روايات

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الفصل التاسع عشر 19 بقلم نوران أحمد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد البارت التاسع عشر

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الجزء التاسع عشر

الخادمة وفرعون الصعيد
الخادمة وفرعون الصعيد

رواية الخادمة وفرعون الصعيد الحلقة التاسعة عشر

حس جاسر أن الصوت ده هو يعرفه كويس اوي لف بسرعه ومسك السلاح وبخطوه سريعه كان موجهه عليه
الشخص وهو بيرفع أيده لفوق : اهدي يا جسورتي في اي اهدي انا بهزر معاك استغربت انك ماشي ورايا قولت اعمل فيك مقلب اهدي مش كدا يا جدع دايما حامي كدا اصبر واهدي
جاسر : هو انت يا حسام اي اللي جابك هنا وليه كنت قاصد تلفت نظري بحركاتك عشان اجي وراك
حسام : بص انا معاكم في نفس المهمه وكنت براقب الجو من بعيد حاجه غريبه جدا في ناس مراقبه حسين كانهم عارفين أن في حاجه او ان هو جاي لسبب معين وخصوصا ان هما عارفين ان هو ظابط فالمراقبه دي مش بس على حسين وعليك وعلى كل اللي معاه وطبعا الاهتمام الاكبر والمراقبه الاكبر على حسين عشان كده حاولت ان انا الفت انتباهك باي شكل عشان اعرفك تاخد حذرك كويس جدا لان شكل الامور كده مش احسن حاجه وما تتكلموش في اي حاجه تخص القضيه في اي مكان ايا كان حتى الفندق اللي انتم فيه مش بعيد يبقى في ايه اجهز التصنت في الغرفه ولو رحتوا اي مكان في ناس وراكم فخلي بالك وبعدين واحشني يا جدع من ايام الكليه ما شفتكش ايه الدنيا واخداك للدرجه دي ولا القطه الجديده هي اللي لحست عقلك يا عم نسيتك الحبايب
جاسر بعصبية : دي بالذات تتكلم عنها عادل ويستحسن متجبش سيرتها علي لسانك عشان ما اكسر لكش صف اسنانك ده انت فاهم كويس اما موضوع القضيه يومين كده على ما يبداوا يطمنوا ان احنا موجودين فعلا للسياحه وهدخل المهمه دي لوحدي واي جديد هبقى ابلغك بيه عن طريق الاشارات اللي انت عارفها بما انك بتراقبني وعارف انا بعمل ايه وفين اه صحيح قبل ما امشي انت ما وحشتنيش خالص لا انت ولا الزفت حسين كانت ايام زفت وبتمنى انساها
ضحك حسام جامد وهو بيبص علي ظهر جاسر وهو بيمشي وبيقول
حسام : زي ما انت يا جاسر عمرك ما هتتغير ابدا حلو ربنا معاك يا صاحبي في اللي جاي ومشي
وصل جاسر للفندق وشاف حسين واقف محتار وعمل بيدور عليه
حسين : ايه يا عم انت فين انا قلقت عليك تاخرت توي انت كنت فين والبنات فوق المهم بس انت رحت فين هو في حاجه انت كويس
جاسر : في حاجات انا شاكك فيها والاهم ان في حاجه بتحصل هنا غلط خلي بالك من تصرفاتك واوعى تبين لاي حد انك ظابط باي شكل وانسى حوار المهمه دي دلوقتي خالص كل اللي تفكر فيه انك تحمي نفسك او معنى اصح اتعامل انك جاي بجد في رحله بس
حسين : في اي يا جاسر قلقتني انا مش فاهم حاجه اي اللي حصل شكل الموضوع كبير
هنا : يلا يا حسين يلا بسرعه عايزه ايس كريم ايس كريم بالتوفي لذيذ بسرعه بسرعه بسرعه
كان حسين بيبص لجاسر بقلق وهو ماشي معاها
جاسر : يلا يا رنا هنتاخر ورانا مشاوير كتير اوي نفسك تروحي مكان معين
طلعت رنا وهي مكسوفه جدا
جاسر : اي القمر ده ملاك نازل يا ناس تعالي تحبي تروحي فين
رنا : ممكن اروح الملاهي ونتغدا بره ونتمشي حاسه اني عايزه اروح كل الاماكن هنا
جاسر : هعملك كل اللي نفسك فيه وزياده شويه هتتفاجئي يلا
كانت مبسوطه جدا بالخروجه والفسحه الحلوه بتاعتهم
جاسر : انا مبسوط اوي اني عرفتك اكتر وقربنا اكتر بالشكل ده لالا متحمريش دلوقتي مش عايز حد يشوف القمر وهو مكسوف غيري بصي هروح اجيبلك ايس كريم واجي ماشي خليكي مكانك
بعت جاسر رساله مشفره لحسين عشان ياخد باله والشفره محدش يقدر يفهمها غيرهم هما الاتنين
اما عند رنا كانت قاعده مستمتعه ومبسوطه وفجاه قرب منها شابين
شاب 1 : اي اللي مقعد الجميل لواحده بس تعالي معانا هتتبسطي اوي
شاب 2 : مين مزعلك يا جميل ما تيجي ادلعك يا حلو انت
وقعد واحد علي يمينها والتاني علي شمالها خافت وجت تقوم شدها واحد من أيدها جامد
رنا بخوف وهي بتبص حواليها : جااااااسر يا جااااااسر
شاب 1 : تعالي بس هبسطك اكتر من جاسر بتاعك ده ظهر جاسر كسر أسنانهم بضربه واحده وطلعو يجرو مسكت في أيده بخوف
رنا : متبعدش تاني اوعي تروح اي مكان تاني بعد كدا خدني معاك علي طول
جاسر : اهدي يا حبيبتي محصلش حاجه هاخدك معايا اي مكان بعد كدا بصي جبت ليكي الايس كريم اهو
رنا بابتسامه : شكرا جدا ليك اول مره اعرف معنى العوض الكلمه دي سمعتها كتير اوي سمعت ان عوض ربنا كبير بس عمري ما كنت مقتنعه يعني ما كنتش شايفه اعوض في حياتي يخليني اكمل فيها بس لما شفتك فتحت بباب امل جديد اتفتح جوايا فرحت ما كنتش متوقعه ابدا انك تكوني ابن عمي يعني بقى ليا عيله انت دلوقتي عيلتي ما كنتش متوقعه ابدا اني ممكن ادخل مدرسه واتعلم وانت حققت لي ده لا وايه كمان قريب هدخل جامعه يعني هبقى شخصيه مهمه انا لما اتعلم اكيد هيبقى لي دور في المجتمع عمري ما شفت البحر اول حاجه في حياتي في كل حاجه كان انت عشان كده بحس ان كل يوم في حاجه جوايا ليك بتزيد في حاجه كده كنت عايزه اجربها لو تسمح لي بده انا نفسي اجيب بلالين كثيره اوي واقف قدام البحر واطيرها وانسى مع البلالين دي كل احزاني وهمومي وابدا من جديد
خدها جاسر جاب لها بلالين كثيره اوي وقفها قدام البحر
جاسر : حاسه بايه دلوقتي عارفه انا دلوقتي حاسس بايه طول عمري حواليا حاجات كثيره اوي يعني ما كانش عندي نقطه ضعف ولا كان عندي حاجه اخاف عليها كنت عايش كده عشان المفروض اني اعيش بحاجه غريبه جوايا وكان العالم بتاعي الضلمه اتفتح اتفتح باب غريب الباب ده انت اول حد يدخل منه وينور شمعه في حياتي الضلمه دي مره على مره بقيتي انت النور اللي بينور حياتي عشان كده انا عمري ما هتخلى عنك حتى لو انت عمرك ما حبتيني انا هفضل سندك وظهرك وابن عمك واخوك وانا اللي هحقق لك كل اللي بتحلمي بيه تتمنيه بس اطلبي واحلمي وكل حاجه هتكون قدامك
ابتسمت ليه رنا بحب ميك ايديها جاسر وفجاه
حس جاسر بحاجه غريبه حوالي ولفت انتباهه ان كل الناس وراه وحواليه بتهرب فجاه سمع صوت رنا بتصرخ واغمى عليها ووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة وفرعون الصعيد)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى