روايات

رواية الحكايات السبعة الفصل الرابع 4 بقلم سحر حسين

رواية الحكايات السبعة الفصل الرابع 4 بقلم سحر حسين

رواية الحكايات السبعة الجزء الرابع

رواية الحكايات السبعة البارت الرابع

رواية الحكايات السبعة الحلقة الرابعة

المستشفى:
خرج يوسف من عند علي وبعدين عمل تلفون
كلم مين معرفش 🤷😂
القسم :
عمر : اتفضل يا عمي امشي تواجد حضرتك هنا ملهوش لزمه ….
الاب : امشي .. امشي ازاي يا ابني مش هعرف اسيب بنتي هنا كتير …
عمر : انا اسف يا عمي بس تواجد حضرتك هنا مش هيعمل ايه حاجه وانا مش هعرف ابعت الدكتوره مع حضرتك انهارده …
ايه : ايه يعني انا مش هروح معاهم .. 🥺
عمر : لا طبعا انا سبتك امبارح بس إنما لحد ما تظهر براءتك مينفعش….
ايه : براءتي … ودي اعملها ازاي بقاا ..
عمر : استني لما نشوف يوسف هيعمل ايه ..
ايه : يوسف .. اهو فين يوسف شكله خلع انا اللي غلطانه اني وثقت فيه …
عمر : بصي يا دكتور اللي انا عارفه أن يوسف بيحبك بجد ومدام بيحبك يبقا مش هيسيبك …
الاب : ربنا يسترها يا بني ..
***** منور يا حج والله 😂😂 **
وفجاه تلفون عمر يرن ترن ترن
عمر : الو … تمام يا فندم حالا اهو حاضر مع ألف سلامه… قفل التلفون
عمر : دكتور ايه شكل كده يوسف اتصرف …
ايه : اتصرف ازاي يعني..
الاب : خير يا ابني ..
عمر : أن شاءالله خير يا عمي .. بص لو سمحت محدش يتحرك من هنا لحد ما ارجع…
********”***************
المستشفى:
عمر راح المستشفى وشاف يوسف هناك ..
عمر : يوسف انت هنا ليه …
يوسف : امال المفروض اكون فين …
عمر : يوسف انت عملت اللي عليك والباقي ده شغلي انا …
يوسف : يا عم اهدي والله انا مش هعمل حاجه انا هتفرج من بعيد …
عمر : بقولك ايه دخولك دلوقتي مينفعش خليك هنا …
يوسف : يا عم مش هعمل حاجه ..
عمر : يوسف لو سمحت اسمع كلامي بعد ازنك
يوسف : تمام ماشي … 🙇
************************
عمر دخل عند علي قاعده ربع ساعه وبعدين طلع خد يوسف ومشيو …
***************
القسم :
دخل عمر المكتب هو ويوسف
الاب : خير يا بني ..
ايه : في ايه بظبط حد يتكلم…
يوسف : اهدي يا دكتور شويه سيبي الراجل يتكلم
عمر : مبروك يا دكتور علي اعترف بكل حاجه …
الاب : الحمدلله… الحمدلله… الحمدلله
ايه : استنا بس يا بابا اعترف ازاي يعني…
عمر : والله دي بقاا معرفش عنها حاجه ….
ايه : نعم امال مين اللي يعرف..
عمر : والله الواحيد اللي يعرف هو يوسف
ايه : يوسف … ☺️☺️
يوسف : اهااااا يوسف
الاب : مش مهم يا بنتي المهم ان احنا هنمشي …
عمر : هتمشي فين يا عمي لزم نعمل الإجراءات الخروج الاول ودي بتاخد وقت شويه …
الاب : وقت لحد امته يعني…
يوسف : بقولك ايه يا عمر هي الاجراءات دي مينفعش
تتعمل بسرعه يعني عشان الجماعه ترتاح …
عمر : ماشي يا حنين
*****************
عمر خلص الإجراءات بسرعه ومشيو كلهم مع بعض وراحو البيت ….
****************
البيت : بقلم “سحر حسين”
الام اول ما فتحت الباب بنتي حبيبتي الف ألف مبروووك يا بنتي واخيرا غمه ونزاحت الحمدلله…
************
الاب : خلاص يا ام ايه خلينا ندخل الاول عايزين ندخل….
الام : انا اسفه اسفه اتفضلو ادخلوا ….
طبعا البيت كله اتجمع وكانو فرحنين با ايه جدا والكل قعد يضحك ويبارك لا ايه ………
الاب : يلا يا ام ايه جهزي الغداء عشان يوسف يتغد معانا ….
يوسف : لا يا عمي انا هتاذن انا بقااا …
ايه : استني يا يوسف ..
يوسف : نعم يا دكتور
ايه : عايزه اتكلم معاك شويه….
******************
ايه خدت يوسف ودخلت البلكونه تتكلم معاه شويه ..
“ايوه بقااا هيييييييييييح ☺️😂😂”
بقلم” سحر حسين ”
ايه : انا عايزه اعرف بقا كل حاجه …
يوسف : عايزه تعرفي ايه بظبط ….
ايه : كل حاجه..
يوسف : بصي يا ايه … وسمحيلي اقولك يا ايه من غير دكتور مدام لوحدينا يعني….
ايه : قول عادي …
يوسف : بصي اهم حاجه عايزك تعرفيها اني انا بحبك بجد ومعرفش اشوفك حتي زعلانه ومعملش حاجه ….
هييييييييييييح 😂😂😂😂
ايه : ايوه حبتني امته وازاي يا بني انا معرفكش وانت كمان متعرفش حاجه عني ….
يوسف : انا اللي اعرفه اني بحبك وعايز اكمل حياتي معاكي ….
ايه : طيب قولي عملت ايه مع علي ….
يوسف : هو انا ينفع اكلم ولدك دلوقتي ….
ايه : تكلم بابا ليه ….
يوسف : ليه عايز اتقدملك …
ايه : تتقدملي !
يوسف : اه عندك مانع …
ايه : ايوه بس انا معرفكش كويس …
يوسف : بس كده احنا فيها نتعرف على بعض كويس … وبعدين هي فترة الخطوبه دي اتعملت ليه هااا ..
ايه : وهي مكسوفه . مش عارفه.
يوسف : يبقا على بركه الله . 😂😂😂😂
الاب : يا يا ولاد الغداء جاهز
راحوا كلهم اتجمعو علي الغداء يأكلون ويضحكون
بعد الغداء
الاب : يلا يا ايه اعمليلي الشاي انا ويوسف …. تعالي يا بني نشرب الشاي في الصالون ….
يوسف : حاضر يا عمي …
ايه : حاضر يا بابا ..
دخل الاب ويوسف الصالون
الاب : اتفضل يا ابني اقعد ..
يوسف : شكرا يا عمي …. عمي كنت عايز اطلب من حضرتك طلب بس متفهمنيش غلط …..
الاب : بضحكه بسيطه اتفضل يا ابني قول اللي انت عايزو …
يوسف : كانت عايز اطلب ايد الدكتور ايه من حضرتك …
وايه وقفه علي الباب بالشاي
ايه السرعه دي يا ايه 😂😂
ايه : ايه انت بتقول ايه …
الاب : ايه يا ايه يعني مسمعتيش …
يوسف : بابتسامة بسيطه هاا يا عمي قولت ايه …
الاب : والله يا با ابني الموضوع ده مش انا اللي أقرر فيه لزم نسمع موافقت ايه الاول …
يوسف : هي موافقه يا عمي ….
ايه : نعم انا قولت اني موافقه …
يوسف : قولتي معرفش وبعدين يا عمي هو مش لما البنت تتكسف ووشها يحمر كده وتسكت يبقا موافقه
……
الاب : يضحك …. هاااا يا بنتي ايه رايك …
ايه : وهي مكسوفه اللي تشوفو يا بابا …… وطلعت تجري عند مامتها ☺️☺️☺️
الاب : ألف مبروك يا بني علي خيرت الله … نده علي ام ايه حاجه سعقه يا ام ايه …
ام ايه : لولولولولولولولي… بتزغرت يعني 😂😂
الاب : بس يا بني انا معنديش خطوبه طويله …
يوسف : والله يا عمي انا جاهز من دلوقتي لو حبيت بس شوف الموضوع ده مع الدكتورة بقاا .. بس بعد ازنك يا عم سبها براحتها …
الاب :, ايوه يا بني بس برضو …
يوسف : معلش يا عمي انا مش عايزها تحس ان انا مستعجل خليها براحتها …..
يا سلام علي العقل 😂😂
بعد كده بدأت تحضيرات الخطوبه وكانت ايه هطير من الفرحه ……..
اجمل احساس لما البنت تحس بالامان مع الراجل اللي معاها …….. بقلم “سحر حسين”

يتبع…..

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحكايات السبعة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى