رواية الحب الدائم رغم البعد الفصل العشرون 20 بقلم جاسمين محمد
رواية الحب الدائم رغم البعد الجزء العشرون
رواية الحب الدائم رغم البعد البارت العشرون
رواية الحب الدائم رغم البعد الحلقة العشرون
زينب: هتفضلي حضنه كدا وانا لع 🥺🥺
ساره: مقدرش دانتي قلبي وجرت عليها حضنتها
زينب: حمدالله علي السلامه ياروحي
انتصار: عامله اي يابنتي حمدالله علي سلامتك
ساره: الله يسلمك ياداده
فهد: بتعملو اي تحت
انتصار: انا نزلت اجهز غداء وحنان نزلت تشوف ست زينب كانت عايزها
فهد: طيب وجاسمين
حنان: احنا لسه نزلين مكملناش نص ساعه يابني وهنطلع تاني
فهد: لا خليكم انا طالع وبيبص علي السلم… 😳جاسمين
الكل بص حنان جرت هي واحمد علي جاسمين
حنان: بنتي حبيبتي انتي كويسه
احمد: انتي كويسه ياروحي
جاسمين بقت بتبصلهم وساكته
حنان: جاسمين مالك مش بتردي ليه
امل: خليها طيب تقعد وترتاح ياخالتو الاول ومسكت جاسمين وقعدتها
فهد: جاسمين مش بتردي ليه مالك
جاسمين بتبص لفهد وساكته
زينب: مالك يابنتي فيكي اي
جاسمين: انا مين جابني هنا وانا كنت بعمل اي فوق
فهد: انتي فاكرها انك انصبتي صح
جاسمين: باصه علي فهد وهو بيتكلم وبتشاور براسها اه
فهد: طيب انتي بعد منصبتي اغماء عليكي وانا اخدت المستشفي وانتي دخلتي في غيبوبه ولسه فايقه دلوقتي اديلك يجي عشر ايام
جاسمين: عشر ايام
فهد: اه مالك ادم رن علي الدكتور
جاسمين: لع مترنش انا تمام يادومه
ادم وفهد وزينب ومحمد والكل بص لجاسمين
جاسمين: في اي بتبصولي ليه كدا
فهد: انتي نادمتي ادم بدومه
جاسمين: اه وفيها اي مش دلع ادم دومه عادي في اي
فهد: بيبصلها ومستغرب حاسس في حاجه
جاسمين: عمال بتبصلي ليه كدا
محمد: لع مافيش حاجه يابنتي بس محدش كان بيقول لادم كدا غير اخته
جاسمين: اه وهي فين دلوقتي
فهدكل ميجي يبص في عيون جاسمين وهي تشيل عينها فهد استغرب
فهد: اخته مسافره فتره وهترجع قريب
جاسمين: ربنا يرجعها بالسلامه
زينب: اطلعي ارتاحي ياجاسمين عقبال مالدكتور يجي يفحصك ويشوفك
جاسمين: حاضر
حنان: استني اسندك ياروحي احسن تقعي
جاسمين: انا كويسه ياماما
حنان: طيب اطلع معاكي
جاسمين: لا انا هطلع ارتاح لوحدي وانتو روحو ارتاحو
فهد: عمال يبص علي جاسمين ومستغرب من تصرفتها جدا
فهد: جاسمين ممكن اتكلم معاكي
جاسمين: ممكن مش دلوقتي طيب هطلع ارتاح
فهد: تمام اطلعي ارتاحي
جاسمين طلعت ترتاح وفهد مش مطمنلها
الدكتور جه وفحص جاسمين
فهد: ها يدكتور اخبارها اي
الدكتور: كويسه بس محتاجه راحه يعني مش تتعب نفسها
فهد: تمام يادكتور
الدكتور: حمدالله على سلامتك
جاسمين: الله يسلمك يادكتور
الكل اول ما الدكتور طلع دخلو لجاسمين
زينب: ها يابني الدكتور قال اي
فهد: قال انها كويسه بس لازم ترتاح فطلعو عشان تاخد العلاج وترتاح
محمد: تمام يابني المهم انها كويسه الحمدلله يلا نطلع عشان ننام ونرتاح احنا كمان وطلعو الا فهد
فهد باصص نحيت جاسمين برضو
فهد:انتي مش بتبصيلي ليه في حاجه
جاسمين: لع مافيش حاجه عايزه ارتاح بس
فهد: جاسمين مالك
جاسمين: مافيش مانا كويسه اهو ممكن ارتاح
فهد: جاسمين انتي اسمك اي كامل
جاسمين: ليه في اي
فهد: عادي
جاسمين: اسمي جاسمين محمد
فهد: اهلك اللي معاكي دول
جاسمين بتردد: مش فاهمه قصدك
فهد: فهد قصدي طنط حنان واحمد اهلك الحقيقين وبصيلي وانتي بتتكلمي
جاسمين بترردد: اه اهلي ياستاذ فهد امال مزيفين
فهد: تمام بس
جاسمين: مافيش بس ممكن تطلع عشان مينفعش تفضل في الاوضه معايا ومافيش حد
فهد: علي فكرا انا كنت ساعات بنام هنا عادي
جاسمين: انت بتقول اي
فهد: كنت بنام لانك اتعرضي للخطر وانتي في الغيبوبه وانا كان من واجبي افضل جمبك عشان يعتبر انا السبب في اللي انتي فيه
جاسمين: امم تمام ممكن تطلع بقا
فهد: انتي مش علي بعضك ليه كدا
جاسمين: لا عادي وقامت وقفت
فهد: تمام بس هعرف كل حاجه وسابها وطلع
جاسمين قعدت علي السرير: مش لازم تعرف عشان لو عرفت هتحصل مشاكل كتير
فهد دخل اوضته ومسك التلفون ورن علي محمد صحبه
فهد: ازيك يامحمد
محمد: الحمدلله بخير يافهد انت عامل اي
فهد: الحمدلله بخير عملت اي في موضوع جاسمين
محمد:. اسف يافهد بس كان عندي شغل ولسه مخلصه ويومين واجبلك كل حاجه عنها
فهد: عادي ولا يهمك بس متااخرش عليا والنبي
محمد: حاضر والله بس ممكن اعرف في اي
فهد: لم تعرف اقولك كل حاجه
محمد: تمام يافهد اسيبك وروح اشوف شغلي
فهد: روح ياحبيبي مع السلامه
محمد: الله يسلمك سلام
فهد: سلام وقفل وراح ينام
تاني يوم الصبح فهد طالع من اوضته ونازل لاقي جاسمين نازله
فهد: انتي لابسه كدا واريحه فين
جاسمين: رايحه الشركه عشان اكمل التجربه مع امل
فهد: الدكتور قال انك ترتاحي صح ولا لع
جاسمين: بس انا مش بحب اقعد
فهد بصوت عالي: ووالدكتور قال انك تقعدي يبقا تقعدي
محمد وزينب وحنان وادم وامل كانو قاعدين علي السفره بيفطرو واول مسمعو فهد قامو يشوفه في اي
محمد: في اي يافهد
فهد: الاستاذه رايحه الشركه وهي تعبانه
جاسمين’: انا بقيت كويسه وكمان هرجع الفندق النهارده
فهد: مش هتطلعي غير لم تخفي انتي سامعه اطلعي علي اوضتك وخدي علاجك
جاسمين: فهد انت مالكش الحق انك تكلمني كدا
فهد: هتطلعي ولا لع
جاسمين: مش طالعه ووريني هتعمل ايه
فهد: شالها وطلع بيها علي اوضه: انا هعرفك هعمل اي وخدها علي الاوضه
جاسمين: نزلني وبقت تخبطه برجلها وهو شايلها
حنان: سيبها يافهد
محمد: يافهد سيبها
وفهد شايل جاسمين ومش سامعهم وخدها ودخلها الاوضه وقفل عليها ورجع
جاسمين بزعاق: فهد افتح الباب اخلص
فهد: اياك حد يفتحلها الباب انتو سامعين
محمد : يافهد بس مينفعش كدا
فهد: قولت محدش يفتحلها وسابهم ومشي
وجاسمين عماله تزعق في الاوضه وكله خايف يفتحلها الباب
بليل
فهد جه وكان تعبان جدا فقعد
فهد: عملين اي
محمد: اطلع افتح ياجاسمين اخلص هي ماكلتش ولا خدت العلاج النهارده كله
فهد بفزعه: انتو يتهزرو ومحدش ادها العلاج ليه وطلعلها الاكل
احمد بصوت عالي: نديها كيف والاستاذ قافل عليها بالمفتاح وواخدو معاها
فهد حط ايدو في جيبه وفتكر انه قفل وخد المفتاح فعلا وراح طلع يجري علي فوق يفتج لجاسمين
فهد فتح الباب وبصوت عالي:…. جاسميييين
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب الدائم رغم البعد)