رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل الثلاثون 30 بقلم نوران أحمد
رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت الثلاثون
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء الثلاثون
رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة الثلاثون
كريم : خلاص يا عم اهدي علينا شويه بس قولي صاحبك ده عنده شقه كويسه وهو محترم علي ضمانتك
جاسر : ايوه انا واثق فيه جدا وهو جنبي ومعايا اهو لو عايز تكلمه
كريم : لا مفيش داعي بما انك واثق اوي كدا فيه واتصل بأمه واتصل بهنا ودخلهم في المكالمه وكمل وقال في شاب اتقدم لهنا علي ضمانه جاسر انا موافق كلكم موافقين ولالا لو موافقين اقرءو الفاتحه معايا دلوقتي مفيش وقت عندي
حسين بصدمه : طب ما تجوزهالي دلوقتي هاجي تمضي علي كتب الكتاب وتبقا مراتي وهتفضي خالص ومش هتشغل بالك بيها ابدا بعد كدا
كريم : لا طبعا لازم اعمل ليها فرح كبير جدا يليق بمستوانا واعزم فيه اكبر رجال الاعمال
حسين: اه هتستغل الفرح مصلحه تعمل صفقات علي العموم تمام أمتي هنتجوز يعني
كريم : بعد سنه من دلوقتي ان شاء الله يلا نقرا الفاتحه اول ما خلصو قراءه قفل كريم السكه
حسين : اي العيله السهله دي يا جدع في اي ده لو بيرمي أخته هيرتب ليها عن كدا وياخد وقت
كانت هنا بتتنطط من الفرحه فوق ورنا فرحانه جدا ليها
رنا : ربنا يسعدك دايما يا قلبي انا فرحانه بيكي اوي كدا ضمنت لما ازعل هاجي اعيش معاكم
هنا : حبيبتي انا وانتي يارب ويهدي حالك مع جاسر شويه بصت بحزن وسكتت وطلعت بره المكان وبدأت تذاكر كان جاسر كل ما يحاول يكلمها تتجاهله ومنعت الاكل والكلام معاه لحد ما دخلت عليهم الامتحانات خبط عليها جاسر فتحت ليه
جاسر : بكرا هستناكي اوصلك المدرسه وارجعك اتفقنا
هزت رنا راسها بضيق وقفلت الباب
تاني يوم ركبت العربيه وري بص ليها بضيق
جاسر : رنا بجد مش ملاحظه انك جايه عليا وظلماني جدا كمان كل دي كانت خطه ليه مش قادره تفهمي
رنا : واستغلالك لمشاعري وحبي ليك ده طبيعي وظلمتك بردو انت بعد ما كنت امان ليا كسرت قلبي مش مصدقه ومش عايزه اتكلم معاك لو كان الموقف العكس مكنتش هتستحمل ابدا عن اذنك وقف هنا
نزلت رنا وبص عليها جاسر بحزن وحس انه فعلا غلطان
وفي مكان تاني في بيت العمده
رن فون نرجس
نرجس : ايوه مين اخلص مافضياشي لوجع الجلب ده
المجهول : وراكي اي بعد ما جاسر ضربك علي قفاكي وخلي شكلك زفت قدام البلد كلها
نرجس بضيق : انت مين انت كيف تتحدث معي بالطريجه دي معتعرفش اني مين
المجهول : انا واحد عايز مصلحتك مش هدفك توصلي لجاسر وتخلصي من رنا عندي انا الحل هتساعديني
نرجس بفرحه : طبعا اني معاك جولي بس الخطه اي واني هنفذها بالضبط المهم نخلص من رنا
المجهول : يبقا تسمعيني كويس اوي ومش عايز اي غلطه
انا في مكتب جاسر في القصر.
جاسر بضيق : انا مش عارف اعمل معاها اي عشان تصفي مش كدا بردو يا جماعه دي صعبه اوي
حسين : هي معاها حق خليها تربيك شويه ده انت تربيه وسخه بعيد عنك
ضربه جاسر بقوه
جاسر : عندك حاجه حلوه قولها مش عندك مسمعش صوتك
حسين : طب بقولك اي البنات بتحب الحركات الرومانسيه اقف ليها قدام المدرسه واعترف بحبك أو اعمل ليها حفله مفاجاه وجيب ليها كل اللي نفسها فيه وصالحها بردو
جاسر : افكار كويس هعمل بيها اخر يوم امتحانات ليها تسلم يا حسين
بدأ جاسر يجهز المفاجأة وجه اخر يوم مدرسه واليوم الموعود
راح جاسر وصلها من غير ولا كلمه وده استغربته رنا وخافت يكون زهق منها بس فضلت ساكته دخلت المدرسه وهي طالعه شافت جاسر وفجاه اتجمعت بنات كتير حواليه بسرعه وفضلو يشدوه لمكان استغربت رنا بس قبل ما تستوعب اي حاجه لقت نفسها مخطوفه في عربيه غريبه واغمي عليها واخر صوره هي شايفاها كان جاسر وهو بيصوت باسمها
فتحت عيونها واتصدمت وبدأ جسمها كله يترعش لما شافته اكتر شخص بتخاف منه وبتكرهه في الدنيا
سعد : معقول نسيتيني يا حلوه انتي فاكره اني مش هعرف اوصلك ولا هعرف اخد اللي انا عايزه منك ها
رنا برعب : انا انا انا م مستحيل ا ا اخليك تقرب م مني ا ابعد ا احسن لك ح حبيبي عقيد كبير ومش هيسكت وهيكسر كل حاجه فوقك
نرجس بضحك : متقلقيش يا حبيبتي هنسيه انك كنتي عائشه في الدنيا اصلا
رنا بصدمه : معقول معقول انتي تاني مش كفايه اللي حصل منك تفتكري هيوافق تقربي منه اصلا مستحيل جاسر يعمل كدا
ضربها سعد بغيره وغضب
سعد : اوعي تنطقي اسم راجل وانا عايش انتي فاهمه ولا عايزاني اخلص عليكي يا حلوه
حست رنا أنها بتتعامل مع شخص مريض نفسي
رنا : انا بحب جاسر وفي خلال دقائق بس هلاقي حبيبي جاي يا خدني
لسه سعد بيقرب منها يضربها وقفته نرجس
نرجس : مش وجته يا سيد الرجاله تعالا بس نكمل كلامنا ونستمتع بره شويه
سعد : لا اطلعي انتي بره وانا جايلك انا مستني اللحظه دي من زمان اوي
خرجت نرجس وهي بتبص لرنا بكره وقرب سعد منها اكتر
مسكها سعد من شعرها : قولتي بقا يا روح امك بتحبي مين طب هنشوف بقا حبيب القلب لما يشوفك في حضني هيعمل ايه هيوافق أنه يبص في وشك تاني وده معتقدش أنه هيعمل كدا الصعايده بيغسلو عارهم بأيديهم وهيقتلك بايده
بدأت رنا تعيط اكتر وبتترعش : ابعد عني مستحيل جاسر يعمل فيا كدا انا بكرهك اوي
سعد بخبث : انا هخليكي تحبيني وتكوني سعيده معايا وتحبي ده اوي وبدا يقرب اكتر منها وهي تصوت لحد ما دخل جاسر وكسر الباب ونزل في سعد ضرب بغل وهي بتعيط وهي مبتسمه انها شافته
دخل حسين بالقوات بسرعه وقبض عليهم وجري جاسر علي رنا وحضنها فضلت تعيط في حضنه
رنا : اتاخر عليا اوي يا جاسر و وحشتني اوي مبسوطه اني شوفتك كنت خايفه اوي من غيرك
جاسر : انا معاكي يا قلبي وعمري ما هسيبك ابدا وشالها وراح بيها القصر وهي مش راضيه تسيب حضنه وبتترعش كان جاسر مبسوط بالوضع دخلها اوضتها ونزل
هنا : عايزه افهم حاجه يعني انتم الاتنين كنتم عارفين ان سعد عايز يخطف رنا ومراقبينه من زمان
حسين : ايوه يا ستي لانه الوحيد اللي متقبضش عليه من ملجأ رنا ودوخنا علي ما عرفنا نوصله وعرفنا أنه ناوي يخطفها عشان كدا جاسر كان بيوديها وبيفضل مستنيها ويرجعها مكناش متوقعين خالص ان الزفته نرجس هتبقا معاه وتشتت جاسر عشان سعد يقدر يطلع برنا
هنا : طب عرفتو مكانهم ازاي اكيد هو مش غبي عشان يجيبها نفس المكان اللي بيقعد فيه
جاسر : كنت جايب لرنا سلسله في شرم وهي مش بتقلعها ابدا فيها جهاز تعقب عشان اكون مطمن عليها وعلي طول جبناها واتقبض علي العمده وبنته وسعد وهتبدا الحياه تحلو بقا
قررو يعملو فرح حسين وهنا وجاسر ورنا في نفس اليوم وكان فرح كبير جدا وقبل الفرح طلعت نتيجه الثانويه العامه وقدرت رنا تدخل كليه تربيه وكانت مبسوطه جدا وفي يوم الفرح جه اكبر الشخصيات المهمه وكان فرح علي مستوي وهما بيرقصو
حسين : مش كفايه كدا اخوكي عزم أمه الا اله الا الله انا زهقت بقا وعايز اروح بيتي معاكي وحشتيني يا هنهن
هنا : كنت مبسوطه بكلامك بعد هنهن دي عايزه اتطلق ناو
حسين : مش لما اتجوز الاول وحياه امك انتي واخوكي انا زهقت مستني اليوم ده من بدري واللحظه اللي بحبها مش راضيه تيجي كدا كتير
كريم : الموسيقى وقفت وكلامك الناس كلها سمعته وفضحتنا خدها وامشي مش ناقصه وجع دماغ
شال حسين هنا وجري بيها علي شقتهم
ضحكت رنا وجاسر عليهم
جاسر : اي رايك تيجي نعمل زيهم
رنا : نعم تقصد اي
شالها جاسر وجري بيها وسط ذهول المعازيم من المجانين دول دخلو شقتهم وبدأت عش الزوجيه الجميل بتاعهم
بقلم نوران احمد
وبكدا تكون خلصت قصتنا هستنا تعليق منكم ليا المره دي واستنوني في روايات كتير جايه مع السلامه
بقلم نوران احمد
تمت بحمد الله
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)