روايات

رواية الحور الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الفصل الثالث 3 بقلم الكاتبة الصغيرة

رواية الحور الجزء الثالث

رواية الحور البارت الثالث

رواية الحور الحلقة الثالثة

في مكان تاني عند خالد والد حور..
في الشركه
خالد بعصبيه وهو بيتكلم في الموبيل
خالد : ايههه ازاي دا يحصل
.. طيب طيب انا جاي حالا … الله يسامحك يا نرمين ..ومشي بغضب
.. في مصر …
بعد ساعه خلصو اكل وطلبو شاي ..
يوسف: انتي ملكيش حد في مصر
حور بتفكير : الي اعرفو انو في بيت عمي الكبير هنا في مصر وبابا سافر لما اتخانق …مع جدي زمان واتوولدت وماما ماتت بعد ما ولدتني ..
يوسف : الله يرحمها
بيمر ياسين ويبص ليهم بغيظ ويركب عربيته ويمشي …
ادم وهو بتكلم في الموبايل
ادم : ايوه تمام انا جاي لك اهو بيبص بطرف عينه على حور الي دموعها نزلت ووقفل الموبايل ووقف بص عليها كان يوسف مديه ضهره
يوسف : ايه في ايه ويلف يشوفوه
ادم بيبص عليه ويمشي
ترن ترن موبايل يوسف رن وجاتله مكالمه مهمه وقام خرج برا
حور فضلت قاعده لوحدها بتفكر
حور : اوف .. انا مش عارفه اعمل ايه هروح أوتيل او حاجه بقى انا مش عايزه اتعب الواد دا معيا ..
بيرجع يوسف ويقعد على التربيزه ميلاقيهاش
يوسف : هيا راحت فين دي بس بص عليها بعينه …
يمكن تكون راحت التويليت..
..قعد يستنها
….
في قصر ادم
ادم بيدخل جري : تيته فين يا هند
هند (المساعده ): اطمن يا ادم بيه انا طلبت الدكتور وادها حقنه وهيا نايمه فوق
جري ادم بسرعه وفتح الباب
ومسك ايدها وقعد على ركبتها : يا حببتي الف سلامة عليكي.. ربنا ميحرمنيش منك ابدا… وبص لوشها الشاحب المجعد : انا اسف يا حببتي قصرت معاكي اليومين الي فاتو دول لاكن هفضل جبك وتاخد بالي منك
طلع الموبايل واتكلم
الو ايوه يا أسر… خلص الاوردارت الي عندك ومتطولش تمام …

في الطعم
أسر : ياستاذ الحساب
يوسف رفع وشه ها طب لحظه واحده … طلع فلوس واده
يوسف : لو سمحت فين الحمام الي هنا
أسر شاور له على مكانه
يوسف : مشترك ولا
أسر: لا
يوسف يا خساره
أسر: نعم
يوسف : ها ..
راح نحيت حمام البنات ووقف بره
انسه لو سمحتي
= نعم
يوسف: هو في حد جوه
= طبعا في بنات
يوسف : فيهم واحده شعرها بني طويل وعينها زرقاء وطول
بصت له من فوق لتحت ومشت من غير رد
يوسف : ايه الغلاسه دي
فضل واقف ١٠ د لحد ماطلعت بنت وبتحط اخر دبوس في الطرحه
يوسف : لو يسمحتي ..
= ايه قله الادب دي واقف للبنات قدام الحمام وبصوت عالي … انا عايزه المدير الي هنا المدير
يوسف : لالا وطي صوتك انتي
انتي فاهمه غلط
= غلط طب فهمني الصح
يوسف : انا خطبتي كانت معيا …و.. و ملقتهاش ف بدور عليها بس
= وايه يخلني اصدقق
يوسف: ارجوكي ساعديني .. انا قلقان..عليها ارجوكي لو مش جوه .. اشوفها
= شكلها عامل ازاي واسمها
يوسف : حور شعرها بني طويل وعيونها زرقا
= مفيش ولا وحده عيونها زرقاء
…..
حور وهيا واقفه .. برا الساعه بقت 6 المغرب … حور وهيا بتتمشى وسرحانه ومش حاسه ب حاجه …
شاب من ورا : ايه يا تقيل علينا
حور كملت مشي ومش سامعه حاجه
وشاب تاني: دي مبتسمعش …
لا وانت الصادق .. ومسك درعها ايه يا حلو مالك … عامل كدا ليه
جور ادته قلم
حور بعصبيه : ابعد عني يا….**
وشالت ايده
مسك خده انا تضربيني يا …**
طيب
حور : اهههه…. ابعد عني الحقوني والشاب التاني تعالي هنا وشدها
تفت عيلهم وأعلى صوتها : اهههه الحقوني يا يوسف يوسف
يوسف جري يدور عليها في الشوارع
مشفتش بنت شعرها بني وعينها زرقا
ويكرر السؤال وهو بيجري يدور عليها
واحد : انا سمعت صوت بنت بصوت في الشارع دا وشاور على شارع ضلمه
يوسف مسكه من لايقته ولما سمعت ملحقتهاش ليه وجري قبل ما ستني منه رد …
يوسف بصراخ : حوررر يا حووررر
بيسمع صوت بيسط في الضلمه
بيفتح كشاف الموبايل …ويجري عليها بخوف حوررر حورر بيلاقيها واقعه على الأرض ومتبهدله وهدومها عليها دم ومتقطعه … فاقده الوعي
يوسف وقف متصلب في مكانه من الصدمه والي حصل لها
جري عليها حور ودموعه نزلت
يوسف وهو بيشلها: حور انا اسف اني سبتك ياريتني كنت حرقت التلفون قبل ما رد
شلها وجري على عربيته … اخدها المستشفى
بقى بيجري .. وهو شايلها ويصرخ دكتور دكتور …
….
في قصر ادم
وهو قاعد تحت رجليها على الأرض
الجده بتفتح عينها براحه ..ادم ادم
ادم بفرحه: حمدلله على سلمتك يا تيته .. قلقتني عليكي
الجده: نفس حنيه ابوك الله يرحمه … قلبي وجعني عليه اوي يا ادم
ادم باس ايدها بحنيه
ادم : الله يرحمه يا حببتي … يلا بقى ياقمر خفي عشان انا هاخد اجازه ومش هقفل المطعم اسبوع نروح نتفسح في اي حته …
الجده : لا يا حبيبي انا عايزه مطعم ابوك يكبر. يكبر ب اسم ابنه وحطت ايدها على وشه ب حنيه : ربنا يخلي حسك في الدنيا ويعوضني في ابوك خير يا حبه عيني
….
في المستشفى
يوسف رايح جاي قلقان
الدكتور خرج واخد نفسه
يوسف بخوف : ايه يا دكتور طمني عليها
الدكتور : انت تبقى لها ايه ..
يوسف : ه .اا. انا.. اخو خاطبها
الدكتور: انت الي جبتها مش كدا
يوسف : ايوه طمني
الدكتور: .. مش عارف اقلك ايه لاكن ياريت تتفهم من حالتها باين انها كانت بتقاوم … بس ….
يوسف : بس ايه … رد
الدكتور : .. للأسف خطيبتك اتعرضت لضرب
يوسف عنيه برقت من الصدمه: ايههه انت بتقول ايه … يعني ايه ومسك دماغه بقوه وهو مش قادر يفكر
الدكتور : اعذرني… انا عملت الي اقد، عليه الجروح الي في جسمها … هيا واخده مخدر هتفوق بكرا ان شاء الله ياريت متتخالش عنها ..عن اذنك
قعد يوسف على ركبته ب صدمه ودموع : مش معقول الي حصل .. تنضرب في الشارع مم شويه شباب ….سند دماغه على الحيطه وبقى بألم شكل البنت دي وراها حكايه ومحتاجيني…
وووو

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحور)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى