روايات

رواية الحب المستحيل الفصل الخامس عشر 15 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الفصل الخامس عشر 15 بقلم خلود

رواية الحب المستحيل الجزء الخامس عشر

رواية الحب المستحيل البارت الخامس عشر

رواية الحب المستحيل
رواية الحب المستحيل

رواية الحب المستحيل الحلقة الخامسة عشر

شروق.. بصوت واطي جدا مش انا دا صحبتي هي اللي حامل
مكرم.. بخوف علي شروق اهدي اهدي بس دلوقتي
وفاء.. وهي تدخل الاوضه ومعها الادوات الاسعاف الاوليه
مكرم… بصوت مرتفع يلا بسرعه اختي بتنزف اوي اخلص بقا
وفاء… اهو اهدا انتا بس
مكرم.. يجلس جمب شروق وحضنها بخوف الف سلامة عليكي يا قلبي ياريت انا ولا انتي ويبكي بشده
وفاء… اهدي هي كويسه بس ده جرح بسيط
مكرم. بغضب ده جرح بسيط انتي عايزة ايه كانت قطعت يدها علي، شان ميكونش بسيط
وفاء بتريق عليه وهي تخرج من الاوضه
انسي إنك معاكي اخ
مكرم .. انتي بتقولي ايه
وفاء،.. انا لاولا حاجه خالص
مكرم…. بصوت عالي اطلع بره
وفاء .. انا طلع من الجنه يا خي
وتخرج وفاء وتغلق عليه الباب
وفاء . يارب يديم المحبه بينكم يارب

 

 

 

مكرم… ليه توصليني كده بس وينام بجوار شروق ويخدها في حضني
شروق وهي نايمه مش انا مش انا
مكرم… شروق مالك
💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙💙عند خلود
خلود… انا ماشيه بعد اذنك
زينب.. استني بس يا بنتي
ابرام .. انتي رايحه فين انا مقصدش حاجه
وينظر الي زينب
انتي وهنا هتاجي معايا وممنوع الكلام
زينب.. يا ابني انا مش هكون وحدي
ابرام … انا رايح اشوف الدكتور وينظر الي هنا ياريت تجهزو علي شان نروح
خلود… بس انا
ابرام… مافيش كلام يلا
زينب… تعالي يا بنتي
خلود.. بعد اذنك انا همشي انتي ماتعرفش حاجه عني
زينب… انتي من دلوقتي بنتي وتبكي
خلود … مالك ليه بس بتبكي دلوقتي
زينب . ابني من بطني استعر مني وبنتي اتجوزت ونسيتي ولما اروح ليها زيارة بتسال علي معاش ابوها بس ولو قولت مش مكفيني بتشغلي في البيت وابرام حبني زي امه وياما قالي تعالي عيشي معايا وانا برفض
خلود… وهي تبكي علي بكاء زينب اهدي بس خلاص يا ستي اعتبريني بتك
زينب… بجد يعني هتعيش معايا ومش هتسبيني زي عيالي
خلود . بسرحان مع نفسها ياريت انتي مش تسيبيني لو عرفتي اللي انا فيه
زينب… بيني انتي رحتي فين
خلود . هه معاكي معاكي
ابرام.. وهو يدخل الاوضه وهو مبسوطه يلا بينا يا ماما ده البيت هينور بيكي يا ست الكل انتي ويبوس يد زينب
زينب…. ده منور بصحابو يا ابني
ابرام…. انتي صحابو يا امي
زينب تقوم من علي السرير
ابرام … انتي بتعملي ايه

 

 

 

 

زينب…. ايه مش هنمشي من هنا
ابرام بحب …. طبعا هنمشي من هنا وينزل لمستوى زينب ويشيل زينب بين يديه
زينب… ايه ده يا ابني نزلني بس انا بعرف امش ده كانت دوخه بسيطه وراحت لحالها
ابرام… لا هتفضل طول عمرك كده في حضني
ويضحك ابرام وزينب وخلود تنظر اليهم وتضحك وتفكر في ابوها وامها وتبكي سمحيني يا امي حقك علي رأس انا آسف شروق كان معها حق الحب هو حب الاهل وبس،
❣️❣️❣️❣️❣️❣️عند شروق ❣️❣️❣️❣️❣️❣️
شروق .. مكرم مش انا مش انا سمحني سمحني
مكرم… وهو يفوق من النوم علي صراح شروق
مكرم.. شروق حبيبتي مالك يضع مكرم يده علي راس، شروق ايه ده ده حرارتك عاليه جدا
ويقوم ويذهب بسرعه الي المطبخ ويفتح التلاجه ويخذ قزازه ماء بارده ويجري الي غرفه عند شروق ويضع الكمدات علي راسي شروق
وفاء.. وهي تنظر اليه من بعيد يا رزقك يا شروق عندك اخ بيحبك كده وتبكي وبعد وقت تدخل الاوضه عند مكرم
وفاء… اخبارك شروق ايه دلوقتي
مكرم .. منك لله يا بعيد اهي حراره شروق عاليه جدا لو كانت راحت المستشفى اكيد كانت خفت مش تتعب وتقول قال ايه انا دكتوره مش بتاعت طماطم �
وفاء وهي تنظر الي مكرم وخلود وتضحك بصوت عالي وتجلس بجوار شروق علي السرير
مكرم … يا برودك يا شيحه وكمان بتضحكي
وفاء.. شروق شويه وهتكون بخير بس ده شي طبيعي وانتا ليه بتعمل كمدات ما اهو البرشام جمبك مش شايفه الف سلامة علي النظر وتضحك
مكرم… وهو يرمي علي وفاء الفوطه غوري
وفاء.. عارف يا مكرم انا كان نفسي يكون عندي اسره كده ذيك انتي وشروق حد يحبني ويخاف عليه لمه اتعب ولا اغيب بره البيت يسال عليك ويقولي فينك
مكرم.. صح انتي ما قولتيش فين اهللك
وفاء.. وفي عينها الدموع تقوم من جمب شروق تصبح على خير وتذهب بسرعه الي الاوضه وتغلق عليه الباب وتترمي علي السرير وتبكي

 

 

 

مكرم … مالها المجنونه دي
🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂🍂عندي عادل
عادل.. . ما تعرفيش حاجه علي شروق يا مديحه
ولا مكرم سال عليه
مديحه… لا محدش قال حاجه ومكرم سال وقولت عند خلود النهارده
عادل .. وهو ينظر بعيد عن مديحه وبكره هنقول ايه نقول راحت فين ده هي ما بتصدق ان مكرم ياجي
مديحه… مش عارفه هو ده اللي طلع مني اول ما سالني
عادل … انا تعب واول ما يسال انا هقولو واخلص ما هو مسيره ما يعرف يعني هخبي عليه العمر كله
مديحه.. ريح نفسك انتا بس ويحلها ربك
💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞💞عند اسد
صافي . بزعل مصطنع… اسد انتي مش قولت انك هنكتب الكتاب ولا انتا مش عايزين خلاص
اسد.. انا اسف يا روحي بس انا معايا موضوع مديقني اول ما احل الموضوع ده هنتجوز علي طول وهعمل احلي فرح ليكي
صافي.. بس انا خايفه لا بابا ياجي وياخدني
اسد… محدش يقدر يقرب عليكي ياقلبي انتي
صافي في نفسها وبعدين بقا ده كيده ممكن الموضوع يطول وبطني تكبر
صافي وهي تقول من جمب اسد وتمثل الزعل تصبح على خير
اسد . بدون اهتمام وانتي من اهله الخير
صافي… وهي تذهب الي الاوضه وتران علي اسلام

 

 

 

اسلام…. حبيبتي أخيراً يا عمري افتكرتيني
صافي.. اسلام مش وقتك خلص دلوقتي
اسلام … وهو يقول من علي السرير ايه في اسد عرف حاجه ولا ايه
صافي …. لا بس ماجل موضوع الجواز دلوقتي وانا بطني خلاص هتبان اعمل ايه
اسلام… تعالي عندي بكره وتشوف حال
صافي…. يعني اقوله راحه فين
اسلام بضحك بصوت عالي اوي قولي انك رايحه تجهزي نفسك الفرح هههه
صافي. ههههههه ده انتا شيطان 👿
اسلام .. شيطان 👿بس بحبك يا صفصفتي انتي
صافي… وانا بموت فيك سلام علي شان انام علي شان اجيلك بكره فايقه ههههههه
اسلام….. ههههههه نامى كويس سلام اموه
صافي. اموه
اسد . وبعدين يعني راحت فين وخرجت من البيت ازاي انا هتجنن وبعدين يعني لو ما رحتش عند عادل راحت فين
العقل .. المهم هربت من هنا ده انتا كنت مشغلها خدامه
القلب… لا حرام ده الخدامه بتتعامل باحترام ده كانت اسوء من الخدامه
العقل… تستاهل يعني اللي هيا عملتو مش حرام لمه تمشي مع واحد وكمان في……
القلب .. دي طفلة وهو قول ليها بحبك يعني عايز طفله تقول ايه

 

 

 

العقل .. تقول لا ده مش تربيتي
القلب… والله واللي انتا عملتو فيها ده تربيتك ولو ما كنتش بنت عمك كنت عملت ايه كنت ولعت فيها صح
اسد وهو يقوم كفايه بفا خلاص انا تعبت واذا كنتي فين يا شروق هجيب هجيبه
القلب .. هههههه اتنيل مش لمه تعرق شكله الاول ههههههه
العقل… ولو برضو هجيبك
🍁🍁🍁🍁🍁🍁عند ابرام وهو داخل باب القصر
مروه . انتي مش بتفهمي . روحي نامى وبكره نتكلم
هنا… بدموع يا ماما المستر قالي تعالي في الحفله
مروه … بصوت عالي لا مش هروح في مكان خدي الداده معاكي ده اخر كلام عندي يلا علي النوم
ابرام.. هنا
هنا.. بابي وحشتني اووي اووي اووي
ابرام… وأنتي اكتر يا عمري ويخضن هنا ايه ياقلبي مالك ليه بتبكى
هنا.. بطفوله في حفله في المدرسه والكل هياجي ومعاه بابا وماما وانا قولت لماما وقالت لي لا خدى الداده معاكي
ابرام… ايه رايك في مفاجأة معايا ليكي
هنا… بجد
ابرام .. بجد بس لو عجبتك ايه هتديني الحلوه بتعتي
هنا بطفوله وهي تبوس خد ابرام انتا عايز ايه
ابرام… بتفكر بعيد هقولك عليها
هنا.. يلاا بقاا فين المفاجأة بفا
ابرام في الجنينه بره
هنا. نزلتي نزلتي
ابرام براحه عليا طيب
هنا وهي تنزل وتجري علي الجنينه وتصرخ بصوت كله فرح بزينب
هنا.. تيتا زينب
زينب . قلب تيتا انتي

 

 

 

مروه.. وهي تخرج علي صوت هنا
مروه.. بقرف … ايه اللي جاب الاشكال دي هنا
زينب .. الله يسامحك يا بنتي
ابرام . مروه اخرسي وغوري من وشي
مروه . بصوت عالى لا ده بيتي ولا الاشكال دي متقعدش هنا وانا مش بنتك انتي مش شايفه نفسك ولا ايه انتي حتت شحاته
ابرام…. وهو يرفع يده ويضرب مروه بلقلم أخرس
💖💖💖💖💖💖💖💖💖💖عند شروق 💖💖
شروق…. بهلوسه مكرم انا بحبك مش تقولي علي نفسك كده
مكرم … وهو يقوم شروق شروق فوقي يا عمري
شروق… وهي تفتح عنيها وتنظر الي مكرم وتبكي بشد وتحضن مكرم وتشد فيه
مكرم .. اهدي يا شروق
شروق… مكرم انا عمري ما اعمل حاجه تزعل منى انتا كنت السند ليا وكنت كل ما اكون بفكر في حاجه كنت بسالك عليه فبل ما اعملها بس ايه اللي اتغير خالك تقول كده عليا
مكرم…. بس ايه اتغيرت حاجه كتر يا شروق أولا حاجه لمه اكلمك متقوليش ايه اللي شاغل بالك وانا بسأل وصح
شروق…. وهي تدفع راسها في حضن مكرم صح
مكرم … ولما ارن عليكي مش بتردي وبابا يقول شروق في المدرسه شروق نايمه شروق الخط اتحرق ومش عارفه اوصلك
تانيه .. اعرف من الدكتوره المتخلف انك متعوره في المستشفى صح
شروق …. صح
وبعدين اعرف ان اللي عامل ده كله اسد واسالك ليه تقولي مش عرفه صح
شروق… ببكاء صح
مكرم… تالته وده الاهم لمه الاقي التحليل دي في الدولاب عند في البيت وبتقول انك حامل يوبه ايه يا شروق… انتي مش شروق اللي انا ربتها
شروق… وهي تبكي وتخضن في مكرم
شروق … انا مقدرش اقولك حاجه عند موضوع التحليل ده بس والله انا عمري ما خبيت عليك حاجه تخصني انا
مكرم… وهو يقوم لا يا شروق تخصك لمه تكون باسمك تخصك لمه تخلي واحد زي اسد يعذب فيكي كده تخصك لمه بابا يقول ما عرفتش اربي تخصك

 

 

 

مكرم … شروق انا مش هتكلم تاني معاكي غير لمه تحكي كل حاجه
شروق… ببكاء .مقدرشي مكرم مقدرش
مكرم… وهو يقرب ويخضن شروق احكلي يا شروق لمين التحليل دي يمكن نلاقي حل
شروق…. وهي تخصني مكرم التحليل ده لي
مكرم..

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب المستحيل)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى