رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الثالث والعشرون 23 بقلم نوران أحمد
رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الثالث والعشرون
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الثالث والعشرون
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الثالثة والعشرون
كان جاسر لسه مخطوف وهو ورنا بيحكي ليها عن مهمته مع صاحبه نادر واللي حصل معاهم من الاول خالص
رنا : انت ازاي عارف أدق التفاصيل بتاعته دي وقصه حبه وكل الكلام ده عنه
جاسر : لاني لقيت مذكراته وبدأت اقرا فيها واعرف كل حاجه بالتفصيل عشان اجيب حقه
رنا : حقه ازاي تقصد اي بكلامك ده هو حصل اي حصله حاجه
جاسر : هتعرفي كل حاجه وانا بحكي دلوقتي متقاطعنيش
نكمل فلاش باك
نزل جاسر ونادر وقلقو لما لقو هدير مع سلمي
هدير : يلا هنخرج نحتفل بعيد ميلادك بره اخلصو بقا بسرعه قدامي علي ما اجيب العيال
خرجو الشباب ورجعت هدير مع سلمي ماسكين ايد الاطفال راحو علي كافيه وحتفلو بعيد ميلاد نادر هناك وفجاه ظهر ابن خاله نادر اللي اسمه اسر اول ما شاف سلمي قرب عليها
اسر : اخبارك أي يا قمر اول مره اشوف بنت بالجمال ده ممكن نتعرف علي بعض اكتر معلش يا جماعه هخدها منكم بقا يلا انتي مكسوفه ولا اي
نادر بضيق : ليه أن شاء الله هتطلع ليها بطاقه ولا اي ما تقعد واحترم نفسك شويه شايفنا ازاي عشان تاخدها وتمشي من وسطنا
بصت سلمي لهدير فغمزت ليها هدير فهمت سلمي وابتسمت وبدأت تتكلم مع اسر والتاني واقف هيولع مكانه
اسر : ممكن نطلع نكمل كلامنا بره في كلام كتير عايز اقوله ليكي
سلمي : اه طبعا اكيد مسك أيدها ولسه هيخرج وقفته ايد نادر اللي كان شويه والدخان يطلع من رأسه كانت هدير وجاسر بيضحكو عليهم
نادر : واخدها علي فين احترم نفسك واحترم الناس الي انت قاعد معاهم وانتي اترزعي مكانك متتحركيش غير معايا
اسر : ليه يا صاحبي هي تخصك ولا تلزمك بحاجه وبص لسلمي وقال هو ده حبيبك هزت راسها بلا كمل اسر طب ده خطيبك مثلا هزت راسها ب لا كمل اسر شوفت بقا يا ابو الصحاب متخصكش عشان تحكم عليها وتقول ليها تعمل اي ولا متعملش اي مسك أيدها ولسه هيمشي مسك نادر أيده بعصبية
نادر : دي حبيبتي وهتبقي خطيبتي ومراتي اطلع بره عنها عشان مزعلكش انت فاهم
ابتسم اسر : ماشي يا عم مكنتش اعرف انك واقع اوي بالشكل ده علي العموم انا ماشي سلام
هدير : يعني اي الكلام ده يا نادر أول مره اعرف بالحوار ده ده من أمتي بقا أن شاء الله
سلمي : من فتره كدا نادر اعترف ليا وكان مستني قراري في الموضوع بس شكل نادر بيتكسف شويه أنه يتكلم عن الحاجات دي
هدير : نستنا اي وبتاع اي ولا خجل ولا غيره خلاص احجزي لينا معاد يا سلمي مع باباكي عشان جايين نتقدم بكرا
اتصلت سلمي بسرعه لباباها
جاسر : اوبا يا صاحبي شكلهم كدا اتفقوا عليك وانت اتدبست وهتلبس يا معلم
نادر بابتسامه : لعبتهم واضحه بس احلي تدبيسه في حياتي يا عم انا راضي وموافق
سلمي : بابا في ناس عايزه تكلمك وأدت الفون لنادر اللي مصدوم واتفقوا علي معاد ييجي فيه وسابهم وكمل الخروجه مع سلمي وتاني يوم كلم باباها ورحب جدا واتخطبو رسمي
عدي اليوم كويس وتاني يوم حمدان طلع من القسم لعدم ثبوت الادله بس بيكون تحت الاقامه الجبريه وميقدرش يهرب بره البلد وقتها حمدان عرف أن عصام هو اللي اعترف عليه قال لرجالته جابوه وربطوه فضل يضرب فيه حمدان شويه وبعدين غرقه خمره وولع فيه ومشي
أما في قسم الشرطة
مدير الشرطه بيكلم اللواء توفيق وبيقول : قضيه حمدان بقت راي عام واللي حصل في القضيه دي مش طبيعيه
اللواء توفيق : انا شاكك أن في حد في الشرطه هو اللي بيساعد حمدان وهو اللي بيسرب ليه المعلومات وانا هعرف هو مين في اقرب وقت
أما نادر ف كان في الكباريه عشان يقابل اخو عصام الي شغال مع حمدان اول ما وصل وشاف الرقاصه اتصدم وطلع بسرعه ومسك ايديها بعصبيه وهو بيقول
نادر بعصبيه : انتي اي اللي جابك هنا يا سلمي ما تنطقي مكسوفه بعد كل اكتشفت حقيقتك القذره يلا قدامي كلامي مع ابوكي
البنت : انا انا انا مش سلمي انا اسمي سالي يا حرس تعالو خرجو الراجل ده بره ده مجنون ده ولا اي
طردوه بره وهو مصدوم اي اللي بيحصل هنا ده
طلع عامر اخو عصام
عامر : كنت عايزاني يا استاذ بس ياريت بسرعه وفي الانجاز عشان الحطان ليها ودان ومش ناقص عوق
نادر : اه طيب بص لازم ابلغك أن اخوك راح للي خلقه واللي عمل كدا هو حمدان اللي انت معاك دلوقتي ودم اخوك في رقبته
عامر : مستحيل احنا بنشتغل عنده من 10 سنين وفي الاخر يعمل في اخويا كدا انا مش هسكت
نادر : انا حبيت اعرفك عشان لو عرفت اي معلومه جديده تعرفنا والبقاء لله في اخوك شد حيلك
مشي نادر واول ما وقف في المكان اللي بتقف فيه سلمي لقاها ولقاها بتجري عليه بفرحه وبتقول
سلمي : وحشتني اوي يا نادر ليه بقالي فتره مش بشوفك كدا مشغول عني في اي يا كوكو
اتعصب نادر وضربها بالقلم
نادر بغضب : انتي ازاي قدرتي توصلي هنا بالسرعه دي فاكراني مش هعرفك لما تبقي رقاصه
بدأت سلمي تعيط حس نادر بالضيق من نفسه أنه مد ايده عليها
سلمي : لالا والله مش رقاصه شكلك متعرفش اني ظابط زميل معاك في قسم الشرطه ودي مهمتي والله مش اكتر انا مش كدا حتي وقفتي كبياعه ورد ومناديل ده جزء من مهمه
نادر : ازاي متعرفينيش الكلام ده المفروض اكون اول واحد يعرف عنك كل حاجه للدرجه دي مفيش ثقه وبعاد اوي عن بعض
سلمي : لا والله انا بحبك وعايزاك دايما تكون عارف كل حاجه عني بس انا دائما اللي بجيب المعلومات لجاسر وجاسر اقرب حد ليك اتوقعت انك عارف اصلا حقك عليا يا حبيبي خلاص بقا انت ايدك تقيله اوي علي فكرة ووجعتني ومتوقعتش منك ابدا تمد ايدك عليا زعلانه منك
نادر : مش متخيل أن في رجاله بتاكلك بعيونها وانتي بتهزي ليهم مش عايزك تكملي في المهمه دي ممكن تنفيذ كلامي ولا بردو مينفعش
سلمي بابتسامه : بحبك اوي لما بتغير عليا كلامك أوامر يا حبيبي انت بس تؤمر انا جعانه مش هتاكلني بقا
خدها نادر وراح جاب ليها هدايا كتير واتصورو كتير مع بعض وكان يوم جميل بالنسبه ليهم وبعدين سابها ومشي وراح مكتبه في قسم الشرطه وبدأ يشوف الادله والمخدرات وطلب من ضابط زميلته تقيس وزن كل كيس من المخدرات وطلع علي اللواء توفيق
نادر : حضرتك انا فتشت في الموضوع الادله اللي كانت معانا وهي المخدرات اتبدلت بالسكر واكيد اللي عمل كدا حد من الشرطه وموثوق فيه كمان بيشتغل مع حمدان وبدأت اعمل ترتيباتي وقريب اوي هكشفه بس هو حد من القسم بتاعنا
اللواء توفيق : انا عارف الكلام ده كله عشان كدا مهمتك تعرف مين الخائن اللي معانا لازم نخلص منه بسرعه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)