روايات

رواية الثلاثي المرح الفصل الثاني 2 بقلم مريم وحيد

رواية الثلاثي المرح الفصل الثاني 2 بقلم مريم وحيد

رواية الثلاثي المرح الجزء الثاني

رواية الثلاثي المرح البارت الثاني

رواية الثلاثي المرح
رواية الثلاثي المرح

رواية الثلاثي المرح الحلقة الثانية

ليال:اتنيلو ادخلو

حبيبه:الاه وانتِ متعصبه ليه م انتِ الي جايبه الكلام لنفسك

ليال:بس يازفته وقومي انتِ وهي قدامي نعمل الاكل

خديجة:الاه مش انتِ قولتي انتو هتعملو الاكل وانا هروق

ليال:وهي الشقه اتبهدلت عشان تروقي

خديجة:لا

ليال:يبقي قدامي

(وقامو يعملو الاكل عقبال م يخلصو نروح للشباب نتعرف عليهم)

شاب:إلياس

إلياس: نعم

شاب: رن علي الواد ده شوفو أتأخر ليه كل ده بيجيب الا

”قاطع كلامه رن الجرس وراح يفتح الباب”

إلياس:اهو جيه

شاب: أخيرًا كل ده انتَ لو كنت بتخترعه كان زمانك خلصت

:بدل م انت عمال تتامر هات أطباق عشان ناكل يا استاذ عدي

عدي:جبت وحطيتهم علي السفره

:طب اتنيل خد حط الاكل

(نتعرف علي الشباب عقبال م ياكلو)

“إلياس ” و “عدي” و ”هادي” التلاته صحاب اتعرفو علي بعد في الكليه حقوق وسفرو سوا ورجعو مصر و عايزين يفتحو مكتب

”إلياس”25 سنه محامي شعره اسود بشرته بيضاء عنيه لونهم ازرق عنده دقن خفيفه

”عدي” 25سنه محامي بردو شعره بني عنيه رمادي بشرته خمري

”هادي”25سنه محامي شعره اسود عنيه بني بشرته قمحي

إلياس: هقوم اعمل شاي حد عايز

هادي:انا

عدي:وانا

إلياس:طب جهزو القعده في البلكونة عقبال م اعمل الشاي

(نروح للبنات)

ليال:طب الحمدلله الاكل طلع حلو

حبيبه: اه انا كنت خايفه يطلع وحش

خديجة: هو الاكل حلو بس مين الي هيغسل المواعين

ليال:مش انا

حبيبه:ولا انا

خديجة:يعني انتو بتدبسوني

الاثنين:بظبط

خديجة:يعني انتو هتروقو

الاثنين:لا

خديجه:يبقي واحده منكو هي الي تقوم تغسل المواعين وانا هروق وبعد م نخلص حد يعمل شاي

الاثنين:ماشي

(بعد م خلصو)

ليال:اهو الشاي

خديجه:بنات

حبيبه:ايه

خديجه: ايه رايكو نوجب مع عبير

ليال:ليه

خديجه:قصدي مقلب صغير

حبيبه:وايه هو المقلب

خديجة:*************

ليال: فكره حلوه واهو عشان تبطل تتسهوك

(بعد شويه)

حبيبه:خدي رشي الدواء علي الطبق بقي

ليال: تمام كده هطلع الطبق ليها

(ليال طلعت لعبير ورنت الجرس )

عبير:خير

ليال: انا كنت عايزه اعتذر علي الي حصل الصبح

عبير:وايه كمان

ليال:وطبق الحلويات ده عشان اتأكد انك قبلتي اعتذاري

عبير: تمام

(وخدت الطبق وليال نزلت)

ام عبير :مين الي كان بيخبط

عبير: دول الجيران الي تحت

ام عبير:الشباب

عبير:لا الشقه الي قدامهم

ام عبير:وهما الي جابو طبق الحلويات ده

عبير:اه

ام عبير:الطبق شكلو حلو انزلي ادي للشباب الي تحت يمكن حد يقبل بيكي

عبير:ماشي يا أمي

(عبير نزلت تحت ورنت جرس شقة الشباب وإلياس الي فتح)

إلياس:في ايه

عبير: ماما بعته الطبق ده ليكو

إلياس: شكرًا

عبير:اتفضل

(إلياس خد الطبق وقفل الباب وعبير طلعت)

عدي: مين

إلياس:دول الجيران الي فوق بعتو الطبق ده

هادي:ايه ده حلويات الواحد كان عايز يحلي

(وقعدو ياكلو بعد م كلو)

هادي: هو حد بطنه وجعته من البتاع ده ولا انا لوحدي

عدي:لا وانا كمان

إلياس:انا داخل الحمام

هادي: لا انا الي هدخل

عدي: لا انا

(وقامو يجرو مين هيدخل الاول😂😂)

إلياس:خلص يازفت

هادي: ياعم اخلص

عدي: خلاص خرجت

إلياس:انا داخل

”ودخل وفضلو علي الحال ده طول الليل”

يتبع…

لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا

الرواية كاملة اضغط على : (رواية الثلاثي المرح)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى