روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الرابع 4 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الرابع

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الرابع

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الرابعة

جاسر بدموع : ابوي ابوي فتح عيونك يا بوي لع معتسيبنيش وحدي لع يا ابو
باك
حسين : جاسر بيه يا جاسر بيه روحت فين بكلمك يا جدع
جاسر : ايوه ايوه معاك يا عم حسين اخلص عايز اي
حسين : فينك يا راجل بنادي عليك بقالي كتير قولت نمت ولا اي
جاسر : ها لا ابدا مجولتليش عملت اي
حسين : لو في موضوع بنت عمك ف كالعاده مش لاقي ليها اي اثر مش ممكن تكون مش في الاسكندريه ممكن تكون سافرت اي بلد تانيه القاهره او حتي بره مصر
جاسر : ماليش صالح بالحديث الماسخ ده تجيبهالي من تحت تجطيج الارض
حسين : حاضر هحاول بس اعمل حسابك دي المره الاخيره وافقد الامل بقا
جاسر : عمري ما هفجد الامل ولو بعد موتي لازم اوصل ليها واجيبها لازم تسامح ابويا واعوضها
حسين : ربنا معاك يا عم بقا عايز حاجه عايز انام طلعت عين امي النهار ده
جاسر : نسيتني يا ولد مش ده اللي اتصلت بيك عشانه شوفت اي حاجه عن البت اللي جولتلك عليها
حسين : اه الخدامه لا والله عندي ضغط شغل في القسم اليومين دول اعرفلي اسمها والمنطقه اللي كانت فيها واسم الميتم والمعلومات هتكون عندك علي طول
جاسر : اتفاجنا يا صاحبي روح نام نامت عليك حيطه وقفل في وشه
رجع جاسر يبص علي رنا وهي نائمه وهو بيقول
معجول معنفزش وصيتك يا بوي ده باينة عحيبها ولا اي لع لع ابعد الأفكار دي عن دماغك يا جاسر وابعد عن البت دي خالص
فضل يفكر لحد ما نام علي المكتب وهو بيبص ليها
جه الصبح
صحيت رنا وفضلت تبص علي جاسر بإعجاب وقربت منه ولمست بايديها خده صحي جاسر اتخضت ولفت الناحيه التانيه تجري بس وقفها
جاسر بصوت عالي : اوجفي عندك
وقفت رنا وهي خايفه منه
رنا : ن ن نعم ح حضرتك عايز حاجه
جاسر : كنتي بتعملي اي اعترفي بسرعه
رنا بسرعه : مبعملش حاجه والله كانت في حاجه علي خدك بس بس شلتها
جاسر : حسك عينك يا بت انتي اشوفك جدامي مره تانيه انتي فاهمه
بدأت الدموع تظهر عليها من الخوف وقالت بصوت بيترعش
رنا : فاهمه فاهمه وجريت علي بره
شافتها ساره واتصدمت ورن الفون بتاعها
ساره بخوف : اامري يا ست البنات انتي بس تؤمرؤ محتاجه حاجه
نرجس : اخلصي جولي خلصتي منيها ولا لع يا خدامه الندامه
ساره بتوتر : ل لع بس معتجلجيش هشوف صرفه نخلص منها فيها في اجرب وجت
نرجس بعصبيه : اني بتعامل مع واحده غبيه كيف ابخير وانتي بيدك حاطه تعبان سام في اوضتها
ساره : معرفش اي اللي حوصل والله اني روحت بعديها معرفش
نرجس : جفلتي باب اوضتها زين يا ساره ولا لع
ساره : اه والله يا ست نرجس معرفش كيف خرجت
نرجس : اجفلي مفيش منك فايده اني هتصرف معاها غوري
قفلت نرجس وهي بتبتسم بخبث
اني هعرف كيف معتدخليش الدوار ولا عتعرفي ترفعي راسك ابدا انا وانتي والزمن طويل يا بت البندر
وفي قصر جاسر
سميه : مالك يا بتي عتبجي ليه بس حوصل اي
رنا : البارد اللي اسمه جاسر زعقلي اصلا معملتش حاجه عشان يزعق
سميه : عيب يا بتي تجولي عليه أكده ده مهما كان كبير البلد
دخلت ساره بنظرات قرف : جاسر بيه عايزك يا رنا روحيله
خرجت رنا وخبطت عليه إذن ليها تدخل
رنا بضيق : مش قولتلي مش عايز اشوف وشك عايز مني اي دلوقتي نعم
جاسر : انتي كيف بتتحدثي معي أكده نسيتي انت مين واني مين ولا اي
رنا : لا مش نسيت اتفضل حضرتك عايزني في اي
جاسر : ايوه أكده انعدلي الا جولتيلي انتي منين صحيح
رنا : انا من القاهره حضرتك اي أوامر تانيه
جاسر : كنتي في دار ايتام اسمها اي
رنا : دار الأمل اي معلومات تانيه حضرتك عايزها اي أوامر تانيه
جاسر : لع تمام تقدري تطلعي بره دلوجيت
طلعت رنا بضيق : رجل رخم ورزل الله يكون عون اللي هتلبسك في الاخر
بعت جاسر البيانات لحسين
وفجاه سمع صوت زعيق وصريخ
خافت رنا : هو هو في اي اي اللي بيحصل ده
سميه : ده طبيعي عتلاجي حد مظلوم محتاج مساعده جاسر بيه
طلع جاسر وطلعت رنا تتفرج عليه
جاسر: جري اي اي الي بيحصول اهنه
الراجل وهو بيعيط : الحج ابني يا جاسر بيه حضره العمده نازل ضرب في شباب البلد كلياتها ومحدش عارف ايوجفه
ركب جاسر العربيه وركب الحج وقال
قوله المكان فين وفي خلال لحظات كان هناك
جاسر : اي اللي بيحصل يا عمده
العمده بضيق : حد من الزباله دول سرج فلوسي واني معسبهمش واصل الا لما ينتجو
جاسر : جول لرجالتك تنزل الشوم اللي في أيديهم والا جطعت ايهم واحد واحد أهل البلد مش حراميه هما غلابه بس عمرهم ما عيسرجو فلوسك اني ادري كيف ارجعها
العمده : فلوسي عندك يا جاسر جدامك لبكرا ويكونوا عندي
جاسر : اوعدك ومن بعدها هنسيب أهل البلد اللي يختارون مين يبجي عمدتهم وكبيرهم
العمده : تجصد اي انت أكده تبجي ضدي يا جاسر
جاسر : اني ضد أي حد يمس أهل البلد بكلمه وانت ظلمك كتر جوي يا عمده واني ماجدرش اسكت اكتر من أكده
سحب جاسر شومه من حد من رجاله العمده ونزل فوقيهم ضرب بما فيهم العمده
جاسر : حسو باللي بتعملوه في الناس يا ظالمه ووجه كلامه لرجاله العمده انطجو مين اللي سرج الفلوس
لحد ما واحد فيهم اعترف وسط صدمه العمده
جاسر : عرفت يا عمده يعني حاميها حراميها وادي رجاالتك ظالمين زيك
العمده : اني هوريك يا جاسر معسكتش علي اللي حوصل ده واصل
جاسر : اعلي ما في خيلك اركبه و ابجي وريني هتعمل اي
طلع جاسر علي قصره والبلد كلها بتدعيله
وصل القصر يرتاح وتغدا ونام
و فجاه سمعو صوت رزع علي الباب بشكل وحش نزل جاسر يفتح واتفاجا لما لقاهم الشرطه وصلت الشرطه علي بيته وخدوه من قلب بيته كانت رنا خايفه عليه جدا وأهل البلد كلهم وراحو وراه علي القسم
الظابط : اتعمل فيك محضر من العمده انك اتعديت عليه وضربته صحيح الكلام ده
جاسر : لو كلامه صوح فين الدليل يا حضرة الظابط
الظابط : معاه شهود علي الواقعه يا جاسر بيه وانت اكتر واحد تفهم في القانون
جاسر : تمام حضرتك ممكن تستدعيهم جدامي وأشوف أقوالهم
دخلو رجاله العمده
جاسر : هما دول يا فندم دول رجاله العمده يعني ممكن يفترو علي اي حد عادي ومع ذلك جولولي اني ضربت العمده
خافو رجاله العمده وقالو : لع محصولش الكلام ده يا سياده الظابط جاسر بيه معيعملش أكده
جاسر بابتسامه : شوفت يا سياده الظابط الموضوع خلص
الظابط : غريبه تمام كدا براءه يا جاسر اسف علي الازعاج أما انتم بجا في تعطيل سلطات حصلت ف مشرفين معايا شويه
جاسر : حضرتك تجدر تسال أهل البلد لو شايف الموضوع غريب وفتح جاسر الشباك وقال
يا اهل البلد اني مديت ايدي علي العمده
أهل البلد كلهم : لع
جاسر : حضرتك شايف بنفسك القضيه خلصت عن اذنك
الظابط : بعتذر جدا من حضرتك علي ضياع وجتك تجدر تمشي
هز راسه ومشي
العمده بعصبيه : كيف كيف يا ولد يحصول أكده كيف يخرج منيها بالسرعه دي
الظابط : وهتتحبس علي البلاغ الكاذب ومحاوله تضليل العداله يا عمده أو تدفع كفاله عشان تخرج اختار
العمده بضيق : اني اني هدفع هدفع طبعا
وصل العمده لبيته بغيظ وغضب شديد : بجا اني يعمل فيا كل ده معديهاش ليك واصل يا جاسر
نرجس : اهدي يا بوي وانت شايفه نفذ تهديده يعني
العمده : عينفذ انتي معتعرفيش جاسر جاسر واعر جوي جوي
نرجس : لما يوحصل يحلها الف حلال معتجلجش عتصرف اني
وصل جاسر بيته ولسه هيطلع ينام
رنا : انت كويس قصدي حضرتك كويس يعني
جاسر : انتي اي اللي مصحيحي لحد دلوجيت
رنا : كنت كنت عايزه اطمن عليك بس
جاسر : انا كويس ادخلي نامي
دخل جاسر ينام واليوم اللي بعده كان عزل العمده وأهل البلد كلهم عامالين يغنو ويضحكون وعملو حفلات لفرحتهم أن بقا كبيرهم الوحيد هو جاسر وخلصوا من ظلم العمده وبنته
في بيت العمده : شوفتي يا نرجس شوفتي مش جولتلك مش عيسكت واصل
اتصل العمده بشخص : ايوه عايزك تخلصلي علي واحد النهار ده وو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

تعليق واحد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى