روايات

رواية الخادمة الفصل الأول 1 بقلم سناء صلاح

رواية الخادمة الفصل الأول 1 بقلم سناء صلاح

رواية الخادمة الجزء الأول

رواية الخادمة البارت الأول

رواية الخادمة الحلقة الأولى

الدكتور وهو مبتسم اطمن بنتك مفيهاش حاجه ، اطمن ازاي بس يادكتور البنت سقطت وسطينا واغمي عليها ليها اكتر من ساعه دلوقت مفاقتش، علشان ضعيفه ومبتاكلش كويس وهي لازم تتغذي كويس علشان صحتها وصحة الي في بطنها ، اتغير وش الراجل والعرق نزل منه وقال بصوت متقطع الي في بطنها تقصد أيه يادكتور، اقصد انها حامل في الشهر التالت يعني هتبقي جدوا يراجل ياعجوز ، سقطت الروشته من ايد الراجل وقعد من غير مينطق كله واحده الام حاسبت الدكتور وراحت لجوزها عاطف تسأله ها الدكتور قال البنت عندها ايه ياعاطف ، عاطف مردش عليها ودخل بسرعه لاوضة بنته اللي فاقت بعد ما الدكتور ادالها حقنه علامات الغضب كلها علي وش عاطف قرب من سريرها وقرب منها وضربها بقلم صرخت البنت وقامت من مكانها امها صرخت فيه وقالتله ايه اللي انت بتعمله ده انت اتجننت بتضرب بنتك العيانه ، دفع مراته وقعها وقرب لبنته تاني فضل يخنق فيها وهو بيقولها حطيتي راسي في الطين جبتيلي العار حاولت تتخلص منه كانت خلاص هتموت في ايده امها دفعته وقالته وهي بتصوت بصوت عالي انت اتجننت جرالك ايه ، جرالي اسألي بنتك ياهانم قوليلها عملت والدكتور قالي فيها ايه، اميره كانت مستخبيه ورا امها وجسمها كله بيترعش وبتبكي بكاء مكتوم بصتلهل امها وقالت قوليلي في ايه يا اميره انا امك متخافيش ياحبيبتي، قعدت اميره في الارض وفضلت تضرب في وشها وتقطع في شعرها قعدت امها جنبها

 

 

التانيه وهي بتبكي وتصرخ وتقولها قوليلي في ايه ، عاوزه تعرفي في ايه بنتك حامل يا هانم ، امها ممصدقاش وبصوت مبحوح حامل ضربتها فوق وشها وقالت لها انطقي الكلام ده صحيح، اميره والله غصبن عني خفن اقلكم وانا راجعه من الجامعه في يوم كان عندنا ابحاث وروحت وحده في قريه علشان اكمل البحث واحد خدرني وأعتدي عليا والله غصبن عني خفت اقليلكم ساعتها انا معرفش عنه غير شكله لاني فوقت ولقيته قدامي، ضربت امها علي وشها وعلي صدرها وقالت يادي المصيبه السودة اللي وقعنا فيه، انتي لازم تموتي وفضيحتك تموت معاكي، مشي ابوها ناحية المطبخ وجاب سكين كبير وهجم علي بنته عاوز يدبحها لكن امها اتصدت ليه وانجرحت في ايدهل امها صرخت فيها وقالتلها اهربي يا اميره من البيت اهربي قبل ابوكي ما يقتلك ، اميرة فضلت تصرخ ماما امها صرخت فيها وهي بتمنع ابوها بكل قوتها رغم جرحها القوي قلتلك اهربي…غمضت عينيها وطلعت من ذكرياتها علي صوت الممرضة وهي بتقولها دورك في الكشف يا مدام ، دخلت اوضة الكشف شايله أبنها سالها الدكتور الي كان لابس نضاره أبنك عنده كام سنه ، عينيها أتسعت وجمدتها الصدمة لما شافته ، بصلها وقام مفزوع من مكانه والعرق اتصبب من جبينه انتي ، رجعت لورا وهي بتحضن ابنها بخوف وطلعت من العياده بسرعه تجري في الشارع ، الدكتور طلع يجري وراها بسرعه لحد ما قدر يلحقها ، اوقفي هنا قدامي ، صرخت فيه انت عاوز مني ايه تاني دمرتني ودمرت مستقبلي انا حياتي ضاعت بسببك ياريتنب كنت قتلتك يومها وقتلت نفسي وارتاحت ، انا عارف اني

 

 

غلطت، غلطت ضحكت بسخريه ياه شرفي الي انت ضيعته واهلي اللي بعدت عندهم جاي تقولي دلوقت انك غلطت ، انا لو اقدر اقطعك بسناني وأرميك للكلاب هعملها دلوقت بس متخافش انا كنت هدور عليك وانتقم منك ربنا جمعني بيك من غير ما اتعب، بص لابنها انتي اتجوزتي ، بصتله بسكات وقالتله غور مش عاوزه اشوفك دلوقت لحد ميجي يوم الحساب متفتكرش اني مش هاخد حقي منك، بص للولد تاني وبص للون عنيه ، قلبه رق ليه وقال الولد ده أبن مين ، سابتهةومشيت بسرعه وقفها وصرخ فيها ابن مين قوليلي بصتله بغضب قالها ابني مش كده ، صرخت فيه وقالت له الولد ده ابني انا ملهوش اب سامع ولا لا ، اخد الولد من يدها وقالها ده ابني مش كده ضربته فوق صدره وضربت دراعخ وحاولت تاخده منه تاني لكن منعها وقالها قولي الحقيقه والا مش هتشوفيه تاني سامعه ، صرخت وهي بتترجاه مش كفايه الي عملته فيا مش كفايه انك السبب في أن اكون كده من طالبه في كلية الطب لانسانه مشرده مش قادره ترفع عينها في وش الناس لولا ستر الله كان زمانها ماتت هي واللي في بطنها بعد عملتك عاوز مني ايه تاني وقعدت في الارض تبكي بضعف وقلة حيله، ملس علي راسها صرخت فيه متلمسنيش ايدك القذره دي ملمسنيش ولا تلمس ابني اسمعي انا عارف ومتأكد ان الولد ده أبني بحساب الايام اليوم الي شفتك فيه وللاسف كنت لسه طالع من ازمه نفسيه ومش عارف عملت كده معاكي ازاي انا مستعد اتجوزك لكن في السر لاني حاليا متزوج دكتوره وليها مركزها ووالدها كمان دكتور ولو عرفت بكده هتطلب الطلاق وانا بحبها وكمان مش قدها ومش قد ابوها ، بصتله اميره باستحقار وقالت اللي يعمل كده في بنات الناس مش بعيد عليه يعمل اي

 

 

حاجه انت لو اخر شخص في العالم انا مش هتجوزك ، انتي لازم تعرفي باقي القصه ربنا أنتقملك مني وخلي مراتي مستحيل تخلف يعني الولد ده هو ابني الوحيد وحرام عليكي لما تحرميني منه واعيش بدون اولاد وانا عندي ولد ، وانا قلت لا ، أسمعي يا اميره انا هخليكي تعملي اللي كنتي هتعمليه وهروح لاهلك أشرحلهم كل شئ وهصالحك عليهم هخليكي تكملي كليتك بس ده بشرط اننا هاخد الولد يعيش بيني وبين مراتي وهيبقي أبني وابن مراتي وده افضل ليه فكري ، مسكت منه أبنها بقوة وقالتله لو عملت المستحيل مش هتاخد ابني مني، فكري بدل ما اخده بطريقه تانية انا هقول لمراتي اننا أتبنيت طفل من اي دار أيتام وانا لو عملت تحليل بسيط هاخده منك ومش هتشوفيه تاني لانك متقدريش تعوليه ، غمضت عينيها في يأس وفكرت في مستقبل أبنها ومستقبلها هي كمان وقالتله بس انا مقدرش اعيش بعيده عن أبني،فكر شويه ايه رأيك تيجي تعملي شغل البيت مكان البنت الشغاله واهو منها يبقي أبنك تحت نظرك طول الوقت ووهيبقي أبني قدام الناس وهيكون ليه شأن في المستقبل وانتي كمان هتحققي احلامك هحاول اخليكي ترجعي تاني كلية طب انا حاليا مدرس فيها

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الخادمة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى