رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الثاني عشر 12 بقلم نوران أحمد
رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الثاني عشر
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الثاني عشر
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الثانية عشر
كانت رنا في الحديقه وفجاه شافت نار طالعه من اوضتها قلقت علي هنا اللي نايمه فيها
كانت ساره بتحسب رنا اللي نايمه في الاوضه وولعت في الستائر وقفلت الباب بالمفتاح
حسين : اي الريحه دي لو الغدا اتحرق انا هرتكب جريمه انا بقولكم اهو واتصدم حسين أما شاف المنظر وطلع علي الاوضه فتحها بسرعه ودخل
حسين : هنا اصحي بسرعه فوقي الله يخربيتك اشيلك ولا اعمل دلوقتي
هنا وهي بتتكلم وهي نائمه : بس يا ولد عيب اي انت معندكش اخوات ولاد ولا اي
حسين : نهارك اسود بتتشقطي في الحلم وربنا لما تصحي بس شالها ونزل بيها بسرعه وهي مش حاسه باي حاجه جريت عليها رنا وجابو ميه وغرقوها فاقت مخضوضه
هنا : لا لا متموتونيش متغرقونيش عايزين اي اي في اي في اي انا بغرق ولا اي حصل اي
حسين : لا يا اختي كنتي هتولعي يلا نهاره ابيض يلا نهاره فل النار كت هتاكل الكل يا موكوسه بس ده انا هنفخك بس اصبري عليا
هنا بقلق : ليه هو في اي هو انا عملت اي معملتش حاجه يا جدعان ملاك نايم بس نومي تقيل عادي طبيعي اي انسان كدا علي فكرة
حسين : بتضحكي مع مين في الحلم يا هانم لا وبتقوليله ايه عيب كده يا ولد ما عندكش اخوات ولاد كان بيعمل ايه كان بيعمل ايه عشان تقوليله عيب لا لا لا ما كنتش متوقع منك انتي بقيتي بتتشقطي في الحلم بتتشقط في الحلم وسامحه لنفسك تتشقطي عادي كده عادي وبعدين اي حوار معندكش اخوات ولاد ده انتي ولد وبتضحكي علينا يعني ولا اي اي الجمله اصلا اللي قولتيها دي
اتكسفت هنا وبصت في الأرض بكسوف
فضلت رنا تضحك علي كلام حسين وشكل هنا حط حسين أيده عشان رنا تخبطها ايد علي ايده هاي فايف و قبل ما تعمل كدا مسكها جاسر بغضب وضغط عليها وبص ليها وسحبها وراه علي المكتب لدرجه انها كانت هتقع اكتر من مره
حسين : يا عيني عليكي يا بنتي كنتي صغيره كنتي صغيره يا شابه هيبلعها هيبلعها انا متاكد انا عارف انا الشخصيه القذره دي ممكن تعمل اي وانتي ما موكوسه مش متعود عليكي خرسه كدا ده من الخضه ولا اي يعني
ضربته هنا علي كتفه وسابته ومشيت
دخلت رنا معاه وهي خايفه
رنا بخوف : ايدي وجعتني يا جاسر ممكن تبعد شويه سيب ايدي لو سمحت
جاسر بغضب : ازاي تسمحي لنفسك انك تلمسي ايد راجل غريب ها ما تنطقي ساكته ليه
رنا بدموع : هو مش غريب ده حسين واصلا كنا بنضحك وبنهزر مش قصدنا حاجه
جاسر : ما هو عشان حسين انا سمحت لك تضحكي وتهزري لكن تلمسي ايده او يلمس ايدك ده اللي مش هسمح له ابدا وبره باب البيت ده لو شفتك واقفه مع واحد وبتبتسمي حتى او بيمد ايده عليكي انا هكسر لك ايدك وأيده انتي فاهمه
رنا بدموع : فاهمه انا انا مكنتش اعرف بحسب عادي بس مش تزعق ليا كدا تاني بخاف منك بجد كدة
جاسر بعصبيه : اتفضلي علي اوضتي لحد ما نشوف اللي حصل لاوضتك مش عايز اشوفك النهار ده خالص انتي فاهمه
رنا بدموع : ح حاضر ا انا ا انا اسفه وجريت بره المكتب شافتها هنا وجريت وراها دخل حسين لجاسر
حسين : اي يا جاسر انت زودتها قوي البنت ما عملتش حاجه لكل ده الموضوع بسيط انت ليه مكبر الموضوع كده تعيطها طب تحبك ازاي وانت كدا انا عايز افهم
جاسر : ولما تفتكر ان الموضوع عادي مع اي حد وتهزر مع اي حد وتقف مع اي حد موضوع مش هيبقى عادي لازم تعرف وتحط حدودها من دلوقتي انا مش هسمح ابدا لان حاجه زي كده تحصل بره القصر خليك في حالك احسنلك
حسين : كل حاجه بالراحه بردوه يا اخي انت سحبتها ساحبه البنت كانت هتقع وراك مش كده وبعدين منظرها اكيد اتكسفت قدامي ما كانش ينفع تعمل كده قدامي يا عم خذ الامور ببساطه وحاول تتحكم في غضبك لان هي مش هتقدر تتحمل ده البنت بسكوته البنت بجد رقيقه جدا ما تقدرش تتحمل الغباوه بتاعتك دي ضربه جاسر لكميه جامده على وشه
حسين :يا غبي يا غبي الا وشي وسامتي ضاعت وسامتي ضاعت حسبي الله ونعم الوكيل مستقبلي ضاع
في اوضه جاسر كانت قاعده رنا بتعيط ومعاها هنا
هنا : صدقيني هو خايف عليكي وعشان بيحبك عمل كده اكيد او يمكن علشان شكله وعادات وتقاليد البلد مش عارفه
رنا : هو قال لي ان هو مش عايز يشوف وشي خالص النهارده وانا ما عملتش حاجه انا ما كانش قصدي اعمل كده انا بحسب عادي
هنا : بقولك ايه كبري دماغك من الكلام ده كلهم رجاله دماغهم فاضيه يا بنتي واهدافهم ينكدوا علينا ويعيطونا سيبك منهم رجاله جايبه لنا الهم والقرف بقول لك ايه مش احنا كده ولا كده اصلا رايحين المدرسه بكره هاجي معاكي وهنشوف شويه حاجات في المدرسه ويبقى اول يوم دراسي ليكي وفسحه حلوه ويوم مميز
رنا بابتسامه : بجد يا ريت انا نفسي قوي اروح مدرسه انا دايما كنت بشوف الناس بتروح المدرسه انا نفسي قوي اجرب الاحساس ده بس احلى حاجه اكيد ان انت هتكوني معايا انا موافقه
فرحت رنا جدا و نزلت هنا عشان تكلم جاسر وتقول له ان هم هيروحوا تاني يوم المدرسه وهو قال لهم ان هو هيوصلهم وهما رايحين وهيجيبهم وهما راجعين
اما عند حسين في مكتب جاسر
حسين : بقول لك ايه في حاجه غلط في الخدم عندك انا لاحظت ان في حاجه مش مظبوطه وزي ما انت حكيت لي قبل كده حوار التعبان اللي دخل عليها والباب اللي اتقفل فجاه وبعدين لاحظت ان في حروق على ايديها ولما جيت سالت سميه لقيتها بتقول لي ان اه في حد من الخدم وقع عليها حاسس ان الحركات دي كلها مدبره او في حاجه غلط عشان كده عايزه ادور بجد في الموضوع ده اكثر احتمال يبقى في حد هنا هو اللي قاصد يعمل كل ده بس ايه هدفه ودلوقتي اوضتها المحروقه
جاسر : انا بردو شكيت في الموضوع وكنت باعت حد يراقب بردو بس بما انك هنا كويس كمل انت بقا هسيبلك الموضوع اتصرف وابقا عرفتي الجديد
يا تري اي اللي هيحصل مع رنا في المدرسه
وهل حسين هيقدر يكشف اللي بيعمل كل ده ويعرف هدفه ولالا كل ده هنعرفه
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)