روايات

رواية الجرنيوما الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

موقع كتابك في سطور

رواية الجرنيوما الفصل العاشر 10 بقلم دنيا محمد

رواية الجرنيوما الجزء العاشر

رواية الجرنيوما البارت العاشر

الجرنيوما
الجرنيوما

رواية الجرنيوما الحلقة العاشرة

امجد بزعل : معقوله يا تيانا انتي مش موجوده؟ انا لحد دلوقتي مش مصدق مشيتي وسيبتيني مكناش متفقين على كده يا تيانا انتي وعدتيني انك عمرك ما هتسيبيني طيب انتي وحشتيني انا محتاجك جنبي سامحيني ان معرفتش احققلك الاُمنيه الوحيده الي كان نفسك فيها
جميله : كنت عارفه ان هلاقيك هنا
امجد ويمسح دموعو : تعالي يا بنتي
جميله : هو انت مش قولت محدش فينا هيدخل الاوضه دي وحتى بتقفلها وتاخد مفتاحها معاك لما تسافر للشغل اي بقا الي خلاك تفتحها دلوقتي
امجد : انا عايز اقولك سر
جميلة : سر إيه
امجد : خبيناه عليكي انا وتيانا من زمان بس ده كان عشانك لو كنا عرفناكي كنا هنشيلك معانا هم انتي ملكيش ذنب فيه و مكنش هيحصل اي جديد ف الموضوع حتى لو كنتي عرفتي ف عشان كده فضلنا ان منعرفكيش
جميلة بقلق : في إيه يا بابا انت خوفتني
امجد : جميلة انتي ليكي اخت
جميلة بعدم استيعاب : إيه
امجد : ليكي اخت واسمها تاليا
_________________________________
أشرف : جهزتي مواعيد انهارده
خديجه : كله تمام يا اشرف بيه
أشرف : طب ومعادنا
خديجه بضحك : جاهز
أشرف : ششش هيقولو ايه لما يسمعو ضحكتك
خديجه بدلع : يقولو ال يقولو يا باشا انت خايف ولا ايه
اشرف بهيبه : اخاف من ايه ده عشان هيبتي قدام الموظفين
خديجه : اكيد يا اشروفي
أشرف : بقولك ايه ما تعمليلي مساج من بتاعك حاسس ان كتفي منمل
خديجه بإبتسامة : عينيا
أشرف : عارفه احلى حاجه فيكي ايه
خديجه : ايه
اشرف : انك بتطاوعيني
خديجه : هو انا اقدر اعمل حاجه غير بطوعك
________________________________
مريم : مش عارفه إيه الي هيحصلي بس اكيد انا اتصرفت صح ماهو مفيش حل غير ده يخليني اقعد مده أطول هِنا وفي المده دي اكون قدرت الاقي الجرنيوما هي قالت لنعمه تاخدنا كل يوم معاها وهي بتشتغل يعني اكيد هلاقي الجرنيوما بكل سهوله لما اعرف كل مكان في البيت ده
وتكمل بوجع : اه رجلي وجعاني اوي ازاي هعرف امشي عشان اشتغل شكلي كده ورطت نفسي
_________________________________
جميلة بزعل : ازاي ماما قدرت تتخلي عنها
امجد : غصب عنها كانت فاكره انها هتموت خافت عليها و سابتها
جميلة : طيب ليه مفكرتش طول السنين دي ترجع تشوفها
امجد : حاولت لاكن خلاص مكنش ينفع
جميلة : ازاي
امجد : المكان الي هي كانت عايشه فيه الي بيخرج منه ممنوع يدخلو تاني
جميلة بسخريه : بيطبقو مثل دخول الحمام مش زي خروجو
امجد : بالظبط هما فعلا بيطبقو المثل ده
جميلة : ده إيه البلد الغريبه دي هي ماما كانت عايشه فين
امجد : كانت عايشه هنا بس مش معانا
جميلة : ايوا يعني كانت عايشه فين
امجد : مش مهم مش هيفيد في حاجه
جميلة : ازاي يا بابا هيفيد طبعا احنا ممكن نوصل لتاليا لو عرفنا مكانها
امجد : خلاص فات الأوان يا جميله
جميلة : وفيها إيه لما نحاول
امجد : مش هيحصل نتيجه كأنك بتدوري على إبره في كوم قش
جميلة : بابا انا حاسه ان في حاجه ناقصه في الحكايه دي او حاجه مش مفهومه انا مش قادره استوعب الكلام الي انت بتقولوه ده بصراحه
امجد : كنت عارف عشان كده كنت متردد اقولك ولا لا
جميلة وتبصلو بإستعجاب : يعني انا ليا اخت معرفهاش
ويقاطعها خبط الباب
جميلة : خليك هفتح انا
جميلة : حاضر جايه في حد بيخبط كد..
جميلة : هو انت خير
مروان بإبتسامه : ازيك يا بنت عمي

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية الجرنيوما)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى