رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) الفصل الرابع 4 بقلم حبيبة أمها
رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) الجزء الرابع
رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) البارت الرابع
رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين) الحلقة الرابعة
راحت نيره علي المستشفي بسرعه علشان تلحق تكتب خروج لي زين
نيره: اه ياااربي اي الصداع ده امروح الاول اخلص الورق بتاع زين وبعد كده اخد حاجه
وبعد ساعه خلصت كل حاجه وراحت لي زين
زين: اتفضلي يا دكتور
نيره: اسفه علي التاخير خلاص كل حاجه خلصت تقدر تمشي دلوقتي
زين: تمام متشكر جدا
نيره: تمام اتفضل خد العلاج ده
زين: علاج اي داا
نيره: مسكن علشان الحركه هيبقا فيها تعب شويه
زين: اه بس نا مش عاوز مسكن حد قالك اني مش هستحمل الوجع يعني ولا اي
نيره بنرفزه خفيفه: لا والله انت مستفز جدا علي فكره العلاج ده كده او كده لازم تاخدو اتفضل بقا
زين بعناد: مش واخد حاجه قولت وراح جاب الفون علشان يعمل مكالمه
نيره: تمام انت حر ده وسبتو ومشيت
زين بصلها بعصبيه واتكلم في التلفون
زين: اي يا محمد انت فين انا عاوز امشي
محمد: انا اسف يا بيه والله بس مراتي بتولد وانا اخد العربيه ورحتلها يا بيه والله انا اسف بس لو عاوزني هسبها واجي والله
زين بضحك: خلاص يا محمد انت بتكلم كتير كده ليه طب الاقي سواق مين دلوقتي يوصلني ماشي يا عم الف مبروك
محمد: الله يبارك فيك يا بيه انا اسف والله
زين: خلااص يا محمد وابقا فكرني ارفدك لم تيجي
محمد: مقدرش يا بيه والله اسيبك
زين بضحك: ماشي يا محمد ياله روح لمراتك ربنا معاك ولو احتجت اي حاجه قولي
محمد: ربنا يخليك يا بيه يارب وحمد الله علي سلامتك
زين: الله يسلمك مع السلامه وقفل الفون ونفخ بعصبيه اتصل بي مين دلوقتي طيب علشان يجيلي نا مش بحب اتصل بحد واقولو وصلني اعمل اي دلوقتي بس
عند نيره
نيره: اه ياربي انسان مستفز رفعلي ضغطي اكتر م هوا مرفوع امتصل علي البت اسماء اطمن عليها واكلمها شويه وحشاني
ملحوظه اسماء دي تبقا صحبت نيره من الطفوله وبتحبها اوي بس اسماء مهندسه بس مسافره لندن مع مامتها بقالها 5سنين ودي هيبقا ليها معانا دور في الروايه ان شاء الله
نيره: فين تلفوني راح فين كان هنا اخ شكلي نسيتو عند زين في الاوضه يااربي لسه هرجع عن الانسان المستفز ده تاني
للكاتبه/Hala Ahmed
وراحت علي اوضت زين وخبطت
زين: اتفضل
نيره: انا اسفه بس نا نسيت تلفوني جايه اخدو
زين: تمام اتفضلي
نيره: تمام متشكره هو انت صحيح هتمشي امته وبعدين ده انت كنت مستعجل اوي علي الخروج
زين: اصل السواق بتاعي مراتو في المستشفى ومش هيعرف يجي ومش عارف اتصل بمين ومبحبش اتصل بحد اصلا
نيره: طب متتصل باختك ولا بي استاذ حسام
زين: منا اتصلت بيها اكتر من مره وتلفونها مقفول
نيره: اممم طب خلاص ممكن اوصلك انا
زين بغرور: لا متشكر
نيره: تمام براحتك عن اذنك
زين: يعني انتي اول مقولك مش عاوز تقوليلي براحتك انتي بتعزمي عزومه مركبيه.
نيره: طب اعملك اي طيب ما انت بتتكلم بغرور اوي علي اساس اني هموت واركب معاك مثلا
زين في سرو: خليها توصلك وخلاص بقا يا زين مفيش غيرها دلوقتي وانت مش عاوز تتصل علي حد من الي تعرفهم علشان محدش منهم يشوفك وانت كده هيقولو اي زين بقا ضعيف واحنا الي هنسندو لااا
نيره: هااا اي نحنا هناا
زين: تمام مضطر اركب معاكي
نيره: نعم يخويا مضطر
زين بضحك: خلاص بقا يا ستي عديها ياله
نيره بضحكه بسيطه: ماشي هروح اجيب شنطتي وانادي حد من الممرضات يعملك الازم علشان نمشي
زين: ماشي
راحت نيره علي مكتبها علشان تجيب شنطتها وخدت حاجه مسكنه لصداع الي عندها ومشيت راحت علي اوضت زين
نيره: هاا خلاص يا منه
منه: اه خلاص يا دكتوره انا جهزت كل حاجه
نيره: تمام زين فين
منه: في الحمام
نيره: ماشي وقعدت تستنااه لم يطلع من الحمام
وبعد ربع ساعه زين طلع بلبس كاجول قمر اوي
نيره في سرها: يا خرابي علي الجمال يجدعان اي الواد ده امو كانت بترضعو اي عسل
زين: انا خلصت ياله ولا ايه
نيره: اه طبعا اتفضل
زين لسه طالع بره حس بوجع ومش قادر يمشي
نيره: ايه مالك انت كويس
زين: اه اه انا كويس
نيره: لا مش كويس هات ايدك واسند عليا ممكن
زين: معقوله هتخليني اسند عليكي
نيره: اه طبعا واي الي فيها يعني اتفضل هات ايدك
زين مد ايدو ليها ومسك ايدها
زين في سرو: اييه في اي اي الي انا حسيتو ده من مسكت ايدها قد ايه مسكت اديها رقيقه ودافيه
نيره فنفسها: ياربي علي مسكت ايدو والشعور الي انا حساه ده اول مره احس بكده مسكت ايدو حسيتها احتواء حقيقي يعني
وراحت ركبتو العربيه وركبو ومشيوا
عند حسام وياسمين
حسام: اي يا بنتي متشوفي اخوكي لسه مجاش ليه
ياسمين: والله مش عارفه فين تلفوني اتصل بيه طيب
حسام بضحك: اخر مره شوفتو مع بنتك ريماس
ياسمين: بتهزرر يا حسام والله بتهزر انت متعرفش ان البنت دي رميالي اربع تلفونات قبل كده في حمام البسين
حسام بضحك اقوي: اه والله بت شقيه زي امها وغمز
ياسمين: اتلم يا حسام ده انت رخم والله
حسام راح حضنها من ضهرها وقال
تعرفي انك احلي حاجه في حياتي ربنا يخليكي ليا يا حبيبتي يارب
ياسمين بحب: ونا بحبك اوي يا حبيبي والله وباستو من خدو
حسام: لا ده انتي تيجي بقااا هناا كده
ياسمين بضحك: اجي فين يا مجنون
حسام بمشاكسه: جوا قلبي يا عيون المجنون وشالها وحطها علي السرير
ياسمين: اوعا يا حسام زين زمانو جاي
حسام: ميجي يا روح قلبي واي الي فيها يعني
ياسمين فلتت منو وطلعت تجري
حسام بضحك: والله لو جريتي في الفيلا كلها هجيبك يعني هجيبك
عند زين ونيره.
للكاتبه/Hala Ahmed
زين: ايوا فيلا رقم 9الي هناك دي
نيره فنفسها: يخويا واي لازمت الفيلا والحوارات دي كلها وانت عايش لوحدك
زين: علفكره انا مش عايش لوحدي
نيره بصدمه: هاا طيب هو انا كنت سالت انت عايش لوحدك ولا لا
زين بضحك: اصل عارف انك اكيد بتقولي دلوقتي في سرك هو ليه عايش في الفيلا دي كلها لوحدو
نيره بضحك: لا ده انت مخاوي بقا
زين: لا يا ستي اعوذ بالله لا مخاوي ولا حاجه انا بس ليا حسه كده
نيره بضحك: طيب ياله وصلنا يا عم حمد الله علي السلامه
نيره ظمرت علشان حد يفتحلها
حارس من الحراس طلعلها وقال لو جايه هنا لي زين بيه هو مش موجود ده في المستشفى
نيره بضحك: يخويا افتح نا معايا زين بيه نفسو
الحارس بجديه: بجد افتح البوابه بسرعه يا احمدد زين بيه وصل
نيره بضحك وبصت لي زين: شكلهم متعودين ان يجيلك هنا بنات كتير
زين بضحك: يعني حاجه زي كدا
نيره: ماشي يا عم حقك برضو
زين بضحك: انتي مشكله والله
نيره دخلت الفيلا ونزلتو من االعربيه وسندتو وجيه حارس مم الحراس علشان يساعدها
نيره فنفسها: هي دي فيلا ده قصر ياله ربنا يذيدو
وخدتو ودخلت جوا وقعدتو علي الكرسي واتفجأت بي حسام وياسمين وهما بيجروا ورا بعض وبيضحكو
نيره بوجع: اااه ياربي انا اي الي جبرني علي الوجع ده بس
زين: نا اسف بس هما متعودين علي كده
حسام وياسمين باحراج اي جماعه مش تقولو انكو جيتو
زين بنرفزه: تمام يا ياسمين بس مينفعش كده انتو عندكو الجناح بتاعكوو يعني كل الجناح ده مش مقضيكو علشان تطلعو قدام الخدم وتجرو كده
ياسمين: انا اسفه يا زين
حسام: تمام يا زين مش هتتكرر تاني
نيره بدموع حاولت تخبيها: طب يا جماعه عن اذنكم علشان اتاخرت اوي وكمان منمتش وتعبانه
زين: تمام نا متشكر جدا ليكي يا نيره
نيره: ولو تحت امرك ياله مع السلامه
زين: ابعت حد معاكي من الحراس
نيره: لا مفيش داعي
زين: طيب علي معادنا بكره باذن الله
نيره: ان شاء الله
وخدت نفسها ومشيت طلعت ركبت عربيتها
عند زين
زين: هشااام يا هشاااام
هشام بجري: نعم يا زين بيه امؤمرني
زين: اركب العربيه وروح بسرعه ورا الدكتوره الي طلعت وخلي بالك منها ومتمشيش الي ما تتاكد انها دخلت بيتها
هشام: تحت امرك يا زين بيه
زين فنفسو: امنشوف اخرتها معاكي اي يا دكتوره نيره.
عند نيره
نيره بعيط وهي بتسوق: يارب انا تعبت اوي ريحني علشان والله تعبت جداا
وسمعت التلفون بتعها بيرن
نيره:الو مين
اسماء: اي يا جزمه وحشتيني
نيره: والله وانتي اكتر يا روحي ده رقم مين ده
اسماء: رقم زوجي المستقبلي
نيره: اوووه يسهلو يا ستي
اسماء: مال صوتك يا نيره انتي تعبانه
نيره بضحك: لا يا روحي مفيش حاجه نا كويسه
اسماء: طيب انا عملالك مفاجأه
نيره: قوليلي اهو نفرح شويه
اسماء: انا نازله مصر الاسبوع الجاي ان شاء الله
نيره بصريخ: بجددددد والله بتهزري
اسماء بضحك: اهدي يا مجنونه
نيره: لا والله فرحت اوي حقيقي
اسماء: جهزيلي بقا كل حاجه علي ما اجيلك ماشي
نيره: عيوني
اسماء: يسلم عيونك يا روحي ياله باي بقا علشان نا عندي شغل
نيره: ماشي يا قلبي باي
عند حسام وزين
حسام: انت اي الي خلاك تبعت حارس ورا نيره
زين بستغراب: امم انت كنت واقف بتسمعنا بقا
حسام بأرتباك: لا والله عادي نا كنت جاي بصدفه وسمعت
زين: حسام نا مش عاوز رغي كتير وانت عارف اني مبحبش الكدب ولو مفكر ان انا نايم علي وداني تبقا عبيط تمام نا عارف كل حاجه وعارف الي كان بينك وبين نيره
حسام بصدمه: اي الي انت بتقوله ده
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الدكتورة والمغرور (نيرة وزين))