روايات

رواية الحب المستحيل الفصل السادس عشر 16 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الفصل السادس عشر 16 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الجزء السادس عشر

رواية الحب المستحيل البارت السادس عشر

رواية الحب المستحيل
رواية الحب المستحيل

رواية الحب المستحيل الحلقة السادسة عشر

أبرأ… أخرس مش عايز اسمع صوتك وغوري علي فوق
مروه.. لا ده بيتي انا وانا أقول مين يقعد فيه
ابرام.. ودي امي انا وتقعد في اي مكان هي عايز فاهم ولا لا
مروه. بضحك انوثي مستفز ههههههه لا والله دي مش امك دي واحده شحاته يعني من الشارع
ابرام.. اخرسي ويمسك مروه من يدها ويسحبها الي الاعلي ويرميها في الاوضه ويقول بصوت عالي جدا قسما بالله العظيم لو صوتك علي علي امي لا تكوني طالق وها رميكي في الشارع انتي سامه علي شان انا علي اخري منك ده انا بس مستحملك علي سان هنا بس غوري
مروه …. لا يا انا يا هي في البيت انتا سامع
ابرام .. ده اخر كلام
مروه بخوف من قرار ابرام
مروه…. اه
ابرام… تمام
ويذهب ابرام الي الدولاب ويلهم ملابس مروه في الشنطه
ابرام.. انا لميت كل حاجه تخصك علي شان انتي ما تتعبيش نفسك يلا ويمسك مرو وينزل بيها الي خارج الفله
ابرام… بصوت عالى ياعمي حسين
ياتي راجل طيب نعم يا ابني
ابرام ممكن توصل الهانم علي بيت ابوها
مروه … ابرام ارجوك لا
مروه … تمام انا عايز بنتي
ابرام بضحك. ههههههه بنتي اللي هي مين

 

 

مروه هنا…
ابرام هنا. تمام ينده علي هنا بصوت عالي هنا يا هنا
هنا.. ببكاء نعم يا بابي
ابرام بخوف من قرار هنا
ابرام . هنا حبيبتي تروحي مع مامي ولا لا
هنا. وهي تنظر الي مروه وتبتسم وتحضني امها
مروه بفرح
ابرام.. بره انتي اختارتي كله اللي امي
ويدخل البيت
ابرام…. امي امي
💔💔💔💔💔💔💔💔💔عند شروق 💔💔💔
شروق .. وهي تبكي بس يا مكرم هي مخلفاني بحياتك اني ما اقول لحد
مكرم … وهو يحضن وجه شروق بين يده
يا حبيبتي انتي حياتي ولمه ده كله يحصل وانا معرفش فايده ايه اني انا اخوكي
شروق.. بحب انا بحبك اوى اوى
مكرم…. بحب وانتي عمري بس انتي زعلتي منك اوى اوى
شروق .. انا اسفه والله
مكرم .. تمام 👌 يلا بقا
شروق وهي تخبا وشها في مكرم وتبكي خلود يا مكرم في شب هي أتعرف عليه وحبتو وهيا اتجوزت عرفي واول ما عرفت انها حامل أنكر الابن انو منو وبعدين هرب
مكرم … وخو يزيد في احضان شروق اهدي كده واحكي من الاول خالص ولو غرفه انك بتخبي عليا حاجه اعرفي ان ده اخر كلام بنا
شروق… بخوف من مكرم
🤎🤎🤎🤎عند صافي 🤎🤎🤎🤎🤎🤎🤎
صافي.. اسد بعد اذنك انا رايحه اجيب شويه طلبات ليه
اسد… لا انا هبعتلك اللي انتي محتاجه
صافي… بسرعه لا انا هروح وحدي
اسد… تمام خدي الفيزا اهي هاتي كل اللي انتي عيزاه يا عمري ويبوس صافي من خدها
صافي … بدلع تسلمي يارب باي يا حبيبي 😍
صافي .. وهي تخرج من البيت اوف ده انتا خنقه اوي بي اهو احسن حاجه عملها اداني الفيزا اهو اصرف برحتي انا وسلمتي حبيبت قلبي

 

 

اسلام..وهو يتصل علي صافي الو ايه يا قلبي ليه التاخير ده
صافي في الطريق تهو بس خمس اكون عندك سلان
صافي… وهي تشتري ملابس ليها هي واسلام
اسلام. وهو يجهز القعده علي شان صافي
صافي.. وهي تفتح الباب بمفتاح الخاص بيها
صافي. سلمتي حبيبتي
اسلام .. تعالي يا قلبي سلمتك
صافي… وهي تترمي في خضن اسلام وحشتني اووي اووي اووي اووي
اسلام.. وانتي اكتر
اسلام … ايه ده كله
صافي بضحك دلع ده من الاهبل اسد ههههه
💖💖💖🧡🧡🧡🧡🧡عند ابرام💖🧡🧡🧡🧡
ابرام… هنا بنتي
هنا وهي تخصني امها وترجع بسرعه الي ابرام انا هفضل معا بابا وتيتا
مروه.. هنا دي مش تيتا
هنا بطفوله دي مش تيتا وانتي مش ماما
مروه… هنا
ابرام … يلا بقا
مروه .. هتندم يا ابرام هتندم
ابرام .. صح انا ندمت اني ضيعت عمري معاكي
ويدخل وهو شيل هنا
ابرام … ليه الدموع دي يا هنايا مش انتي اخترتي تكوني معايا صح
هنا… صح يا بابي بس انا زعلانه علي شان تيتا زعلانه هيا وطنط هنا اهي اهي
وتيتا اخدت طنط هنا ومشيت اهي اهي
ابرام.. وهو يدخل امي امي
الداده .. ابرام ابتي الست زينب مشيت
ابرام… وهو يخد هنا ويذهب بسرعه خارج الفله
🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁🍁في البيت عند زينب

 

 

زينب.. ببكاء انا السبب ليه كده بيحصل معايا انا ابني بيكرهني ومش بيخليني اشوفه ولما ربنا عوضني بابرام مراتو مش عيزاني نفسي تكون معايا اسره نفسي اشيل اخفادي ليه كيده وتفع علي الارض ونهار في البكاء انا كنت مستعده اعمل اي حاجه هي عيزاها بس تسبني مع ابرام
خلود . بس يا طنط اهدي مش كده اكيد الموضوع ده هيتحل ده لحضه طيش مش اكتر واكيد مروه مش قصدها الكلام اللى هيا التو ده
زينب… لا يا بنتي انتي ما تعرفيش مروه كويس انا بس اعرفها دع مش بتحبني من اول ما شف ابرام
💚💚💚💚💚💚💚💚فلاش باك
جسور… بصوت واطي امشي من هنا انا معايا ناس مش ناقصه قرف
زينب… يا ابني انا تعبانه ومحتاجك جنبي انا هعمل عمليه
جسور… انا مش ابنك افهمي ده كويش انا بتكسف لمه بتقولي اني ابنك انا امي مش خدامه
زينب … بس انا مش خدامه انا بشتغل في بيتي يا ابني
جسور،… لا والله وطلبت الناس اللي بتوديها ليهم يوبا ايه يا هانم
زينب… اتا بعمل شغل في البيت علي شان اصرف عليك انتي واختك وعلمك احسن علام انتا واختك
جسور.. والله شكر ليكي بجد واعتبر من اخر يوم ليه في التعليم انا مت ارتحتي كده
ياتي من خلف جسور رجل اعمال
جسور باشا انتي بتتكلمي مع مين تعاله
جسور اهو انا حاي
عمرو . السلام عليكم ورحمة الله وبركاته مين دي يا جسور
جسور… وهو ينظر الي امه. دي ست غلبانه علي باب الله يسعدها من فترة ويطلع فلوس ويعطيها لي زينب
زينب… وهي تنظر اليه متشكرين يا ابني
جسور… وهو يمسك يد زينب ويضعط عليه بشده تعالي معايا أوصل للباب بعد اذنك يا عمرو باشا عمرو وهو يعطي فلوس لي زينب اتفضل حضرتك
جسور… وهو يضغط علي ايدها ويسحبها خلفو اتفضلي
زينب يا ابني انا مش محتاجه فلوس انا محتاجاك انتا
جسور…وهو يفتح الباب ويرمي زينب مش عايز اشوف تاني هنا غوري في داهيه يا شيخه غوري موتي انتي عايزة تفضحيني جمب اصحابي صح
ويعلق الباب في وجهه
زينب.. وهي علي الارض تبكي حرام عليك انا امك

 

 

ابرام… وهو ينظر اليها من بعيد ويشاهد جسور وهو يرميها علي الارض
ابرام … وهو يجري عليها
تعالي يا امي ويرفع زينب من علي الارض ويمسح دموع زينب بيده خلاص اهدي يا امي
زينب… اهي اهي وتنظر الي الباب وتمشي هي تبكي
ابرام … امي استني
تفف زينب لي ابرام وتنظر اليه
ابرام انا اسمى ابرام ممكن تقعد مع بعض شويه
💚💚💚💚💚💚💚💚💚💚عود من الفلاش باك
خلود… اهدي يا امي بس وبعدين نكمل كلامنا
يدق الباب بشده
خلود… انتي مستنيا حد
زينب.. لا وتمسح دموعها وتقوم
خلود … استني انا هفتح الباب
خلود… خاضر
ابرام… وهو يدخل البيت ويجلس علي الكنبه ويقول ايه مافيش عشه علي شان انا جعان اوى ولا يا هنايا
هتا.. اه يا بابا
زينب … ابرام ابني
ابرام .. ينظر الي هنا انا رايح انام شويه يا هنا واول ما طنط هنا وتيتا تحضر الاكل صحيني تمام
هنا… تمام يا بابي
يقوم.ابراه بدون النظر الي زينب يدخل الاوضه
خلود.. وهي تنظر الي زينب
زينب .. مش هيسمع لحد تعالي نحضر العشاء احسن حاجه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹عند صافي
اسلام … اهو ده الكلام ولا بلاش
صافي.. بضحك بس انا خايفه اوي يا اسلام لا موضوع الجواز ده يطول
اسلام…. وهو ينظر اليها من فوق لتحت تعالي معايا انتي دلوقتي ويدخل الاوضه …..
بعد وقت تقوم صافي وهي تلبس

 

 

وبعدين يا اسلام
اسلام. وهو يعطي ليها برشام
اسلام … خدي البرشام ده واول ما اسد يطلب اي حاجه اديلو منو وبعدين …. تمام
صافي … ههههههه ايه ده ده ابليس 👹 يقولك انا برئ منك يا شيخ
اسلام … علي شان نخلص
صافي وهي تقوم من علي السرير يلا انا اتاخرت عليه سلام يا عمري وتبوس اسلام
اسلام . سلام ياقلبي
♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥عند شروق اهو ده اللي حصل يا مكرم
مكرم يعني افهم من كده ان الزفت اللي اسمه جسور ده كان عايز انتي ولمه ما لقيش فايده راح لي خلود
شروق … ببكاء اه وانا ياما خزرت خلود بس هو قال ان انا بغير منها وان ان مش بحبها
مكرم… ودلوقتي هيا فين
شروق .. مش عارفه اخر مره لمه كون مهايا في المدرسة
مكرم … تمام
بس سؤال تاني ايه اللي خاله خلود تعمل التحليل باسمك
شروق .. مش عارفه انا لمه كون معاه عند الدكتور والدكتور بيسال علي الاسم هي قالت شروق
مكرم .. وانتي ختي التحليل عند البيت
شروق لا انا ما اخدش منها

 

 

مكرم. مين اللي جاب التحليل البيت
شروق معرفش

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب المستحيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى