سكتي..
لينطلق هشام الي غرفه لين ويدلف الي الغرفة ويغلقها خلفه..
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الزهرة المفترسة)