روايات

رواية الحب اكبر كدبة الفصل الرابع 4 بقلم ريم هاني

رواية الحب اكبر كدبة الفصل الرابع 4 بقلم ريم هاني

رواية الحب اكبر كدبة البارت الرابع

رواية الحب اكبر كدبة الجزء الرابع

الحب اكبر كدبة
الحب اكبر كدبة

رواية الحب اكبر كدبة الحلقة الرابعة

“بعد شهر”
~ ياحببتي كفايه مزكره عيونك هتتعبك كد
.. ياماما فاضل علي الامتحانات شهر
.. ف لزم اذاكر كويس علشان اكون مهندسه
~ ربنا يوفقك يابنتي وتكوني احله مهندسه شفتها عيوني
~ هروح اعملك قهوه زي مانتي بتحبي
.. شكرا ي روحي
.. اخيرا خلصت الواحد تعب يارب اجيب مجموع عالي
” جالي رساله ع واتس”
.. اكيد حد من صحابي ب يبرد عليا مش هرود
.. يوو كل دي رسايل مين الرزله دي
= عامله اي
= ميمو
= مش هترودي عليا
= يا ريم
.. مين
= انا محمد وده رقمي التاني
.. عوز اي يامحمد مش انا عملت بلوك يبق خلاص مفيش بنا كلام
= ريم ادينا فرصه وحده طيب انا مش هاديقكك ابدا انا حبيتك بجد
… والله انت بتكدب عليا وللي ع نفسك مين بيحب حد ف يومين
= انا حبيتك ريم بجد
= لو مش مصداقني انا هاجي اتقدملك مش هسيبك لغيري ابدا
.. ضحكتني والله انت لو عوز تيجي كنت هتيجي من زمان ولما هتيجي تجي من باب الشقه مش الواتس ياريت ضحك ع حد تاني بكلمك ده
= هتشوفي وهاجي اتقدملك
.. طيب هنشوف
.. يلا باي
“عند محمد”
^ يبن اللعيبه ده انا صداقتك انك بتحبها بجد
=*بضحك* احب مين ي هبل دي كلمتها يومين بس لزم اجيب حقي منهاا مش انا اللي بنت تكلمني بطريقه دي وهخليهاا تندم ع يوم اللي فكرت فيه تكلمني
^ هنشوف ي برنس
= يلا يولا امشي خليني اعرف اعمل اي
^ اشطاا ي ابو الصحاب بااي
= باي
= هوريكي ياريم وهخليكي تكرهي كل الرجاله
* عند ريم*
*بتتكلم مع سما ف فون*
.. ده اهبل بيقولي انا حبيتك وشغل عيال ومفكرني هصداقو
ــــــ ده تعبان ف دماغو مفكرك غبيه وهتصدقي
.. لا وكمان بيقولي هاجي اتقدملك وشغل افلام هنديه
ـــــ *بضحك* عبيط بعيد عنك
.. يلا ملناش دعوه
ـــــــ اشطا ي ميرو
ــــ ذكرتي صح
.. ايوه ياحببتي
ـــــ شاطورتي اللي هتكون احسن مهندسه
.. وانتي كمان يروحي
.. يلا هقفل انا
ـــــــ ماشي ياحببتي باي
.. باي يسكرتي
“بعد اسبوع”
.. يوو ياماما قولتلك انا لسه صغيره وعوزه اجيب مجموع عالي مش فاضيه للخطوبه وكلام ده
~ يا بنتي اقعدي معاهم ما تصغرنيش قدام الناس انا اديتهم كلمه
.. امم طيب ياماما اللي انتي عوزه
“في اوضتي”
.. الوو يا سماا
ـــ اي يا ميرو
.. في عريس متقدملي وامي وقالتلي اقعدي معاه
ــــ اوعي يكون محمد يبت
.. لا يبنتي محمد مين دي مستحيل يعم كده
ـــــ ايوه عندك حق انتي قولتي لي زينب وللا لسه
.. لسه هقفل معاكي وهرن عليها وهقولها
ــــــ ماشي ي حببتي وانا هلبس وهجيلك انا وزينب مع بعض تمام
.. تمام يحببتي
.. باي هروح اكلم زينب
ــــــ باي
.. الوو يازينب
ــــــ اي يحبي فينك مش باين يعني
.. مانتي عارفه مشغوله ب الدرسه وكده
ــــ ايوه عارفه يحببتي ربنا معانا يارب
.. امين
.. المهم انا في عريس متقدملي وجي النهارده
ـــ بجد مبروكك هلبس فستاان اخير
.. يابقره ده اللي همگ الفستان
ــــــ اه الصراحه
ــــ هاجي انا مع سماا يبت كمان ساعه هكون عندك
.. ماشي ياست ندله متتاخروش
ــــــ حاضر يحبببتي
.. سلام
ـــــــ باي
.. “بتفكير” ياتره مين اللي هيتقدملي اكيد مش محمد طب لو هو انا هوفق ول لا امم لما نشوف مين اللي جي بس اللي متاكده منو اكيد مش هو
~ اي يهبله بتكلمي نفسك بقالي ساعه بنادي عليكي
.. معلش يحببتي سرحت شويه
~ طب قومي يلا روقي معايا الشقه
.. يااامي مااالشقه متروقه
~ يلا يبت بطلي كسل
… يوو حااااضر ياماما
“بعد ساعه”
… الباب بيخبط ياماما هي ضيوف هيجو دلوقتي ول اي
~ لا يظريفه اكيد صحابك المجانين الضيوف هيجوا ع بعد الصلا العشاء
.. طيب يارب ميجو هروح افتح الباب
… اعععع وحشتوني يابنااات
ــــــ *سما و زينب” اعععع ونتي اكتررر
~ يلا يبنات اعملو معايا الشقه
ــــ “سما وزينب ف صوت واحد” يطنط احنا لسه جايين ده ظلم
~ يلا بت انتي وهي علشان اجوزكو
.. يلا يبنات
بعد ساعتين ونص
.. اخيررا خلصنا الواحد تعب
ـــــ امك كانت بتعذبنا مش نروق
.. تستهلو
ــــــ بارده والله
ـــــ يلا قومي اللبسي الناس جيه ف سكه
.. حاضر يلا بره سعدوا ماما ف الاكل
ــــ ماشي يختي ليكي يوم وهنعمل معاكي كده
.. يلا يبت بلا ليا يوم بلا ليا اسبوع بره بت انتي وهي
ــــــ ماشي يختي
*بعد ربع ساعه*
.. يابنات انا خلصت
ــــ احله من قمر بجد انا فرحنا اووي علشانك 🥺
.. انتو روحي
~ يلا يبنات الناس جيت
..* بتوتر* يلا احنا طلعين اهو ياماما
..* بصدمه* اي ده

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحب اكبر كدبة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى