روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الثامن والعشرون 28 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الثامن والعشرون

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الثامن والعشرون

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الثامنة والعشرون

بصت هنا بقرف لنرجش وقالت
هنا : مياعه ومياصه وقله ادب مشوفتش زيها
وطلعت جري وري رنا اوضتها
رنا : انا مش مرتاحه للبنت دي ابدا البت دي فيها حاجه مش مظبوطه وبعدين شفتيها بتقرب منه ازاي قصده ان هي تلمسه بالشكل ده بجد بنت مقرفه اوي
هنا : وعشان كده يا حبيبتي لازم تتعلمي بقا ايه كيد الفلاحين لازم تعرفي ازاي تتعاملي معاها بلؤم لتسرقوا منك باين عليها اصلا حربوقه
رنا : ايوه يعني انا المفروض اعمل ايه يعني انا دلوقتي ثانويه عامه والمفروض امتحاناتي قربت وما ذاكرتش كويس والمفروض اعمل ايه
هنا : المفروض تلزقي فيه وتفضلي معاه في اي مكان يروح عشان البنت الميعه دي ما تستغلش الفرصه فرصه انشغالك عنه وتروح شاقطاه اما بقى موضوع انك ثانويه عامه مش عارفه الموضوع محير بصي حاولي ان انت تراقبيه وانا هراقبه لك فتره معينه على ما تخلصي مذاكره اول ما تخلصي مذاكره افضلي زني عليه وافضلي وراه وراه وراه وراه لحد ما يكره حياته ويكرر أنه يطرد البت دي بره
رنا : موافقه ماشي بس تساعديني في الحوار ده يا هنا بالله عليكي انا متغاظه ومتضايقه اوي بجد منها انسانه مستفزه
هنا : حاضر والله بس ثانيه واحده انتي بتحبيه يا زفته انتي مش معقول تصرفاتك غيره وحب ايوه يا واد وبدأت تحب ايوه يا واد هتتنفخي في دوامه الحب
رنا بابتسامه : الحب الخاطف ليه علامه ياخدك ويلف بحور ياما ويلاقي نفسه في دوامه ولا مش عارفه اي زي ما قالت الاستاذ صباح الحب دوامه بس جميل اوي يا هنا
هنا : هيييح انتي هتقوليلي ما انا كمان بحب الواد حسين اللي ينضرب علي قلبه ده مدوخني
أما في مكتب جاسر
حسين : واضح اوي أن البت دي وراها حاجه وانت دخلتها بسهوله كدا صدقت معقول الفيلم الهندي المحروق اللي حكته ليك ده صح مش كدا ولا اي
جاسر بابتسامه : يا عم عندي خطه بس سيبك انت شوفت رنا كانت غيرانه ازاي منها وعملت ايه لما قربت مني
حسين : قول بقا أن عجبك الحوار ده وعايز رنا تغير بس خلي بالك من نفسك يا معلم الست لما بتغير بتبقا حاجه صعبه اوي
جاسر: يا غبي لما تغير ده معناه في حب فهمت يعني هي كدا بتحبني اوي الإنسان بيعبر عن حبه بالغيره ولو ميعرفش أنه بيحب اللي قدامه بيعرف بسبب الغيره
حسين : ااااااه ايوه ايوه ايوه ايوه فهمت ده انت طلعت دماغ بس بردو البت دي مش مرتاح ليها مش سالكه ومش عارف ممكن تعمل اي
جاسر : انا مصحصح ليها متقلقش يلا بقا يا عم اعتقني عايز انام شويه تعب من يوم ما شوفت وشك والمصائب ما شاء الله بتهل عليا
دخلو نامو
وفي المطبخ
ساره : طلعتي جادره يا ست نرجس عملتيها كيف دي متاكده أن جاسر بيه معيشكش فيكي واصل
نرجس : اخرسي يا غبيه انتي متتحدثيش امعايا أكده اهنه واصل المهم معايزش اي غلط اني هعمل الوكل يلي بيحبه جاسر وكلكم تشكرو فيه مفهوم
ساره : وامرك يا ست نرجس معتعوزيش حاجه يا ست الكل اساعدك في حاجه جبل ما اروح
نرجس بغرور وضيق : لع معايزش حاجه شوفي شغلك وانتي ساكته فاهمه يا بت اني عدخل اوضتي ارتاح شوي صحيني جبل الغدا ب عشر دقائق عشان يصدجو اني اني اللي عملت الوكل
دخلت نرجس اوضتها ونامت
جه معاد الغدا وكانت نازله هي ورنا ف حطت رجليها عشان توقعها كانت رنا هتمسح السلالم كلها وضلوغها هتتكسر لولا جاسر اللي لحقها بسرعه وشالها فضلت نرجس بتبص عليها بضيق وحقد وقرف وعلي الغدا
نرجس : كول كول يا جاسر شوفت اني اللي عملالك الوكل ده بيدي التنين كول وجولي رايك فيا اقصد في الوكل اللي من يدي
رنا بضيق وهي بتسيب المعلقه : الاكل وحش ومش واكله اصلا وقامت بس مسكتها هنا وهي بتقول
هنا بصوت واطي : واضح انها بتعلن الحرب وبتضايقك وعايزه تطفشك عشان تستفرد بالواد متديهاش الفرصه أنتي فاهمه يا غبيه متضيعيهوش من ايدك حاربي عشان حبك يا رنا اقعدي
قعدت رنا وهي متضايقه وبتبص عليها بضيق
جاسر : اي يا رنا مش جولتي انك مش عايزه تأكلي حصل اي رجعتي تاني علي الوكل ليه
رنا : عشان ادوق اكلها شكله حلو وانا جعانه في مشكله عايزني اقوم يعني ولا اي مش فاهمه
جاسر : لالالا ابدا بالهنا والشفا كلي
بدأت نرجس تاكل جاسر بايديها ورنا هتولع لحد ما زعلت ومشيت من المكان بسرعه طلعت هنا وراها
جاسر ابتسم ولسه بتقرب منه عشان تأكله
جاسر بحده : ما تتحشمي و تتلمي شويه يا نرجس في اي التصرف ده لو اتكرر مره تانيه مش هتردد لحظه اني اطردك بره بيتي انتي فاهمه
نرجس بخوف : فاهمه يا خويا فاهمه بس اهدي شويه انا مش جصدي حاجه عفشه جلبي عليك بس
سابها ودخل مكتبه ووراه حسين
حسين : ابتسامتك ما شاء الله عليها كل ده والبت حزينه فوق حرام عليك يا جدع معندكش قلب ولا احساس
جاسر : اسكت انت انت مش فاهم حاجه اصلا تصرفي معاها كدا من ضمن الخطه وعشان رنا تحس بردو شويه المهم سيبك من الحوارات دي هدير عامله اي
حسين : كويسه جدا وبقت مبسوطه وبتضحك علي طول وبعدين انت اصلا مش مخليها محتاجه حاجه ف ده كويس
جاسر : تمام كويس عملت اي في الموضوع اللي قولت ليك عليه قبل كدا
حسين : براقبه ولسه بيتبعتلي معلومات عنه اي جديد هبلغك بس مش فاهم ليه مهتم بالحوار ده متبصش كدا خلاص يا عم مليش دعوه
أما في اوضه رنا
هنا : متبقيش عيوطه كدا واتلحلحي شويه البت هتشقطه منك يا خايبه اتحركي
رنا : ايوه يعني المفروض اعمل اي يعني انا مش قليله ادب زيها عشان اعمل الحركات بتاعتها دي
هنا : انزلي المطبخ اعمليله كبايه شاي او قهوه اي حاجه اظهري اهتمامك شويه وبصي عليه كل شويه قال يعني بتطمني بس في الحقيقه راقبي البت نفسها بتروح عنده ولا لا ولو راحت تطفشيها
رنا : تصدقي فكره ماشي انا هروح اعمله قهوه باي
نزلت تحت تعمل قهوه ولسه ودخله المكتب لجاسر لمحتها نرجس وجريت بسرعه وقعت نرجس القهوه علي ايديها جري جاسر عليها
جاسر : انتي كويسه تعالي معايا امشي بسرعه
وخدها للاسعافات وبدأ يحط المرهم علي ايديها وهي بتعيط زي الاطفال
جاسر : بطلي عياط زي الاطفال شويه محصلش حاجه اهو ايدك كويسه اسكتي
رنا بدموع : بتوجعني اوي بجد وعلي فكرة بقا هي كانت قاصده تعمل كدا
جاسر : انتي ازاي تتكلمي كدا متتكلميش علي الناس بطريقه وحشه دي اول واخر مره انتي فاهمه وهنفخلك عليها الوجع هيخف شويه
كانت نرجس بتبص ليه بغيظ من بعيد
ساره : معوزاش حاجه يا ست نرجس اني خلاص خلصت شغل وهروح الدوار
نرجس بضيق : استني هنبدا الخطه دلوجييت جهزي كل حاجه قبل ما تمشي
دخلت نرجس و خلت ساره عملت عصير ليمون وحطت فيه منوم
كان جاسر لسه طالع من المكتب بعد ما دخل رنا تنام وداخل اوضته بتعب فجاه دخلت عليه نرجس
جاسر بغضب : انتي ازاي تدخلي اهنيه كانك اتجنيتي اياك
نرجس : اني اسفه يا جاسر بيه بس لاحظت انك تعبان جولت اعملك حاجه تروج اعصابك واتحدث معاك اشوي
جاسر : انتي شايفه ان ده الوجت المناسب للحديث ده مش وجته اطلعي علي اوضتك
نرجس بدلع : مش جبل ما تشرب العصير اللي حضرتهولك بيدي دي يهون عليك تكسر بخاطري اشربها من يدي
جاسر : بعدي عني وسيبي العصير اهنه واطلعي علي اوضتك يا بت الحلال
خرجت نرجس وهي بتبتسم بشر ودخلت اوضتها لبست قميص نوم واستنت نص ساعه ودخلت تتسحب علي اوضه جاسر خبطتت كذا مره ودخلت اتسحبت جوه الاوضه وقفلت الباب وفجاه

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى