رواية البريئة والقاسي المتملك الفصل الحادي والعشرون 21 بقلم إسراء الاتربي
رواية البريئة والقاسي المتملك الجزء الحادي والعشرون
رواية البريئة والقاسي المتملك البارت الحادي والعشرون
رواية البريئة والقاسي المتملك الحلقة الحادية والعشرون
سليم كان سكران لانه شرب كتير هو و ماجي قبل ما يمشي طلع.. اوضه رقيه
دخل. رقيه كانت نايمه قعد جنبها من غير ماتحس.
سليم: انا اسف علي اللي هعمله بس انا لازم اخلص من عقدتي واخد حقي علشان اقدر اسعدك ي رقيه واعوضك عن كل حاجه.
رقيه اتقلبت وحاسة بقربه. قامت منفوضه.
رقيه: انت بتعمل اي هنا.
سليم: انا هنا في اوضتي وانتي مراتي.
رقيه بغضب: انا كنت عارفه ان عمرك ما هتتغير. ي سليم. انا بكرهك.
سليم بصريخ: بسسس بطلي تقوليلي بكرهك انتي ملكي ي رقيه كل حاجه فيكي ملكي انا.
سليم قرب منها.. وهي قامت سليم شدها وفي لحظه رجعها تاني لسرير وسليم اعتلاها.. قرب من شفايفها باسها برقه. و وزع قبلات علي جسمها كانه بيحط الختم علي ممتلكاته. وهي كانت بتصرخ وبتبعده عنها.
رقيه ببكاء: سليم فوق وابعد هو ده اللي انت وعدتني بيه حرام عليك.
سليم بصلها و هو بيلهث من فرط مشاعره وشوقه ليها.
سليم: انا بحبك ي رقيه ليه مش حاسه بيا.
رقيه ببكاء: علشان انت حيوان ي سليم ومش هتتغير.
سليم قرب ايديه مسح دموعها برقه.
سليم: انا اسف ي رقيه سمحيني.
سليم ضمها ليه بقوه. وابتدا يهلوس بكلام مش مفهم و دموعه بتنزل رقيه بصتله باستغراب مقدرتش تعمل حاجه غير انها طبطبت عليه وفضلت تلعب في شعره برقه. لحد ما نامو.
عند يزن وتسنيم. يزن رجع وكان متعصب.
تسنيم: يزن ارجوك خلينا نتكلم
يزن: انا مش عايز اسمع منك حاجه ي تسنيم.
تسنيم ببكاء: يزن انا اسفه ارجوك سمحني.. تسنيم فضلت تبكي لدرجه انها دخلت في حالة هيستيريا. يزن مستحملش وضمها ليه
يزن بحنيه: ممكن تهدي تعالي هنقعد ونتكلم.
تسنيم: ارجوك متبعدش عني ي يزن
يزن: توعديني انك مش هتاخدي البرشام ده تاني.
تسنيم بكذب لانه مكنتش عايزه تخسر يزن بس في نفس الوقت كانت عايزة تنجح في حياتها العمليه فقررت انها هتخبي البرشام كويس المره دى.
تسنيم: حاضر مش هاخده تاني.
يزن مسحلها دموعها. برقه
يزن: صدقيني ي تسنيم انا لو كانت واحده غيرك مكنتش هفكر في موضوع الخلفه بس انا عايز علشان هيكونو منك انتي.
تسنيم: ممكن منتكلمش في الموضوع ده تاني ي يزن انا مش هاخد البرشام تاني.
يزن : وانا مصدقك ي تسنيم بس لو اكتشفت انك رجعتي تاني هتشوفي وش تاني مني.
تسنيم: ليه بتخوفني منك
يزن بعشق: انا مش عايز ابدا اخوفك ي حبيبتي بس انتي لازم متخبيش عني، حاجه بعد كده توعديني.
تسنيم: اوعدك ي يزن.
يزن بغمزه: طب اي مش هصلحك.
تسنيم بضحك: هتصلحني ازاي وبعدين انت اللي زعلان مش انا.
يزن: عادي برضو اصل انا ليا طريقه خاصه هصلحك بيها.
تسنيم بدلع: طب و اي بقا الطريقه دي.
يزن بضحك: بحبك وانتي بتدلعي، ي زلابيه.
يزن قربها منه: بحبك ي تسنيم.
تسنيم بعشق: وانا بموت فيك ي يزن.
يزن قرب منها باسها بعشق. وشالها ودخل الاوضه حاطها عالسرير واعتلاها وغابه في عالمهم الخاص.
تاني يوم الصبح.. سليم فاق من النوم وكانت رقيه في حضنه باسها جنب شفايفها برقه.. و رقيه قامت.
رقيه بغضب: علفكره انت قليل الادب
سليم: مانا عارف بس، تحبي اوريكي قلة الادب علي حق.
رقيه: لا لا خلاص.
سليم: طب يلاا قومي غيري هدومك علشان منتاخرش.
رقيه عنيها دمعت: لا انا مش هروح.
سليم بلهفه مسك وشها بين ايديه . ومسح دموعها.
سليم: مالك ي رقيه بتعيطي ليه. وليه مش عايزه تروحي.
رقيه: عادي ي سليم مش عايزه
سليم بحده: رقيه انا قولت في اي
رقيه حكاتله عن كلام المواظفين في الشركه عليها هي وسليم.
سليم بغضب: وليه مقولتيش انك مراتي. قومي البسي حالا يلاا.
رقيه: قولتلك مش عايزه اروح.
سليم: رقيه انا قولت كلامي اجهزي يلاا. سليم نهي كلامه وقام اخد دوش وغير و طلع كانت رقيه كمان جهزت. نزله و وصله الشركه سليم مسك رقيه من خصرها ودخل بيها الشركه.
سليم بحده: اعرفكم بمراتي، مدام رقيه الجارحي.. واللي حصل امبارح هتتعقبه عليه انته فاهمين كل واحد علي مكتبه يلاا.
رقيه كانت مبسوطه جدا من اللي عامله سليم. هي في اخر فتره من طريقه معملة سليم ليها ابتدت تفكر انها تسمحه.
سليم و رقيه خلصه شغل و سليم وصل رقيه الفيلا.
رقيه باستغراب: سليم انت رايح فين.
سليم: عندي مشوار هروحه و رجعلك.
سليم راح علشان يقابل ماجي.مرات شهاب اول ما سليم وصل رحتله وحضنته بدلع.
ماجي: واحشتني اوي ي سليم
سليم: وانتي اكتر ي ماجي انتي استنتيني كتير شكلك.
ماجي بدلع: انا استناك العمر كله انت جذاب اوي ي سليم.
سليم: وانتي جميله اوي ي ماجي.
سليم وماجي فضله يشربه وسهره مع بعض وبعدين سليم اخدها وطلع علي شقته. دخل وماجي قربت منه جامد. وسليم شالها ودخل بيها الاوضه نزلها علي السرير واعتلاها.
عند رقيه وصلها مسدج علي الموبايل فتحتها وكان محتوي الرساله كالتالي.
سليم مع واحده في شقته… العنوان… لو يهمك اتاكدي بنفسك.. فاعل خير. رقيه سمعت الكلام واتجننت طلعت من الفيلا و راحت علي العنوان.. وفجاءه.
يتبع…
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
الرواية كاملة اضغط على : (رواية البريئة والقاسي المتملك)