روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل العشرون 20 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت العشرون

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء العشرون

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة العشرون

وعند هنا وحسين
هنا : مالك يا زفت ليه حساك مشغول شاغل تفكيرك بايه وبتفكر في مين يا استاذ اول مره اشوفك غريب كده كنت دايما بتضحك مالك مش مبسوط مع اني وديتك اماكن كثيره اوي انت كويس في حاجه معاك
قعد حسين علي رمله البحر وقال : حاسس اني تايه ومش قادره افكر في اي حاجه دماغي وجعاني وخايف اول مره اخاف بس مش على نفسي انا خايف عليكي حاسس ان انا غلطت لما جبتكم هنا في حاجه غلط انا مش فاهمها ممكن دلوقتي اتعرض لفخ كبير وانا مش واخد بالي اللي هو في دماغي ده صح هتبقى في مشكله كبيره اوي انا مش قادر احدد ولا عارف افكر
هنا : مالك يا حسين اول مره اشوفك بالشكل ده انت مش طبيعي ليه ايه اللي انت بتقوله انا انا مش فاهمه حاجه طيب ليه خايف عليا ولا اول مره هو انت عمرك ما خفت على حد
حسين : لا ما كنتش عارف معنى الخوف ولا ولا مهتم بالخوف يعني هنعيش مره ولا اتنين هي مره واحده وادم حياتي اتولدت فيها من غير اي حد ومن وانا صغير شفت القسوه مش شايف ان انا ممكن اخاف من اي حاجه الناس هي اللي بتخوف كنت بخاف وانا صغير لكن لما كبرت ما بقتش اخاف ايه اللي ممكن يجرى لي يعني هروح للي خلقني هيبقى اريح اهو اروح للناس اللي سبقوني وحشوني ما فيش حاجه فارقه معايا
هنا دمعت عيونها وحضنته وهو بيبص علي البحر
هنا : ليه كده يا حسين ليه بتقول كده كلامك بيوجع اوي كده يعني كنت معتقده ان انت شخص بتضحك واكيد ما فيش في حياتك حاجه تخوف او تحزن ايه حكايتك
حسين : حكايتي طويله اوي وخليكي متاكده ان اي شخص بيضحك وبيهزر وبيقدر وبيقدر يضحك اللي حواليه اعرف ان جوه حزن كبير اوي ما حدش عارفه وبيخرجه بالضحك والهزار انا اهلي شفتهم قدام عيني وهم بيروحوا للي خلقه راحوا من بين ايديا عشت يتيم ومن ملجا لملجا وبتلطم عشان كده انا حاسس اوي برنا كنت حابب اوي اساعدها واول ما رحت الملجا هناك وشفت البنات اللي فيه شفت نفسي فيهم وانا ضعيف ومش قادره اتحمل وبشوف اذى كثير من كل اللي حواليا عشان كده كنت بحاول ولو لدقيقه واحده اساعدهم كل الطرق حسيت انهم عيلتي واخواتي اتلطمت وتعبت واتبهدلت واتذليت تعبت اوي في الدنيا دي وكنت بشتغل وانا بدرس وقدرت اني اعمل حاجات كثيره محدش يقدر يعملها لحد ما بقيت ظابط ولما كبرت ما بقتش اخاف لان شفت كل انواع الخوف والعذاب في حياتي فمش فارق معايا اعيش او اموت مش فارق معايا الخوف او ممكن نقول بطلت اخاف اول مره احس بيه لما الاوضه ولعت وانتي نايمه فيها قلبي كان هيقف من خوفي عليكي ولما لقيت ولد وانتي واقفه قدامه حاسيت ان انا عايز اكسر لك رجلك واكسر سنانه انا عمري ما كنت مهتم بحد الا انتي شغلتي بالي من اول دقيقه واول مره احس باحساس يوجع جوايا كان بسببك انتي عشان كده انتي غاليه عليا اوي ومش هتحمل ابدا اني اكون سبب في ان يحصل لك اي حاجه و رنا اختي انت وهي وجاسر اغلى ناس في حياتي اقدر اقول لك دلوقتي اني حاسس بالخوف خايفه اوي عليكي يا هنا
هنا : اي اللي يخليك تقول كدا يا ابني انا رجوله وجنبك ومعاك وعمري ما هبعد ابدا ابدا عن حياتك لازقه فيك زي الاراضه ما تقلقش وقعد على قلبك مش هيحصل لي حاجه انا واثقه في ربنا وثقه ان انت عمرك ما هتسمح ان اي حاجه تحصل لي ومبسوطه ان انا شفتك كانت احلى صدفه في حياتي اني اقابلك
ابتسم حسين وقال : ادي قصتي وحكايتي وعرفتيها يا ستي احكي لي بقى ايه حكايتك انتي
هنا : انا بقى بنت عمه جاسر ومخلصه كليه تربيه بحب الرسم والالعاب يعني بابا راح بدري بدري وفضلت انا وكريم اخويا لوحدنا وماما معانا بس ماما كانت مهتمه بالشوبنج وبشكلها والنادي اما كريم كان مهتم بشركه بابا ومهتم انه يجمع بس فلوس فلوس والمظاهر الخداعه هي دي اللي مالي حياتهم وكنت حاسه دايما بالوحده وكنت بكره البنات اللي بقابلهم كلهم مهتمين بالشباب والارتباط وبيحسسوني دايما بالعجز العجز لاني ما عنديش اهل يحبوني ويدوني الحنان والعجز لاني شخصيه مش طبيعيه لما ما حبتش ولما سمعت كلامهم وحبيت مره يعني ايه ما كانش حب كان بس كنت عايزه اعرف ايه هو الحب اللي بيقولوا عليك طلع انسان زباله كان عايز ياذيني عشان يقدر يوصل لكريم وياخد كل الفلوس اللي حيلتي ومن وقتها محبوسه في البيت لان ما فيش ثقه من أهلي معتقدين اني لو طلعت كده تاني هعرف حد ياخد فلوسي هتقول لي خايفين عليا هقول لك لا كل الموضوع انهم بس خايفين على شكلهم وخايفين على فلوسهم الوحيد اللي كان كويس معايا كان بيحسسني ان انا فعلا اخته كان جاسر عشان كده قررت ان انا اجي واقعد معاه فتره يعني اغير من نفسيتي شفت رنا ولقيتها حالتها اسوء مني حمدت ربنا على اللي انا فيه اكيد انا احسن من غيري وشفتك تقدر تقول انك بجد نورت قلبي وبقيت جوه قلبي وبعتبر انت الحب الوحيد في حياتي
حسين : اوعدك اني هفضل معاكي وهحميكي ومش هسمح لاي حد يجي جنبك ومش عايز فلوسك بس نعيش مع بعض هيبقى احلى حياه لو مع بعض فيها ومليانه حب وسعاده ربنا يقدرني واحقق لك كل اللي نفسك فيه وفجاه وصلت رساله غريبه لحسين وكانت الرساله دي من جاسر فهم فعلا ان دي كانت فعلا مؤامره ضدهم وعارف ان جاسر بقى عندهم وفي الرساله فيما معناها خلي بالك الدور عليك احمي اللي معاك
حسين بعصبية : يلا من هنا بسرعه اتحركي حالا اخلصي مفيش وقت سحبها حسين وجري
هنا بخوف : في اي بس فهمني حصل اي مالك
حسين بقلق : مش وقته امشي امشي بسرعه بس مفيش ولا عشان اشرح اي حاجه بس ثقي فيا وامشي بسرعه
شدها حسين جامد من ادهم وجري بيها بسرعه لحد ما وصلوا لمكان غريب المكان ده محدش يعرف عنه خالص في شرم شبه الكهف قعدها في المكان ده وهو بيقول
حسين : بصي اسمعيني كويس اوعي تتحركي من هنا لحد ما اجيلك فاهمه هحاول متاخرش عليكي خليكي مكانك اوعي تطلعي مهما حصل مفهوم
هنا بدموع : حسين انا خايفه انت اكيد مش هتسيبني لوحدي في المكان الغريب ده هو حصل حاجه لجاسر ورنا
حسين : حبيبتي خليكي واثقه فيا ومتخافيش المكان ده محدش يعرف عنه ابدا ما تخافيش انا ساعتين بالظبط وهاجي لك وهاخدك ونروح مع بعض خليك واثقه فيا طمنها وسلم عليها واجري بسرعه واتفاجئ ب و

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى