روايات

رواية الرحيل الفصل الثالث 3 بقلم كاتب قصص

رواية الرحيل الفصل الثالث 3 بقلم كاتب قصص

رواية الرحيل الجزء الثالث

رواية الرحيل البارت الثالث

رواية الرحيل
رواية الرحيل

رواية الرحيل الحلقة الثالثة

_ أمي عاوز اعرف حاجه
خير مالك كده مش علي بعضك
ي امي شهد وانا بتكلم في موضوع جوازنا صدت كلامي وقالت مش بتفكر في الجواز رغم انها بتحبني مش عارف ليه قالت كده
: دلع بنات؟ وتوتر البنت ي احمد لم بتحب بجد بتبقي خايفه وقت الحقيقه بتحس ان الخيال امتع بتفضل تعيط عشان توصل ل الحقيقه اللي هيا تبقي مع الشخص اللي بتحبه ولم توصل تخاف و بتبقي عاوزة ترجع للخيال..
_ طب اعمل ايه ي امي انتي عرفه اني بحب شهد بس انا حسيت ب اهانه شديده بعد اللي حصل
احمد بلاش هبل شهد بنت عمك وبعدين ده مش وقت لا شهد ولا وقتك انت خالص.. اخوك عمر مفيش اخبار عنه؟
هو كويس لسه كنت بكلمه ممكن ينزل بعد شهر
سأل عليه
اكيد ي امي اصلا هو من وقت متكلم كل شوية يقولي امي امي ومفكرش يقول اخويا
اسكت ي ولا.. ها كمل كمل
اكمل ايه هيا قصه ي امي ابنك كويس وبخير وشغال في كافيه اسمه تقيل كده مش فاكر بالضبط بس هو كويس
طب الحمدلله ربنا يرجعه بالسلامه
يارب ي حجه

 

 

مقدرتش امسك نفسي وقلبي مليان نار دخلت اوتي وقفلت الباب وقولت اكلمها.
: الو
_ الو ي احمد
: مال صوتك كده
_مش مهم انت كويس
: لا مش كويس
انا اسفه انا السبب في ده حقك عليه ي احمد
انا بحبك ي شهد ليه عملتي معايا كده
غضب عني وحياتك انا كمان بحبك سامحني ارجوك
مقدرش ي شهد اسامحك بعد اللي عملتي انا عاوز سبب مقنع ل رفضك
انا جالي عريس وانا هوافق عليه
قولتي ايه؟
خلاص مش مهم بلاش انت تدخل في حياتي عيش حياتك ي احمد
اعيش حياتي؟ ومين ده اللي عاوز يطلب ايدك
بلعت ريقي بخوف
جاري شخص كويس وانا قولت اقولك عشان تكمل حياتك
..

 

 

احمد مش بترد ليه
انتي قولتي كل حاجه ي شهد
حقك عليه بلاش تزعل مني كل شي نصيب
فعلا كل شي نصيب اول مره احس اني كنت مغفل اوي واني حبي ليكِ مكنش يستحق
احمد بلاش تظلمني انت فاهم غلط انا بحبك
..
انت بتضحك ليه انت عارف اني مش بكذب عليك
الكلام مش راكب علي بعض ي شهد حب ايه اللي انتي بتقولي عليه انتي اساسا متعرفيش الحب
انا ي احمد
اه ي شهد انتي
انا هخليك ترتاح من شهد خالص ي احمد وحياتك عندي، مش هقولك غير سامحني وبس يمكن اخر مره تسمع صوتي بعد كده ابقي ادعيلي
شهد قصدك ايه الو شهد
قفلت السكه في وشي خفت تعمل في نفسها حاجه جريت بسرعه علي بيتها…
احمد ارجوك سامح شهد حبيبتك، تعرف عمري قلبي محب غيرك بس كان صعب اني اوافق في حجات صعب انك تتكلم فيها كل اللي عاوزه اقوله اني عمر قلبي محب غيرك انت وبس هتفضل معايا دايما في قلبي وحبيبي بحبك اوي..
كتبت اخر رساله وانا علي سريري وفتحت الدرج كان برشام ماما بتاخد منه نص حبايه عشان شديد عليها اخذت منه اربع حبايات وبدا الضباب علي عيوني وجسمي كله نمل في نفس الوقت وانا بقع علي الارض؟
_ انت فين كده
مين بيتكلم

 

 

انا سلين ي عمر المدير سال عليك بس انا قولت انك جيت ومشيت عشان نسيت باب الشقه مفتوح ممكن اعرف انت فين
بصراحه كنت بتفرج علي تركيا اكتر الاجواء حلوه هنا والمنظر خلاب
مش وقت تفريج خالص بسرعه تبقي هنا بدل متبقي في الشارع سلام
سلام…
سلين لسه بدايه تعارف هيا كانت الشخص الوحيد اللي غير تفكيري في يومين بس ولسه معرفش هيا مين بس لسه بسال نفسي هقدر محبش شهد ولا لا كل اللي يهمني بجد انها تبقي مع اخويا يمكن ده يخفف الوجع اللي في قلبي
فتحت تلفوني شوفت رساله من احمد اخويا وانا داخل الفندق و سلين جايه بتقولي مالك
_عمر شهد بتموت
شوفت الرساله و التلفون بيقع من ايدي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية الرحيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى