رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الثامن 8 بقلم نوران أحمد
رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الثامن
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الثامن
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الثامنة
كانت الضربه علي دماغه ماثره عليه بس قدر يتصدي ليهم ويضربهم بس في كل مره بيكترو اكتر ومش عارف الرجاله دي بتيجي منين
جاسر لحسين : لا كدا كتير عليا بقا القوات تهجم وبسرعه يا حسين
بدأت العساكر يدخلو في كل مكان وقدر جاسر يطلع البنات كلهم
حسين : يا نهار مزز يا نهار مزز اي الحلويات دي بس ياربي
جاسر : اتلم شويه ما تتجوزو بقا قرفتونا وقرفتو البلد اي المناظر دي مش عارفه ازاي انا عايش معاك بوشك كدا
حسين : علي فكره انا مز والبنات عايزاني وفعلا هبدا افكر في الموضوع ده بس عجبتني وانت بتسال البنات المخطوفه بتعملوا اي هنا كان نفسي اقولك بيعملو تان علي البحر بس قولت مش وقته
جاسر : انت لو عملت كدا اصلا والله كنت اول ما اشوف وش اهلك لارزعك بونيه اجيب اجلك ونخلص
حسين : لا اكيد مش ههون عليك يا سونه مش كدا
جاسر : صافي بطلي دلع عيب كدا الرجاله واقفه الله
حسين : نعم يا حبيبي اتلم ده انا راجل اوي ميغركش
مع التحقيقات اتصدم الوزير من المساعد بتاعه ودراعه اليمين أن هو اللي خطف بنته وبنته راحت معاه لأنها تعرفه ومديه الامان أنه صاحب باباها واللي صدم الشرطه اكتر المستندات والحاجات اللي بتثبت أن الوزير فعلا هو اللي خاطف البنات دي وبيتاجر بيهم
حسين : يا عيني علي الرجاله انت مقبلتش علي بنتك تختفي يومين وعادي تقبلها علي غيرك بناتهم يضيعو طول العمر اللي متقبلوش علي نفسك متقبلوش علي غيرك حسبي الله ونعم الوكيل انت تستاهل اترفع ستر ربنا من عليك اللي هتشوفه هنا شويه علي اللي المفروض يحصل فيك اصبر بس
وطبعا الصحافه كانو حوالين حسين علي طول يسألوه وبدأ يشكر في نفسه جدا ويعظم في نفسها وازاي ضرب العصابه وقبض عليهم
روح جاسر بعد تعب كبير ونام وقت طويل جدا وصحي الصبح بدري
وصل للمعمل ولقي التحاليل ظهرت وأثبتت انها بنت عمه فعلا فرح جاسر جدا أنه اخيرا لقاها وقرر يسافر البلد بسرعه
حسين بيتصل
جاسر : عايز اي يا اخي ارحم امي بقا واعتقني
حسين : بطمن عليك يا قلبي في اي ازعل منك بجد بقا
جاسر : مش عايزين خدماتك وازعل ولا اولع انا مالي
حسين : انت فين يا خاين اعترف بسرعه بقولك والا مش هتشوف وش عدل ابدا
جاسر : في العربيه مروح البلد عايز اي بقا
حسين : تمام توصل بالسلامه الا صحيح هي التحاليل طلعت
جاسر : اه هي بنت عمي تمام عشان كدا سافرت بسرعه
حسين : يا الف نهار ابيض يا الف نهار مبروك طب ما تاخدني معاك اشوفها جايز انتص في نفوخي واناسبك.
قفل جاسر السكه في وشه
حسين : طب وربنا لاروح البلد واشوفها بردو بيك أو من غيرك
ركب حسين عربيته وطلع علي الصعيد وتاه
وقف بالعربيه ونزل يسأل حد
لقي واحد بيغني بصوت وحش جدا : سوه يا سوه حبيبي حبسوه
نزل حسين يرقص وهو بيقول : الله الله ده اي الصوت الجميل ياربي اللي علي الصبح ده اي الصوت الجميل ده ده انا افتكرت محمد منير قاعد بيمص قصب
الشخص : اهيهيهي تسلم يا بيه بيجولو اني شبهه فعلا
حسين : صباح الحلوه وبصوت واطي استغفر الله يارب
الشخص : اي الاخبار يا بيه رايجين ان شاء الله رايجين
حسين : رايجين ؟ رايجين الحمدلله رايجين يا زميلي انت رايجين ولا اي بردو
الشخص : نعمه وفضل اامرني يا ابو عمو
حسين : ابو عمو اممم ده خد عليا علي طول ونبي انا كان عندي سؤال مفتوح شويه وكنت عايز إجابته ضروري الله يكرمك
الشخص : بامر الله لو اعرفه هجولهولك بس اامر
حسين : انا بدور علي راجل اسمه جاسر وفي الصعيد معرفش اي حته في الصعيد
الشخص : يبجا انت مش من هنا اكيد مش أكده اني صوح
حسين : اللهم صلي علي النبي ده انت لماح اوي ما شاء الله بالضبط انا من مصر من القاهره
الشخص : ايوه من انهي دوله فيهم الجاهره ولا مصر
حسين : الله الله فله فله بسم الله الرحمن الرحيم الاجابه التانيه دوله القاهره
الشخص : ايوه يعني من مصر بص يا بشمهندس
جاسر ده عامل زي اسم محمد عنديك أكده في مصر الناس كلهم اهنه اسمهم جاسر
حسين : الناس كلها اسمها جاسر امال أنت اسمك اي
الشخص : اسمي وائل عادي يعني متدوجش يا ولد
حسين : طب ما انت مش اسمك جاسر اهو ما ادوجش ازاي بقا
وائل : لا ما اني بيدلعوني وبيجولولي يا جاسر متتجلجش
حسين : بردو امم طيب وبعدين هعدي علي بيت بيت ادور علي جاسر ولا اي
وائل : انما اني شوفتك فين جبل أكده وشك مش غريب عليا
حسين : يعني هتكون شوفتني فين يعني اكيد طبعا انا مشهور وكل حاجه بس هسيبك تقولها لوحدك ها
وائل : انت عتمثل ولا عتلعب كوره اكيد حاجه من التنين دول مش أكده
حسين : اه ما شاء الله اه انا بلعب كوره فعلا ومعروف
وائل : مش جولتلك اني بعرفها وهي طائره جولي بجا بتلعب في نادي اي
حسين : برشلونه اصل مش أقل من كدا نادي يناسبني طبعا انت عارف مشهور بقا
وائل : وه يعني عتشوف مسي معرفشي انك مشهور جوي جوي أكده
حسين : اه بشوفه بس هو عنده امتحانات الفتره دي مشغول بقا
وائل : طب امانه عليك وحياه ولدك يا شيخ اول ما تشوف مسي بوسهولي من الخد اليمين والخد الشمال
حسين : هبوسه حاضر مع انك مبيحبش البوس بس انا هبوسهولك
وائل : لا بوسهولي ونبي ده اني نفسي اشوفه جوي جوي
حسين : هبوسه حاضر وهسلم عليه متقلقش يا ابو عمو
وائل : انما انت اسمك اي بصحيح معرفتش
حسين : انا اه انا اسمي كرستيانو يا ابو عمو
وائل : انت كرستيانو مش معجول بتتحدث صوح يا ولد ده انا ولادي عيحبوك جوي تعالا اتصور معاهم
حسين : ربنا يخليهم لك يارب ويخليك ليهم
لا أتصور مع مين وقت تاني بقا عشان عندي تمرين
وائل : تمرين ازاي وانت لابس جينس أكده
حسين : ها لا ما انا هغير في اي حته كدا متقلقش عليا
وائل : طب استنا استنا خد الكلسون بتاعي
حسين : لا ليجيلي تنيه ولا حاجه تسلم يا حج
اتصل حسين بجاسر : خلي عندك احساس وابعتلي اللوكيشن انا تهت وشوفت مواهب هنا
ضحك جاسر : فرحان فيك والله تستاهل هبعتلك اهو
حسين : مش ضامنك وانا معاك دلوقتي يلا ابعت
جاسر : حاضر تمام اتبعت ليك كدا تمام بس مالك كدا اول مره اشوفك متعصب
حسين : تمام لا متعصب ولا حاجه يا ابو عمو جايلك طوالي معتجلجش عليا سلام
وبعد فتره طويله كانت رنا واقفه في الشباك شافت جاسر فرحت جدا بس لاحظت حد مطلع سلاح وموجهه اتجاه جاسر من بعيد جريت بسرعه عليه وسمعت صوت عالي ومن بعدها أغمي عليها ووو
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)