رواية التوأم ورحله الحياه الفصل الرابع والثلاثون 34 بقلم سارة أحمد
رواية التوأم ورحله الحياه الجزء الرابع والثلاثون
رواية التوأم ورحله الحياه البارت الرابع والثلاثون
رواية التوأم ورحله الحياه الحلقة الرابعة والثلاثون
تدخل ضحي لي غرفتها وهي تبكي
بوجع ومرار وتنهارا ارضا وتصرخ بانين ينزع القلوب
ضحي:ليه كده يا نجم كل شويه بتوجع قلبي وتكسر فرحتي كل ما ارقب منك تبعدني شويه انا بحبك وحبك اسيرني كل ما اقول هبعد ارجع تاني لك بعشق اقوي من اي حدود …..فتجد الباب يفتح ويكون نجم وعيونه تدمع فيجري عليها ويضمها اليه ويغمر وجه في عنقها يتنفس عطرها ويقول
نجم:والله انا بعمل كده من خوفي عليكي انا بحبك اكتر من نفسي ومش هتحمل يحصل لكي اي اذي
وزعلت منك ام عرفتي انك حامل ومقولتيش وانتي عارفه ان ده كان حلمي من زمان اني اكون اب منك انتي انا بحبك من اول يوم شوفتك فيه كان نفسي المسك كان نفسي اشوف ولادي منك انتي وبس كان نفسي اول حد يعرف انك حامل اول حد يشوف فرحه عينكي اضمك اليه وابوسك بوسه رقيقه زيك كان نفسي ادلعك واشيلك جوه قلبي كان نفسي نتخانق علي اسماي ولادي واصلحك بتورته الحرنكش الغريبه الا انتي بتحبيها وانفس كل حلمك كان نفسي ا لم يكمل ويجد ضحي ترتمي في حضنه بقوه وتبكي بحب واشتياق وندم
ضحي بندم:ياه لي الدرجه دي بتحبني لي درجه دي انا مش حسه بيك وخليه عنادي يتحكم فيه ياه انت حبيبي روحي بحبك واسفه يا اجمل نجمي ووهج قلبي
يخرجها نجم من حضنه ويمسح دموعها ويبتسم
نجم:لو سمحتي متعيطيش تاني انا عوز اشوف بسمتك دي علي طول هي شمس حياتي وام انا رفضت سافرك كنت خايف عليكي من فريده وباهر الزفت…والله مش عناد انا مستعد اجاي معاكي لي اخر الدنيا بحبك….وعاوز اكل انا جعان
تضحك ضحي:يعني انت تقول كلام حب وفجأه تقلب علي بطنك طيب يا عم يلا ناكل
نجم:يلا يا قلبي لازم تتغذي كويس عشان النونو وتخدي بالك من نفسك وعلاج وانا عشان النونو مش هعلب معاك زي زمان ويغمز لها بمشاكسه
تعض ضحي علي شفايفها من الخجل وتحمر وجنتها
ضحي:بطل قله ادب يا نجم ويلا يا حبيبي عشان ناكل
نجم:هو بعد حبيبي دي هسيبك تعالي هنا وحاملها بحب وحنان ووضعها علي السرير وجلس بجانبها وقبلها بشغف كبير لكن يقطع عليهم تلك اللحظات بدر الذي يفتح الباب…دون استأذن
فيخجل بدر ويدير وجه:وانا الا كنت طالع عشان اقف لك عشان ادافع عن ضحي يبقي…
يتعصب نجم :منك لله يا بدر هو انا مش هخلص من نقك…
يتذكر بدر تقي وابنه وتدمع عينه فيحزن نجم علي حال اخيه فيجري عليه ويضمه بحب فيبكي بدر بقه”ر ويقول
بجد وحشتني انا بموت من غيرها انا قلبي ميت ومش عايش هي نبضي انا تعبان يا نجم..
نجم:متخفش يا بدر ان شاء الله خير ومفيش اذي بس الصبر واحنا مع بعض تأتي ضحي اليه وتقول والله ما انا رجعه القاهره الا بيهم والزفت باهر ده لازم يدفع التمن غالي اوي…يأتي شريف وهاديه
فيحاول شريف تلطيف الاجواء
شريف:خيانه بقي بتحضن اخوك من وراي مكنش العشم يا ابو النجوم… يضحك نجم طيب تعالي في حضني يا سوسو فحضنه شريف فعلا اجتماع العيله قوه
نجم:طول ما احنا معا بعض محدش هيقدر علينا احينا عليه وحده اومال ناي فين
هاديه:ناي في الجنينه مستنينا وكمان تاج اتصل وكان بيطمن علينا… بيطمنكم علي الاحوال هناك وبيقولكم الشغل تمام…
شريف:المهم دلوقتي نتعشي وبعدين نقعد ونشوف هنعمل ايه
نجم:عندك حق يلا بينا
ويذهبوا لي مطعم الفندق وياكلوا ويتاحدثوا في الخطوات القادمه…
في القاهره
يدخل تاج لي المطبخ لي يصعق عندنا يجد يارا واقعه ارضا غار’قه في دم”ها وجسدها بارد وهناك رساله مكتوبه علي جدار المطبخ تقول دي البدايه يا تاج لو الا وصلتوا اتعرف او فكرت تكشف سر الماضي …..
يصرخ تاج بوجع والم ويحمل يارا ويجري بيها علي المستشفي…
في الواحات عند تقي
تجلس تقي تصلي وتدعو ربها ان ينجيها من شر باهر ويجمعها باحبابها…فيدخل باهر وهو يراقبها بحب غريب وهو يحمل امجد الصغير…. تنهي تقي صلاتها وتجري علي باهر وتأخذ منه امجد بلهفه وتقبله بحب.. وتبكي ابني حبيبي
فتنظر لي باهر بتوسل
تقي:ارجوك متاخدش مني ابني ارجوك اتوسل اليك…وانا مش هتكلم تاني…وهسكت
يجلس باهر بجانبها ويتحدث برقه
وهو ينظر لي تقي وامجد بشوق غريب
باهر:انتي عارفه اني مش بقدر علي زعلاك او دموعك فاكره زمان مين الا انقذك من علاقه غير شرعيه مع بنجامين الا مش دينك مش انا مين الا انقذك من مصير الادمان مش انا مين الا احتواي كل تمردك علي طلاق اهلك وحماكي من الضياع مش انا مين الا منعك من انك تخلفي من فكره مجهوله زي الحقن المجهري من متبرع مجهول مش انا وكتير اوي من فتره جنونك وتمردك… مش انا والاخير انتي واختك تحسبوني علي غلطه مش مقصوده دمرتني كنت عوز ابقي انسان كويس انتي كنتي املي محدش بيتولد شيطان كل حد فينا جواه ملاك وشيطان
كان نفسي اكون اسره معاكي انتي وبس…ودمع باهر بوجع
تلمع فكره خبيثه في عين تقي
تقترب منه تقي وبتمثيل الحزن وببراءه مزيفه
تقي: معلش يا باهر كله نصيب
باهر ببريق امل وانتي نصيبي
فيضمها بحب صادق
فتستغل تقي الفرصه وتجذب سك”ين تقطيع الفاكه التي علي الطاوله وتأخذها وتطعن بيها باهر في جانبه فيصرخ باهر ويتركها
فتحمل تقي طفلها وتجري حتي تهرب لكنها فجاءه تصرخ امجددد
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية التوأم ورحله الحياه)