روايات

رواية الحادية عشرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرنا ناصر

رواية الحادية عشرة الفصل الثامن عشر 18 بقلم ميرنا ناصر

رواية الحادية عشرة الجزء الثامن عشر

رواية الحادية عشرة البارت الثامن عشر

رواية الحادية عشرة الحلقة الثامنة عشر

_مبارك يابطلة، مبارك ياغرام.
=وسيم..
_مفيش وقت صاحب المركب مستنينا عشان نحضر شروق الشمس من هناك يلا
=وسيم انت اللى عامل ده
” البوكس كان جميل بطريقة لا توصف، كان مليان صور ليا فى الإفتتاح وصور المواقع اللى اتكلمت عنى وفى شوكليت كتير جدا، وفستان مغلف ومكتوب ورقة من بره التغليف فستان سيشن الاميرة غرام، وتاج تاج مصنوع هاند ميد من النحاس المضفر مش عارفة هو كان شكله غريب بس نوع النحاس دا انا شوفته فى البلكونة عنده ايوه وشوفت ادوات غريبة وكتيرة، اللى أحلى من إنه هاند ميد انه كان مكتوب علية غرام البطلة والكلمتين متشابكين بشكل رهيب التاج معمول بفن رهيب ودقيق ”
_ غرام
=هاا.. اه ا…ايوه
_دا انتِ سرحانة بجد؟!ليا ساعة بندهك هاا ايه!
=هو انت مجاوبتنيش ليه؟ انت اللى عامل التاج ده؟
_ايوه ياغرام انا. هو وحش ولا ايه؟
=دا تحفة،دا جميل جدا جدا انت فنان عظيم التاج معمول بدقة وفن غريب جدا
_اصل دى شغلانة ابويا وجدى فهتلاقينى متأسس جامد يعنى.
=طب وانت مش بتشتغلها يعنى؟
_لا انا بشتغل جرافيك ديزاين، الهاند ميد ده والفن اللى شايفة دا بعمله وقت فراغى موهبة بنميها مش أكتر بس ملقتش حاجة أقيم من كدا حبيت أهديكِ حاجة مميزه وفريدة مش هتلاقى منها قطعه فى العالم.
=دى حقيقة شكلها مميز وجميل، وسيم انت أكيد مش إنسان.
“ضحك وبص لى واتكلم”
_ اه مش إنسان، عفريت.
=انا مش بهزر، انت شبه الملايكة .
_غرام انا إنسان عادى،بالعكس أقل من العادى انا مريض مرض رخم ومتعب، ومتذبذب طول الوقت، بخاف من البشر وبخاف من الحزن انسان خواف بجد انتِ أقوى منى بكتير ف ازاى ملاك؟
=وصلنا صح؟
_صح.
“قعدت فى المركب فرحانة وزعلانة اختلاط مشاعر غريب ،تفكير فى نور، وتفكير فى إنى اللى عملته دا صح ولا غلط وخروجى مع وسيم حاجات عكس بعض.. أخدت نفس عميق مع ريحة الهوا والنيل وشروق الشمس، ومع لحظة الشروق اتكلمت بصوت عالى صوت مسموع متكسفتش كعادتى يعنى”
=اوعدك ياغرام مع كل شروق شمس هيكون ليكِ شروق مختلف، شروق مميز وجديد. انتِ بطلة.
_ انا سمعتك على فكرة، صوتك عالى المرادى.
= حبيت أتكلم بصوت عالى.
_ عايزاك دايما متسكتيش وتتكلمِ بصوت عالى بلاش السرحان بتاعك.
= اممم، صعبة دى .
_طيب خلينا نحاول نعمل بروفه ، ايه اكتر إحساس نسيطر عليكِ دلوقت.
= مش عارفة قصدك
_يعنى إحساسك بالفرح، بالخوف، بالحزن بالأمل.
=الخيانة
“لقيت الصدمة ماليه ملامحة”
_خيانة!! خيانة ايه؟
=خيانتى لنور.. نور اعترفلى.
_اعترفلك ب ايه
=اعترفلى بمشاعره وحبه تجاهى
“وشه كله غضب وعروقه ظهرت، ايوه انت مضايق طب ماتتحرك طب لو فى مشاعر قولى ولا انا أخد الخطوه دى”
_طب وانتِ كان ردك ايه ياغرام.
=مردتش انا متلغبطة ياوسيم.
_بتحبيه؟!
=معجبة بشخصيته بس او يمكن حنيت للطفولة وانى عارفاه وعارفه طبعه متغيرش كتير عن زمان
_طيب حلو مقولتيش له كدا ليه؟
=عشان فى شخص تانى انا برتاح معاه وهو موجود وبحس بدفا وآمان مجرد بس لما اشوف ملامحه
_الشخص دا يبقل وسيم
“ابتسمت وكلى خجل”
_انا منفعش.
=ليه ياوسيم لأول مره هتجرأ واقولها فى حياتى انا معجبة بيك بجد.
_ومعجبة بشخصية نور.
=انا.. عادى ما كل الناس بتعجب بكذا حد يعنى انا معجبة بشخصية احمد ذكى ونجيب الريحانى وعبد الوهاب،وجمال عبد الناصر وغيرهم كتير هل انا كدا غلط؟.
_كويس انتِ جوبتِ نفسك، كلنا بنعجب بس مش كلنا بنحب ياغرام، انتِ مش محتاجة راجل حاليا
=عارفة انا محتاجة افهم انا مين، واكتشف مين غرام.
_برافو دا الصح
=بس انا عادى اكتشفها وانا معاك.
_لا ياغرام لو حابه تكتشفيها مع شخص تانى هيكون نور
=يعنى ايه!
_ احنا اخوات.انا اخوكِ الكبير
= عايزه اروح
_غرام افهمينى.
=عايزه اروح يااستلذ وسيم بعد اذنك.

يتبع….

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الحادية عشرة)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى