رواية البريئة والقاسي المغرور الفصل التاسع 9 بقلم إسراء الاتربي
رواية البريئة والقاسي المغرور الجزء التاسع
رواية البريئة والقاسي المغرور البارت التاسع
رواية البريئة والقاسي المغرور الحلقة التاسعة
فجاءه نور زقته بعيد عنها بنفور….. اما سليم ندم ع اللي عامله كل مره كان بي”عنف نفسه بس كان غلطه بيكبر.
نور بغضب: انا هنزل وهقول لجدو اني عايزه اطلق منك ومش عايزه اكمل معاك انا حقيقي بكر*هك
سليم مسك نور… وكتفها بايديه. وحاول يتكلم بهدوء.
سليم بهدوء: نور انتي اللي غلطانه وطلعتي م الفيلا م غير اذني
نور ببكاء: انت مشفوتش اي اللي حصل حكمت عليا وخلاص م غير ما تسمعني
سليم بجدية: هنتكلم ف الموضوع ده بعدين ي نور بس المهم اننا نخلص م المشكله دي
نور بصتله بغيظ ودموع…. وطلعت ع السرير علشان تنام و ادته ضهرها سليم بصلها وقرب منها. طلع جنبها وحوطها واخدها ف حضنه نور زقته بس هو مبعدش.
سليم بغموض: نور انتي لسه صغيره وحاجات كتير اوووي انتي مش فاهمها.
نور: ممكن تبعد ي ابيه سليم انا عايزه انام
سليم بغيظ: ابيه ماشي ي نور
في يوم جديد… قامت نور وحاسة بحاجه تقيله محاوطها كان سليم بصتله بقرف وحاولت تبعده وبس مقدرش.
سليم: مالك بتبصيلي بقرف ليه
نور:مانت صاحي اهو امال مكلبش فيا ليه ممكن تبعد عايزه اقوم
سليم بغضب: هتقومي تروحي فين هو احنا ف بيتنا.
نور بغيظ: بص بقا واسمع كويس تحكمك فيا ده تبطله اانت فاهم
سليم بصدمه: ثواني بس استوعب انتي بتتكلمي م امتا بالطريقة دي
نور بتريقه: م النهارده انا مش صغيره زي ما قولت انا بقدر استوعب كل حاجه وتحكمك فيا زاد عن حده معتدش طايقااه.
سليم بغضب جحيمي مسكها… م دراعها بقسوه.
سليم: انتي شكلك اتجننتي علشان تتكلمي معايا كده
نور: لا متجننتش انا بقول اللي هحصل بعد كده تحكمك فيا تنساااه
سليم كان لسه هيتكلم رفع ايده علشان يضربها… قطعه صوت خبط ع الباب قام فتح وكانت الخدامه.
جد نور هانم… عايزاكم تحت ي بيه.
سليم: تمام روحي انتي.
نور وسليم نزله… وسليم حاوط نور م خصرها وقربها منه جامد ودخل بيها. قعد وهو برضو ماسكها.
الجد: نور ي بنتي هسالك سؤال وجاوبي م غير خوف ولا مننا ولا حتي م جوزك انتي مجبوره ع الجوازه دي ولالا
سليم بغضب: انت بتقول اي يعني مجبوره ولا لا نور مراتي غصب ع الكل.
الجد بهدوء: اهدي انا بسالها وهي اللي ترد بصي ي بنتي لو انتي مجبوره ع الجوازه دي بيتي مفتوحلك ومش هخلي حد يقربلك وهعملك كل اللي انتي عايزاه.
نور بعناد: اناا عايزه اطلق م سليم
سليم بصلها بصدمه… وغضب.
الجد: اللي انتي عايزاه هيحصل
سليم قام بغضب؛ يعني اي هيحصل انا مش مطلق
الجد بهدوء: اقعد دي رغبتها وانت مينفعش تجبرها ع حاجه
سليم: وكان فين بقا احترام رغبتها م زمان لما رمتوها وابنك وابنه عايزين ياخدهو وياخده فلوسها.
الجد باحراج: انا متشكر لتربيتك ليها طول الفتره دي انا غلط بس خلاص م هنا و رايح هحترم رغبة نور. طلقها.
سليم بص ل نور… وشاف ملامحها جامده.
سليم: نور انتي طااالق… انا ماشي. سليم قال كلامه وطلع.م السرايا.
الجد ضحك بخبث… ان خطته نجحت.
نور طلعت جري… ع الاوضه باصة م البلكونه لاقيت سليم خرج بعربيته. عنيها دمعت بوجع وقعت ع الارض بانهيار.
وبليل كان جد نور وعمها… وفارس ابنه متجمعين.
الجد: طلقها خلاص وانت ي فارس هتكتب عليها
فارس: صح الكلام ده ي جدي
الجد: ايوا بنت عمك هتفضل هنا وانت هتتجوزها بكرا هكتب كتابك عليها.
عم نور: بس مش المفروض لما تكمل عدتها فرضا انه لم”سها. وبقت مراته.
الجد: تصدق عقلي مجبنيش لحاجه زي دي انا فاهم انه اكيد ملمسهاش بس لازم نتاكد ابعت جيب دكتوره ي فارس دلوقتي.
عند سليم وصل الفيلا… و دخل.
الاب: نور فين ي سليم.
سليم ببرود: طلقتها.
الاب بصدمه: طلقتها يعني اي وسبتها ل ليهم هناك انت عارف ممكن يعمله فيها اي دلوقتي
سليم: كنت عايزاني اعمل هي اللي طلبت منيي كنت عايزاني اتحايل عليها
الاب بغضب: اكيد. عملتلها حاجه تطلع دلوقتي حالا مترجعش غير وهي ف ايدك دول ممكن يموتوها او يجوزها ابن عمها جدها ضحك عليها وعليك ي حضرة الظابط.
سليم بص ل والده… بغضب وطلع م الفيلا.
فريال بشماته: صحيح سليم طلق نور
الاب بغصب: ومالك فرحانه اوي كده ليه انا نفسي افهم البنت دي اذتك ف اي م يوم ما جت وانتي مش طايقها.
فريال شردت للحظه… ف ذكرياتها وفاقت.
فريال: انت هتجبرني احبها ولا اي ايوا مبحبهاش ولا عمري هحبها.
عند نور جت الدكتوره وطلعه… خبطه ع نور فتحت وكانت خايفه.
نور: هو ف اي
الجد: مفيش حاجه ي بنتي ادخلي ي دكتوره شوفي شغلك
نور بخوف: تدخل فين وليه اصلا جايبين دكتوره
الجد: انزل انده مراتك م تحت خليها تدخل معاهم علشان تمسكها.
جت مرات عم نور… ومسكت نور بالعافيه وسط صراخاتها والدكتوره قربت علشان تكشف عليها ووو… وفجاءه.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : ( رواية البريئة والقاسي المغرور )
Good